بازدید 17789

آخرین اخبار از نبرد ارتش و مردم عراق با داعش

ارتش و نیروهای مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی استان صلاح الدین که از اوایل هفته گذشته آغاز شد پیروزی های بزرگی به دست آورده اند به گونه ای که شهر تکریت مرکز این استان هم اکنون در آستانه آزادسازی قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴ 09 March 2015
ارتش و نیروهای مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی استان صلاح الدین که از اوایل هفته گذشته آغاز شد پیروزی های بزرگی به دست آورده اند به گونه ای که شهر تکریت مرکز این استان هم اکنون در آستانه آزادسازی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، فرمانده عملیات صلاح الدین یکشنبه شب با اعلام خبر تکمیل حلقه محاصره شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین شمال عراق، گفت: این شهر هم اکنون از چهار محور بطور کامل به محاصره نیروهای امنیتی، نیروهای مردمی و عشایر در آمده است.

ژنرال عبدالوهاب الساعدی، در یک بیانیه مطبوعاتی افزود: اکنون محاصره کامل و آزادسازی تکریت آسان شده است و پیروزی نهایی عملیات تکریت و آزادی این شهر در روزهای آینده محقق خواهد شد.

عملیات آزادسازی تکریت مرکز استان صلاح الدین و پاکسازی کامل این استان، از اوایل هفته گذشته در منطقه ای به وسعت 5 هزار کیلومتر مربع با شرکت نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و عشایر منطقه آغاز شد و طی 8 روز گذشته، ضمن آزادسازی شهرهای الدور، العلم، مکیشیفه، البوعجیل و صدها روستا، نزدیک به 70 درصد منطقه پاکسازی شده است.

گفته می شود، پیروزی در این عملیات برای عراقی ها به منزله کلید گشودن دروازه های موصل خواهد بود.

عمار حکیم: عملیات تکریت کمر تروریسم را شکست

از سوی دیگر سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق روز یکشنبه در بازدید از منطقه عملیاتی العلم در شمال تکریت در جمع نیروهای رزمنده، گفت: عملیات تکریت کمر تروریسم منطقه را شکست.

وی با اشاره به آزاد سازی منطقه العلم که عصر یکشنبه آزاد شد، از نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و عشایر منطقه که در حال نبرد با گروه تروریستی داعش در شمال تکریت هستند، تجلیل کرد.

حکیم افزود: عملیات تکریت سرآغاز عملیات بزرگ و نهایی آزادسازی موصل است.

هلاک 60 تروریست داعش در حمله هوایی ارتش عراق

60 تروریست داعش از جمله مسوول آموزش نظامی این گروهک، در پی حمله هوایی ارتش عراق به شهرستان القائم در غرب استان الانبار به هلاکت رسیدند.

سومریه نیوز در این باره نوشت، «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق روز یکشنبه اعلام کرد که در این حمله تلفات سنگینی به تروریست ها وارد شد.

وی افزود: در این حمله 60 تروریست از جمله شماری از فرماندهان و در صدر آنها ابوسمیه مسوول آموزش نظامی داعش به قتل رسیدند.

در این حمله همچنین مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی و مهمات داعش منهدم شد.

آخرین تحولات جبهه های نبرد در موصل

همزمان با حملات سنگین ارتش و الحشد الشعبی برای آزادی تکریت و پاکسازی استان صلاح الدین، جنگنده های ارتش عراق مواضع داعش را در منطقه بادوش در جنوب موصل بمباران کردند که براثر این حمله هوایی، 16 تروریست داعشی کشته شده و 6 خودروی آنها نیز منهدم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از اربیل، همچنین در ادامه درگیری نیروهای پیشمرگ با تروریستهای تکفیری داعش در شهر شنگال، این نیروها موفق شدند یک حمله تروریستها را که با استفاده از خودروی انتحاری صورت گرفته بود، خنثی کنند.

در این حمله 3 خودروی انتحاری داعش منهدم شد و 8 تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

همچنین براساس گزارشهای دریافتی از منابع خبری در موصل تروریستهای تکفیری داعش در ادامه اقدامات وحشیانه خود اقدام به منفجر کردن یکی از آثار باستانی متعلق به دوره آشوریها کردند. این اثر باستانی در روستای خورسیبات از توابع منطقه بعشیقه در شرق موصل قرار داشت.

هماهنگی نیروهای مردی و پیشمرگان کرد در جنگ علیه داعش

از سوی دیگر نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در استان کرکوک با اشاره به حملات اخیر نیروهای ارتش و الحشد الشعبی برای آزادی تکریت اظهار کرد: پیشروی نیروهای عراقی در صلاح الدین سبب تضعیف تروریستهای تکفیری در کل جبهه ها و بخصوص محورهای جنوب کرکوک شده و از توان حمله این تروریستها به شدت کاسته شده است.

نجات حسین با اشاره به جبهه های مشترک پیشمرگه و نیروهای الحشد الشعبی در خطوط مقدم نبرد، گفت: این نیروها به گفته فرمانده نیروهای پیشمرگه و نیروهای الحشد الشعبی در اوج هماهنگی هستند.

آزادسازی منطقه العلم در شرق تکریت

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق عصر یکشنبه، منطقه العلم در شرق تکریت را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسله، خالد جسام عضو کمیته امنیتی شورای استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی عصر یکشنبه توانستند، منطقه العلم در شرق را آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در حال حاضر شهر تکریت را از سه محور محاصره کرده اند.

این مقام عراقی همچنین از فرار دهها تروریست داعش از منطقه خبر داد.

کوچ هزاران خانوار عراقی از مناطق عملیاتی استان صلاح الدین

هزاران خانوار عراقی در پی گسترش عملیات نظامی در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین، به سوی سامرا و استان کرکوک کوچ کردند.

پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از عبدالقادر السعدی سخنگوی کمیته عالی آوارگان روز یکشنبه نوشت: همزمان با تشدید عملیات نظامی، کوچ آوارگان از این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر خانواده های زیادی در استان صلاح الدین در محاصره قرار دارند.

عملیات آزادسازی تکریت و پاکسازی کامل استان صلاح الدین از هفته گذشته با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد که تاکنون شهرهای الدور، مکیشفه و البوجیل و صدها روستا آزاد شده است.

گروه تروریستی داعش تابستان گذشته، شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین و بخش هایی از حومه آن را اشغال کرد.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار