بازدید 3897

پیاده روی اربعین با راهیان نور عجین شود

مدیر مرکز مطالعاتی و‌تر گفت:باید فصلی نو در پیاده روی اربعین آغاز شود که بتواند با راهیان نور عجین شود و تاریخ تمدن ساز در ایران را نیز تحت پوشش قرار دهد.
کد خبر: ۴۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 27 March 2015
مدیر مرکز مطالعاتی و‌تر گفت:باید فصلی نو در پیاده روی اربعین آغاز شود که بتواند با راهیان نور عجین شود و تاریخ تمدن ساز در ایران را نیز تحت پوشش قرار دهد.

سیدمحمدمهدی فاطمی صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: می‌توان فصلی نو در پیاده روی اربعین آغاز کرد که بتواند با راهیان نور عجین شود و تاریخ تمدن ساز در ایران را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی در توضیح گفته‌های خود افزود: ما در تاریخ، با تمدن شیعی و گفتمان نبرد پایان ناپذیر حق علیه باطل مواجه هستیم که از زمان بعثت پیامبر این رو موضوع با یکدیگر پیوند خورده‌اند.

مدیر مرکز مطالعاتی و‌تر با اشاره به لزوم روایتگری حوادث پس از عاشورا تاکنون در امتداد مسیر عاشورا گفت: سیر حوادث تاریخی از ابتدای بعثت تاکنون به خصوص پس از عاشورا یک زنجیزه است که حوادث مختلف زنجیره‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: ما در پیاده روی اربعین می‌توانیم با حرکت از مسیر خرمشهر، شلمچه، تنومه، قرنه و سپس العماره و نجف به سوی کربلا مکان‌های از جمله مکان شهادت شهید باکری و عملیات خیبر را از نزدیک بازید کنیم و با نحوه شهادت و دیگر مقتضیات مکانی آن محل‌ها آشنا بشویم.

فاطمی صدر بیان کرد: این مسیر، مسیری است که ایرانی‌ها تاریخ رشادت‌های نسل گذشته خود را در آن احساس می‌کنند و اصطلاحا می‌توان گفت این مسیر یک مسیر پر بار‌تر برای ایرانی‌ها است.

وی افزود: از دل مسیر ذکر شده بیش از ده عملیات از دفاع مقدس می‌گذرد. که هرکدام نقطه‌ای تمدن ساز در تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند.

مدیر مرکز مطالعاتی و‌تر اظهار داشت: این طرح تاکید بر روایت مقاومت در تمام تاریخ چه برپایه مقاومت نظامی و چه بر پایه مقاومت فرهنگی دارد و از این رو زیارت و روایتگری بزرگان تمدن فرهنگی شیعی از جمله ملاصدرا را در دستور کار خود دارد.

وی عنوان کرد: یکی از خصوصیات اربعین روایت است در دل زیارت که به نوعی فرصت پرورش نیروی کار آمد را برای جامعه اسلامی و فرهنگ شیعی ایجاد می‌کند که این فرصت را باید مغتنم شمرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی