بازدید 3688

بقای‌مان در گروِ بقای حیات‌وحش است!

کد خبر: ۴۸۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 03 March 2015
روز جهانی حیات وحش هر سال در تاریخ سوم مارس با هدف اطلاع‌رسانی عمومی درباره گونه‌های گیاهی و جانوریِ در معرض خطر و اهمیت حفظ این گونه‌های ارزشمند گرامی‌ داشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این روز مراسم و برنامه‌های جهانی به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی درباره ضرورت بهبود تلاش‌ها برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با جرائم مرتبط با حیات‌ وحش برگزار می‌شوند.

روزنامه «اینترنشنال بیزینس» در گزارشی به مناسبت این روز منتشر کرد: تا پایان 2014 میلادی 2464 گونه‌ جانوری و 2104 گونه گیاهی به عنوان گونه‌های «به شدت در معرض خطر» معرفی شده اند و بنابراین با خطر بالای انقراض نسل در حیات وحش مواجه هستند. بررسی‌ها تایید می‌کند که این آمار در مقایسه با سال 1998 بیش از دو برابر افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در این رابطه تاکید دارد که تجارت غیرقانونی در حیات وحش امروزه در گروه جرائم سازمان یافته قرار می‌گیرد و شواهد کافی موجود است که تایید می‌کند رشد شبکه‌های سازمان‌یافته تبهکاران و گروه‌های قاچاقچیان مسلح به تهدید جدی برای حفظ بقای حیات وحش تبدیل شده است.

روزنامه «اینترنشنال بیزینس» در دومین گزارش سالانه خود به مناسبت روز جهانی حیات وحش، پنج گونه را که جزو «در معرض خطرترین گونه‌های جانوری» در جهان هستند و نسل‌شان با خطر جدی انقراض مواجه است، معرفی کرده که شامل پلنگ آمور، کرگدن جاوه‌ای، لاک پشت پوزه عقابی، کرگدن سیاه و گوریل کراس ریور می‌شوند.

از این گونه‌ها تنها تعداد انگشت‌شماری در حیات وحش باقی مانده که در صورت عدم تشدید مراقبت‌ها و قوانین مقابله با قاچاق حیوانات و عدم همکاری جوامع محلی برای مبارزه با قاچاقچیان به زودی نسل آنها به طور کامل منقرض خواهد شد.

در این گزارش تاکید شده است که اقدام جدی برای مقابله با جرائم حیات وحش، نیازمند مشارکت و حمایت همه‌جانبه از سوی تمام اقشار و بخش‌های جامعه و دست‌اندرکار در عرصه تولید و مصرف کالاها و محصولات به دست آمده از طبیعت و حیات‌وحش است که مصارف مختلف درمانی، تغذیه‌ای، ساخت و ساز، مبلمان، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و لوازم تزئینی و زیورآلات دارند.

در صورت غفلت از این همکاری و حمایت به زودی شاهد انقراض و نابودی حیات وحشی خواهیم بود که بقای‌مان در گروِ بقای آن است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار