بازدید 4490
پورحیدری:

قلعه نویی تصمیم بگیرد نباشد ،برایش جانشین هست

کد خبر: ۵۰۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 13 May 2015
منصور پورحیدری می گوید گاهی اوقات جوانترها آمده اند و در تیم بهترین نتایج را گرفته اند.

به گزارش خبرآنلاین؛منصور پورحیدری ، او پیر این سال های استقلال است. عضوی از هیات مدیره که می گوید توصیه های فنی اش را قلعه نویی قبول نداشته و حاصل نتایج تیم هم همین شده که حالا می بینید. او البته می گوید قلعه نویی مشکلاتی داشته که نباید آنها را نادیده گرفت. اینکه مشکلات خصوصی سازی تیم به آنها لطمه زده و برای شان مشکل ساز شده است. منصور پورحیدری در این گفت و گو با خبرآنلاین از اتفاقات فصل استقلال می گوید و از اینکه دیگر هیچ وقت به نیمک بر نمی گردد.

یکی از بحث های این بود که می خواستند قبل از دربی در تیم تغییر فنی ایجاد کنند؟

بعید می دانم. من که تهران نبودم و برای بازی تیم آلومینیوم اراک ، همراه این تیم بودم. ولی بعید می دانم این قصد را دیگر اعضا هم داشته باشند. به هر حال ما یکسال با امیر قلعه نویی ادامه دادیم و این یک بازی هم باید او می ماند تا فصل تمام شود. بعد از این بازی هم دیگر سرنوشت هیچ کدام از ما مشخص نیست. چون اصلا نمی دانیم سال آینده مالک تیم چه کسی است و چطور قرار است اداره شود.

ولی به هر حال دربی بازی مهمی است و اگر قلعه نویی این بازی را ببرد ، فضا برای مدیران بعدی تیم سخت می شود. اینکه دیگر نمی توانند خیلی ساده از کنار نام او بگذرند.

بله بازی دربی با همه بازی ها فرق دارد. اگر از من بپرسی که می گویم هیچ کدام از بازی های دیگر لیگ مثل دربی نیست و خودش به تنهایی ارزشی جداگانه دارد. حتی اگر این بازی در روند جدول تاثیری نداشته باشد و بی هیجان ترین دربی لیگ باشد اما باز هم برای خودش دربی است. از این نظر برای هر دو مربی نباختن در این بازی اهمیت ویژه ای دارد. بدون شک امیر قلعه نویی هم با تمام وجود تلاش می کند که بازنده نباشد. به هر حال این بازی برای مربیان دو تیم خیلی مهم است و من به قلعه نویی حق می دهم که تمام تلاشش را بکند. به هر حال او یک کارنامه موفق در استقلال دارد اما امسال مشکلات دست به دست هم دادند و او نتوانست نتایج خوب گذشته را تکرار کند.

شما گفته بودید بهتر است قلعه نویی سال بعد را در استقلال نباشد؟

از من سئوال شد که به عنوان یک کارشناس ، با توجه به نتایجی که تیم گرفته، قلعه نویی باید چه کار کند؟من هم گفتم بهتر است او کمی استراحت کند. او اگر یک فصل از استقلال دور باشد ، به آرامش می رسد. در این دو سال گذشته ، شرایط سختی را تجربه کرده و کمی به تمدد اعصاب نیاز دارد.

یعنی از استقلال برود یا ...

واقعا نمی دانم. او خودش باید تصمیم بگیرد . ولی به عنوان یک دوست من فقط نظرم را گفتم. اینکه امیر آرامش فکری می خواهد. شاید تصمیم بگیرد  در استقلال بماند و خیلی سخت است که مدیران استقلال به سادگی از کنار نام یکی مثل او بگذرند. ولی شاید یک فصل کار در جایی کم استرس تر یا اصلا یک سال استراحت به او کمک زیادی بکند. این اتفاقات برای همه مربی های بزرگ می افتد. یک وقت هایی در کارت به مشکل می خوری . مشکلاتی که بخشی از آنها اصلا دست خودت نیست اما تمرکزت را به هم می زند. امیر هم الان این شرایط را دارد.

یکی از مشکلات اساسی امسال استقلال هم این بود که قلعه نویی خیلی اعتقادی به مشورت های شما نداشت؟

راستش یک بحث هایی را در طول فصل با امیر داشتیم درباره مسئله بدنی بود اما ایشان نظرات خودش را داشت. او نزدیک به تیمش بود و ما حرف هایش را پذیرفتیم. می گفت تیمش مشکل بدنی ندارد. بحث های دیگری هم درباره حاشیه ها بود که نظراتش را داشت. مثلا من نظرم این بود که او بهتر است کمی تمرکزش را روی تیم بگذارد و خیلی اسیر این حاشیه ها و دعواهایی که دورش راه افتاده نباشد. اما امیر نظرات خودش را داشت و تصمیم گرفت مسیر خودش را ادامه دهد.

با این شرایط آینده او و استقلال را چطور می بینید؟

ببینید ما برای آینده این باشگاه هیچ تصمیمی نمی توانیم بگیریم. یک کاری که امسال تمام وقت هیات مدیره را  گرفت ، بحث  واگذاری بود. باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی می افتد. اگر واگذار شود کسی که می خرد باید خودش تصمیم بگیرد به همین دلیل تصمیم درباره آینده استقلال و مربی اش نمی شود چیزی گفت.

حالا نظر کارشناسی تان را می خواهیم بدانیم. اینکه خیلی ها می گویند استقلال بعد از قلعه نویی گزینه ای هم سطح او ندارد؟

بالاخره همیشه یک آلترناتیو برای تیم بوده. هر زمانی یکی از بچه ها آمده و جای قبلی ها را گرفته. این روند از قبل ما بوده ، به خود من رسیده و بعد هم گذشته . حالا هم ادامه پیدا می کند. مثلا خود قلعه نویی هم زمانی که به استقلال آمد ، جوان بود و کم تجربه اما با هوش ذاتی که داشت توانست موفق شود. بعضی وقت ها جوانترها آمدند و خوب هم نتیجه گرفتند. الان هم استقلال مربیان جوانی را در تیم های دیگر دارد که نشان دادند آتیه خوبی دارند. اگر قلعه نویی تصمیم بگیرد نباشد یا کسی که تیم را می گیرد به دنبال گزینه جدیدی بگردد، هستند گزینه هایی که هم هواداران استقلال به آنها اعتماد کنند و هم تیم بتواند با آنها موفق شود.

آن گزینه ها چه کسانی می توانند باشند؟

بهتر است اسمی از کسی نیاورم

یکی از بحث هایی که مطرح شده بود ، احتمال حضور شما روی نیمکت برای دربی بود. اینکه قلعه نویی استعفاء بدهد و شما در این بازی مسئول فنی تیم باشید؟

نه من سالهاست که این کار را بوسیدم و گذاشتم کنار. برای خودم دلیل هم دارم که این کار کردم. دلیلم را قبلا گفتم به بعضی از دوستان .فضای کار را مناسب نمی دانم و دیگر مربیگری بستم است. آنها پیشنهاد ندادند و اگر هم می دادند من حتی برای یک لحظه هم حاضر نیستم مسئولیت فنی قبول کنم.

راستی به نظرتان برای دربی ورزشگاه پر می شود؟

نه اصلا. به نظرم یکی از خلوت ترین دربی های تاریخ می شود. البته امیدوارم بازی قشنگی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار