بازدید 1947

لاریجانی: مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع یمن گفت: مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی و حمله خارجی ندارد و تنها از طریق انجام گفت‌وگوهای ملی و مذاکرات یمنی- یمنی می‌توان به پایان بحران در این کشور امیدوار بود.
کد خبر: ۴۹۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 21 April 2015
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع یمن گفت: مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی و حمله خارجی ندارد و تنها از طریق انجام گفت‌وگوهای ملی و مذاکرات یمنی- یمنی می‌توان به پایان بحران در این کشور امیدوار بود.

به گزارش ایسنا، محمد فرج احمد دبیرکل حزب اسلامی کردستان عراق صبح امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را دوستانه و برادرانه ارزیابی کرد و گفت:‌ دو کشور مهم و بزرگ منطقه به عنوان دو همسایه مسلمان و برخوردار از تمدن و تاریخ غنی دارای مناسباتی دوستانه و برادرانه هستند.

وی با اشاره به مسائل منطقه‌ای به ویژه تحولات اخیر در مبارزه با تروریزم داعش در عراق نیز گفت: مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری رژیم سابق و سپس اشغال خارجی اکنون با فاجعه جنایات غیر انسانی تروریست‌ها روبروست که ثبات و امنیت کل منطقه را با مخاطره مواجه کرده است.

لاریجانی در ادامه وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با مشکلات درونی جهان اسلامی را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تنها قدرت‌های بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود در بین کشورهای مسلمان در جهت کسب منافع خاص خود و استهلاک بنیه و قدرت بدنه جهان اسلام بهره می‌برند.

در ادامه این دیدار، محمد فرج احمد دبیرکل حزب اسلامی کردستان عراق نیز از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و با اشاره به روابط خوب دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران در لحظات دشوار و طاقت‌فرسا برای مردم عراق در کنار مردم این کشور بوده است.

وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهان اسلام و کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق تقویت وحدت بین مسلمانان صورت گیرد و قدرت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان خارجی و مزدوران داخلی کشورها در سایه یکپارچگی در اندیشه و عمل مسلمانان تجلی پیدا می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست