بازدید 5146

ضرغامی: آمریکا شرف ما را نشانه گرفته است

کد خبر: ۴۷۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ 01 March 2015
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» امروز جهانی شده است و این شعار، از مذاکره‌کنندگان پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه دومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» که شب گذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: شعار «مرگ بر آمریکا» امروز شعار جهانی شده و شرط قبولی سایر اعمال است. چراکه در ذکر «لا اله الا الله» هر الهه‌ای غیر از خداوند، رد می‌شود؛ در عصر حاضر آمریکا، الهه دروغین است و الاهان دروغین، بزرگترین دشمنان خدا هستند.

* شعار «مرگ بر آمریکا» در امتداد قیام امام حسین (ع)

وی ادامه داد: شعار «مرگ بر آمریکا» مانند قیام امام حسین علیه‌السلام، اوج عقل، عاطفه و حماسه است؛ بر همین اساس است که می‌گوییم واقعه کربلا همیشه الگوی ما است.

ضرغامی بیان داشت: آنهایی که با توسل به هزار شیوه می‌خواهند شعار «مرگ بر آمریکا» را تعدیل کنند، بدانند که مقاومت در برابر استکبار تنها راه است. این شعار اوج فداکاری، شهادت و تحمل سختی‌ها و تحریم‌هاست و هدیه انقلاب اسلامی به همه آزادی‌خواهان جهان است.

وی افزود: کسانی که در جریان شعار «مرگ بر آمریکا» هستند، خوب می‌دانند که این شعار چه تأثیر جهانی دارد. بنابراین برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «مرگ بر آمریکا» کار هوشمندانه‌ای بوده و این شعار را تعمیق می‌بخشد و جاودانه می‌سازد. این همان تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شعارهای اصلی و باورهای دینی را باید با زبان هنر  تعمیق بخشید.

* اقدامات آمریکا خودزنی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اقدامات امروز آمریکا خودزنی است؛ گروهک‌های القاعده، جندالشیطان و داعش هم نمونه‌ای از خودزنی‌های آمریکاست. آنها داعش را به هیبت رسانه‌ای راه انداختند اما با فتوای مراجعیت در عراق و حمایت ایران، این گروهک با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: اقدام آمریکایی‌ها مانند کاری است که فرانکشتاین که پرفسور دیوانه‌ای بود، انجام داد. آمریکایی‌ها فرانکشتاینی خلق کردند و فکرشان این بود که با دادن پول به این مخلوق وحشتناک، اسلام انقلابی را حذف می‌کنند ولی عکس این قضیه رخ داد.

ضرغامی افزود: سوژه اکثر فیلم‌های هالیوودی در دهه‌های انجام دادن یک عملیات سری بوده که بعد از آن هم طوفان، سیل، آتش‌فشان رخ می‌دهد؛ این فیلم‌های سینمایی بیانگر حال امروز آمریکایی‌هاست.

وی بیان داشت: آمریکا با شمشیر دولبه‌ زنگ زده و تیز تحریم علیه ایران وارد مبارزه شد؛ مقام معظم رهبری با درایت‌شان لبه تیز این شمشیر را به سمت آمریکایی‌ها برگرداندند.

* آمریکا شرف جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است

وی یادآور شد: امروز از زبان مسئولان و شخصیت‌های فعلی و گذشته آمریکایی می‌شنویم که اعتراف می‌کنند، موضوع انرژی هسته‌ای بحث‌شان نیست؛ بلکه آنها شرف و اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

* باید مراقب الفبای ارتباطات در سطح جهانی باشیم

ضرغامی گفت: در عرصه دیپلماسی بین‌المللی وقتی گفت‌وگو می‌کنیم، باید مراقب باشیم. وقتی قدم می‌زنیم باید مراقب باشیم که این قدم زدن به یک اباحه‌گری سیاسی توسط مسئولین و دیپلمات‌های ما تبدیل نشود.
وی خاطرنشان کرد: بعد از جریان قدم زدن وزیر امور خارجه با جان کری، به وزیر خارجه گفتم دیدن این مسائل توسط مردم جهان پیام‌های بسیاری را می‌تواند داشته باشد؛ اینها الفبای ارتباطات در سطح جهانی است. لذا اجازه بدهید تا ما آنها را بررسی و توصیه کنیم که بعد از آن هم وزیر خارجه چنین توصیه‌ای را پذیرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یک توصیه دیگر به وزیر خارجه این بود که در تصاویری که از مذاکرات با ایران و نماینده آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پخش می‌شد، نماینده آمریکا در وسط و وزیر خارجه ایران و نماینده آژانس هم در دو طرف او می‌نشستند که این تصویر آمریکا را به عنوان بزرگی نشان می‌داد که دو طرف را هدایت می‌کرد.

* شعار «مرگ بر آمریکا» از مذاکره‌کنندگان پشتیبانی می‌کند

وی افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» شعار یک ملت است و زیرا درستی این شعار را می‌بینند؛ از طرفی دیگر این شعار، از مذاکره‌کنندگان پشتیبانی می‌کند؛ چطور است که آمریکایی‌ها در اوج مذاکرات انواع حرف‌های تحقیرآمیز را به ما می‌گویند آن وقت ما از این شعار کوتاه بیاییم؟!

ضرغامی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است شعار «مرگ بر آمریکا» است که از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی تعمیق شده است. مردم این پیام امام خمینی (ره) را خوب درک کردند که همه گرفتاری‌های ما به خاطر آمریکاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل