بازدید 11266

جرم حکام سعودی این است که مقابل مردم منطقه و انتخابشان ایستاده‌اند

بحث‌های مربوط به مذاکرات دیگر نباید محرمانه باشد و باید علنی با مردم مطرح شود، زیرا امروز مخالفان در پیشبرد مذاکرات مؤثرند و اگر مخالفان حرف نزنند و فقط موافقان صحبت کنند یا بالعکس، چهره واقعی از کشور و افکار عمومی ارائه نخواهد شد؛ بنابراین، بهترین راه این است که گروه‌ها با هم تعامل کنند.
کد خبر: ۴۹۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 11 April 2015
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری جلسات مجمع تشخیص به صورت فوق‌العاده تا پایان خردادماه خبر داد و گفت: امروز سیاست‌های کلی برنامه ششم و اختلاف نظر کار‌شناسان مجلس و دولت بررسی شد.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری صبح امروز (شنبه) در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستور کار امروز مجمع اظهار داشت: ‌در حال حاضر مجمع تشخیص بحث‌های مهمی را پیگیری می‌کند که به همین دلیل جلسات مجمع را ‌ هفتگی و فوق‌العاده از اسفندماه آغاز کرده‌ایم و تا پایان خرداد هم این جلسات به صورت فوق‌العاده ادامه خواهد داشت.

رضایی با اشاره به دستور کارهای مجمع تصریح کرد: سیاست‌های کلی برنامه ششم، بخش‌های باقی مانده از سیاست‌های کلی انتخابات، اختلاف‌های بین مجلس و شورای نگهبان از جمله دارایی مسئولان که به دلیل فوریت برنامه ششم عقب افتاد و اختلاف پیشگیری از وقوع جرایم که موضوع اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان است در دستور کار مجمع قرار دارد و تا پایان خرداد به صورت فوق‌العاده رسیدگی خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جلسه امروز سیاست‌های کلی برنامه ششم ‌بررسی شد، افزود: اختلاف نظری بین کار‌شناسان کشور و مسئولان دولت است که معتقدند اعداد نباید گذاشته شود؛ اما کار‌شناسان مجلس و کشور می‌گویند اگر برنامه اعداد نداشته باشد قابل پیگیری نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما به نقطه متعادلی رسیدیم و قرار شد، اعدادی که مانند رشد اقتصادی مهم و کلیدی هستند، حتماً آورده شده تا برنامه هدف داشته باشد؛ اما اعدادی که باید از سوی مجلس و دولت تعیین شود، ‌گذاشته‌ایم تا خودشان در برنامه قید کنند.

رضایی با اشاره به تجاوز دولت سعودی به یمن اظهار داشت: کاری که عربستان نسبت به یمن انجام داده، نه تنها ‌اقدام اسلامی و عربی نیست، بلکه یک اقدام صهیونیستی است و عربستان باید هر چه زودتر و فوری از یمن بیرون برود و دخالت در یمن را پایان دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم پایان تجاوزات عربستان به یمن ادامه داد: متأسفانه دولت عربستان عامل اصلی جنگ حزب بعث صدام با ایران بود؛ یعنی عاملی اصلی که به جز آمریکا و اسرائیل، صدام را تحریک به حمله کرد، دولت عربستان بود.

وی گفت: ۱۰۰میلیارد دلاری که به ما تحمیل شد، حکام سعودی به ما وارد کردند و از آن زمان نیز دائماً‌ در منطقه ناامنی به وجود می‌آورد؛ اما در آن زمان دستشان را رو نمی‌کردند، در حالی که حکام جدید علنی و غیرانسانی و بدون رعایت استاندارد بین‌المللی در سوریه، عراق و بحرین دخالت کردند.

رضایی ادامه داد: عربستان امروز به یمن حمله کرده و جنایاتی شبیه اسرائیل در غزه را انجام می‌دهد؛ متأسفانه ارتش عربستان از سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های ناپالم، آتش‌زا و خوشه‌ای استفاده کردند. حال آنکه این بمب‌ها بعد از جنگ ویتنام ممنوعه اعلام شد و حتی آمریکا و اسرائیل این بمب‌ها را به کار نگرفته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت مجروحان یمنی که حالت سوختگی دارند، یادآور شد: علت این امر استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه در یمن است.

وی در عین حال به شکاف عمیقی که دولت عربستان بین کشور‌ها و مذاهب اسلامی پدید آورده ‌اشاره کرد و افزود: عربستان علناً‌ با مردم‌سالاری، دموکراسی و آزادیخواهی ملت‌ها مقابله می‌کند و اجازه نمی‌دهد مردم یمن برای خود تصمیم بگیرند.

رضایی اظهار داشت: عربستان با دخالت خود سیستم اداره مردمی یمن را بر هم زد و در بحرین نیز مانع هر نفر یک رأی شد؛ لذا جرم دیگر حکام سعودی این است که مقابل مردم منطقه و انتخابات آن‌ها ایستاده‌اند.

رضایی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که عربستان، سریع و فوری حملات خود را قطع کند و از یمن بیرون ‌رود تا احزاب و مردم یمن خود سرنوشتشان را رقم بزنند.

در ادامه این نشست خبری، رضایی در خصوص بیانیه سوئیس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مسأله هسته‌ای چهارچوب را دقیقاً مشخص کردند و مخالفان و موافقان می‌توانند روی منافع ملی بحث کنند؛ اما مسأله پایان نیافته و باید دید چه کسی هیزم دیگی را که روی آتش گذاشته شده فراهم می‌کند؟ آیا فقط ایران باید این کار را انجام دهد یا دیگران هم باید هیزم بگذارند؟ باید دید از این آش چه چیزی نصیب ایران می‌شود؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: اینکه غنی‌سازی ایران پذیرفته شده حرف خوبی است، ولی باید دید ‌نهایتاً از این مذاکرات چه چیزی بیرون می‌آید.

وی تأکید کرد: بحث‌های مربوط به مذاکرات دیگر نباید محرمانه باشد و باید ‌علنی با مردم مطرح شود، زیرا امروز مخالفان در پیشبرد مذاکرات مؤثرند و اگر مخالفان حرف نزنند و فقط موافقان صحبت کنند یا بالعکس، چهره واقعی از کشور و افکار عمومی ارائه نخواهد شد؛ بنابراین، بهترین راه این است که گروه‌ها با هم تعامل کنند.

رضایی در خصوص بازگشت خود به سپاه پاسداران توضیح داد: من خود را سرباز انقلاب و رهبری می‌دانم و هر تصمیمی که ایشان بگیرد، بنده به آن عمل خواهم کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه در بیست سال گذشته اولویت کشور اقتصاد بود، ادامه داد: ما با تلاش به تدوین سیاست‌های کلان کشور در زمینه اقتصادی کمک کردیم و در حال حاضر مجموعه‌ای فراهم شده که برخی می‌گویند تا ۵۰ سال آینده سیاست‌های کلان اقتصادی داریم و باید به دنبال اجرا برویم؛ اما به اعتقاد من برای ده سال آینده بحث اقتدار، امنیت ملی و اقتصاد مطرح است.

وی با اشاره به هشت شهید در استان سیستان و بلوچستان به اهانت و تحقیر دولت عربستان درباره زوار ایرانی اشاره کرد و افزود: این مسأله غیرت هر ایرانی را به جوش می‌آورد؛ بنابراین، امروز امنیت ایران در منطقه تعریف می‌شود و اگر ژئوپلیتیک منطقه بر هم بخورد، این مسائل وارد ایران هم می‌شود.

رضایی افزود: بنابراین اقتدار و اقتصاد باید پابه‌پای هم ادامه داشته باشد و از این روی، بنده همیشه آمادگی دارم در هر خط مقدمی حضور داشته باشم؛ اما این مسأله بستگی به نظر مقام معظم رهبری دارد و مقرر شده به نسل‌های آینده سپاه ارائه تجارب داشته باشم و بیش از این چیزی مطرح نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره تأکیدات مبنی بر لزوم توقف حج عمره به دلیل رفتار دولت سعودی گفت: چون این مسأله جنبه دینی داشته و مراجع نیز در آن نظر دارند و هم از بعد سایر مسائل مطرح است، لذا مسئولان باید تصمیم بگیرند.

وی درباره زمان لغو تحریم‌های ایران نیز توضیح داد: مسأله تحریم‌های اقتصادی‌‌ همان آشی است که باید ببینیم چقدر می‌خواهند به ما بدهند و اگر قرار باشد لغو تحریم‌ها در برنامه سه یا پنج ساله اتفاق بیفتد، شیرینی توافق گرفته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تحریم اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل کاملاً قابل برداشته شدن است و با مصوبه حل می‌شود، یادآور شد: تحریم‌هایی که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا اعمال شده و نیز تصمیمات کنگره حل شدنی است و صداقت آن‌ها در این است که با یک مصوبه کلیه تحریم‌ها لغو شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: در کمتر از دو و سه هفته کل تحریم‌ها قابل حذف است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر