بازدید 3001

انتقاد از دخالت برخی دستگاه ها در کار شورای اکران

کد خبر: ۴۹۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 09 May 2015
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار نظر برخی اعضای این کمیسیون درباره فیلم "قصه ها" را نظر شخصی آنها دانست و نه کمیسیونی و تصریح کرد: با در نظر گرفتن جمیع جهات، می توان گفت تصمیم شورای اکران برای نمایش عمومی "قصه ها" مبارک است.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره برخی اظهارنظرها در مورد اکران فیلم "قصه ها" گفت: مسئول نمایش عمومی فیلمها، شورای اکران است و دستگاههای دیگر نمی توانند در این خصوص تصمیم بگیرند یا در کار یکدیگر دخالت کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداخل فعالیت دستگاهها در امور یکدیگر، هم خلاف مقررات است هم خلاف عقل افزود: هر شورا و تشکیلات و دستگاهی، برای خود شرح و ظایفی دارد و باید به آن عمل کند. اگر هم عمل نکرد، دستگاههای بالاتری هستند که نظارت گر هستند و آنها اجازه ورود به موضوع را خواهند داشت؛ در غیر این صورت، دخالت در کار دستگاهها و سازمانهایی که بر اساس وظایف و اساسنامه خود عمل می کنند، بی قانونی است.

این نماینده مجلس درباره برخی حساسیتها که پیرامون فیلم "قصه ها" به وجود آمده، توضیح داد: شورای اکران فیلمها مرکب از نمایندگان دستگاهها، سازمانها و افراد صاحب نظری هستند که در حیطه مسئولیت خود، دارای یک تعهد و وجدان کاری هستند؛ لذا من معتقدم تصمیم شورای اکران برای نمایش عمومی فیلمها حتما تصمیم درستی است.

کمیسیون فرهنگی مجلس هنوز در مورد "قصه ها" تصمیم گیری خاصی نکرده است

شجاعی کیاسری بیان کرد: البته ممکن است این شورا با اغماض به تصمیم اکران "قصه ها" رسیده باشد و دلایلی همچون برآورد هزینه ساخت فیلم یا زحمات سازندگان برای تهیه این اثر، از عوامل آن باشد.

وی افزود: از طرفی عطش جامعه برای دیدن آثار جدید نشان می دهد که بستن، تعطیل کردن و برخورد با یک اثر هنری، مشکلی را حل نمی کند؛ لذا با در نظر گرفتن جمیع جهات، می توان گفت اکران "قصه ها" مبارک است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار نظر برخی اعضا درباره "قصه ها" مبنی بر تبعات اکران این فیلم برای سازمان سینمایی را اظهارنظر شخصی آنها دانست و تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس هنوز در مورد این اثر تصمیم گیری خاصی نکرده است زیرا مسئول نمایش عمومی فیلمها، شورای اکران است؛ ولی اگر اعتراضی به کمیسیون برسد، حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خانه ملت، "قصه ها" فیلمی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد است که هفته گذشته نمایش عمومی خود را در سینماهای تهران آغاز کرده است؛ اما اکران این فیلم، بعضا با برخی واکنشهای مخالف روبرو شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قصه ها گذر به هفت موقعیت از زندگی آدمهایی است که در شرایطی شبیه به بسیاری از ما و آدمهای دیگر جامعه، روزگار می گذرانند... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار