بازدید 252529
لحظه به لحظه با تحولات یمن

حمله عربستان سعودی، پاکستان و ۸ کشور عربی به یمن

جنگنده های عربستان سعودی با حمله به یمن،مواضع انصارالله را هدف قرار دادند. این حمله با مشارکت ده کشور که از آنها پنج کشور حاشیه خلیج فارس است، صورت می پذیرد.مصر نیز با این اقدام اعلام همراهی کرده است. قطر، کویت، بحرین، امارات به همراه عربستان سعودی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند «تصمیم گرفته اند تا به درخواست منصور هادی برای مقابله با تهاجم جنبش حوثی ها پاسخ دهند». عمان در این حمله نظامی شرکت ندارد.
کد خبر: ۴۸۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱ 26 March 2015
حمله هوایی عربستان سعودی و ۹ کشور عربی به یمنجنگنده های عربستان سعودی با حمله به یمن،مواضع پدافندی انصارالله را هدف قرار دادند. گزارش های حاکی از این است که تا کنون نیروی هوایی یمن توانسته است یکی از هواپیماهای مهاجم را ساقط کند. 

به گزارش «تابناک»، اعلام رسمی جنگ سعودی ها علیه انصارالله پس از آن انجام شد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن روز چهارشنبه از کاخ ریاست جمهوری در عدن به مکانی نامعلوم گریخت و نیروهای ارتش به همراه مبارزان انصارالله کنترل فرودگاه بین المللی شهر عدن و دیگر نقاط این شهر را بدست گرفته‌‌اند.

عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در آمریکا، در یک نشست خبری در واشنگتن آغاز جنگ علیه یمن را اعلام کرده و ادعا کرد عملیات هوایی آن کشور در یمن، برای بازگرداندن قدرت به دولت برکنار شده آن به دست مبارزان حوثی است.الجبیر گفت : «هدف از این عملیات دفاع از این دولت مشروع است.». وی همچنین با طرح این ادعا که مبارزان حوثی «همواره مسیر خشونت را انتخاب کرده‌اند،»  افزود ریاض هر اقدام لازم را برای کمک به آنچه وی ازآن به عنوان «دولت مشروع » فقیرترین کشور جهان عرب نامید، انجام خواهد داد.

این مقام عربستانی خاطر نشان کرد : «ما رایزنی های جدی را با بسیار ازمتحدانمان علی الخصوص با امریکا انجام دادیم و بسیار از نتایج این رایزنی ها خرسندیم.»وی افزود : «ما با وضعیتی روبرو هستیم که گروهی شبه نظامی کنترل موشکهای بالستیک، تسلیحات سنگین و یا نیروی هوایی را در اختیار دارند و یا می توانند تحت کنترل داشته باشند.»

سفیر عربستان همچنین به مشارکت برخی از «کشورهای خارجی» در این عملیات اشاره کرد و افزود «ائتلافی متشکل از 10 کشور در این عملیات که هدف آن جلوگیری از افتادن یمن به دست حوثی‌هاست مشارکت دارند.»

جبیر افزود : « این کشورها  نهایت تلاش خود را در جنگی جدید که در منطقه آغاز شد، به کار خواهند گرفت.»

قطر، کویت، بحرین، امارات به همراه عربستان سعودی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند آنها «تصمیم گرفته اند تا به درخواست منصور هادی برای مقابله با تهاجم جنبش حوثی ها پاسخ دهند.»این بیانیه که خبرگزاری عربستان سعودی آن را منتشر کرد تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به استثنای عمان را در بر می گیرد.

در همین حال، كاخ سفيد نیز از مشارکت خود در تجاوزگری ارتش رژیم سعودی به عربستان پرده برداشت و اعلام کرد: واشنگتن در عمليات يمن، كمك هاي لجستيكي و اطلاعاتي ارائه خواهد داد.

به گزارش آسوشیتد پرس، انتظار می رود رئیس جمهور متواری یمن در جلسه‌ای با  اعضای شورای همکاری خلیج فارس حضور پیدا کند.

سفیر عربستان همچنین گفت: «ما از تجهیزات هوایی  برخی از کشورهای در عربستان سعودی برخورداریم و برخی از تجهیزات نیز برای استفاده در این عملیات‌ها در مسیر انتقال به عربستان است.»

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از وزارت امور خارجه مصر گزارش داد هماهنگی با مقامهای سعودی برای تهاجم دریایی، زمینی و هوایی در یمن انجام شده است.



گزارش لحظه به لحظه تهاجم سعودی ها به یمن را در ادامه پیگیری کنید


00:24  سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن موسوم به عملیات طوفان قاطع، هدف از حملات در یمن را نابودی انصارالله و بازگرداندن حکومت «منصور هادی» در این کشور ذکر کرد. وی با بیان اینکه هنوز برنامه‌ای برای ورود زمینی به یمن نداریم، اما از انجام آن در زمان ضرورت سخن گفت. سخنگوی نیروهای سعودی ادامه داد: ما با هم پیمانان خود در داخل یمن به طور کامل هماهنگ هستیم تا سیطره انصارالله بر این کشور را از میان برداریم.

00:22  جنگنده‌های سعودی بار دیگر حملات گسترده خود به مناطقی از پایتخت و شهر صعده در شمال یمن را از سرگرفتند و ضدهوایی‌های ارتش یمن نیز به مقابله با جنگنده‌ها پرداخت.

22:36  چندین هزار نفر از نیروهای انصارلله در واکنش به حملات نیروهای عبدالوهاب به سمت مناطق مرزی عربستان حرکت کرده‌اند و در حمله غافلگیرکننده موفق شدند حدود 40 نفر از نیروهای عربستانی را در مرز استان صعده یمن و منطقه نجران به اسارت بگیرند.گفته شده این افراد به صعده منتقل شده‌اند. نیروهای انصارالله و ارتش یمن در منطقه مرزی و ساحلی «جازان» عربستان هم درگیر شدند و چندین خمپاره به سمت این مناطق شلیک کردند.

22:35  نیروی هوایی ارتش یمن در واکنش به تجاوز نیروهای هوایی عربستان و چند کشور دیگر، موفق شدند یکی از جنگنده‌های عربستانی را ساقط کنند. منابع مطلع و نزدیک به «انصارالله» در یمن به گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس گفتند که خلبان این هواپیما به شماره 1235، «مصطفی شمسان» نام دارد. گفته می‌شود هنوز از سرنوشت این خلبان خبری در دست نیست.

22:30  عبدالملک الحوثی در سخنانی که دقایقی پیش آغاز شد، با اشاره به تجاوز عربستان سعودی و ائتلاف عربی به یمن، تاکید کرد که عربستان با این جنگ امنیت، ثبات و اقتصاد یمن را هدف قرار داده و این حمله جنایتکارانه و ظالمانه هیچ توجیهی ندارد. به گفته الحوثی، آمریکا دستور این حمله را صادر کرده و رژیم سعودی طلایه دار کشورهای متجاوز و جنایتکار می باشد.

21:30  مصر و عربستان برای مداخله زمینی در یمن آماده می‌شوند/احتمال مشارکت 5000 نیرو

21:28  «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که هر تهدید بر علیه تمامیت عربستان، با پاسخ جدی پاکستان مواجه می‌شود. شریف در دوره‌ زمامداری پرویز مشرف، در عربستان به سر می‌برد.

21:12  رسانه‌های خبری اعلام کردند که رئیس‌جمهور مستعفی وارد ریاض شده تا از آنجا عازم شرم الشیخ مصر شود.

21:03 «حسن زید» دبیر کل حزب «الحق» یمن امروز اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حملات به یمن شرکت کرده است. بنا بر گزارش وبگاه خبری «نهار پرس» یمن، حسن زید در صفحه فیسبوک خود نوشت که «این اولین بار است که یهودی‌های صهیونیست در ائتلافی مشترک با عرب‌ها، عملیاتی مشترک اجرا می‌کنند».

21:02  رئیس‌جمهور ترکیه با حمایت از تجاوز نظامی عربستان به یمن اعلام کرد ایران باید از این کشور عقب‌نشینی کند. 

20:41  خبرنگار سی. ان. ان گفت: حوثی ها تهدید کرده بودند که اگر به یمن حمله شود، به عربستان حمله می کنند. با رسیدن اواخر هفته خواهیم دید که حوثی ها سعی خواهند کرد به عربستان حمله زمینی کنند. وی افزود: من پیش بینی می کنم که حوثی ها با موانعی مواجه خواهند شد، اما در برخی از مناطق پیروز خواهند شد، زیرا در سال 2009 وقتی سعودی ها در جنگ یمن دخالت کردند، حوثی ها در مدت 6 تا 7 ساعت توانستند تا عمق 60 کیلومتری خاک عربستان نفوذ کنند.

20:40  سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان فردا شب (جمعه) رأس ساعت ۸:۳۰ به وقت بیروت درباره تحولات یمن و لبنان سخنرانی خواهد کرد. پیش از این حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود: تجاوز سعودی- آمریکایی به مردم و ارتش یمن و تأسیسات زیربنایی این کشور را به دشت محکوم می‌کنیم. حزب‌الله لبنان همچنین از عربستان خواسته تا تجاوز علیه یمن را فورا متوقف کند.

20:23  همزمان با حملات هوایی عربستان و چند کشور عربی به مواضع نیروهای انقلابی در یمن، تروریست‌های داعش یکی از اعضای انصارالله را در استان لحج سر بریدند. علاوه بر ائتلاف تحت رهبری عربستان و داعش، القاعده هم با نیروهای انقلابی انصارالله مخالف‌اند و چندی پیش با سد معبر یک اتوبوس، چندین مرد منتسب به قبائل طرفدار انصارالله را سر بریدند.

20:22  یک ژنرال آمریکایی روز پنجشنبه تأکید کرد واشنگتن به همراه متحدانش برای حفظ «تنگه باب‌المندب» تلاش خواهد کرد.

20:12  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه عمان در مورد اوضاع یمن به رایزنی پرداخت.

19:39  رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به تجاوز عربستان به یمن و بمباران شبانه مردم، با ابراز خوشحالی از این اتفاق، اعلام کرده‌اند که خبرهای دخالت نظامی عربستان، خبرهای خوبی است و امیدواریم که علمیات سعودی‌ها موفقیت آمیز باشد.

19:38 شورای اتحادیه علمای یمن برای مبارزه با تجاوز عربستان سعودی و 9 کشور دیگر به یمن  اعلام جهاد کرد. «شیخ علی خالد الشمری» عضو ارشد شورای اتحاد علمای یمن اعلام کرد که بعد از تجاوز عربستان به خاک یمن که شهروندان بی‌گناه یمنی را هدف قرار داده  این شورا فرمان جهاد مقدس برای دفاع از وطن و کشور را صادر کرد.

19:00 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: حزب الله لبنان با محکومیت مشارکت برخی از کشورهای عربی و غیر عربی در تجاوز به کشور یمن و فراهم کردن پوشش سیاسی برای این نوع تجاوزها، از عربستان سعودی و هم پیمانان آن خواست این تجاوزهای ظالمانه را فورا و بدون هیچ قید و شرطی متوقف کنند.

 18:40  کمیته بین المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه از همه طرفین درگیر در یمن درخواست کرد به قوانین جنگ احترام بگذارند. صلیب سرخ با اعلام این مطلب، در خصوص گزارش های منتشر شده درباره قربانیان غیر نظامی حملات هوایی عربستان سعودی و متحدان آن به یمن ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، در بیانیه صلیب سرخ در این باره از همه طرفین درگیر در یمن درخواست شده است از غیر نظامیان و تاسیسات پزشکی و بیمارستانی محافظت به عمل آورند، کمک های پزشکی را در اختیار زخمی ها قرار دهند، و با بازداشت شدگان به شیوه ای انسانی و مطابق کنوانسیون های ژنو رفتار کنند. در این بیانیه همچنین از همه طرفین درگیر در یمن درخواست شده است میان اهداف نظامی و غیر نظامی تفاوت قایل شوند.


18:20 بازارهای سهام کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس پس از مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن ، به شدت سقوط کرد . بورس عربستان سعودی که مهم ترین بورس منطقه است و بازار دبی از بیم رویارویی بین ریاض و تهران به شدت سقوط کرد . شاخص «تدول» بورس ریاض از آغاز معاملات حدود چهار درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر 8500 واحد رسید. پس از مدتی ارزش شاخص دوباره افزایش یافت و کاهش در سطح یک و هشت درصد در سطح 8705 واحد متوقف شد. در دبی نیز ، پس از کاهش شش درصدی شاخص بازار در آغاز به کار بازار ،‌شاخص مالی دبی اندکی افزایش یافت و کاهش ارزش در سطح سه و نیم درصد متوقف شد. محمود زیدان تحلیلگر ارشد بازار اربکس مستقر در کویت توضیح داد :« سرمایه گذاران از بیم اینکه حملات به جنگی بین عربستان و ایران تبدیل شود به طور گسترده ای سهام خود را فروختند.» وی افزود :« هرگونه هراس درباره ایران تاثیر زیادی بر سرمایه گذاری ها در خلیج فارس دارد.» به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی ، عربستان سعودی 150 هزار نظامی و 100 فروند جنگنده خود را بسیج کرد و این درحالی است که امارات عربی متحده نیز 30 فروند هواپیمای خود ، بحرین و کویت هرکدام 15 هواپیما و قطر 10 هواپیما را در این عملیات مشارکت داده اند .


17:50 وزیران امور خارجه مصر و کویت روز پنجشنبه در آستانه نشست سران عرب گفتند مداخله در یمن پس از آنکه حوثی ها شهر عدن در جنوب این کشور را تهدید کردند ، اقدامی ضروری بود. کویت و مصر هر دو از حملات هوایی شب گذشته تحت رهبری عربستان سعودی علیه حوثی ها حمایت کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از شرم الشیخ ، شیخ صباح الخالد الصباح وزیر امور خارجه کویت گفت :« حمله حوثی ها همگی ما را مجبور کرد فورا واکنش نشان دهیم و اقدام لازم را برای احیای صلح و امنیت به کار گیریم.» سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز با اشاره به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن گفت ضروری بود که ائتلافی از کشورهای عربی به درخواست منصور هادی پاسخ دهند. منصور هادی مداخله نظامی کشورهای عربی را به منظور جلوگیری از پیشروی حوثی ها درخواست کرده بود.


 17:40 بنابراعلام یک مقام محلی، در درگیری های روز پنجشنبه بین حامیان عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و شیعیان انصار الله در دو شهر در جنوب این کشور در مجموع 26 نفر کشته شدند.  این منبع اعلام کرد درگیری ها در الحوطه مرکز استان لحج زمانی آغاز شد که حامیان هادی با حوثی ها در ورودی شهر درگیر شدند.  حوثی ها که روز گذشته وارد حومه شمالی الحوطه شده بودند قصد داشتند به مرکز شهر بروند.  منابع امنیتی تأیید کردند درگیری ها در نزدیکی مقر دولت محلی و مرکز پلیس رخ داد.  بنابر اعلام این منبع در این درگیری ها 13 حوثی و پنج تن از حامیان هادی کشته شدند.  منابع نظامی و امنیتی اعلام کردند در جنوب یمن حامیان حوثی ها روز پنجشنبه در برخی مناطق شهر عدن ظاهر شدند و درگیری هایی بین دو گروه متخاصم رخ داد.  به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، براساس اعلام منابع پزشکی «‌ در این درگیری ها هشت نفر کشته و 33 نفر زخمی شدند. » منابع نظامی اعلام کردند درگیری ها زمانی رخ داد که یگان های ارتش طی روز اردوگاه های خود را ترک کردند و انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی سنگین از جمله تانک ها را رها کردند.
 
17:30  شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد: حمله نظامی به یمن راه حلی برای بحران این کشور به شمار نمی رود و کشورهای خلیج فارس باید مسئولیت خود را در زمینه حل بحران یمن به نحو احسن به اجرا درآورند.

17:15 چین روز پنجشنبه درمورد وخیم تر شدن اوضاع در یمن ابراز نگرانی کرد و از همه طرف های درگیر در این کشور خواست اختلافات خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند. هوا چونیئینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن امیدوار است که همه طرف ها این بحران را از طریق گفتگوهای سیاسی و در راستای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد  ، مشکلات خود را حل و فصل کنند. هوا چونیئینگ در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود همچنین ابراز امیدواری کرد که طرف های درگیر در یمن با توجه به نتایج حاصل از کنفرانس گفتگوی ملی جامع و توافق مشارکت در آشتی ملی برای برقراری ثبات داخلی و آرامش در کشور تلاش کنند.  وی گفت همه سازمان ها و پرسنل چینی در یمن در امنیت کامل به سر می برند. هوا چونیئینگ گفت وزارت امور خارجه و سفارت چین در یمن از شهروندان چینی خواسته است سفر خود را به یمن به تعویق بیاندازند. وی گفت :« ما از نزدیک اوضاع در یمن را زیر نظر داریم.»

17:05شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرگزاری سعودی اعلام کرد: عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) تا محقق شدن همه اهداف از پیش تعیین شده ادامه خواهد یافت.


16:55 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: فرودگاه صنعا و کاخ ریاست جمهوری در این شهر هدف بمباران جنگنده های سعودی قرار گرفت.

16:42  به گزارش خبرنگار شبکه العالم، کمیته‌های مردمی یمن، با نفوذ به مناطق مرزی عربستان، چند تفنگدار سعودی را به اسارت درآوردند.

16:41  رویترز اعلام کرد عربستان هشدار داده است در صورت نزدیک شدن نفتکش‌های دیگر کشورها به بنادر یمن صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.

16:40  تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای از مداخله نظامی اعضای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) و عربستان در یمن اعلام حمایت کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این بیانیه بر اهمیت پذیرش دعوت به گفت‌وگویی که شورای همکاری و ریاض به آن فراخواندند، تأکید شده و گفت‌وگوی یمنی به عنوان راهی برای تحقق منافع ملت یمن و حفظ تمامیت ارضی آن اعلام شده است.

16:39  خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» با انتشار گزارشی از حملات کشورهای حاشیه خلیج فارس به یمن، آن را تجاوزی آشکار خواند.

16:38  جنبش انصارالله یمن که از بامداد امروز با حمله جنگنده‌های عربستان و چند کشور عربی دیگر، روبه‌رو شده است، کنترل یک بندر در نزدیکی باب‌المندب در جنوب یمن را بر عهده گرفت. وبگاه خبری «یمن نیوز» گزارش کرد که انصارالله صبح امروز پنجشنبه بندر المخاء در نزدیکی باب‌المندب واقع در استان تعز را تحت کنترل خود در آورد.

16:37  جنگنده‌های سعودی بار دیگر پایگاه‌های نظامی در صنعا را بمباران کردند.

15:49  خبرگزاری رویترز می‌گوید که 4 فروند ناو جنگی ارتش مصر برای تأمین امنیت خلیج عدن به سمت یمن حرکت کرده‌اند.

15:48  وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتایان خود در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حمایت خود را از تجاوز هوایی عربستان به یمن اعلام کرد.

15:47 خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک دیپلمات ایرانی نوشته است که ممکن است وزرای خارجه ایران و روسیه در محل برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای، در مورد یمن نیز گفت‌وگو کنند.

15:45  وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای حمله نظامی عربستان به یمن را غیر قابل قبول خواند.

15:32  وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از تجاوز عربستان سعودی به یمن و بمباران این کشور اعلام حمایت کرد.

15:09  «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب حمایت کامل خود از حمله نظامی کنونی به مواضع جنبش انصارالله در یمن را اعلام کرد. العربی به وبگاه اماراتی «ارم نیوز» گفت: اتحادیه عرب حمایت کامل خود از دولت‌های خلیج (فارس) در جنگ آینده خود علیه حوثی‌ها را اعلام می‌کند؛ حوثی‌هایی که علیه رئیس‌جمهور قانونی یمن کودتا کردند.

15:07  اسپوتنیک: عمان از ورود منصور هادی جلوگیری کرد. منابع پلیس مرزی یمن می‌گویند پس از آنکه عمان از ورود منصور هادی جلوگیری کرده، وی به منطقه المکلا منتقل شده و ممکن است به عربستان برود.

14:58  در جدیدترین آمار، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: در اثر تجاوز شب گذشته (چهارشنبه)، 100 جنگنده عربستانی به یمن 20 شهروند یمنی کشته و 33 نفر هم زخمی شدند که حال برخی از زخمی ها وخیم می باشد.

14:55 انگلیس و فرانسه هم از تجاوز عربستان سعودی به یمن اعلام حمایت کردند. 

14:48  سودان روز پنجشنبه تایید کرد به مداخله تحت رهبری عربستان سعودی در یمن به منظور جلوگیری از پیشروی کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در عدن ملحق شده است. 

14:44  
سعد الحریری گفت اقدام عربستان در حمله به یمن اقدام درستی بوده است. 
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه سعدالحریری نخست وزیر سابق لبنان در گفتگو با این شبکه گفت آنچه اکنون در یمن روی می دهد پیامدهای رویدادهای عراق و سوریه و اماکن دیگر است.
عربستان سعودی نمی تواند کشور همجوار خود را به حال خود رها کند تا شبه نظامیان حوثی (انصارالله) در آن به ایفای نقش بپردازند. اقدامی که عربستان سعودی انجام داده اقدام درستی است. 
الحریری گفت: کسی در جهان عرب با ایران مخالف نیست بلکه با اقدامات ایران در یمن و عراق و سوریه و کشورهای عربی مخالفند. وقتی ایران در امور یمن مداخله می کند عربها واکنش نشان خواهند داد. 

14:43  شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: در حمله هوایی جدید به اطراف فرودگاه صنعا تعدادی خانه منهدم شد و خبرها از شهادت چند نفر حکایت دارد.

14:34  وزیر امور خارجه بحرین با سرپوش گذاشتن بر جنایات آل خلیفه در حق انقلابیون و مردم بحرین، علیه مردم و کشور یمن به زعم خود "جنگ فی سبیل الله" اعلام کرد. "خالد بن احمد آل خلیفه" در صفحه خود بر روی توییتر، ضمن اعلام جنگ علیه یمن، آن را "جنگ در راه خدا" قلمداد کرد.

14:10  خبرنگار شبکه خبری العالم ظهر امروز پنجشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای اماراتیِ شرکت کننده در تجاوز نظامی به یمن در شمال این کشور خبر داد. 

14:09  عربستان، انبارهای تسلیحاتی و پایگاه های نظامی در پایتخت یمن را هدف قرار داده است. 

14:09  به گزارش خبرگزاری رویترز ، منابع محلی یمن اعلام کردند همه بنادر مهم این کشور به دلیل تشدید بحران بسته شده است.

14:02  شبکه خبری اسکای‌نیوز نوشت محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، از حمله عربستان سعودی به یمن حمایت کرد.

13:57  شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: جنگنده های عربستان سعودی بر فراز دو منطقه الملاحیظ و رازج در استان صعده در شمال یمن پرواز کردند و بعضی از مناطق را هدف حمله قرار دادند.

13:57  پایگاه خبری العهد لبنان به نقل از «رادیو اوستون» اعلام کرد: گزارش های اطلاعاتی غربی حاکی از مشارکت جنگنده های اسرائیل در عملیات عربستان سعودی به خاک یمن است.

13:56  یک مقام وزارت بهداشت یمن روز پنجشنبه اعلام کرد دست کم 25 نفر در حملات هوایی تحت رهبری عربستان در صنعا پایتخت یمن کشته و 40 تن دیگر نیز زخمی شدند.

13:55  شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد پروازهای تجاری در هفت فرودگاه جنوب عربستان سعودی متوقف شد.

13:54 یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت آنچه رخ داد تجاوزی آشکار و جنگ اعلام شده از طرف آمریکا و عربستان سعودی در حمله به ملت و انقلاب یمن است. علی قحوم به شبکه تلویزیونی المنار گفت: این حمله پس از شکست همه تلاشهای آنان در داخل یمن برای فتنه افکنی طائفه ای و منطقه ای و جنگ افروزی بین ملت یمن انجام شد. تلاش آنها برای جنگ افروزی بین استانهای یمن شکست خورد. همه این شرط بندی ها شکست خورده است. آنها پس از شکست همه تلاشهایشان به مداخله مستقیم اقدام و علیه ملت یمن جنگی آشکار اعلام کرده اند. 

13:53  شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد شاهدان گفتند انبار تسلیحات حوثی ها در مران و آل سالم در صعده در شمال یمن بمباران شد.

13:52 
شورای امنیت ملی آمریکا، بیانیه ای را درباره تحولات یمن منتشر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در متن این بیانیه آمده است:« رئیس جمهور اوباما در حمایت از اقدامات شورای همکاری خلیج فارس برای دفاع در برابر خشونت حوثی ها، مجوز لازم برای ارائه حمایت های تدارکاتی و اطلاعاتی به رشته عملیات نظامی زیر نظر شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرده است. گرچه نظامیان آمریکایی برای حمایت از این تلاش ها، مستقیماً در یمن اقدام نظامی نخواهند کرد، ما سرگرم ایجاد شبکه برنامه ریزی مشترک با عربستان برای ایجاد هماهنگی در حمایت های نظامی و اطلاعاتی آمریکا هستیم». 

13:52 شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری از حمله هوایی جنگنده های سعودی به یکی از روستاهای منطقه الظاهر در یمن خبر داد .

13:50  جنگنده های سعودی بر فراز آسمان دو منطقه الملاحیظ و رازح در استان صعده پرواز و برخی مواضع را بمباران می کنند.هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه نرسیده است.

13:49  روسیه خواستار توقف فوری عملیات نظامی عربستان علیه یمن شد.

13:15 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن اعلام کرد : عبد ربه منصور هادی به سلطان نشین عمان گریخته است.

13:14  یک مقام سعودی در گفت‌وگو با رویترز: شاید نیاز باشد برای بازپسگیری نظام در یمن، مداخله زمینی صورت بگیرد.

13:11  شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد :شاهدان از پرواز چندین فروند جنگنده بر فراز صعده در شمال یمن در نزدیکی مرزها با عربستان خبر دادند. خبرها همچنین حاکی است این جنگنده ها بار دیگر صعده را بمباران کرده اند. 

12:57  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم تاکید کرد: ما خواهان توقف فوری عملیات نظامی عربستان در یمن هستیم. ظریف، عملیات نظامی را نقض کنندۀ حاکمیت یمن اعلام و تاکید کرد که این عملیات، نتیجه ای جز خونریزی نخواهد داشت. وزیر امور خارجه ایران افزود: برای مهار بحران در یمن، همه تلاش خود را به کار خواهیم بست. ظریف، با تاکید بر این که عملیات نظامی عربستان ضد یمن، برای هیچ کشوری فایده نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: این عملیات، منطقه را گرفتار تنش هر چه بیشتر خواهد کرد.

12:47  سی ان ان اعلام کرد درگیری ها در یمن، جنگ نیابتی ایران و عربستان است. 

12:45  خبرگزاری رویترز به نقل از دولت پاکستان گزارش داد که عربستان از این کشور درخواست اعزام نیرو کرده و اسلام‌آباد در حال بررسی این درخواست است.

12:29  
شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : دولت چین از همه طرفها خواست به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با یمن پایبند باشند و به شیوه گفتگو این منازعه را حل وفصل کنند.

12:27  
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، یکی از مقامات گروه انصار الله یمن اعلام کرد اعضای این گروه آماده است بدون درخواست کمک از ایران با حملات هوایی تحت فرماندهی عربستان سعودی مقابله کنند.

12:26  شبکه تلویزیونی المنار به نقل از خلیل العمری خبرنگار خود در صنعاء اعلام کرد حملات هوایی عربستان به یمن از سرگرفته شده است. وی افزود این حملات به مرکز صنعاء پایتخت یمن نیست بلکه اطراف صنعاء هدف قرار گرفته است.

12:18  یک مقام عربستان سعودی در گفت‌وگو با وبگاه «سبق» عربستان، سقوط دو جنگنده عربستانی را تکذیب کرد. این منبع گفت که خبر موفقیت انصارالله در ساقط کردن 2 جنگنده سعودی را شایعه دانست و گفت که صحت ندارد.

12:17  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای حمله هوایی عربستان سعودی به یمن و کشتار شهروندان این کشور را محکوم کرد. 

12:02 شبکه تلویزیونی دولتی الاخباریه سعودی اعلام کرد که تجاوزگری نظامی به یمن موسوم به عملیات "عاصفه الحزم" (طوفان سهمگین) که از نیمه شب چهارشنبه علیه یمن آغاز شد، تا تحقق اهداف خود ادامه می یابد.

11:50 مهمترین تحولات یک ساعت گذشته در یمن از قرار زیر بوده است:

- شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در صعده یمن درباره هدف رسانه های وابسته به عربستان از انتشار اخبار کذبی مبنی بر کشته شدن رهبران انصارالله در تجاوزگری ها به یمن گفت : هدف آنها سرپوش نهادن بر کشتار غیرنظامیان است.

- سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در لبنان از عربستان سعودی خواست به حملات هوایی به خاک یمن پایان دهد زیرا آتش فتنه ای را ایجاد می کند که دامن همه را خواهد گرفت.

- خبرها از سقوط پادگان بدر در عدن به دست کمیته های مردمی طرفدار عبد ربه منصور هادی [ رئیس جمهور مستعفی یمن ] حکایت دارد.

- عربستان سعودی در توجیه اقدام نظامی خود دریمن،دستیابی حوثی ها به موشک های بالستیک، نیروی هوایی و به طور کلی مسائل امنیتی منطقه ای عنوان کرد.

- خبرنگار المیادین گفت: آمریکا نگران دسترسی اعضای انصارالله به اطلاعات موجود در پایگاه مورد استفاده آمریکائی ها در یمن و ادوات نظامی به ارزش 500 میلیون دلار در این کشور است.

- حوثی ها اعلام کرده اند که به حملات عربستان سعودی به خاک یمن در مرزهای مشترک دو کشور پاسخ خواهند داد.

- به نوشته الرای، سخنگوی جنبش انصارالله یمن به کویت درباره هرگونه مداخله نظامی برضد مردم یمن هشدار داد.

- منابع الجزیره گفتند بندر المخا نزدیک تنگه باب المندب به کنترل حوثی ها در آمد.

- المنار: در حملات هوايي فقط مواضع ارتش يمن هدف قرار گرفته و منصور هادي نيز در عدن نيست

- صد و هفتاد و نه جنگنده در حملات هوایی به یمن شرکت کرده اند.

- به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، اردن امروز پنجشنبه مشارکت خود را در ائتلاف نظامی کشورهای عربی در دفاع از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن اعلام کرد.

- علی قحوم عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت : آنچه روی می دهد حمله آشکار آمریکا و هم پیمانانش در منطقه علیه ملت یمن است و ملت یمن برای دفاع از حاکمیت این کشور و انقلابش در برابر این حمله اقدام خواهد کرد . ارتش یمن و نیروهای مردمی برای مقابله با تجاوز خارجی متحد هستند.

- شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری از درگیری های شدید بین جنبش جنوب و نیروهای طرفدار حوثی ها در منطقه جلیله در ضالع واقع در جنوب یمن خبر داد.

11:41  روزنامه البیان امارات اعلام کرد که نیروهای حوثی کنترل فرودگاه عدن را بار دیگر در دست گرفتند.

11:40  در حالی که برخی از رسانه‌های منطقه و فرامنطقه‌ای تلاش کردند با انتشار اخبار کشته شدن رهبران انصارالله فضای جنگ روانی در یمن را در دست بگیرند، جنبش انصارالله خبر شهادت رهبران خود را تکذیب کرد.

11:11  "محمد بن سلمان" وزیر دفاع عربستان و پسر پادشاه این کشور فرماندهی تجاوز به یمن را شخصا به عهده داشته است.

11:07  شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : خبرها از سقوط پادگان بدر در عدن به دست کمیته های مردمی طرفدار عبد ربه منصور هادی [ رئیس جمهور مستعفی یمن ] حکایت دارد.

11:04  ائتلاف مخالفین دولت سوریه اعلام کرد که از تجاوز به یمن حمایت می‌کند.

10:52 مردم یمن امروز برای محکوم کردن تجاوزگری نظامی ارتش رژیم سعودی علیه کشورشان تظاهرات می کنند. 

10:46 العربیه در خبری فوری از کنترل نیروهای طرفدار منصور هادی بر فرودگاه عدن خبر داده است. این فرودگاه دیروز به کنترل انصارالله درآمده بود.

10:25 سایت یمن پرس اعلام کرد که در تجاوز به یمن 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده کویتی، 6 جنگنده مغربی، به همراه کشتی های جنگی کشورهای مصر و پاکستان مشارکت داشتند.

به نوشته این سایت، عربستان همچنین اعلام کرده که 150 هزار نیروی نظامی عربستانی (هوایی، دریایی و لجستیکی) در این تجاوز مشارکت داشته اند.

کشورهای اردن و سودان نیز اعلام کرده بودند که به ترتیب 6 و 3 فروند جنگنده برای ادامه تجاوز عربستان به یمن در اختیار رژیم سعودی قرار می دهند.

10:20  العربیه مدعی شده است که مصر با استفاده از هواپیماها و کشتی‌های جنگی در تجاوز به یمن شرکت دارد.

10:00   اعلام سرنگونی دو هواپیمای متجاوز

واحد پدافند هوایی ارتش یمن توانست دو فروند هواپیمای متجاوز ارتش رژیم سعودی را بر فراز صنعا سرنگون کند.

پایگاه وزارت دفاع یمن افزوده: واحدهای پدافند هوایی ارتش یمن به مقابله با چند حمله هوایی ارتش رژیم سعودی به پایگاه هوایی الدیلمی در شهر صنعا پرداختند.


9:55  چه کشورهایی در تجاوز به یمن شرکت کردند؟

خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرد: کشورهای اردن، سودان، مغرب، مصر و پاکستان برای مشارکت در عملیات (تجاوز) به یمن تحت عنوان "عاصفه الحزم" (طوفان سهمگین) ابراز تمایل کرده اند.

این کشورها به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، بحرین، امارات، کویت و قطر) که برای مشارکت در تجاوز نظامی به یمن متعهد شدند، افزوده می شوند.

پادشاهی عمان تنها کشور در شورای همکاری خلیج فارس است که در تجاوز عربستان به یمن مشارکت نکرده است.


9:38 محمد البخیتی، یک عضو شورای رهبری انصارالله در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد این نیروها که هدف یک عملیات نظامی بین المللی به رهبری عربستان در یمن قرار گرفته اند، مصمم هستند با همه ابزار موجود، مقابله به مثل کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از صنعا، وی گفت: «این اعلام جنگ علیه مردم یمن است، ما با آنهایی که با ما می جنگند، مبارزه خواهیم کرد».

این مقام افزود عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس به علت انجام عملیات نظامی پشیمان خواهند شد.

وی اعلام کرد: «آنها حمله کردند، آنها این را آغاز کردند، پس آنها در برابر مردم و خداوند به علت پیامدهای (این عملیات) پاسخگو خواهند بود. این حمله، مایه شگفتی ما است و ما با همه ابرازی که در اختیار ما است، به آن واکنش نشان خواهیم داد».پیش از این، براساس گزارش ها، البخیتی درباره وقوع یک «جنگ گسترده» که ممکن است در پی «تجاوز» عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس، در یمن آغاز شود، هشدار داد.عربستان سعودی، همراه با اعضای شورای همکاری خلیج فارس و چند کشور دیگر، شب چهارشنبه به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی) یمن، عملیاتی نظامی را علیه حوثی ها آغاز کردند.

9:36 انیس منصور خبرنگار یمنی از فرود چتربازان نظامی کشورهای عرب خلیج فارس در شهر عدن واقع در جنوب این کشور خبر داد.به گزارش خبرگزاری سما از عدن ، وی تصریح کرد جنگنده های این کشورها شمار زیادی چترباز را در شهر عدن فرود آورده اند.این تحولات همزمان با بیانیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در خصوص آغاز عملیات طوفان قاطعیت در برابر حوثی های یمن و حملات شدید هوایی به مواضع این گروه و علی عبدالله صالح در صنعا و شماری از استان های این کشور صورت گرفته است.

9:34 وزیر امور خارجه انتصابی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن با تأیید حضور مصر و اردن در حملات هوایی دیشب به یمن ، تصریح کرد همه کشورهای عربی باید در حمله شرکت کنند. ریاض یاسین به الجزیره گفت کشورهای عرب خلیج فارس به فرماندهی عربستان به سایتهای موشکی که جنوب یمن را نشانه رفته است ، حملات هوایی کردند.وی افزود مصر و اردن درمیان کشورهایی هستند که در این حملات شرکت کرده‌اند.یاسین گفت :« مصر و اردن از بین کشورهای شرکت کننده در حمله هستند. امیدوارم همه کشورهای عربی در این حمله شرکت کنند. همه این کشورها در قبال امنیت مشترک مسئولیت دارند. این گامی است که اعتماد را به شهروندان عربی باز خواهد گرداند. این حملات به پایگاههای هوایی و سایتهای موشکی نشانه رفته به سوی جنوب یمن، بود .»

9:29 لبیان به نقل از یک مسئول وزارت خارجه بحرین نوشت مداخله نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس در یمن پرخطر خواهد بود.این روزنامه چاپ امارات در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم غازی الغریری از منامه نوشت: حمد العامر معاون امور منطقه ای وزارت خارجه بحرین در گفت و گو با خبرنگار این روزنامه تاکید کرد صحنه نظامی در یمن بسیار روشن و کودتای علی عبدالله صالح تحت پوشش حوثی ها و حمایت مالی، سیاسی، رسانه ای و لجستیکی ایران است».
العامر در ادامه افزود «باید پیشنهاد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای تشکیل نیروی نظامی به منظور مداخله فوری برای رویارویی با چالش ها و تهدیدها به ویژه درخصوص حمایت از دولت قانونی یمن و مقابله با کودتای حوثی ها با حمایت ایران بررسی شود».وی درباره دخالت نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس در یمن گفت «به نظر من این اقدام پرخطر خواهد بود. تاریخ نشان داد در دهه شصت زمانی که جمال عبدالناصر در یمن مداخله کرد، ارتش مصر خسارت های جانی و مالی زیادی متحمل شد، اوضاع اقتصادی مصر وخیم شد. این مداخله پیامدهای جدی برای یمن و مصر داشت و هنوز هم شاهد این پیامدها هستیم برهمین اساس هرگونه مداخله در یمن باید در چارچوب عربی یا جهانی باشد». 

9:28 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد فرماندهی مرکزی عملیات «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت)، درباره نزدیک شدن شناورها به بنادر یمن هشدار داده است.

9:27 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد نیروهای مستقر در پایگاههای طرفدار علی عبدالله صالح در جنوب صنعا به صورت گروهی از این پایگاهها فرار کرده اند.

9:26 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد نیروی هوائی عربستان آسمان یمن را تحت کنترل خود گرفته است.

9:26 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد ائتلاف مخالفان سوری از « عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) علیه یمن حمایت کرده اند.

9:21 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد عربستان سعودی بیش از یکصد فروند جنگنده و 150 هزار نیرو و یگانهای دریائی برای عملیات علیه یمن بکار می گیرد.

9:20 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد (عربستان سعودی) در چارچوب عملیات « عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) آسمان یمن را منطقه ممنوعه اعلام کرد .

9:19 مشاور بان کی مون درباره حرکت یمن به سمت جنگ داخلی هشدار داد.به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، جمال بن عمر مشاور ویژه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگو با این شبکه درباره اوضاع یمن گفت:« شاهد دور جدیدی از خشونت در یمن هستیم. این رویداد، یمن را تهدید می کند. این وضع سبب شده است یمن بسیار بیشتر از گذشته به جنگ داخلی نزدیک شود.»

9:17 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد جنگنده های عربستان سعود 4 فروند هواپیمای حوثی ها (یمن) و همه موشک های سام این کشور را منهدم کرده اند.

9:14 به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری النشره، محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی با حضور در ستاد عملیات «عاصفه الحزم» (طوفان قاطعیت) بر این عملیات نظارت کرده است.

9:10 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : رهبران جنبش انصار الله یمن برای پاسخ به حملات هوایی به این کشور نشستهای فشرده ای برگزار کرده اند.

9:4 شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش در خبری فوری از تصمیم عربستان برای اعزام صد و پنجاه هزار نیرو به یمن خبر داد. 

8:59 شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری مدعی شد: افراد مسلح حوثی از پایگاه العند در نزدیکی عدن پس از حمله نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور [ مستعفی ] یمن فرار کردند.

8:56 شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای عبد ربه منصور رئیس جمهور [ مستعفی ]‌ یمن پایگاه العند تحت کنترل حوثی ها را در نزدیکی شهر عدن گلوله باران کردند.

8:36 به گزارش پایگاه خبری النشره، سعد الحریری رئیس جریان چهارده مارس لبنان که مورد حمایت عربستان سعودی است در واکنش به حملات تجاوزکارانه عربستانه سعودی به همراه چند کشور عربی به خاک یمن گفت: «تصمیم سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در دخالت نظامی در یمن تصمیم حکیمانه و شجاعانه است.»وی مدعی شد: «دخالت ایران در یمن واکنش عربی را ایجاب می کند. مردم یمن از دخالت نظامی عربی علیه حوثی ها حمایت خواهند کرد.»

8:29 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد :کمیته عالی انقلاب یمن از یمنی ها خواست در اعتراض به حمله هوایی عربستان و هم پیمانانش به یمن تظاهرات کنند.

8:26 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد:منابع یمنی با اعلام کشته شدن دهها نفر در حمله عربستان به صنعاء خواستار کمکهای فوری پزشکی شده اند.



8:24 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : خبرنگار المنار اعلام کرد خبر خبرگزاری فرانس پرس درباره حمله به مواضع حساس جنبش انصار الله صحت ندارد.

8:23 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : آمار اولیه حمله هوایی به یمن حاکی است که 20 غیر نظامی شهید شدندو شماری نیز زخمی شده‌اند.

8:20 شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : آرامش نسبی بر صنعاء پایتخت یمن پس از حملات هوایی دیشب برقرار است.

8:10 معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اعلام کرد عبد ربه منصور هادی همچنان در مقرش در شهر عدن حضور دارد و از روحیه عالی برخوردار است .محمد مارم روز پنجشنبه از دفتر منصور هادی گفت :« روحیه منصور هادی به ویژه پس از حملات هوایی بامداد امروز عربستان و برخی کشورهای دیگر علیه مواضع انصار الله بسیار خوب است ».محمد مارم افزود حملات هوایی بامداد امروز عربستان علیه مواضع حوثی ها ، مردم یمن را به ادامه جنگ علیه این گروه تشویق کرده است . به گزارش خبرگزاری رویترز از عدن ، مارم تصریح کرد حال عبد ربه منصور عادی بسیار خوب و از روحیه عالی برخوردار است و از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اردن ، سودان و دیگر کشورهای منطقه که در عملیات نظامی علیه حوثی ها مشارکت داشتند ، تشکرکرده است . 

8:00 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری از ورود 30 جنگنده اماراتی برای شرکت در عملیات «عاصفة الحزم» (طوفان قاطع )علیه یمن خبر داد.

7:35 به گزارش پایگاه خبری محیط ، منابع مصری اعلام کردند کشتی های جنگی مصر آماده حرکت به طرف یمن هستند .
پایگاه ( الیمن الاخباریه) به نقل از یک منبع نظامی مصر گزارش داد کشتی های جنگی مصر برای شرکت در عملیات نظامی برضد انصار الله در یمن و تامین امنیت خلیج عدن از کانال سوئز به طرف عربستان حرکت می کنند .منبع نظامی مصر هدف اصلی از اعزام کشتی های جنگی این کشور به عربستان و استقرار آنها در خلیج عدن را جلوگیری از ارسال سلاح از خارج به گروه انصار الله اعلام کرد .

7:26 به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، بهای نفت خام برنت دریای شمال بیش از سه دلار افزایش یافت و به 59ش دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید.

7:20 پایگاه خبری ( الیمن الان) گزارش داد گفته می شود عبد الملک الحوثی رهبر گروه انصار الله در حملات هوایی بامداد امروز عربستان سعودی به مواضع این گروه در یمن کشته شده است .پایگاه خبری ( الیمن الان) اعلام کرد هواپیماهای جنگی عربستان در حملات هوایی بامداد امروز خانه عبد الملک الحوثی رهبر گروه انصار الله ( حوثی ها ) و برادرانش را هدف قرار دادند.این پایگاه خبری افزود گفته می شود عبد الملک الحوثی در این حملات کشته شده است .به گزارش پایگاه خبری محیط ، پایگاه خبری ( الیمن الان ) به نقل از شاهدان گزارش داد در پی حملات هوایی عربستان ، صدای چند انفجار مهیب از منطقه مران و اطراف خانه عبد الملک الحوثی شنیده شد .

7:18 چند کشور عربی که عضو شورای همکاری خلیج فارس نیستند و همچنین پاکستان آمادگی خود را برای شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان سهمگین بر ضد انصارالله در یمن اعلام کردند.به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی از ریاض ، به دنبال آغاز حمله نظامی کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس به یمن ، کشورهای اردن ، مصر ، مغرب ، سودان و همچنین پاکستان اعلام کردند خواهان شرکت در این عملیات هستند. این کشورها اعلام کرده اند در پاسخ به درخواست عربستان سعودی و کشورهای عرب خلیج فارس و درخواست مستقیم دولت یمن تصمیم دارند در این عملیات شرکت کنند.

۷:۱۵ تصاویر منتشر شده خبر از پایان حمله هوایی سعودی‌ها به یمن می دهند. تصاویر منتشر شده از صنعا نشان از آرامی فضای این شهر پس از حمله می‌دهد. 

6:59 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : شاهزاده محمد بن نایف ولی ولیعهد عربستان واشنگتن را به حمایت از عملیات نظامی علیه یمن متقاعد کرده است.

6:58 شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : صالح الصماد رییس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که برای واکنش به تجاوز نظامی عربستان به یمن همه گزینه ها وجود دارد.

6:52 شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : ارتش یمن در مرز با عربستان به حال آماده باش درآمد.

۶:۴۸ جنگنده های سعودی منطقه حی النصر در شمال صنعا را هدف قرار داده اند. در این حمله ده ها غیر نظامی کشته و گزارش ها از وجود کودکان حکایت میکند.

6:42 به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد آمریکا با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی) یمن و شرکای منطقه ای واشنگتن در تماس نزدیک بوده است.

۶:۴۰ محمد البخیتی یکی از فرماندهان انصار الله اعلام نمود: حرکت تجاوزکارانه  آغاز سقوط بعضی از رژیم‌ها است که در راس آن عربستان قرار دارد. 

۶:۳۰ المسیره اعلام کرد : وزارت خارجه آمریکا رسما اعلام نمود، حمله عربستان با موافقت شخص اوباما بود. 

۶:۲۲ تلوزیون المیسره اعلام نمود: فراخوان برای حضور پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان‌های صنعا

۶:۰۵ : یک مقام مسئول آمریکایی در گفتگو با رویترز اعلام کرد : آمریکا از عربستان در حمله علیه یمن پشتیبانی میکند

6:00 سعد حریری دستور حمله توسط ملک سلمان را شجاعانه و حکیمانه خواند. 

۵:۵۵ العربیه گزارش داد نام عملیات انجام شده توسط عربستان و کشور های حاشیه خلیج فارس علیه یمن "طوفان قاطع” است

۵:۴۹ العالم در خبری اعلام کرد نیروی هوایی ارتش یمن یکی از هواپیماهای متجاوز را مورد هدف قرار داد.

۵:۱۰ بمباران هوایی شهر صنعا توسط جنگده‌های عربستانی ادامه دارد.

۴:۵۶ سفیر عربستان در آمریکا اعلام نمود این حمله با مشارکت ده کشور که از آنها پنج کشور حاشیه خلیج فارس است، صورت می پذیرد.




حمله هوایی عربستان سعودی و ۹ کشور عربی به یمن
بازدید وزیر دفاع سعودی از سربازانی که آماده حمله به یمن هستند

حمله هوایی عربستان سعودی و ۹ کشور عربی به یمن

سفیر عربستان در آمریکا خبر حمله سعودی ها به یمن را اعلام می کند


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۳۶
انتشار یافته: ۶۷
مرگ بر عربستان و 9 کشور همکار عربش در حمله به یمن.
یمن حالا قسمتی از ایران است ما باید فورا اقدام کنیم تا دیر نشده . لعنت خدا بر این عربستان و نوچه هایش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
اول این که این کار عربستان کینه مردم رو نسبت به آنها را دو چندان می کند، دومآ حمله به یک یا دو پایگاه مشکلی رو حل و اونها رو پیروز چنگ نمی کنه، سومآ، آمریکا باید بداند تخمی که در حال پرورش دادن است (عربستان) نطفه آن مار (وهابیت) بوده و اولین ضربه آن را نیز در یازده سپتامبر دریافت کردند
بو دارترین و اغراق آمیزترین خبرها الان مربوط به شبکه های العربیه و الجزیره است چون اونها یک طرف دعوا هستن!
لذا خبرها را از العالم یا المنار دریافت و پخش کنید.
پس تو اين وسط داعش چي ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
یعنی چی چی میشه داعش در عراق و سوریه بیشترین فعالیت رو داره و در یمن هم فعالیت هایی دارد جنگ بالا گیرد وضعیت عربستان خیلی خراب میشه چون امکان نفوذ داعش نیز به عربستان می رود و این کار عربستان یک کار انتحاری است چون اگر موفق نشود کارش تمام است
ان شاالله یمن پوزه آل سعودرا به زمین خواهد مالید
اللهم عجل لولیک الفرج
پاکستان نمی تونه خودشو جمع کنه
مرگ بر عربستان کثافت
حالا کشورای عرب یه چیزی. ولی پاکستان دیگه چی میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
این نتیجه نمک گیر کردن پاکستان فقیر با دلارهای نفتی عربستانه
به پیش حرامیان به پیش!به احترام سرورتان صهیون عزیز،زنان وکودکان بی پناه کشورمحروم عربی راباسلاحهای مدرن خریداری شده باپولهای حرام به خاک وخون بکشید!باشدکه خدایتان(ابلیس)ازشماشکمباره هاراضی وخوشنود باشد!!!
قبر سربازان عربستان و دیگر کشورها حمله کننده به یمن از قبل کنده شده
مرگ بر عربستان تروریست پرور
یمن از آن حوثی ها و شافعی هاست نه وهابیت
مردم بحرین و عربستان از حوثی ها درس شجاعت بیاموزند
روز نابودی ال سعود فرا رسیده
مرگ بر عربستان جنایت کار
اینها چگونه انسانهایی هستند
تا کی کشورهای عراق سوریه لبنان و یمن بهای دخالتهای این وهابیون را بدهند
از عربستان و نوچه هاش متنفرم
امیدوارم تو باقی مونده عمرم شاهد سرنگونی
حکومت کثیفش باشم
باز دم مذاكرات شد و عربستان خواست يه غلطي كنه كه به ضرر ايران تموم شه
یداا...فوق ایدیهم
عربستان مناقان زمان پیامبر (ص) هستند باید بدست مجاهدان ریشه کن شوند این بهترین مو قعیت است
با این هجمه ی سنگین ایران هم باید کمکی به انصارالله برساند تا اینکه آنها شکست نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
لطفا جو گیر نشید ایران به اندازه کافی مشکل داره
لعنت الله علی آل سعود
چرا جامعه جهانی در مقابل جنایات عربستان و دیگر کشورهای مهاجم به یمن سکوت کرده اند
با این جنگ کاری ندارم و از یمن بی اطلاع هستم. ولی به نظرم باید حواسمون به این اتحاد کثیف کشورها باشه هر چند هشت سال ما به تنهایی با همه دنیا جنگیدیم.
آمریکا ، شیطان را درس می دهد .
بالاخره زمان فروپاشی آل سعود فرا رسید
با این هجمه ی سنگین ایران هم باید کمکی به انصارالله برساند تا اینکه آنها شکست نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
نمی شه علنا
بابا اين پاكستان خودش نميتونه از خودش در مقابل پهباد ها دفاع كنه اونجا چه غلطي ميكنه....و اين كشورهاي عربي هموشون نوكرهاي عربستان هستند انشالله پيروزي با يمن است
ادم یاد حمله صدام لعنتی به کشورمان به همرا ده ها کشورمزدور عربی و اروپایی وشیطان بزرگ امریکا می افتد که به قول امام ره امریکا واعیادیش هیچ غلطی نمی توانند بکنند ان شا الله سران عربستان ومزدوران مرتجع عربی به خاک مذلت و خواری می افتند وملت قهرمان یمن مثل ایران پیروز می شوند ان شاالله
انشالله بزودی شاهد سقوط رژیم آل سعود وقطر خواهیم بود
در نهایت حق پیروز خواهد شد و مردم یمن کینه ابدی از سعودیها به دل خواهد داشت . سعودیها نمی توانند در کنار خودشان یک کشور متکی به مردم را تحمل کنند .
هرچند هزینه هایش زیاد وتاسف باره ولی انشااله از علائم ظهوره . . .
هشت سال نیابنتی توسط ع راق زیرساختارهای کشورمون را نابود کردن جونامون کشتن دلارهای نفتیشون زیاد شده وقته خرجشه و حالا نوبت اونهاست که زیر ساختارهای نفتی صنعتیشون از بین برود
حج عمره باید تعطیل بشه
کشورهای نخودی حاشیه خلیج فارس با خریدن چهارتا اسباب بازی جنگی فکرمیکنند مرد جنگ هستند درحالی که کور خواندن، تاریخ ثابت کرده در مقابل اراده ملتها هیچ اراده ای کارساز نیست نمونه بارز آن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، مگر تمام کشورهای منطقه ومصر واردن وسودان و.... با صدام همکاری نکردند- عاقبت چی شد - در مقابل اراده ملت یمن هم راه بجایی نخواهند برد - زمان همه چیز را آشکار خواهدکرد.
صدای نفسهای آخر آل سعود به گوش میرسد
اسلام پیروز می شود واستکبار نابود.
این وهابی های کثیف دست نشانده شیطان بزرگ، گمان می کنن میتونن سرنوشت دنیا رو عوض کنن!
غافل از اینکه دعاهای امام زمان(عج) پشت ماست...
انشاالله یمن گورستان خاندان ال سعود و سربازانش می شود
باید درگیری از سوی حوثی های یمن به داخل عربستان کشیده شود تا مناقشات با پول عربستان اعم از القاعده و داعش و بندر بن سلطان ها پایان یابد
دخالت و جنگ افروزی دریمن به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست .
شیخ نشین ها ترسو هستند اگر انصارالله چند مو شک به شهر هایشان بزند خودشان را جمع می کنند و جرات ائتلاف بی هزینه را نخواهند داشت.
یمنی ها باید تونل کنده و سلاح به داخل عربستان قاچاق کنند تا مردم عربستان از داخل کار آل سعود را تمام کنند
این ملعون های نفرین شده حتا چرا یکبار در برابر حملات اسرائیل باهم متحد نشده اند؟
انشاالله یمن با موشک هایی که داره تعدادی از چاه های نفت عربستان را نابود کنه
و اینک عربستان به خط پایان رسید.
این چه وضعشه. پاکستان نمیتونه پایتخت خودشو جمع و جور کنه . چه طور تو این جنگ میخواد شرکت کنه. اگه عرضه داره، مرزهاش با ما رو کنترل کنه. یا للعجب از این روزگار
من داشتم خبرای الجزیره رو نگاه میکردم جالب بود که اکثر کارشناسای یمنی ساکن آمریکا به شدت مخالف این حملات هستن و این حملات رو تجاوز به یمن میدونن
علامت هاي ظهور يكي يكي در حال انجام است با اين حمله عربستان ريشه خودرازد
حالا بهترین موقعیت وفرصت مناسب برای سوریه .عراق وایران وحتی برای روسیه است که انتقال سلاح وکماندوهای ناشناخته به یمن را آغاز کنند وانتقام سخت از حاکمان جنایت کار عربستان را بگیرند
برای هم رزمامون تو یمن دعا کنیم. خدا با ماست
پر واضح شد ک در پس پرده بسیار از درگیریهای فرقه ای منطقه ای دخیل هستن و نیت باطنی شون رو آشکار کردن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
یعنی لعنت برما که حاجیامون میرن پولاشونو میدن به عربستان خبیث کثیف که حالا با همون پولا داره شاخ و شونه میکشه حالا ایران بره برا فرستادن حاجی به عربستان سرخم کنه یعنی خاک توی سر مسلمونا که خودشون پول حمله به خودشونو به عربستان میدن...حاجیا بشتابید به سمت عربستان که به پولاتون نیازه عجلوا بالعربستان خداااااااااااااااااااااااا
تعدادنظرات توهمی و خنده.داار ملت در نوع خودش بی نظیره ..!! خخخخخخ ادامه بدین باحالید خیلی
مرگ بر سران عربستان ایشالله نابودن
رشد سیاسی ایران در خاورمیانه و منطقه رژیمهای عجول را از حول حلیم داخل دیگ انداخت(عربستان و این چند کشور سوتی بزگ را بالاخره دادند) حالا همه نظاره گر شیب تند ضعیف تر شدن ال سعود و اطرافیانش باشید و ببینید عاقبت یکسری رژیمهای از درون پوسیده را.ومشاهده کنید که پیامهای عزت و ازادگی ملت ایران با مردم و ملتهای منطقه چه کرده.حزب الله هم الغالبون...
به امید خداجنگ حق وکفربه نفع حق تمام خواهدشدوپایان عمرحکومت پست عربستان که حکومت خائن آل الله است تا حکومت خادم الحرمين . همه وهمه هرچه درتوان دارید حتی اگریک ریالی هم کمک کرده ایدکمک کنیدتاعربستان ازبین برود.به امیدخدا
اميد است مسئولان محترم ما به هوش باشند و فريب اين دركير هاي قومي نخورند و از جيب ملت ايران جنگ جديددي به كشور تحميل نشود . اينهاي همش تفرقهاي است كه صهيونيست براي ملتهاي مسلمان در نظر گرفته است.
از اول معلوم بود عربستان حمله میکنه
از این تحولات بوی جنگ جهانی به مشام میرسه،شما چی فکر میکنید؟
وقتش رسیده که شیعیان عربستان هم برای احقاق حقوق پایمال شده شان به پا خیزند. رژیم پلید عربستان مانع بزرگی برای اصلاح شرایط خاورمیانه است. امیدوارم که مردم یمن در برابر این تجاوز آشکار عربستان به کشورشان واکنش مناسب نشان دهند. عربستان را باید در هم کوبید.
فکر کن عربستان سقوط کنه . ای جان دیگه لازم نیست بابت حج به عربا پول بدیم .
مرگ بر مزدوران اسراییل
دوستان عزیز اینها دست نابکاران جنایتکار آمریکا و انگلیس و اروپاییان کثافت پیشه است که از آستین عروسکهای خیمه شب بازی عربستان و چند کشور عربی که حاکمان کور و احمقی دارند و فتنه ها را نمی بینند . به یاری خداوند اینها دست و پا زدنهای آخر و به فضل حضرت الله از علائم ظهور حضرت صاحب الزمان عج است که در روایت داریم خالص ترین پرچم چرچم یمن است ، اگر شده چهار دست و پا از روی برف و ابر خود را به این سپاه برسانید . پس ای دولت مردان اسلام و ایران ما آماده ایم
پس این بی غیرتها زمانیکه غزه 51روز زیر سنگین ترین حملات هوایی،زمینی و دریایی رژیم جعلی اسرائیل بود لانه کدام موشی بودند!؟ خاک بر سر شما عیاشیان برادر(مسلمان) کش!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان