بازدید 7482

اعتراض یک نماینده به دیوارکشی اطراف مجلس

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انجام عملیات دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس این کار را غیرمنطقی و غیرضرور و دارای تبعات منفی عنوان کرد و گفت که این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است.
کد خبر: ۴۹۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 21 April 2015
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انجام عملیات دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس این کار را غیرمنطقی و غیرضرور و دارای تبعات منفی عنوان کرد و گفت که این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است.

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: من به دیوارکشی اطراف مجلس اعتراض دارم. حالا که مذاکرات مجلس مستقیماً به گوش مردم می‌رسد مجلس باید از همه جهات اتاق شیشه‌ای باشد و نباید ارتباطش با مردم قطع شود.

وی با بیان این‌که انجام هزینه دیوارکشی غیرمنطقی و غیرضروری است، یادآور شد: این کار تبعات منفی شدیدی دارد و نفس این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است. شنیده شده که این نظر پدافند غیرعامل است و در رابطه با نهاد ریاست جمهوری نیز اقدام مشابهی در حال انجام است. اما من به عنوان نماینده مردم خواستار برچیده شدن دیوار بین خادمین ملت با مردم هستم.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین خطاب به آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز گفت: شما شخصیت شجاع، عادل و فرهیخته‌ای هستید و اقدامات خوب و موثری انجام داده‌اید. اما بعضاً تناقضاتی وجود دارد. 5 تن از اطرافیان آقای احمدی نژاد علیه آقای توکلی نماینده تهران به ناحق طرح شکایت کرده‌اند؛ آقایان رحیمی، مشایی، جوانفکر، بقایی و مرتضوی که سوابق و عملکردشان روشن است. دستگاه قضا نیز هر روز این نماینده خدوم را که در راستای انجام وظایف نمایندگی و مطابق قانون اساسی عمل کرده به دادگاه فرا می‌خواند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: گرچه هر آدم مسأله‌داری حق طرح شکایت دارد. ولی معاون رئیس جمهور دولت سابق در رسانه ملی با ذکر نام به بنده 19 اتهام وارد کرد و من یک سال و نیم است که به دستگاه قضا رفت و آمد می‌کنم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. شما برای این تناقض در عمل چه پاسخی دارید؟

جعفرزاده با بیان این‌که دستگاه قضا محل تظلم خواهی است و مردم باید چنین احساسی به قوه قضائیه داشته باشند، یادآور شد: مردم در دستگاه قضا سرگردانند، تکریم ارباب رجوع دیده نمی‌شود و تطویل در رسیدگی به پرونده‌ها به قوت خود باقی است. علی‌رغم همکاری مجلس و تخصیص بودجه‌های مجلس نیز تحول جدی مشاهده نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات باقیمانده خانواده‌های شهدا و ایثارگران شد و افزود: مبادا در ماه رمضان سفره‌های رنگین از محل بیت‌المال پهن شود و دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران خون شود. لازم است از هم اکنون تدابیر لازم اتخاذ شود و به جای افطاری‌های رنگین به فکر اعتکاف جوانان باشیم. چرا که این کار مخالف سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است و قطعاً مجلس در این‌باره سکوت نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح این سوال که چرا دولت از قطع یارانه ثروتمندان پرهیز می‌کند خواستار قطع هرچه سریع‌تر یارانه ثروتمندان و افزایش یارانه اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مثل بهزیستی، کمیته امداد و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست شد.

جعفرزاده ضمن تبریک آغاز ماه رجب با بیان این‌که مجلس فرمان رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد از سفر رئیس جمهور به گیلان قدردانی کرد و گفت: مردم غیور و ولایتمدار ایران سنگ تمام گذاشتند و استقبال تاریخی از هیأت دولت در استان صورت گرفت. امیدواریم با توجه به مشاهده عقب‌ماندگی‌های استان که زیر یک فرش سبز پنهان شده نسبت به جبران این عقب‌ماندگی‌ها اقدام شود. به ویژه نرخ بالای بیکاری که در شأن جوانان گیلان نیست.

وی با محکوم کردن حمله هواپیماهای سعودی به یمن و ریزش بمب‌های فسفری صهیونیستی و آمریکایی توسط این هواپیماها، گفت: شمشیر صهیونیستی خائن‌الحرمین به خون فرزندان بی‌گناه مسلمان یمن آلوده است و جهان اسلام نباید نسبت به این اتفاق سکوت کند بلکه باید جلوی این اقدام کثیف صهیونیستی را بگیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: با توجه به طولانی شدن روند مجازات پلیس منحرف سعودی در خواست تعطیلی سفر حج را دارم. وقتی دولت صهیونیستی سعودی توان ایجاد امنیت برای حجاج را ندارد اعزام ایرانیان باعزت به کشور حجاز چه استدلال و پشتوانه موجهی دارد.

این نماینده اصول‌گرای مجلس همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور خواست برای پایان دادن به ابهامات موجود نسبت به انتشار گزاره برگ ایرانی توافق لوزان اقدام کند.

جعفرزاده با اشاره به در پیش بودن روز معلم و روز کارگر، خواستار تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و پیش‌دبستانی آموزش و پرورش شد و گفت: این روزها بهانه‌ای برای حل مشکل این اقشار است و انتظار می‌رود وزارتخانه‌های مرتبط برای حل مشکل کارگران و معلمین لوایح مورد نیاز را به مجلس ارائه کنند تا مجلس نسبت به ساماندهی این اقشار اقدام کند.

وی خواستار صدور اجازه قانونی تجمع و راهپیمایی آرام به کارگران و معلمان و سایر اصناف از سوی وزارت کشور شد و افزود: در همین انقلاب ما سابقه این اقدامات بوده، پس چرا باید الان خدای ناکرده از بیان حرف‌های منطقی این اقشار مظلوم در چارچوب قانون خوف داشته باشیم؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان