بازدید 2386
تمکین به خواست مردم رمز استقرار امنیت پایدار است

دیدار شمخانی با قائم مقام وزیر خارجه سوریه

قائم مقام وزیر خارجه سوریه عصر امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۹۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 22 April 2015
قائم مقام وزیر خارجه سوریه عصر امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی با تاکید بر بی‌نتیجه بودن اقدامات نظامی و یک‌جانبه که منجر به تصاعد بحران در منطقه می‌شود، گفت: تجربه یمن درسی بزرگ است تا کشورهای منطقه و جهان بدانند عصر نظامی‌گری برای سرکوب اراده ملت‌ها سپری شده و اقدامات یک‌جانبه و قهری نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

شمخانی گفت‌وگوهای فراگیر یمنی - یمنی و سوری - سوری را تنها راه پایان دادن به بحران‌های سیاسی و امنیتی شکل گرفته در نتیجه استفاده ابزاری از تروریسم و یا حملات نظامی کشورهای خارجی دانست و افزود:‌ تمکین به آرا و خواست مردم رمز استقرار امنیت پایدار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدامات مشکوک آمریکا در آموزش گروه‌های تروریستی جدید برای ورود به سوریه را برخلاف قوانین بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: عناصر تروریست خارجی هم‌چون گذشته به کشورهای مبدا خود باز خواهند گشت که نتیجه آن گربیان‌گیر آن‌ها خواهد شد.

وی گفت:‌ همکاری‌های اقتصادی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه هم‌سو با نگرانی‌های سازمان ملل از بحران انسانی شکل گرفته در این کشور است و دیگر کشورها نیز الگوی پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مهار خشونت با رفع عوامل زمینه‌یی شکل‌گیری گروه‌های افراطی را باید سرمشق قرار دهند.

فیصل مقداد، قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و گفت‌وگوهای صورت گرفته به منظور دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی از حمایت‌های دولت و مردم ایران از این کشور قدردانی کرد.

وی هم‌چنین با تاکید بر ضرورت انسداد مسیرهای پشتیبانی، مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی از تروریست‌ها، اظهار کرد: باید در اقدامی هماهنگ مرزهای کشورهای همسایه سوریه که رویکرد خصمانه آن‌ها نسبت به مردم این کشور مشخص است برای جلوگیری از ورود تسلیحات و ترانزیت تروریست‌ها به سوریه کنترل شود.

فیصل مقداد خواستار کنترل مرزهای کشورهای همسایه سوریه به منظور اجتناب از ورود تسلیحات و تروریست‌های خارجی که دشمن اصلی ملت سوریه هستند، شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل