بازدید 32725

سیلی معلم پایانی بر صحبت دانش‌آموز

کد خبر: ۴۷۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ 23 February 2015
تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش محسوب شده و می‌شود. امروز همه می‌دانند که اصلاح رفتار دانش‌آموزان خطاکار با تنبیه بدنی نه تنها نتیجه‌بخش نیست بلکه اثری منفی بر روح و روان دانش‌آموزان گذاشته و آنان را از درس و مشق فراری می‌دهد. با وجود این اصول اثبات شده، هنوز هم گاه و بیگاه خبرهایی از تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از مدارس گوشه و کنار کشور درج می‌شود و مردم و مسئولان را به تعجب وا می‌دارد.

به گزارش ایسنا، ماجرا حدود دو هفته پیش اتفاق افتاد. وقتی کاسه صبرمعلم یکی از مدارس منطقه دو آموزش و پرورش کرج برای آرام‌کردن دانش‌آموزان کلاسش لبریز شد. وی برای این‌که بتواند جلوی صحبت کردن نیمای 12 ساله با هم کلاسیش را بگیرد جوری با دست به سرنیما می‌کوبد که صورتش به میز برخورد کرده و بینی او می‌شکند. وقتی مسئولان مدرسه از این اتفاق با خبر می‌شوند، ازاین دانش‌آموز می‌خواهند که حقیقت را از والدین خود پنهان کرده و به آنها بگوید که در حین بازی به زمین خورده است!

بعد از پایان ساعت مدرسه، زمانی که مادر نیما برای بردن فرزندش به مدرسه مراجعه می‌کند، با صورت ورم کرده فرزندش مواجه شده و پس از پرس‌وجو متوجه واقعیت پیش آمده می‌شود. این اتفاق وقتی جالب‌ترمی‌شود که مسئولان مدرسه برای سرهم آوردن ماجرا، مادر نیما را دلداری داده و به او می‌گویند برای این که پدر دانش‌آموز از این حادثه عمدی بویی نبرد جای ورم کرده را با یخ ماساژ داده و بعد ازآن مقداری مواد سفیدکننده آرایشی به صورت نیما بمالد. وقتی پدرنیما به خانه می‌آید و پسرکوچکش را در تختخواب و در حالتی که صورتش پوشیده است می‌بیند، به غیر عادی بودن فضا پی برده و از همسرش دلیل سکوت سنگین حاکم بر خانه را پرس و جو می‌کند ولی قبل از این‌که همسرش بخواهد حرفی بزند پسر کوچکترش که او هم درمدرسه نیما تحصیل می‌کند شروع به صحبت می‌کند و ماجرا را برای پدر توضیح می‌دهد.

اگر مسئولان مدرسه برخورد مناسبی داشتند، شکایتم را پس می‌گرفتم

عبدالله خواه، پدر نیما درگفت‌وگو با ایسنا، گفت: بعد از وقوع این حادثه به توصیه ساکنان محل پسرم را به بیمارستان شریعتی بردم و پس ازعکسبرداری مشخص شد، قسمتی از تیغه بینی او شکسته است.

وی افزود: وقتی با برگه پزشک به مدرسه نیما مراجعه کردم کادر مدرسه نه تنها رفتاری مبنی بر ندامت و پشیمانی از خود بروز ندادند بلکه ناظم مدرسه با رفتار نامناسب مرا از دفترمدرسه به بیرون انداخت.

وی گفت: مسئولان مدرسه تصور می‌کردند که چون من کارگرم و استطاعت مالی چندانی ندارم نمی‌توانم از حق تضعیف شده فرزندم دفاع کنم.

خواه خاطرنشان کرد: اگر کادر مدرسه روزی که به مدرسه رفتم برخورد مناسبی داشتند و با احترام با من رفتار می‌کردند هرگز دست به شکایت قانونی علیه معلم خاطی نمی‌زدم و از کنار اتفاق پیش آمده می‌گذشتم.

وی ادامه داد: برخورد نامناسب ناظم باعث شد عزم خود را بر شکایت علیه معلم جزم کنم. به همین دلیل فرزندم را برای معاینه به پزشک قانونی بردم و پس از گرفتن برگه گواهی مبنی بر شکستگی بینی پسرم بر اثر برخورد با جسم سخت، به مراجع قانونی مراجعه و پرونده‌ای تشکیل دادم.

پدرنیما ابراز کرد: مسئولان مدرسه پس از آگاهی از تشکیل پرونده به سراغم آمده و گفتند درصورتی که شکایتم را پس بگیرم حاضر می‌شوند هزینه درمان نیما را بپردازند.

نیما برای رهایی از فشار روانی 10 روز به مدرسه نرفت


وی تصریح‌کرد: پس از این اتفاق بارها با معلم نیما تلفنی صحبت کردم و او هربار اظهار پشیمانی کرد ولی واقعیت این است که پشیمانی او زخم روحی و جسمی پسرم را التیام نمی‌دهد.

خواه یادآورشد: نیما تازه ششم ابتدایی است و بدون شک این اتفاق تاثیر بدی بر روح و روان او می‌گذارد، تاثیراتی که تا آخر عمر به همراه اوست و نگرش بدی از سیستم آموزشی در ذهنش حک می‌کند.

وی ابراز کرد: پس از این اتفاق نیما حدود 10 روز به مدرسه نرفت چون دانش‌آموزان کلاس او را تحت فشار قرارمی‌دادند و با دفاع از معلم او را خیانتکار صدا می‌کردند.

خواه ادامه داد: نیما طی این مدت هر روز ساعت شش و نیم صبح از خواب بیدار می‌شد و می‌خواست به مدرسه برود ولی وقتی با ممانعت من روبه رو می‌شد ناامید به رختخواب برمی‌گشت.

وی اظهارکرد: علی‌رغم میل باطنی برای رسیدگی به وضع تحصیل فرزندم مجدداً به مدرسه مراجعه کردم و مدیرمدرسه در این دیدار گفت که برای خلاصی نیما از این فشارها یا باید مدرسه او را عوض کنم یا او را به کلاسی دیگر منتقل کنم.

پدر این دانش‌آموزآسیب‌دیده گفت: با این شرایط جای سوال است که چرا فرزند من باید تاوان اشتباه فردی دیگر را پس بدهد و کلاسش را عوض کند؟ مگر مدیریت این مدرسه ساز و کاری برای کنترل شرایط موجود ندارد؟

پرداخت 12 میلیون تومان از توان مالی معلم خارج است

دربخش دیگری از این گزارش فرشته فهمیده مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش کرج به خبرنگار ایسنا گفت: پس از اطلاع از اتفاق پیش‌آمده جلساتی با پدرنیما برگزار شد که متاسفانه در هیچ یک از آنها موفق به جلب رضایت وی نشدیم.

فهمیده ابراز کرد: پدر این دانش‌آموز برای رضایت مبلغ 12 میلیون تومان از معلم طلب کرده که تهیه آن ازعهده وی خارج است.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر صدور حکم از سوی قاضی پرونده هستیم و رای دادگاه است که مشخص می‌کند معلم باید چه مقدار دیه بپردازد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش کرج یادآورشد: تا پیش از صدور رای قطعی امکان پرداخت مبلغی از سوی معلم به پدر دانش‌آموز وجود ندارد بنابراین باید منتظر زمان برپایی جلسه دادگاهی باشیم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت ادامه تحصیل نیما اضافه کرد: من برای بررسی فضای روانی کلاس درسی که نیما در آن تحصیل می‌کند به مدرسه او رفتم و با صحبت با بچه‌های کلاس وضعیت را به حالت عادی برگرداندم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 2 کرج تاکید کرد: هیچ کسی حق ندارد نیما را وادار به تعویض کلاس یا مدرسه بکند و این کار خلاف قانون است ولی اگر خود دانش‌آموز راغب به این کار باشد خواسته او برآورده می‌شود.

فهمیده درادامه این سوال که چرا مسئولان پیگیر غیبت 10 روزه نیما از کلاس درس نبوده‌اند را بی‌پاسخ گذاشت و گوشی را روی خبرنگار ایسنا، قطع کرد.

مسئولان وظیفه‌شناس درهر شرایطی موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند

خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزبا اشاره به دلیل بی‌احترامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو به خبرنگار ایسنا و بی‌پاسخ گذاشتن سوالات وی گفت: طی مدت اخیر فشار رسانه‌ای زیادی روی مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش بوده و وی هر روز به ده‌ها تلفن در این خصوص پاسخگو است که همین امر باعث شده صبرش لبریز شود. البته این امر دلیل قانع کننده‌ای برای عملکرد این مدیر نیست، چرا که مدیران مسئول باید درهر شرایط وموقعیتی پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

ساکی افزود: با تاکید بر پیگیری پرونده نیما عبدالله خواه گفت: این پرونده در مراجع قضایی در حال بررسی است و به زودی جلسه رسیدگی به آن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت معلمی که سبب شکسته‌شدن بیمه نیما شده است، افزود: این معلم استخدام رسمی آموزش و پرورش نیست و به صورت قراردادی با این نهاد همکاری دارد.

ساکی گفت: بدیهی است یک معلم قراردادی با حقوق ماهیانه 900 هزار تومان توانایی پرداخت 12 میلیون تومان را ندارد.

وی ابراز کرد: طی جلسه‌ای که با پدرنیما برگزار شد معلم حاضر به پرداخت شش میلیون تومان جهت عمل ترمیم بینی نیما شد ولی پدر او به این مبلغ رضایت نداد و درخواست 12 میلیون تومان پول نقد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از آنجایی که این معلم استطاعت پرداخت مبلغ درخواست شده برای جلب رضایت پدرنیما را ندارد ناچاریم تا صدور رای نهایی دادگاه و تعیین مبلغ دیه صبر کنیم.

البرز 420 هزار دانش‌آموز و 25 هزار معلم دارد

ساکی با اشاره به تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس استان تحصیل می‌کنند، افزود: در حال حاضر 25 هزار معلم به420 هزار دانش‌آموزی که در مدارس استان تحصیل می‌کنند، آموزش می‌دهند.

این مسئول اظهارکرد: بدیهی است از بین این 25 هزار نفر معلم کسانی هم پیدا می‌شوند که گاه قوانین و اصول را زیرپا گذاشته و وجهه آموزش و پرورش را خراب می‌کنند.

کمیته انضباطی به وضعیت معلمان خاطی رسیدگی می‌کند

وی خاطرنشان کرد: درست است که آموزش‌های ضمن خدمت و سایر کلاس‌های آموزشی که برای معلمان درطول سال تحصیلی برگزار می‌شود به میزان قابل توجهی منجر به یادگیری نحوه رفتاراصولی و علمی آنان با دانش‌آموزان می‌شود ولی هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید این آموزش به صورت صد درصد منجر بروز رفتار حرفه‌ای از سوی معلمان می‌شود.

وی گفت: بخش زیادی از نحوه رفتار اکتسابی است ولی درصدی ازآن نیز ذاتی بوده و به شخصیت معلم بستگی دارد.

ساکی تصریح‌کرد: به وضعیت معلمانی که قوانین آموزش و پرورش را زیرپا گذاشته و به دلیل برخورد نامناسب با دانش‌آموزان منجر به آسیب جسمی و حتی روحی به آنان می‌شوند در کمیته انضباطی رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، تنبیه دانش‌آموزان را می‌توانیم بخشی از زنجیره خشونت در جامعه بدانیم، اما نمی‌توان پذیرفت که معلم، مانند دانش‌آموز نوجوان، تحت تاثیر فلان سریال تلویزیونی یا فضای عمومی جامعه، دست به خشونت می‌زند. اگر معلم انسان بالغ و تحصیلکرده‌ای است که برای حضور در مدرسه و تربیت و آموزش دانش‌آموزان صلاحیت لازم را کسب کرده است. اگر معلم در دانشگاه و در دوره‌های ضمن خدمت روانشناسی و علوم تربیتی خوانده و بلد است که خشم خود را در شرایط بحرانی کنترل کند. اگر معلم از آنچنان سلامت نفس و تعادل روانی برخوردار است که تلافی مشکلات صنفی مانند کمی حقوق یا سختی معیشت و کمبودهای مدرسه را سر دانش‌آموز در نیاورد. اگر معلم می‌داند پاسخ تخلفاتی مانند حرف‌زدن، درس بلدنبودن، تکان خوردن، خندیدن، کتاب همراه نداشتن و... کتک زدن نیست. با فرض کردن همه این موارد قابل درک نیست که معلمی دردوره نخ‌نما شدن قانون نانوشته تنبیه بدنی در کلاس‌های درس، بازهم گفتگو و رفتاراصلاح‌گرایانه را نادیده بگیرد و از زوربازو برای تربیت دانش‌آموزان استفاده کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۴۰
انتشار یافته: ۱۰۷
بهتر است بینی معلم توسط همان دانش آموز شکسته شود با این کار قصاص می شود
پاسخ ها
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
ترويج خشونت معني ندارد زينال جان
باید اون مثلا معلم رو مادام العمر اخراج کنن!!!!!!

چی فکر کردن پیشه خودشون ؟؟!!!!!
اول سال کلی پول میگیرند بعد بچه را میزنند حالا طلب کارند واقعاً که ....
چه راه کسب درامد آسانی
جالبه که هر کارگر بی سوادی بهتر از مهندسهای ما به چم و خم دادگاه خصوصا برای دیه گرفتن آشناست
دیه ای که می تونه به اندازه 2 سال کارگری اون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
بزار یه روزی دماغ خودت بشکنه بفهمی چه دردی داره چه رسه بچه ادم
علی
| Ireland |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
واقعاَ که مایه شرمساری هستی
این از الطاف آموزش رایگان است،دانش آموز هم نمی تواند هر کاری در کلاس انجام دهد و رسانه ها هم منتظر چنین وقایعی باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
کدوم اموزش رایگان بچه ها در مدرسه درس یاد نمی گیرن سالی 500 فقط پول کتابای گاج و قلم چی سالی یک میلیون تازه مدارس دولتی ازمون می گیرن دروس اصلی هم که معلم خصوصی میشه بفرمایید رایگانش چیه و کجاست؟؟؟؟ رایگان؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
میدانم که نمایش نمیدهید!ولی شاید در میان خود شماوجدان بیداری باشد وقضاوت کندتابناک عزیز اگر وظیفه اطلاع رسانی شمارا مجبور به پوشش خبری آموزش وپرورش میکند! چرا کتک خوردن وکشته شدن معلمان توسط اولیا وخوددانش آموزان را پوشش خبری نداده واز کنارش بیخیال رد می شوید!!؟؟؟ اتفاقی است که می افتد حتی در خانه گاهی بر اثر تنبیه پدر ومادر بچه دچار عارضه می شود.چرا اینهمه مغرضانه وجهت دار به رسالت رسانه ای! خود اقدام میکنید؟
متاسفانه دانش اموزان امروزي جايگاه كلاس و معلم را قدر نميدانند حاكميت و دولت هم اين جايگاه رو ناديده گرفته وقدر وارزش معلم تنزل كرده و اين فشار را روي قشر معلم دوچندان كرده است معلم ها الان بيشتر نقش چوپان را دارند تا معلم اين را خانواده و دولتمردان نيز ميپسندند با حقوق كم و معيشت سخت و عدم توجه به اين قشر انتظار بيشتري نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
یه سری از معلما هنوز تو دوره فلک کردن موندن و حسرت اونو می خورن نمی دونن زبان رفتاری این نسل چیه اگه بدونن این همه انرژی تو مدارس از هر دو طرف هرز نمیره.
به نظر من شرایط نامناسب زندگی برخی معلم ها و نداشتن جایگاه مناسب نسبت به مهندسین یا پزشکان و حتی مشاغل آزاد و ... باعث سرخوردگی آنها میشه!!!!
با سلام. از اون رئيس گمرک که سیلی بر گونه معلم زد چه خبر؟/؟/
واقعا باعث تاسفه این آدمای دروغگو (مدیر و ناظم و معلم..) به بچه های ما چی می خوان یاد بدن؟!!!!
معلمی برروی یک وایت برد نقطه ای نوشت واز بچه ها پرسید بر روی تخته چه رنگی می بینید همه جواب دادند یک نقطه سیاه معلم پاسخ داد پس آن همه سفیدی وایت برد به چشمتان نیامد.اندرزی برای بزرگان کودک ذهن
سلام
اینجانب معلم هستم ؟ چرا زدن یک ضربه به یک دانش آموز از طرف معلم برای شما اینقدر سنگین است . اما قتل یک معلم به زاحتی می گذرد ؟ صرب و شتم خانواده یک دانش آموز و برخورد فیزیکی با معلم و هزاران مورد از این موارد ؟ امیدوارم بدانید با این کار چه ضربه ای به شان معلم می زنید .
بهتر است 12 تومن را بدهد وخود را خلاص کند دیه ودنگ وفنگش بیش از این مبلغ می شود..
آ قاي فاني چشمهات روشن
تابناک واقعاً برای خبرگزاری شما متاسف هستم که با درج آبروی قشر زحمت کش معلمان را می برید ... جالب آنجاست که فرد خاطی دبیر رسمی نبوده و رفتار او موجب سوء ظن خوانندگان محترم بر معلمان زحمتکش و دلسوز می شود ...
خوانندگان محترم، به نظر شما آیا درج چنین مطالبی که موجب برداشت بد شما مخاطبان گرامی از معلمان گرامی می شود، صحیح است؟
جالبه. یکسره سنگ معلم رو به سینه میکوبند که استطاعت مالی نداره پس بچه بیچاره چی؟!!!!!! منم خودم یه بچه دبستانی دارم. مسلمه که اگه جای این پدر بودم از حق بچه ام نمیگذشتم. حالا اگه یه اتفاق بدتر می افتاد چی؟
تا پول دیه اش را نگیرد رضایت نخواهد داد بیخود اصرار نکنید
اگر رفتارشان مناسب بود هم باید شکایت می کردی و تا ته می رفتی تا برای دیگران جرات نکنند از تنبیه استفاده کنند.
بايد مدير و معلم مدرسه اخراج شوند تا درس عبرتي باشد كه از توهين به هر قشري از جامعه جلوگيري شود.
الان اگر اين پسربچه آقا زاده بود هم وضع به هيمن منوال رها مي شد.
آخه چرا ........
خیلی رفتار کادر اجرایی مدارس بد شده و خودخواهانه و بچه ها رو اذیت کنترل محدود می کنن
دلیلش اینه که رشد نکردن
و اغلب ادمای پیر برای دریافت بازنشستگی میان مدیر می شن و خیلی خشن و بسته رفتار می کنن
و شایسته سالاری هم اصلا نیست
کسایی که مدیر می شن یا پارتی دارن و یا سواد لازمو ندارن همینطور بقیه کادر
ظاهرن اهمیت نداره کی بالای سر بچه های مردم باشه فقط یکی باشه و این مدارس بی سرانه رو بچرخونه کافیه
همه بچه های خوبم که رفتن توی مدارس خاص دارن با ضرب ول درس می خونن و معلمای مدارس عادی یا دیده نمیشن یا انگیزه ندارن
واقعا سیستم مزخرفی حاکمه
معلما باید بی خیال باشن و کاری به کار دانش آموز نداشته باشن. خواست یاد بگیره نخواست به درک. بی انضباطی هم کرد نمره انضباط رو 0 بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
بعدش هم اولیا تشریف بیارن مدرسه که ایها الناس چرا بچه من که نابغه روزگار است نمره اش کم شده. عزیز من الان هیشکی معدل زیر بیست رو قبول نداره. بعضی از درسها هم که ذاتا باید نمره بیست داشته باشن وگرنه معلم کم کار بوده و امتیازش کم میشه و مدیر مدرسه کچلش میکنه که چرا اولیا رو ناراحت کردی. یه آدم حسابی توی آموزش و پرورش پیدا بشه با دلیل ثابت کنه که دروغ میگم
باباش فک کنم بیشتر دزد باشه
چیه اینقد این بچه هارو تحویل میگیرین یعنی اونایی که فلک شدن تو زمان قدیم اونا که معلما میزدنشون الان به خاطر اون چیزا خیلی افسردن؟

این بچه ها هم باید از یکی حساب ببرن یا نه؟
ماهی 900 هزار تومان!!! با هزینه های زیاد زندگی و فشار روانی و عصبی ناشی از آن چه انتظاری از یک معلم با این همه مسئولیت داریم.
وای وای دست رو دلم ما نگذارید امان از دست این معلمین و آموزش و پرورشی ها فریاد و فغان کاش یکی به اینها بگه بابا شما که حوصله ندارید خوب برای چی معلم شده اید مگر نمی دانستید طرف شما بچه های زبان نفهمند یا خودتان تو اون سن وسال چکار می کردید.
این معلم باید اخراج بشه تادرس عبرتی بشه برای اونهایی که هنوز در دوره وحشی گری به سرمی برند،واقعامتاسفم برای این جور ادما که بچه های ما مجبورن زیر دست چنین افرادی تربیت بشن!!!!
من بودم کاری باهاش میکردم که تا عمر دااره یادش نره ادمی که بخاطر حرف زدن دماغ بچه مردم میشکنه اونم بچه 12 ساله پسر بچه که سن شیطنت و بازیگوشیشه معلم نیست قصابه!!
کار معلم اشتباه بوده و باید منتظر عواقب کار خود باشد
معلومه پدر دانش آموز می خواهد از وضعیت موجود کاسبی کند.
توان پرداخت ندارد؟ چرا توان ضرب یک کودک را دارد؟ این اتفاق اگر در خیابان می افتاد نظر مدیر محترم و معلم نمونه چه بود؟ فرهنگ؟ آموزش و پرورش؟ تربیت؟ مسئولیت؟
شما بفرمائید با دانش آموزانی که در هدایت تحصیلی شان هیچ رشته ای جز رشته های کاردانش نمی توانند انتخاب کنند وبا شش یا هفت درس افتاده آمده سال دوم هنرستان انگیزه ای جز بی انظباطی ندارد حتی زنگ می زنیم اولیا دانش آموز میاد هنرستان خود اولیا هم اظهار میکنند عاجز ودرمانده شده از دست دانش آموز چکار می شود کرد
متاسفانه استخدام های دبیران قراردادی با توجه و سختگیری پیگیری نمیشود و نتیجه همین است که میبینید. اینجا معلم تو سره بچه میزنه انگار سرو با توپ بسگت اشتباه گرفته، اون یکی بچه ها رو میفرسته توالت سره کاسه دستشویی و بچه رو مجبور به خوردن... میکنه، اون یکی با شیلنگ به کف دست میزنه که دست بچه عفونت میکنه و و و وووو نمونه هایی که بگم و همشونم امسال اتفاق افتاده. چرا این افراده وحشی رو به جای تربیت فرزندان این مرز و بوم به اسطبل نمیفرستین که حس زدنشون یا خشونتشونو اونجا ارضا کنند؟ دروغ میگم تابناک؟
یه نکته خوبش اینه که دیگه هیچکدوم از دانش آموزای کلاس شلوغ نمیکنن ...
نباید بگیم چون معلمه در هر شرایطی باید بهش احترام بگذاریم! مجرم فرقی نداره که شغلش چیه! میتونه رییس جمهور هم باشه!!! و باید به سزای اعمالش برسه!
رفتار این معلم اصلا قابل دفاع نیست.اما درج دوباره این خبر نسبتا قدیمی وتکراری همزمان با اعتراضات معیشتی اخیر معلمان نشان از چی میده ؟
مادامیکه قانون حمایتی از مردم نمی کند تنها چیزی که می توانم بگویم این است که اگر کسی این کار را با فرزند من بکند قطعا خونش را میریزم تا بیماران روانی که اینگونه مرتکب جرم می شوند بدانند همیشه راه گریز باز نیست.
دلم براي خودم و همكلاسي هايم مي سوزد كه چه دوران بدي را در سالهاي 1367 به بعد سپري كرديم.
هيچ وقت يادم نميره كه يه دختر بچه 8 ساله رو ناظم مدرسه با طناب به درخت حياط مدرسه بسته بود و با شلنگ جلوي چشم بچه ها كتكش مي زد.
بقيه بچه ها هم با قصابي نزديك مدرسه تهديد مي شدند كه بجاي گوسفندها ....
سایت وزین تابناک.هرچند چنین اعمالی ناپسندند و مردود ولی بازتاب چنین اخباری شبهه بی اعتبارکردن فرهنگیان در این برهه زمانی را به اذهان متبادر میکند.از سایت پرباری همچون بازتاب انتظار بیشتری به نسبت سایر سایتها وجود دارد .باتوجه به گستره وسیع نظام آموزش و پرورش و صدالبته مشکلات عدیده معیشتی قشر فهیم فرهنگیان ممکن است گاها چنین اعمال زشت و قبیحی نیز روی دهد ولی دلیلی ندارد رسانه ای شود واز شان و منزلت فرهنگیان نزد افکار عمومی کاسته شود وانگهی رفتار ناظم نباید باعث شود زحمات معلم که 5ماه برای فرزند شاکی زحمت کشیده و چندین بار عذرخواهی کرده و هزینه درمان بینی دانش آموز را تقبل کرده نادیده گرفته شود.ما فرهگیان ایران اسلامی عزیز ضمن محکوم کردن چنین اعمالی از طرف همکاران و عذرخواهی از خانواده دانش آموز،انتظار بازتاب اخبار مرتبط به معیشت و مشکلات زیاد فرهنگیان را از سایت تابناک داریم.
پاسخ ها
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
كار خطا را پوشش ندهند تا وقتي مسري و فراگير شد آن وقت به نظر شما ميشود اصلاح كرد ، ضمنا چرا عاقل كند كاري كه باز آرد پشيماني ،‌احتمالا معلم كمي در زمان جاهليت به سر مي برند
دلم برای خودمون میسوزه. من سال 66 رفتم کلاس اول. همون روز اول معلم یه خط کش نشونمون داد و بهمون گفت درس نخونین یا شلوغ کنین با این میزنم کف دستتون! فکرشو کنین. فقط تهدید نبود از خط کشش استفاده هم میکرد. ما دهه شصتی ها از مدرسه خاطرات تلخی داریم. کلاس های سرد. معلم های بد اخلاق. خوبها و بدها با ضرب درای جلوش. کتک و تحقیر. هرگز دلم نمیخواد به اون روزهای سیاه برگردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
ما دهه پنجاهی ها هم شرایط تو رو داشتیم کلاسهای سرد معلمهای بداخلاق خوبها و بدها با ضربدرهای جلوش و .... ما هم کتک خوردیم ولی خوب انقدر شلوغش نمی کنیم و روزهای مدرسه رو سیاه نمی بینیم از قدیم گفتن جور استاد به ز مهر پدر ، چوب معلم گله هر کی نخوره خله . البته نه اینکه بزنه بینی بچه رو بشکنه ولی خوب یکی از دلایل بی سواد بودن دانش آموزهای امروزی اینه که دانش آموز تنبلی می کنه درس بخونه و معلم جرأت برخورد تند با دانش آمورز رو نداره آخر سر هم که نمره بچه کم می شه پدرو مادر طلبکار هستن
اولش آدم فکر میکنه چه پدری که نگران تربیت صحیح فرزندش است. اما حالا که درخواست کثیف 12 میلیون تومان مطرح میشه خط بطلانی بر همه فکرهای قشنگ میکشه! نیت اصلی معلومه که تلکه کردن معلم است! واقعا فقر مالی و کاهش سطح اخلاقیات در جامعه به کجا میرسه که طرف از تلکه کردن معلم بچه اش هم نمیگذره!
البته معلم قطعاً اشتباه كرده ... اما بسياري از كسانيكه در مورد اشتباه ايشون نظر مي‌دن تجربه حتي يك دقيقه اداره يك كلاس درس چند ده نفره رو ندارند. خيلي از كسانيكه زير اين اخبار، به معلم حمله مي‌كنند، وقتي بچه خودشون توي خونه عصباني‌شون مي‌كنه، تنبيه‌ش مي‌كنند. دقت كنيد ؛ بچه خودشون رو. يك كمي هم به روزگار معلم ها فكر كنيم.
پاسخ ها
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
کسی اونا رو مجبور نکرده معلم بشن
وقتی اعصابشو ندارن استعفا بدن جا برای نیروهای لایق باز بشه
بهترین حالت اینه که برخورد جدی بیشتر با کادر مدرسه باشه تا معلم . برخورد مدرسه طوری هست که بخوان با زور طرف رو از شکایت پشیمون کنن .
واقعا مایه شرمساریه هنوز که هنوزه تنبیه بدنی در مدارس رایج هست خاک بر سر مسئولین آموزش و پرورش کنند اگر یک بچه پولدار جای نیما بود باز هم همین رفتار با او میشد مسئولین اون مدرسه همه باید معلق از کار بشن بدون حقوق
ظاهرا برخورد بد ناظم باعث شکایت پدر نیما شده وبا عث گرفتاری بیشتر معلم شده
جریمه ناظم نیز فراموش نگردد
آقا تو خارج معلم حتی حق لمس کردن بچه هارو نداره ،
مگر در شرایط خیلی ضروری ، مثلا آب بینی شون رو پاک کنه ،
برید تحقیق کنید....
پاسخ ها
اشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
این جا که خارج نیست.
اگر دانش اموز اين كار را انجام داده بود شاهد تجمع و تحصن معلمان بوديم اقايون و خانوم هاي اموزش پرورشي اين بچه ها امانت هستند دست شما ..... با خودتان صادق باشيد
کسی که باعث عقده ای شدن آینده سازان این مملکت می شوند و اعتماد به نفس آنها را می گیرند و آینده آنها را به خطر می اندازند نه تنها لیاقت معلم بودن را ندارند بلکه بایستی به شدید ترین روش ممکن مجازات شوند .
من نمی دانم این همکاران محترم من چرا تنبیه می کنند.بابا فرض کنید بچه ی خودشمااست.به خدا من 22سال سابقه کارمه والان تویکی از مدارش شلوغ شهری تدریس دارم.بچه هاراواقعا دوست دارم ووقتی بینشان هستم پاکی روح وصداقتشان روح انسان راتازه می کند.به جرات میگم تواین سه ساله کسی راتنبیه نکردم وحداکثر ولی دانش آموزرا به مدرسه خواستم وبااومشورت کردم ووظیفه ی تنبیه را هرچه که هست به عهده ی پدر گذاشتم.نزنید ای همکاران عزیزم،نزنید،به خدابه دردسرش نمی ارزد.اگر شلوغ است بفرست دفتر مدرسه.
هر معلمی که قادر به کنترل دانش آموزی نباشد باید موضوع را با هیات مدیره مدرسه در میان بگذارد تا فکری کنند یعنی یا اینکه دانش آموز خیلی غیر عادی هست باید به مراجع درمانی ارجاع داده شود و یا اینکه معلم از توانائی های استاندارد خارج است
و باید تعویض شود در هر صورت نباید به هیچ وجه کار به به تنبیه بدنی کشیده شود
که اگر چنین کاری روا باشد چه بسا که بعضی وقتها باید معلم هم تنبیه بدنی شود آیا چنین کاری صورت می گیرد؟ و اگر بگیرد صحیح هست؟
ظاهرا بعضی از مسئولین آموزش وپرورش متخصص کار محول شد بخود نیستند که چنین فجایعی پیش می آید در این صورت باید فرد غیر موجه تعویض گردد تا صدمه کار بیشتر از این نشود
در ميان معلمان حتي يك نفر نبايد از قانون تخطي كند و عليه دانش آموزان هر چقدر هم كه در بي نظمي مقصر باشند رفتار خشونت آميز داشته باشد!! دليل هم بسيار ساده و روشن و چون روز روشن است!! زيرا او معلم است! يعني تعليم دهنده است! او بايد فكر كند كه به راستي با رفتار و كنشش چه چيزي را مي خواهد به دانش آموزان ياد بدهد!! خشونت را!! معلم پيش و بيش از هر چيزي بايد صبور و خوش خلق باشد!! پس حسن خلق محمدي را چه كسي تعليم دهد! پس صبر را اخلاق را چه كسي به كودكان ما ياد دهد!! اينجا در مدرسه جايي براي توجيه هيچ بي اخلاقي اي نيست!! زيرا اينجا محل آموختن است! ما زشتي را آموزش نمي دهيم!! بي اخلاقي را تعليم نمي دهيم! ما مسلمانيم! و يك معلم به حكم مسلماني بايد آداب اخلاق و بنيان درست آموزش را رعايت كند!! كتك، دعوا، خشونت شيوه ما مسلمانان نيست!! و آموزش و پرورش نيز هيچ حقي بابت سرپوش گذاشتن بر اشتباه يك معلم را ندارد! بلكه بايد با شجاعت تمام در راه رعايت و اجراي اصول آموزش و اخلاق تلاش كند! كودكان آينه امروز ما هستند! در اين آينه تصاوير زيبا خلق كنيم!
معلمي كه صبر ندارد! قدرت تعليم ندارد! پس بي شك او معلم نيست! معلمي كه اخلاق ندارد شايسته چنين مقام و منزلتي نيست زيرا معلمي راه انبيا است و در ميان ميلياردها انسان تنها تعداد محدودي پيامبر شدند زيرا پيامبر بيش از هر چيز آموزگاري نيكو بايد باشد و امانت داري متين و استوار! پس هر كسي را پاي در اين راه گذاشتن نشايد مگر آنكه دلي عاشق داشته باشد بر تعليم و تربيت!
ناظم مدرسه هم باید روان درمانی بشه!
سلام.من نه مخالف تنبیه بدنی هستم نه موافق تنبیه بدنی هستم.زمان ما تنبیه بدنی نه تاثیر بدی روی ما گذتشته نه دچار مشکل روحی کرده مارو.ولی اکنون در نظام آموزش ما تنبیه بدنی جایگاهی ندارد.به نظر من ای کاش پدر آقا نیما دیه بچه را بگیرد و خرج مدرسه آقا نیما کند و معلم خاطی را به مدرسه دیگری انتقال دهند البته نظر من هست
آقا اگه شلوغی وپرحرفی کردازکلاس بیرونش کن وبه خانواده اش بگو،اگه درس نخواند به جهنم که نمی خواند نمره ندهید.مملکت کارگر هم می خواهد.کاری که ما درمدرسه راهنمایی می کنیم.وقتی نمره نمی گیرد همه ی دبیران باهم نمره ندادیم مردودشد ورفت دنبال شاگرد بنا،گچ کار و....چراخودت روناراحت می کنی.دراین مملکت چه کسی به فکرمعلم است که تو به فکردانش آموز باشی.خودت روبااین جورخانواده ها اصلادرگیر نکن عزیزم.
واقعا جاي تاسف است كه چنين معلماني وجهه معلمان زحمتكش و مهربان را مخدوش مي كنند
پدر نباید از حقش بگذرد از فردا مد میشه دانش آموز کتک میخورد بعد تقاضای بخشش میکنند یکی ادب بشه برای بقیه درس عبرت میشه
بعضی از معلم نماها از داعش بدترند.کسی که قراردادی هست .چطور فکر عواقب کارش را نکرده .بچه مردم چه گناهی کرده ؟
طبق گزارش شما بنظر میرسد برای پدر این دانش آموز فرصتی دست داده تا بتواند مبلغی دریافت کند . مدیر اداره نباید به کلاس میرفت و همچنین با پدری که اینگونه برخورد کرده صحبت میکرد و درخواست گذشت کند . انسانها بعضی وقتها ارزش در خواست را ندارند . بروند دادگاه هرچه گفت بدهند اگر ندارند اداره بدهند اگر نشد به معلمها بگویند کمک کنند و ناز هر کسی را نکشند . به هر مدرسه ای هم که رفت منش این پدر را به همه معلم ها و دانش آموزان بگویند تا از همراهی با او اجتناب کنند و به این مصیبت گرفتار نشوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
یعنی باید پدر نیما تشکر میکرد از معلمی که بینی پسرش رو شکست؟
مجید عباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
جناب آقای مشهدی هیچوقت یک تنه به قاضی نرو.اگر سر فرزند خودت بیاد چی ؟
معلمان فرشته نیستند، دانش آموزان هم فرشته نیستند.گاهی آنقدر فشار روانی بر معلم وارد می شود و دانش آموز آنقدر بی ادبی می کند که معلم کنترل خود را از دست می دهد.کسی که معلم نیست این شرایط را درک نمی کند.حتی آن آقای مسئول که تا به حال کلاس درس را تجربه نکرده است هم درک نمی کند. چرا باید همیشه معلم را مقصر بدانیم.آیا هیچ پدر و مادری فرزند خود را تنبیه نمی کند؟ گاهی باید منصف باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
کی شمارو اجبار کرده معلم بشی؟
توانشو نداری بیا بیرون
معلم بدبخت باید با بی انضباطی و شرارت و نفهمی دانش اموزان و همچنین عدم حمایت از طرف قانون ،بسوزد و بسازد.همه تقصیرها را به گردن این معلم بدبخت می اندزند غافل از اینکه بابا سیستم اموزشی ما غلط است ،اولیای ما اون اولیای کشورهای توسعه یافته نیست،قانون ما هم قانون در شان ما نیست.اون قانون تربیتی برای کشورها توسعه یافته وضع شده نه برای کشوری همچون ایران فلک زده و جهان سومی.
پاسخ ها
مجید عباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
بی دلیل از قشر خاصی دفاع نکنید همیشه از حق دفاع کنید.حال از هر قشری که باشد.معلم مسول آموزش کودکان برای فرداهای بزرگ است باید سعه صدر داشته باشد.پس برود دنبال کار دیگر.
یعنی طوری خبر نوشتید که یعنی خانواده نیما خیلی آدم های بدی ان که رضایت نمیدن!!
نباید بدن! به نظر قصاص بشه از همه بهتره! هم بچه رو زدن هم پررو بازی در آوردن! حالا که دیدن طرف پیگیره مظلوم نمایی میکنن که اونا رضایت نمیدن!!!
بچه میخواست درس بخونه عاقبت بشه شبیه همون معلمش؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر که نخونه!
تابی چی میدونی از دل معلم ها
بخدا قسم وضعیت اموزش وپرورش وتحصیل اینده سازان کشور بحرانیه. راننده زن سرویس مدرسه پسرم علیرغم پرداخت کامل هزینه سرویس به حساب مدرسه ونیز پرداخت یک میلیون ریال اضافه،بارها پسرم وهمسرم رو تهدید به رها کردن فرزند 8 ساله ام درخیابان به بهانه دریافت روزانه 5 تا 10 هزارتومن اضافه کرده بود که با ده بارمراجعه به دبستان ونیز ادله محکم ،پس از 4 ماه ،بجای اخراج راننده خاطی ،تنها به عوض کردن مسیر سرویس وی با دانش اموزان دیگر بسنده شده
اخبار مربوط به تنبیه دانش آموزان همیشه نوشته می شود ولی آیا می نویسید که معلم با این همه مشکل می تواند صبری هم داشته باشد ؟؟؟!!!!!
بابا میدان جنگ درست شده باز هم بیا یید بگوید که معلم درس ادب و انسانتیت به بچه ها یاد می دهد آنها معلمان قدیم بودند که در کنار سخت گرفتن دروس درس محبت به دانش آموزان یاد می داند که چون کسانی مثل دکتر هشترودی و دکتر حسابی به این جامعه تحویل دادن
به معلم حقوق یک کارگر را می دهید انتظار رفتار یک پزشک . روانشناس دوست بهتر از پدر ومادر را داریید نه عزیزان اول معیشت معلمین را درست کنید وبعد انتظار از او داشته باشید یک پدر اگر چند قسط وامش عقب بیفتد دیگر با فرزندان خودش حرف هم نمی زند چه برسد به فرزند دیگران (راستی چرا هر وقت معلمین پیگیر درخواست های صنفیشان میشوند فوری از اینگونه اخبار بر ضد معلم روی سایت ها و آنتن صداوسیما می رود)
وووووووووواووو...

همین 20 سال پیش بود ناظم با شلنگ گاز و فلک میفتاد دنبالمون...

وضعیت روحیمون هم الحمدالله بدتر که نشد هیچ از بچه های الان بهترم شده!

حتی یک بار همچین سیلی خوردم. صورتم ورم کرد اما تا به بابام نشون دادم یکی هم از اون خوردم که به غلط کردن راضی شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
اینطور که معلومه شما با کتک خوردن روحیه میگیری ولی همه مثل شما نیستن
اگه معلم با بچه من همچین کاری میکرد مطمئناً دماغه اون معلم و تو صورتش خرد میکردم دماغ بچمم هزینه های عملشو خودم میدادم شکایتم نمیکردم. اگه ناظم یا هر کدام از اولیا مدرسه هم با من در این رابطه بد رفتاری میکرد دماغ اونا روهم صددرصد تو صورتشون خرد میکردم.
پاسخ ها
اکبری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
دوست گرامی دقیقاً با این افکارت نشان دادی که احتمالاً تربیت فرزندانت چگونه هستند یا خواهند شد و اینکه اگر شما در جایگاه یک معلم باشید هم اینک باید همکارانتان دنبال رضایت از قصاص برای شما می بودند ! بعضی مواقع خود والدین محترم تحمل یک لحظه شلوغ کاری ، سروصدا و بی ادبی فرزند خود را ندارند چه رسد به اینکه یک انسان در جایگاه معلم 30 نفر دانش آموز پر انرژی از 30 خانواده با فرهنگ های مختلف خانوادگی را در یک ساعت و نیم اداره کند . خوانندگان و مخاطبان محترم تابناک که احیاناً بچه محصل دارند گمان نکنند تمامی دانش آموزان به مانند بچه ی آنها سر براه ، مودب و با شخصیت است . لطفاً تا پا در کفش کسی نکرده اید از راه رفتن او ایراد نگیرید .......
بهترین و متمدنانه ترین برخورد اخراج نامعلمه
نباید پدر دانش آموز رضایت بده
وقتی تمام معلمین سیلی بی عدالتی را درسفره خود احساس می کنند این دانش اموز هم هیچ گناهی متوجه نشده چرا مسئله که چندین ماه پیش اومده هی علم می کنید چرا دانش آموزی که چندین ماه پیش یک معلم راکشت خبری نیست
مثل اینکه پدره هم بدش نیومده،پولی بگیره و... اگر به فکر روحیه بچه اش بود میذاشت بره مدرسه نه ۱۲روز بر خلاف میلش غیبت کنه!
اخراج و انفصال دایم از آموزش و پرورش برای معلم و کادر مدیریتی مدرسه+ پرداخت غرامت به دانش آموز آسیب دیده
ببین چقد محکم زده که صورتش خورده به میز و انقدر محکم بوده که بینیش شکسته !
برین چک کنین ببینین طفلکی ضربه مغزی نشده باشه!
اين يك مورد حالا رسانه اي شده همه فكر مي كنند يك مورده در حاليكه من خودم در مدرسه ابتدايي پسرانه در تبريز شاهد بودم معلم اول ابتدايي سيلي محكمي در گوش بچه 6 يا 7 ساله زد و فحش هاي ناجوري به بچه ها مي داد وقتي با مدير مدرسه صحبت كرديم گفت من شرايط آن خانم معلم را مي دانم ولي كاري از دستم بر نمي آيد من مجبور شدم 2 ماه از سال گذشته بود بچه ام را به مدرسه غير انتفاعي بردم.
بدتر از تنبیه بدنی سعی میکنند دروغ هم به بچه یاد بدهند
خیلی جالبه منت گذاشتن که هزینه ترمیم بینی بچه بدبخت را میدهند پس هزینه اینهمه درد و رنج و تحقیر نیما و پدر کارگرش چی میشه ؟
هرچند افراد متخلف در هر قشری هستند ولی سعی در تخریب چهره معلم کار معلوم الحال هایی هست که در پی سرکوب و خفه کردن صدای معلمند ولی اشتباه میکنید تاوان سنگینی بابت این بی توجهی ها خواهند داد
سایت تابناک نمیخواستم وقتتون رو بگیرم، ببخشید، ولی هر ضربه ای که به سر یا صورت میخورد ممکن است که مدتی بعد اثرش روی بیناییی یا موارد دیگر خودش را نشان دهد، چرا مسولین آموزشی نمیتوانند کنترل خشم داشته باشند؟ مگر جزو برنامه های آموزشی آنها این موارد روانشناختی نیست؟ با این کار آیا خشونت در جامعه در آینده توسط این دانش آموز یا دانش آموزان دیگر که این صحنه را توسط یک معلم نما دیده اند نباید در معابر عمومی بار دیگر سر هر مساله کوچکی مشاهده نمود؟!
این همه اختلاس و گرانی و بیکاری و .... شما هم به جای پرداختن به این مسایل چند صفحه را اختصاص دادید که خون از دماغ یه نفر آمده .
در صورتی که همه شرایط رعایت میشد آن شخص ( به اصطلاح معلم ) میبایست در گام اول خانواده را در جریان وضعیت اخلاقی دانش آموز قرار میدادند و در گام دوم در صورتی که موضوع برطرف نمیشد به مشاوری که از سوی آموزشگاه ، معتمد است معرفی میشد و در صورت عدم حصول هر نتیجه دانش آموز از سوی مدرسه اخراج میشدند
مگر سروصدای دانش آموز دائمی بوده؟
ضمناً اداره آموزش و پرورش مقصر میباشد که هر شخصی را از کوچه و خیابان استخدام میکند بدون اینکه ایشان از لحاظ روانی و اخلاقی مطالعه شده باشند
در صورتی که این حادثه منجر به مرگ یا نقص عضو می شد چه کسی پاسخگو بود؟
پس عدالت را رعایت کنیم و حق را به پدر دانش آموز بدهیم تا به حق قانونی خود برسد
ضمناً " کسیکه خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه "
شخص خاطی در ابتدا که این حرفه را پذیرفتند میبایست یک دور نمایی از این شغل برای خود ترسیم مینمودند
پیشنهاد میکنم مابقی معلمهای قراردادی یا تازه واردها را جهت جلوگیری از بروز حوادث مشابه به یک مرکز مشاوره و روان شناختی معرفی شوند تا در آینده از اینگونه موارد نداشته باشیم
این معلم ها دوران کودکی ما را حرام کردند همیشه استرس و دل نگرانی برای ما کابوس درطول روز شده بود من خودم کارمندم ولی چیزی به نام آرامش روانی درمدرسه ندیدم همیشه برای ما مدرسه حکم پادگان راداشت همیشه باید موی سرمان از شماره ده بیشتر نمی شد متنفرم از اون دوران تاریکی واجبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
خوب می خواستی درس بخونی تا آرامش روانی داشته باشی ضمنا" مدرسه سالن مد نیست که با موهای بزک کرده به مدرسه بری
معلم ابتدایی ما تو شهرستان جلسه اول یه شلنگ آورد سر کلاس و همه رو تهدید کرد اینقدر بچه ها رو کتک می زد که دو نفر از مدرسه فرار کردن و سه نفرم ترک تحصیل کردند منم از درس متنفر بودم تا اینکه در دوره راهنمایی معلم عزیزی بنام آقای مالک شد معلم ادبیات ما و مشوق من برای درس خوندن و از اونجا بود که ورق برگشت. منی که هیچ علاقه ای به درس خواندن نداشتم با همین تشویقها شدم شاگرد اول شهرستان.
اون معلم با تنبیه زندگی چند نفر رو بنابودی کشوند و این معلم درسش زمزمه محبت بود و انسان ساز
هنوزم بهش احساس دین میکنم
با عرض سلام و احترام به پیشگاه همه معلمان دلسوز و زحمتکش،
مایلم صادقانه عرض کنم سوء مدیریت از عوامل مشهود و تاثیر گذتر این ماجرا بوده است و ضرورت دارد نسبت به عزل این مدیر محترم لکن بی کفایت اقدم عاجل صورت پذیرد.
دوم آنکه معلم خاطی در شرایط روحی نا متعادلی دست به این عمل غیر عقلایی زده است. تنبیه و مجازات این معلم می بایست با درنظر گرفتن جمیع عوامل محاسبه و انجام پذیرد و ولی دانش آموز به این نکته بایستی توجه داشته باشد در صورتیکه نامبرده دارای سوابق سوء برخورد با دانش آموزان نباشدتخفیف در مجازات یا حتی بخشش آثار ماندگار و اصلاحی بلند مدتی را در پی خواهد داشت. انشاله
اینکه دانش اموز تنبیه نشه اشتباه محض است تربیت معلم همان تربیت والدین است
هرکسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
شما این همه فداکاریهای معلمین که برای دانش آموزان واین ملت انجام شد رو براحتی فراموش میکنید. یک دانش آموز در چهارده میلیون دانش آموزی که دارن تحصیل میکنن تنبیه میشه بعد چه سرو صدایی بخاطر این موضوع راه میندازیدو چه تهمتهایی که به همه معلمین زحمت کش نسبت میدید.خجالت بکشید از این بازی سیاسی که راه انداختید.از این که کار معلم اشتباه بوده شکی نیست ولی شما هم از آب گل آلود ماهی نگیرید چهارده میلیون دانش آموز توی همین فضا رشد کردن وبه امثالی مثل من وشما تبدیل شدن درست نیست چهارده میلیون دانش آموزی که دارن تحصیل میکنن رو نادیده بگیریم واین یک نفر بشه ملاک قضاوت ما بامعلمین .هرچه باشه نسبت 1 به چهارده میلیون خیلی ناچیزه یا اصلا به حساب نمیاد که اینجوری قشر فرهنگی رو خرابش کنیم
لعنت بر این همه دروغ و تزویر تا معلمها خواستن به صورت صنفی اعتراض به جایگاه و حقوقشون داشته باشن این خبر ها تیتر می شه ادم باید خیلی حقیر باشه که اینجوری خیانت کنه
لطفا یکبار هم به معیشت ما معلمها اینهمه دقت کنید.
چه انتطاری از یه معلم با سی تا محصل تو یه کلاس دارید شما که از تربیت یه بچه برنمیایید چی میگید یه مورد تنبیه بدنی رو اینجوری بزرگ میکنید که چی همه مدیون معلمها هستن که به یه جایی رسیدن .....
یک کلاس خالی با یک تخته سیاه ، 30 الی 40 دانش آموز از 7.5 صبح تا یک بعد از ظهر بذون هیچ امکاناتی با دانش آموز گرسنه و معلم بی پول و این همه توقع ؟؟
این بچه وقتی بزرگ بشه با اینگونه تعلیم و تربیت همین رفتار و از خودش تو اجتماع نشون میده یه عده بیگناه دیگه باید تاوان اینگونه رفتارو بدن .
من دبیر دبیرستانم ،امسال 612 دانش آموز دارم به نظرتون چند تا بچه طلاق باشن خوبه ، پارسال چند تا از بچه ها می گفتن برای اینکه خرجشون رو در بیارن شبها می رفتن کفش دزدی،فکر می کنید چند درصد از بچه ها به حشیش و مشروبات الکلی معتادند ؟لطفا ساکت باشید ....................ساکت
تنبیه بدنی قانون ممنوع است . آنهم توسط معلم که باید الگو باشد . این دانش آموز وسایر دانش آموزان که شاهد این رفتارهای خشن هستند فردا در جامعه چه رفتار خواهند داشت.
بی تردید شغل معلمی بسیار محترم است لذا باید با اینگونه معلمان که باعث خدشه دار شدن حیث سایر معلمان می شود برخود قاطع و جدی نمود که منبعد شاهد اینگونه اعمال نباشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل