بازدید 2031

حمایت مجلس از سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد

کد خبر: ۴۹۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 24 April 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشوری با معادن ارزشمند است، تصریح کرد: می‌توانیم برای حل مشکل اشتغال و استفاده بهینه از معادن دراین بخش سرمایه‌گذاری کنیم که تاکنون به علت نفتی بودن کشورمان توجه کمتری به حوزه معادن شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به شاهرود، دکتر علی لاریجانی بعدازظهر امروز (پنجشنبه 3 اردیبهشت) که در سفری یک‌روزه وارد شاهرود شده است، با حضور در مراسم آغاز عملیات احداث کارخانه ذوب شرکت فولاد شاهرود، با تبریک آغاز فعالیت‌های اجرایی این پروژه به مردم شاهرود گفت: توجه به بخش معدن یکی از کارهای خوبی است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به جد دنبال می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری با معادن ارزشمند است، تصریح کرد: می‌توانیم برای حل مشکل اشتغال و استفاده بهینه از معادن دراین بخش سرمایه‌گذاری کنیم که تاکنون به علت نفتی بودن کشورمان توجه کمتری به حوزه معادن شده است.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ابتدای این مراسم بیان کرد: این گزارش نشان از ظرفیت خوب و بالای استان سمنان دارد که باید با سرعت از آن استفاده کرد. همچنین از این جهت که به نظر مقام معظم رهبری عمل شده است، جای تشکر دارد.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری در مشهد یادآور شد: ایشان بر عدم خام‌فروشی تاکید داشتند، در این زمینه زنجیره‌ای که وزارت صنعت بر همین اساس دنبال می‌کند، کار درست و عقلایی بوده و در جهت استفاده از ظرفیت‌های خوب سمنان است که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت در این زمینه علاقه‌مند و پرتوان است، گفت: لازم است برای استفاده از این ظرفیت‌ها از پشتیبانی بانکی و صندوق توسعه ملی استفاده شود، ضمن اینکه ما نیز در مجلس از سرمایه‌گذاری‌های این چنینی در سطح کشور به‌خصوص استان سمنان حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بهره‌برداری از این کارخانه طی 2 سال آتی خاطرنشان کرد: قول وزیر را در تقویم خود می‌نویسیم تا نتیجه این بهره‌‌برداری را در دو سال آینده بررسی کنیم.

 

نعمت‌زاده: تا 2 سال آینده خام‌فروشی را در کشور متوقف می‌کنیم

پیش از سخنان دکتر لاریجانی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت فولاد از صنایع محوری است، گفت: تولید فولاد در کشور سالانه از حدود 18 میلیون تن فراتر نمی‌رود که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیشتر و در احجام بزرگتر، ظرف کمتر از 10 سال این مقدار به بیش از 50 میلیون تن مواد خام برسد و قصد داریم ظرف 2 سال آینده صدور مواد خام معدنی را متوقف کنیم.

این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 2.8 میلیون تن صدور فولاد خام داشته‌ایم، یادآور شد: پیش از آن نیز جزو کشورهای واردکننده عمده بودیم که در افق چشم‌انداز این مقدار باید به بیش از 10 میلیون تن برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط امروز معادن در کشور امیدوارکننده نیست، اما صنعت فولاد ظرفیتی است که در آینده می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، دکتر علی لاریجانی با حضور در محوطه کارخانه ذوب شرکت فولاد شاهرود، عملیات اجرایی احداث این کارخانه را به صورت رسمی افتتاح کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار