بازدید 8314

4 راهکار برای شناسایی و رفع خواب آلودگی

یکی از مهمترین دلایلی که می تواند خواب شما را از حالت عادی خارج کرده و البته باعث بروز مشکلاتی مانند خواب آلودگی می شود. اگر شب کار هستید ممکن است بیشتر به این مشکل دچار شوید چرا که خوابیدن در طول روز باعث می شود تا شما کسل شده و بیشتر خوابتان بگیرد.
کد خبر: ۴۷۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰ 17 February 2015
یکی از مهمترین دلایلی که می تواند خواب شما را از حالت عادی خارج کرده و البته باعث بروز مشکلاتی مانند خواب آلودگی می شود. اگر شب کار هستید ممکن است بیشتر به این مشکل دچار شوید چرا که خوابیدن در طول روز باعث می شود تا شما کسل شده و بیشتر خوابتان بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در کنار کم خوابی که ممکن است باعث بروز بیماری های مختلف در بدن بشود خواب الودگی بسیار نیز می تواند برای بدن مضر باشد و حتی بیماری های مختلفی را به همراه خود خواهد آورد.

برای آنکه بتوانید با این مشکل کنار بیایید و آن را حل کنید باید ابتلا دلایل آن را متوجه شوید و برای هر دلیل راه حل اصلی را بیابید.

زمان بندی نامناسب کار

یکی از مهمترین دلایلی که می تواند خواب شما را از حالت عادی خارج کرده و البته باعث بروز مشکلاتی مانند خواب آلودگی می شود. اگر شب کار هستید ممکن است بیشتر به این مشکل دچار شوید چرا که خوابیدن در طول روز باعث می شود تا شما کسل شده و بیشتر خوابتان بگیرد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل عوض کردن زمان بندی کار است و البته یک زمان کوتاه برای خواب در شب داشته باشید.

ورزش نکردن

شاید به نظر شما عجیب باشد که ورزش نکردن با خواب آلودگی رابطه مستقیم داشته باشد اما این واقعیت انکار ناپذیر است. افرادی که علاقه خاصی به تحرک و ورزش ندارند و بیشتر دوست دارند در خانه بنشینند و تلویزیون تماشا کنند بیشتر هم دچار خواب آلودگی می شوند. در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید  یا خودتان روزانه حداقل 30 دقیقه در خانه ورزش کنید.

اضافه وزن

یکی دیگر از مشکلاتی که چاقی به همراه خودش می آورد خواب آلودگی های مزمن است. تحقیقات نشان می دهد میزان اضافه وزن با میزان خواب آلودگی افراد در یک رابطه مستقیم قرار دارد. افرادی که چاق هستند توانایی کمتری برای تحرک دارند و همچنین افراد به مراتب تنبل تری هستند و به همین سبب می توان نتیجه این دلایل را خواب آلودگی های مزمن دانست. بهترین راه برای جلوگیری از این نوع خواب آلودگی کم کردن وزن است.

عادت های غذایی

خوردن غذاهای مختلف شاید به نظر جالب و البته برای بدن مفید باشد اما خورن برخی از خوراکی ها می تواند بیشتر به بدن ضرر وارد کند. خوردن غذاهای چرب و یا بسیاری سنگین می تواند باعث خواب آلودگی های شدیدی در افراد شود که درمان آن ها بسیار سخت است. بهترین راه برای جلوگیری از این مسائل این است که شام را با سبزیجات بگذرانید تا هم خواب راحتی داشته باشید و هم این که سحرخیز شوید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار