بازدید 11801

درِهای کاخ مروارید به روی مردم باز می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به تعطیلی ۱۰ ساله کاخ مروارید، گفت: نوروز امسال در این اثر تاریخی منحصر به فرد بر روی گردشگران خارجی و ایرانی باز می شود.
کد خبر: ۴۸۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱ 20 March 2015
 مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به تعطیلی ۱۰ ساله کاخ مروارید، گفت: نوروز امسال در این اثر تاریخی منحصر به فرد بر روی گردشگران خارجی و ایرانی باز می شود.

 به گزارش مهر، ابوالفضل عبیدی با اشاره به اینکه کاخ مروارید مجموعه تاریخی - فرهنگی منحصر به فرد دوران معاصر است، اظهار داشت: کاخ مروارید بیانگر معماری مدرن و باشکوه عصر معاصر است در ایام نوروز به طور پیوسته از ساعت 9 صبح الی 19 عصر آماده میزبانی از علاقمندان و گردشگران این استان است.

عبیدی در ادامه تاکید کرد: حفاظت و مرمت اضطراری، پاکسازیهای محیطی، ساماندهی فضاهای سبز و آماده سازی کاخ برای بازدیدهای گروهی، تنها بخشی از اقدامات اثر بخش اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است.

لهجه کرجی به گردشگران آموزش داده می شود

وی ادامه داد: به منظور آشنایی مسافران نوروزی با کاخ سلطنتی مروارید، برنامه های متنوع و مفرحی در این مجموعه فرهنگی - تاریخی تدارک دیده شده که از آن جمله می توان به نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و همچنین جشنواره بزرگ اقوام اشاره کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطر نشان کرد: کاخ سلطنتی مروارید در زمینی به گستردگی 111 هکتار و با 2500 متر زیربنا در سال‌های 47 - 1345 در مهرشهر کرج ساخته شد؛ سازه‌ اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی را دربرگرفته است.

این مسئول در ادامه گفتگو از آموزش لهجه کرجی در اماکن گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور آشنایی مسافران با آیین های سنتی و فولکلور استان البرز همه روزه در یکی از سیاه چادرهای استان، لهجه و گویش کرجی به گردشگران آموزش داده می شود.

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی البرز تصریح کرد: برای آشنایی مسافران با لهجه و گویش اصیل کرجی، یکی از استادان زبان شناس و محلی هر روز در یکی از اماکن تاریخی و پرتردد شهر به اجرای برنامه می پردازد.

برگزاری تورهای البرز گردی برای البرزنشینان

وی از توزیع 70 هزار بروشور گردشگری در میان مسافران نوروزی این استان خبر داد، افزود: به منظور معرفی داشته های فرهنگی، تاریخی و طبیعی البرز، 70 هزار بروشور گردشگری در میان مسافران نوروزی این استان توزیع خواهد شد در این بروشورها،جاذبه های گردشگری شهرستان طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ معرفی شده است.

وی همچنین در ادامه از برگزاری تورهای البرز گردی در نوروز امسال خبر داد، و خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم به ویژه البرزنشینان با جاذبه های گردشگری استان، صورت گرفته است.

عبیدی در پایان هزینه تورهای البرزگردی را نیم بها اعلام کرد و گفت: روزانه 2 دستگاه اتوبوس به ارائه سرویس به همشهریان و مسافران نوروزی می پردازند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان