صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

رابطه کمبود ویتامین D و افسردگی زنان

کد خبر: ۴۹۳۴۱۲
| |
4464 بازدید

طبق مطالعه جدید «دانشگاه ایالتی اورگن» آمریکا، بین سطح پایین ویتامین D و افسردگی در زنان جوان سالم ارتباط وجود دارد.

به گزارش مهر، بررسی های قبلی ارتباط بین افسردگی و اضطراب و التهاب را در زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک نشان داده بود و همچنین این نکته نشان داده شده بود که کمبود ویتامین D با اختلالات خلقی ارتباط دارد. پس محققان سعی کردند ارتباط بین سطح ویتامین D بدن و تخمدان پلی کیستیک را مورد بررسی قرار دهند.

در این بررسی گرچه ارتباطی بین سطح ویتامین D بدن و بیماری تخمدان پرکیست مشاهده نشد ولی مشخص گردید که در زنان چاق بین سطح ویتامین D و افسردگی ارتباط وجود دارد. هرچه میزان ویتامین D بدن کمتر بود احتمال افسردگی بیشتر می شد. به همین خاطر محققان عقیده دارند استفاده از مکمل های ویتامین D می تواند در درمان زنان مبتلا به افسردگی کمک کننده باشد.

به گفته «آدریان گمبارت»، استاد بیوشیمی و بیوفیزیک، افراد می توانند ویتامین D موردنیاز بدن شان را از قرارگیری در معرض نور آفتاب به دست آورند. اما در زمستان که  نور آفتاب کم است می توان با استفاده از مکمل ها و مصرف برخی مواد غذایی نظیر شیر این کمبود را جبران نمود.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟
آخرین اخبار