بازدید 32474
با تساوی نفت تهران و تراکتورسازی تبریز؛

سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

آخرین نود دقیقه‌های لیگ برتر فوتبال ایران برخلاف دیگر روزهای معمولی بی‌حاشیه این لیگ، پرشور و حرارت و با اتفاقات عجیب و غریبی به پایان رسید؛ جایی که جام قهرمانی در ده دقیقه پایانی از تبریز به اصفهان برسد.
کد خبر: ۵۰۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 15 May 2015
آخرین نود دقیقه‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران برخلاف دیگر روزهای معمولی بی‌حاشیه این لیگ، پرشور و حرارت و با اتفاقات عجیب و غریبی به پایان رسید؛ جایی که جام قهرمانی در ده دقیقه پایانی از تبریز به اصفهان برسد تا حسین فرکی برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ بر‌تر فوتبال ایران شود.

به گزارش «تابناک»، بازی‌های هفته سی‌ام لیگ بر‌تر ایران، در حالی برگزار شد که به غیر بازی استقلال و پرسپولیس ـ که نقشی در تحولات جدول نداشتند ـ هفت بازی دیگر از ساعت ۱۹:۳۰در شهرهای ایران برگزار شد تا قهرمان و سهمیه‌های آسیایی از یک سو و سقوط کرده‌ها و تیم راه‌یافته به پلی‌آف از سوی دیگر مشخص شود.

همه این اتفاقات در چند نود دقیقه مهیج و حساس در شهرهای ایران برگزار می‌شد؛ در تبریز تیم‌های اول و دوم لیگ بر‌تر برای قهرمانی به مصاف هم رفته بودند و چشم اصفهانی‌ها، سومین تیم امیدوار به قهرمانی از کنار زاینده‌رود به تبریز بود. هرچند سپاهانی‌ها تیم ساپیای جوان را پیش ‌روی داشتند، تنها در صورت تساوی بازی تبریز می‌توانستند قهرمان شوند؛ اتفاقی که بعد از کش و قوس‌های فراوان رخ داد و با گل دقیقه ۸۰ بازیکنان نفت قهرمانی از کف تبریزی‌ها پرید و به اصفهان رفت.

در سایر شهر‌ها اما شرایط کم از اصفهان و تبریز نداشت. ملوانی‌ها در انزلی میزبان نفت مسجد سلیمان بودند و سرانجام جشن بقا در لیگ بر‌تر را در این شهر برپا کردند. تساوی استقلال خوزستان و پیکان، پیکانی‌ها را به لیگ یک رساند و استقلالی‌های خوزستان را به بازی‌پلی‌اف با مس کرمان! ذوبی‌ها با تساوی برابر پدیده چهارم لیگ بر‌تر شدند و سهمیه آسیایی گرفتند و فولادی‌های خوزستان هم با پیروزی برابر صبا منتظر نتیجه فینال جام‌حذفی هستند تا تکلیف سهمیه آسیایی شان مشخص شود. راه‌آهن هم با پیروزی هفته پایانی برابر گسترش فولاد در رده دوازدهم جدول جای گرفت و یک فصل دیگر هم در لیگ بر‌تر ماندنی شد.

نتایج کامل دیدارهای هفته پایانی لیگ بر‌تر به شرح زیر است؛


* سپاهان اصفهان ۲ ـ سایپا البرز صفر
گل‌ها: مهدی شریفی (۱۶ و ۳۱) برای سپاهان

سپاهانی‌ها در مییان سه شانس اول قهرمانی لیگ بر‌تر فوتبال ایران در نگاه مردمی شانس کمتری دارند و در اکثر نظرسنجی‌ها در جایگاه سوم قرار داشتند؛ اما آن‌ها در یک روز خوب توانستند به همه آن‌ چیزهایی که می‌خواهند برسند. هم تیم پیش‌رویشان را ببرند و هم در بازی مهم دیگر نتیجه تساوی رقم بخورد. این اتفاق اما سرانجام افتاد و علی‌رغم اینکه تراکتورسازی تبریز ۳ـ۱ از حریف خود پیش بود، با نتیجه ۳ـ۳ برابر نفت تهران متوقف شد تا زردپوشان سپاهان به مدد دو گل مهدی شریفی در آخرین لحظات قهرمان لیگ بر‌تر شوند.

سپاهان در سال‌های گذشته همیشه مدعی قهرمانی در لیگ ایران بوده، ولی امسال به دلیل اتفاقات عجیب و غریب و کنار گذاشته شدن مربی‌اش، زلاتکو کرانچار در میانه‌های فصل حال روز چندان خوشی نداشت؛ اما این هنر حسین فرکی بود که از تیم سپاهان که تا همین روزهای پایان سال هم شانس چندانی برای قهرمانی نداشت چنان تیمی بسازد که در قهرمان لیگ چهاردهم شود. نقش جوانانی چون مهدی شریفی در کنار بازگشت پرفروغ کاپیتان محرم در قهرمانی این تیم کاملا مشهود است.

* راه‌آهن تهران یک ـ گسترش فولاد تبریز صفر
گل‌: رامین رضائیان (۷۲) برای راه‌آهن

* ملوان بندرانزلی یک ـ نفت مسجدسلیمان صفر
گل‌: فرزاد حاتمی (۱+۹۰) برای راه‌آهن

* تراکتورسازی تبریز ۳ ـ نفت تهران ۳
گل‌ها: لوسیانو ادینیو (۳۶)، آندرانیک تیموریان (۱+۴۵) و فرید کریمی (۶۰) برای تراکتورسازی ـ علیرضا عزتی (۶)، علی قربانی (۷۵) و لئوناردو پادوانی (۸۰) برای نفت تهران
اخراج: آندرانیک تیموریان (۶۲) از تراکتورسازی

* استقلال خوزستان یک ـ پیکان تهران یک
گل: عبدالهادی خنیفر (۷۴) برای استقلال خوزستان و شهریار مغانلو (۸۶) برای پیکان

* صبای قم صفر ـ فولاد خوزستان ۲
گل: احمد آل‌نعمه (۳۰) و آلوز نانگ (۶۲) برای فولاد

* پدیده مشهد صفر ـ ذوب‌آهن اصفهان صفر
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل