بازدید 2071

درگیری بی‌سابقه بین صهیونیست‌های سفید و سیاه

نیمی از نظامیان اتیوپیایی تبار در اسرائیل دستکم یک بار به زندان نظامی می افتند. هیچ سرهنگ یا درجه بالاتری در ارتش اسرائیل از اتیوپیایی تبارها نیستند. میزان بیکاری بین آنها دو برابر بیکاری بین اسرائیلیهاست. نسبت خودکشی در بین آنها هم پنج برابر متوسط در اسرائیل است.
کد خبر: ۴۹۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 04 May 2015
 تل آویو شاهد درگیریهای بی سابقه بین نظامیان اسرائیلی و یهودیان اتیوپایی تبار بود.

میدان رابین تل آویو روز گذشته به میدان جنگ تبدیل شده بود. این میدان شاهد شلیک گاز اشک آور و نارنجک های صوتی و درگیری شدید بین نظامیان اسرائیلی با یهودیان اتیوپیایی تبار بود. این افراد می گویند احساس سرخوردگی، اهانت و تحقیر می کنند. رسانه های اسرائیلی تاکید کردند درگیریها در تل آویو بی سابقه بود. برخوردهای تبعیض آمیز با این یهودیان از سی سال پیش آغاز شد.

یکی از این افراد گفت:«ما در اینجا با برخوردهای تبعیض آمیز به علت رنگ پوست مان روبرو هستیم. آنها رنگ پوست ما را یک جرم می دانند و مانند شهروند درجه دوم با ما برخورد می کنند. یهودیان اتیوپیایی تبار در محله های بسیار بدی زندگی می کنند. ما فقط می توانیم کودکان خود را به مدارس و حتی پارک هایی بفرستیم که به یهودیان اتیوپیایی تبار اختصاص یافته است.»

پنجاه و سه درصد از کارفرمایان در اسرائیل حاضر نیستند این یهودیان را استخدام کنند و هفتاد درصد هم ارتقای شغل آنها را نمی پذیرند. چهل درصد از نوجوانان زندانی در اسرائیل از اتیوپیایی تبارها هستند در حالی که آنها فقط دو درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند.

نیمی از نظامیان اتیوپیایی تبار در اسرائیل دستکم یک بار به زندان نظامی می افتند. هیچ سرهنگ یا درجه بالاتری در ارتش اسرائیل از اتیوپیایی تبارها نیستند. میزان بیکاری بین آنها دو برابر بیکاری بین اسرائیلی هاست. نسبت خودکشی در بین آنها هم پنج برابر متوسط در اسرائیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست