بازدید 6204

خبر "مایر" از احتمال تصویب‌ توافق‌در کنگره‌ آمریکا

وزیر خارجه آلمان گفت همتای آمریکایی این کشور در نشست کشورهای گروه ۷ درباره تصویب شدن توافق ایران در کنگره ابراز خوش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۴۹۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 15 April 2015
وزیر خارجه آلمان گفت همتای آمریکایی این کشور در نشست کشورهای گروه ۷ درباره تصویب شدن توافق ایران در کنگره ابراز خوش‌بینی کرده است.

به گزارش فارس، «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت «جان کری»، همتای آمریکایی وی در نشست وزرای خارجه کشورهای «گروه 7» درباره به تصویب رسیدن توافق هسته‌ای احتمالی با ایران در کنگره ابراز خوش‌بینی کرده است.

وی گفت: «دیدگاه فعلی این است که اگر بر اساس چارچوب تفاهم لوزان به توافق با ایران برسیم، این موضعی است که می‌توانیم آن را در کنگره هم تصویب کنیم.»

کمیته روابط خارجی مجلس سنا شب گذشته با رأی مثبت تمام 19 عضو، از جمله 9 سناتور دموکرات خود طرح موسوم به «نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای» را با اصلاحاتی نسبت به نسخه اولیه به تصویب رساند.

این طرح که به ابتکار «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی تهیه شده اجرای توافق هسته‌ای را به تصویب کنگره منوط می‌کند. بر اساس این طرح، دولت باراک اوباما باید در صورت حصول هرگونه توافقی با ایران، آن را ظرف 5 روز به کنگره ارائه دهد.

 نسخه اولیه این طرح، دولت آمریکا را از لغو یا تعلیق تحریم‌های ایران، ظرف 60 روز پس از توافق منع می‌کرد. این دوره زمانی با اصلاحات اعمال‌شده به 30 روز کاهش یافته است.

«جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت باراک اوباما، که پیشتر این طرح را به وتو تهدید کرده بود، این طرح را در صورت عدم اعمال تغییرات جدیدتر، امضا خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در اظهارنظری در همین باره، مصالحه بین دولت آمریکا و کنگره را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و درنظر گرفته شدن ضرب‌الاجل 30 ژوئیه برای توافق نهایی با ایران را از ویژگی‌های خوب نسخه اصلاح‌شده طرح مذکور دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در بخش دیگری از اظهارات خود درباره اشتیاقش برای رسیدن به توافق با ایران گفت: «بعد از 12 سال مذاکره حالا که دو ماه و نیم دیگر به توافق با ایران مانده، هیچ‌کس به اندازه من خواستار توافق با ایران نیست.»

وی بر عزم ایران برای رسیدن به توافق تأکید و ابراز امیدواری کرد این توافق مسیر حل و فصل مسائل منطقه‌ای و ارتقاء همکاری با تهران را هموار می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان