بازدید 3618

جلوگیری عربستان از رسیدن کمک‌های پزشکی به صنعا

کد خبر: ۴۸۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 31 March 2015
صلیب سرخ اعلام کرد که ائتلاف به رهبری عربستان به هواپیمای این سازمان که حامل کمک‌های پزشکی فوری بوده اجازه وارد شده به صنعا را نداده است. 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی کمیته بین الملل صلیب سرخ روز سه شنبه گفت که ائتلاف جنگ علیه یمن به رهبری عربستان مانع از رسیدن هواپیمای وابسته به صلیب سرخ به صنعا شده که حامل کمک های پزشکی فوری بوده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار برداشته شدن سریع هرگونه مانع در راه انتقال کمک‌های پزشکی حیاتی به یمن برای درمان مجروحان شده است.

"سیتارا جابین" سخنگوی صلیب سرح به رویترز در ژنو گفت که ائتلاف به رهبری عربستان هنوز به این سازمان اجازه رسیدن هواپیماهای وابسته به صلیب سرخ را نداده است.

ششمین روز تجاوز به عربستان در حالی آغاز شده است که حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه یریم در مرکز یمن 11 شهید و 35 زخمی برجا گذاشته است. زنان و کودکان بیشترین قربانیان این جنایت جدید را تشکیل می‌دهند.

جنگنده‌های سعودی همچنین در ششمین تجاور این کشور و هم پیمانانش به یمن مناطق مسکونی صنعا از جمله منطقه بنی حوات واقع در شمال این شهر را هدف قرار دادند که در پی آن ده‌ها تن شهید و یا زخمی شدند. همچنین منازل مسکونی این منطقه تخریب و شمار زیادی از مردم این منطقه آوره شدند.

جنگنده‌های عربستان همچنین منطقه مرر در استان صعده را نیز بمباران کردند که در پی آن یک زن به شدت زخمی شد که شدت جراحات وی وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی روز گذشته مناطق مختلف یمن از جمله اردوگاه آوارگان یمنی در غرب این کشور را آماج حملات خود قرار دادند که بر اثر آن ده‌ها تن از مردم بی دفاع یمن به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

در حالی که تجاوزات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نیروهای کمیته های انقلابی مردمی همچنان به پیشروی خود در برخی مناطقی که تروریست های القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری بر آن مسلط هستند، ادامه می‌دهند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون بیش از 100 تن شهید و 350 نفز نیز زخمی شدند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر