بازدید 55291
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

تحریم‌ها باعث شد احمدی‌نژاد را برکنار نکنیم/معنی بدی که آیت‌الله جنتی از حرف یک مسئول دولتی برداشت کرد/ فهرست سیاسیون ایران که دانشگاه دارند!/ روایت مدیر یک حوزه علمیه از سنگر جدید فحشا!/ از فیضیه بیرون بیایند برخورد می‌کنیم

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «عده‌ای در شیراز وزیر کشور را به مبارزه طلبیدند»، «شجونی دولت را به دروغگو، شرک و نفاق متهم کرد»، «لیست دانشگاه‌های سیاسیون ایران» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 30 May 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ورود علی لاریجانی به پرونده سعید مرتضوی

حسین دهدشتی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی از ورود علی لاریجانی به پرونده سعید مرتضوی جهت تسریع در رسیدگی به آن خبر داده و گفته: شخص آقای علی لاریجانی بعد از برگزاری چند جلسه مشترک با اعضای کمیته تحقیق و تفحص نیز مکاتبات و ملاقاتی با قوه قضاییه داشتیم تا نهایتا طی چند هفته اخیر شاهد تحرکات جدیدی باشیم.

این دفعه رقم اختلاس‌ها را با ماشین حساب هم نمی‌توان به دست آورد

ابراهیم اصغرزاده به ندای ایرانیان گفته: اگر دولت تن به سیاست زدایی جامعه بدهد و بگذارد افراطیون و گروه های فشار به نام توده ولی به کام خود توده‌سواری کنند و اجازه ندهد جامعه مدنی برای کمک به دولت تجهیز شود، آنگاه افراطیون که هم سازمان دارند، هم از منابع مالی لایزال برخوردارند و هم به خلأهای قانونی و ضعف نیروهای انتظامی واقفند، مبسوط‌الید جامعه را به سوی قطبی شدن و هرج و مرج احمدی‌نژادیسمی می‌برند و دیگر این دفعه رقم اختلاس‌ها را با ماشین حساب هم نمی‌توان محاسبه کرد.

تحریم‌ها باعث شد احمدی‌نژاد را برکنار نکنیم!

مصباحی مقدم نماینده تهران در مجلس به روزنامه اعتماد گفته: در دو سال آخر آقای احمدی‌نژاد که کج روی‌ها از حد و اندازه خارج شده بود، دولت اصلا و به هیچ عنوان قانون را تمکین نمی‌کرد و اتفاقا در همین سال‌ها اگر پای برخی مسائل به میان نمی‌آمد، حتی امکان داشت دولت دهم نتواند به سال چهارم خود برسد. به هر حال، ناگزیر یکسری مصلحت‌اندیشی‌هایی بوده است. ما در قضیه خانه‌نشینی ١١ روزه احمدی‌نژاد خیلی به استیضاح رئیس‌جمهور نزدیک شده بودیم.

اصل اساسی مجلس این بود در شرایطی که ما در یک نوع محاصره اقتصادی قرار داشتیم و نوعی جنگ اقتصادی در جریان بود، نباید در داخل تنش را به اوج برسانیم. در همین حال در منطقه هم ما مسائلی داشتیم که هم مساله عراق و سوریه بود و هم موضوع کشورهای عربی. این مسائل هم نمی‌توانست مورد غفلت قرار بگیرد. خصوصا اگر مسیل خارجی آن روزهای ما نبود، خیلی احتمال داشت که آقای احمدی‌نژاد را برکنار کنیم. در‌ آن روزها چند باری صحبت از استیضاح رئیس‌جمهور شد و یک بار در روز دهم خانه‌نشینی موضوع جدی شد. در آن روز امضاها را هم جمع کردیم و مقدمات آن هم فراهم شده بود. من حتی در آن روز درخواست جلسه غیرعلنی کردم و از آقای لاریجانی خواستم که جلسه را غیرعلنی کند تا ما بدانیم وظیفه‌مان در قبال رها کردن اداره کشور چیست. فردای آن روز خانه‌نشینی تمام شد. حتی اگر چند روز دیگر این خانه‌نشینی ادامه می‌یافت باز هم به احتمال بسیار رییس‌جمهور را برکنار می‌کردیم. یعنی اگر آقای احمدی‌نژاد به دفتر کارش برنمی‌گشت مسأله جمع نمی‌شد. تا آنجا هم که ما صبر کردیم و آن ١٠ روز دست به کاری نزدیم، فکر وضعیت کشور را می‌کردیم. اگر بحث تحریم‌ها نبود یا بحث‌های منطقه‌ای نبود، شاید خانه‌نشینی احمدی‌نژاد به ١١ روز نمی‌کشید و قبل از آن خیلی سریع ما در مجلس کارش را یکسره می‌کردیم. به هر حال ما ملاحظات سیاسی داشتیم و مصلحت نظام در جاهایی ایجاب می‌کرد که با صبر و طمأنینه رفتار کنیم، اما این ملاحظات یک حد نصابی داشت که خیلی مواقع از حد نصاب گذشت و مجلس واکنش نشان داد و در همین جریان خانه‌نشینی آقای احمدی‌نژاد از یک قدمی عدم کفایت سیاسی به محل کارش بازگشت.

قرار است وزیر اطلاعات عوض شود؟!

وزیر اطلاعات در همایش فرمانداران با بیان اینکه شورای تأیید صلاحیت برای انتخابات آینده در این وزارتخانه تشکیل شده است گفته: متأسفانه به وضوح می‌بینیم مجموعه ای که دستشان در انتخابات دخالت دارد، حالت جهت‌داری پیدا کرده و با همین ویژگی‌اش دنبال جایگزینی برای من در وزرات اطلاعات هستند که اهلاً و سهلاً.

عده‌ای در شیراز وزیر کشور را به مبارزه طلبیدند!

ساعتی پس از تأکید وزیر کشور مبنی بر این که برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضا اجازه برگزاری هیچ تجمعی له یا علیه مذاکرات هسته‌ای را نخواهد داد، مرتضایی راد سخنگوی گروه موسوم به جبهه مردمی دفاع از عزت ملی با اعلام خبر برگزاری اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید در روز یکشنبه گفته: این اجتماع با عنوان "کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟ یکشنبه شب همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد امتیاز شیراز واقع در چهارراه گمرک با سخنرانی آقایان دکتر سعید زیباکلام و دکتر باقری لنکرانی و مداحی حاج عباس زحمتکشان برگزار می شود.


مهمان 5 میلیاردی خندوانه!

برنامه تلویزیونی خندوانه در ششم خرداد ماه مهمانی داشت که بر خلاف رویه پیشین، نه چهره شناخته ای برای مخاطبان بود و نه فردی که کار ویژه ای از او میان مردم زبانزد شده باشد. رامبد جوان در برنامه مذکور با دعوت از محسن نایبی، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران، تعجب مخاطبان برنامه را برانگیخت. این شگفتی زمانی تکمیل شد که مجری خندوانه، در طول گفت وگو به جای پاییند بودن بر روش برنامه های پیشین و طرح پرسش هایی از زندگی و رفتار شخصی مهمان، گفتگو را به محلی برای تبلیغ اقدامات مهمانش تبدیل کرد.

صراط نیوز با مقدمه فوق نوشته: حضور یک مهمان غیرمنتظره و ناشناخته در برنامه خندوانه، آن هم در زمانی که سری دوم این برنامه مخاطبان ثابت خود را کاملا پیدا کرده است، زمانی جالب توجه می شود که بدانیم چندی پیش، شرکت بهره برداری مترو از زیرمجموعه های شهرداری تهران قراردادی نیم میلیارد تومانی با برنامه خندوانه امضا کرده است.

روایت مدیر یک حوزه علمیه از سنگر جدید فحشا!

حامد وفسی، مدیر حوزه علمیه آیت الله ایروانی در پاسخ به اينكه حوزه علمیه آیت الله ایروانی در قبال ورود زنان به ورزشگاه چه اقداماتی انجام خواهد داد، گفته: «طلاب ما بر این عقیده هستند که اگر آن روزی که این جماعت نااهل می خواهند برای فحشا یک سنگر جدید فتح کنند و به ورزشگاه بیایند و این خلاف را به یک امر مشروع تبدیل کنند، ان‌شاءالله با برادران حزب اللهی همراهی کرده و در آنجا اعتراض خودمان را به گوش مسئولین می رسانیم و اگر لازم باشد از انجام منكر جلوگيري مي كنيم».

وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري كه پرسيده بود آیا حوزه آیت‌الله ایروانی قبل از ۲۹ خرداد ‌اقدامی خواهد کرد، گفته بود: «ما از وزارت کشور در خواست کردیم، چند روز قبل از آن به ما اجازه دهد در میدان فاطمی و مقابل وزارت کشور اعتراضمان را به گوش مسئولین برسانیم. از آنجایی که وزیر کشور نسبت به مسائل حساس بوده و به قول خودشان با گوشت و پوست و خون خودشان موضوع عفاف و حجاب را درک می‌کنند، حتما ما را تحویل خواهند گرفت و اجازه می دهند».

از فیضیه بیرون بیایند برخورد می‌کنیم

استاندار قم تأکید کرد که هیچ گونه مجوزی برای تجمعات له یا علیه مذاکرات هسته ای صادر نشده است. حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش‌ در رابطه با صدور مجوز برای تجمع امروز "اجازه نمی دهیم" در قم اظهار داشت: این تجمع در داخل فیضیه برگزار می شود و از آنجا که حوزه های علمیه مانند دانشگاه هستند، برگزاری تجمعات در محوطه داخلی آنها نیازی به مجوز ندارد. وی تأکید کرد: تجمع کنندگان در‌ محوطه فیضیه می توانند برنامه خود را داشته باشند؛ اما اگر بیرون از فیضیه بیایند با آنها برخورد خواهد شد. صالحی منش در رابطه با برگزاری این سلسله تجمعات علیه مذاکرات هسته ای نیز گفت: وزیر کشور رسما و طی ابلاغیه ای برگزاری هر نوع تجمع له یا علیه مذاکرات هسته ای را ممنوع اعلام کرده و ما نیز بر همین اساس مجوزی به این گونه تجمعات نمی دهیم.

واکنش جالب فرمانده ناجا به ضرب و شتم یک متهم در خیابان

سردار اشتری در خصوص انتشار تصاویر ضرب و شتم منتسب به یک متهم حادثه شیراز‌ خاطرنشان کرد: حضور متهمان در سطح شهر تنها با مجوز قضات انجام می‌شود، ولی اینکه مردم به این متهمان متعرض شوند، شاید ناشی از شدت نارضایتی آنها از این متهمان است. ولی سعی مأموران پلیس بر آن است که این احساسات مردمی را کنترل کنند.

روایت ابطحی از کارآفرینی با کمک دیش‌های ماهواره

محمدعلی ابطحی در فیس‌بوک خود نوشت: از آسانسور مجتمع که بیرون آمدم، ۷، ۸ تا نیروی انتظامی را در لابی دیدم. جا خوردم. فکر کردم توی مجموعه مسکونی، اختلاسی، دزدی، بی ناموسی چیزی انجام شده. نگهبان گفت آمده اند برای جمع آوری دیش های ماهواره. احتمالا تا شب هر کسی به یک نصاب زنگ می‌زند. اشتغال آفرینی یعنی این دیگه! فعلا تو مجتمع ما تا شب و فردا که دوباره دیش ها راه بیفتد، اعضای خانواده ها از نظر روحی و اخلاقی و سیاسی در سلامت کامل خواهند بود... چه طنز تلخی است این کارها... .

اجازه نمی‌دهیم بی‌تدبیرها جام زهر بنوشانند

"محمدمهدی زاهدی" شامگاه روز جمعه در همایش اصولگرایان استان کرمان با نام «خودباوری، وحدت و همدلی» با بیان اینکه، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» گفت: ما اجازه نمی دهیم آنانی که در معرکه سیاست و تدبیر کم آورده‌اند بتوانند و بخواهند جام زهری دیگر بنوشانند.

شجونی دولت را به دروغگو، شرک و نفاق متهم کرد

جعفر شجونی در گفت‌وگویی با رزونامه اعتماد در خصوص شرایط سیاسی ایران حرف‌های جالبی زد. بخشی از این گفت‌وگو را اینجا می‌خوانید: 

الان ببينيد در سفرهاي استاني اين دولت استقبال زيادي از روحاني نمي‌شود. چون اين دولت به مردم دروغ مي‌گويد. يكي از همين دولتيان گفته است كه دولت عوام‌فريب است. حدود ٦٠ درصد از يارانه‌بگيران نيازي به يارانه ندارند اما دولت چون انتخابات و مجلس را در پيش دارد و نمي‌خواهد رأي مردم را از دست دهد، يارانه‌هاي‌شان را قطع نمي‌كند. اين اقدامات عين شرك و نفاق است. دولت اگر مي‌خواهد اقدامي كند بايد آن را انجام دهد ولو اينكه مردم فردا به او راي ندهند. اگر دولت اينگونه دنبال كارهاي عوامانه باشد تا راي مردم را كسب كند ممكن است هزار جور كار عوضي ديگر هم بكند. اين مساله در مورد نمايندگان مجلس هم صدق مي‌كند. اگر قرار باشد آنها هم با عوام‌فريبي از مردم شهرشان راي كسب كنند اين عين نفاق و شرك است. ما بايد اين چيزها را رها كنيم، بايد كاري كنيم كه به درد نظام و انقلاب بخورد. ما در اين كشور قانون اساسي، شوراي نگهبان و رهبري داريم. هركسي نمي‌تواند هر كاري كه دلش مي‌خواهد انجام دهد. مواضع ما در دنيا تثبيت شده است.

لیست دانشگاه‌های سیاسیون ایران

علاوه بر روزنامه، سایت، حزب و … که بعضا سیاسیون آنها را ابزار مناسبی برای پیشبرد اهداف خود می دانند، مراکز آموزش عالی و دانشگاه های غیرانتفاعی هم یکی دیگر از بسترهایی است که هم برای پیشبرد اهداف سیاسی ـ اجتماعی  افراد و جریان ها مفید است و هم علاوه بر این، درآمدزایی اقتصادی هم دارد. به همین جهت است که برخی از شخصیت های سیاسی کشور ترجیح داده اند این بستر را نادیده نگیرند و از آن هم در کنار دیگر روش هایی که برای اهداف خود به کار می گیرند استفاده کنند. تاکنون ۱۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور مشغول فعالیت هستند که متعلق به برخی از شخصیت های سیاسی کشور است. در ادامه به بررسی مختصری از این دانشگاه ها می پردازیم: مؤسسه غیرانتفاعی ارشاد دماوند متعلق به عبدالواحد موسوی لاری / مؤسسه غیرانتفاعی مهر البرز متعلق به کمال خرازی/ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی- غیردولتی خراسان متعلق به محمد باقر قالیباف/ مؤسسه غیرانتفاعی عبدالرحمن صوفی زنجان متعلق به سعدالله نصیری قیداری/ مؤسسه غیرانتفاعی کرمان متعلق به مهدی زاهدی / مؤسسه غیرانتفاعی علامه محدث نوری متعلق به حمیدرضا ناطق نوری/ مؤسسه غیرانتفاعی ربع رشیدی تبریز متعلق به حسین نادری منش/ دانشگاه امام صادق متعلق به آیت الله مهدوی کنی/ مؤسسه غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران متعلق به مرتضی حاجی/ مؤسسه غیرانتفاعی فضیلت سمنان متعلق به مصطفی کواکبیان/ دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل متعلق به فاضل اردشیر لاریجانی/ دانشگاه مفید قم متعلق به آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی/ مؤسسه غیرانتفاعی کار قزوین متعلق به علیرضا محجوب/ مؤسسه غیرانتفاعی پژوهش صنایع ایران قزوین متعلق به حسین عبده تبریزی/ مؤسسه غیرانتفاعی رفاه متعلق به خانواده هاشمی رفسنجانی و ناصر باهنر/ مؤسسه غیرانتفاعی پردیسان فریدون کنار متعلق به علی اکبر متکان/ موسسه قضایی غیرانتفاعی عدالت متعلق به آیت‌الله هاشمی شاهرودی/ دانشگاه ایرانیان متعلق به محمود احمدی نژاد/ دانشگاه مربوط به محمدرضا عارف.

ناطق پیشنهاد باهنر را رد کرد

محمدرضا باهنر گفت: با آقای ناطق نوری درباره ورود به انتخابات صحبت کرده‌ام و ایشان اعلام کرده، نمی‌تواند در انتخابات حاضر شود. وی افزود: وحدت اصولگرایان به معنی تغییر مواضع نیست و در حال گفت‌وگو برای ائتلاف هستیم.

معنی بدی که آیت‌الله جنتی از حرف یک مسئول دولتی برداشت کرد

دبیر شورای نگهبان گفت: یکی از مسئولان چند وقت پیش اعلام کرد، اگر مجلس را گرفتیم می‌توانیم در این جایگاه بمانیم و اگر نگرفتیم نمی‌توانیم بمانیم. این حرف خیلی معنای بدی دارد و به معنای دخالت در امر انتخابات است.

رسانه ملی بار دیگر جناحی بودن خود را اثبات کرد

بار دیگر رسانه ملی! جناحی بودن خود را اثبات کرد. دو واقعه در یک روز، یکی تجمع عده ای دلواپس در مشهد، که تابلوها و پلاکاردهایی در راستای تضعیف اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای را در دست دارند. سوی دیگر سفر نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی به گرگان و استقبال با شکوه مردم از او. به گزارش آفتاب یزد، یک سوی میدان خیل عظیمی از مردم به استقبال پرشور از شید حسن خمینی شتافته‌اند که به دعوت نماینده ولی فقیه در استان پا به این شهر گذاشته، سوی دیگر عده ای دلواپس که ادعا دارند، بی توجه به حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده و این سخن که "خطوط قرمز به تیم مذاکره کننده اعلام شده، آنان فرزندان همین نظامند و برای تحقق اهداف ملی سخت در تلاشند"، با در دست گرفتن پلاکاردهایی، شعارهایی نثار اعضای تیم مذاکره کننده می کنند که گویی، تنها آنان از خطوط قرمز نظام مطلعند، تنها آنان دل در گرو انقلاب دارند و اعضای تیم مذاکره‌کننده با تلاش شبانه روزی، تنها برای منافع شخصی قدم در این راه گذاشته است! در این میان صدا و سیما تجمع چند صد نفری مشهد را با پوشش خبری و پخش تصاویر متنوع در بخش های مختلف خبری، آنچنان بزرگ و مهم جلوه می دهد که در میان این میزان بزرگی ساختگی، جایی برای پخش حتی ثانیه‌ای از تصویر سید حسن خمینی در سیما باقی نمی ماند و مدیران این سازمان تصمیم می گیرند، این خبر را در آرشیو خود نگه دارند تا با مردم از حرکت خودجوشی که خود ساخته اند، سخن گویند! مسئولانی که تصور می‌کنند همانند سال های نه چندان دور، تنها راه ارتباطی مردم با اقصی نقاط دنیا، محدود به صدا و سیماست، با حذف تصاویر استقبال پرشور مردم گرگان که موجب توقف چندین باره اتومبیل حامل یادگار امام (ره) شد، گمان کرده می توانند جایگاه فرزندان امام(ره) را در دل های مردم تضعیف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر