بازدید 3718

علی کفاشیان: حال روز خوبی برای فوتبال نمی‌بینم

کد خبر: ۴۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ 30 January 2015
رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد مسئولان AFC دوست نداشتند برای نخستین مرتبه در تاریخ نتیجه یک بازی در تورنمنتی رسمی تغییر کند، به همین دلیل جلسات را طولانی کردند و در نهایت به ضرر ایران رای دادند.

به گزارش مهر، علی کفاشیان در مورد اینکه جام ملت‌های آسیا با تلخی خاصی به پایان رسید، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بعد از جام جهانی قرارداد کی‌روش را تا جام جهانی روسیه تمدید کردیم. البته همان زمان از من سوال شد که از ته دلتان دوست دارید قرارداد کی‌روش را تمدید کنید که بنده گفتم نه. پاسخ منفی من برای این نبود که کی‌روش توانایی اداره تیم ملی را ندارد بلکه فراهم کردن تسهیلاتی که ایشان می‌خواهد سخت است.

اهمیت نتیجه‌گیری تیم امید کمتر از تیم بزرگسالان نیست
وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال تنها تیم ملی بزرگسالان ندارد بلکه تیم امید را هم باید آماده کند که اهمیت نتیجه‌گرفتن آن کمتر از تیم ملی نیست. تیم‌های جوانان، نوجوانان و تیم‌های ملی دیگر در بخش‌های آقایان، بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلی و ... هم هستند که باید امکانات لازم را برای آماده‌سازی این تیم‌ها فراهم کرد.

آماده‌سازی کامل تمام تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه تاکید کرد: تمام تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها با تمام ابزار و امکانات لازم به مسابقات آمدند و وقتی تیم ملی و بازیکنان ایران خودشان را با آنها مقایسه می‌‎کنند، اتفاق خوبی نیست. ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا هم بعد از جام جهانی برنامه آماده‌سازی خوبی داشتند اما ما وقتی نتوانیم ابزار لازم برای آماده‌سازی تیم ملی را فراهم کنیم، رسیدن به اهداف نهایی سخت می‌شود.

کی‌روش دوست دارد بماند اما...
وی در مورد نشست‌های مستمری که این روزها با کارلوس کی‌روش داشته است، افزود: کی‌روش در این جلسات تاکید کرد دوست دارد در تیم ملی ایران بماند اما اگر بخواهد کار کند، باید امکانات لازم برایش فراهم شود. ضمن اینکه اگر فوتبال مردم را خوشحال، اینهمه طرفدار دارد و متقاضی آن بسیار است، کمترین توقع آنها صعود تیم ملی به جام جهانی است، پس نیاز به حمایت دارد.

برگزاری دیدار تیم ملی با شیلی و سوئد
کفاشیان همچنین یادآور شد: در استرالیا از کی‌روش خواستیم تیم را جوان کند تا برای حضور در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که از خردادماه سال آینده برگزار می‌شود، تیم خوب و جوانی را در اختیار داشته باشیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. قرار است بعد از پایان لیگ، اردوهای تیم ملی شروع شده و تیم ملی پیش از حضور در مقدماتی جام جهانی با تیم‌های شیلی و سوئد بازی دارد.

تردیدی در دوپینگی بودن بازیکن عراق نیست
وی در ادامه در مورد رای صادر شده از سوی مسئولان AFC در خصوص دوپینگ بازیکن عراق اینگونه اظهار نظر کرد: متاسفانه بازیکن عراقی دوپینگ کرده بود و تردیدی در آن نیست اما چند گروه در این قضیه کارهای کردند که رای به سود ایران صادر نشود. در ابتدا تستی که گرفته شده بود، به فیفا به یک شکل دیگر گزارش داده‌ شده بود و این رای به AFC هم نرسیده بود تا در آن نتوانیم در این مقطع از چنین فرصتی استفاده کنیم.

پیگیری پرونده تا اثبات حقانیت ایران
رئیس فدراسیون فوتبال با طرح این پرسش‌ها که هنوز مشخص نیست آیا وادا و فیفا در این قضیه کوتاهی کرده و یا مسئولان عراق تقلب کرده‌اند؟، تصریح کرد: همچنان این پرونده را پیگیری می‌کنیم و به کمیته استیناف AFC هم شکایت کردیم که این موضوع را تا نتیجه نهایی پیگیری کند. البته نتیجه عوض نمی‌شود، شاید بازیکن محروم شده اما در نهایت حقانیت ایران ثابت می‌شود و مشخص شده که ایراد از فیفا، AFC و یا ایران بوده است.

جریمه تیم ملی ایران به خاطر تاخیر و مصاحبه نکردن بازیکنان
وی در ادامه به مسائل جالبی هم اشاره کرد: در این مسابقات پیراهن ما مورد اعتراض قرار گرفت که پس از صحبت با رئیس و دبیرکل AFC جریمه تیم ایران آنطور که باید، انجام نگرفتند. همچنین یک بار تیم دیر به زمین رفت که جریمه شدیم و سرپرست و کادرفنی مقصر آن بودند. یک مرتبه هم بازیکنان‌مان مصاحبه نکردند که جریمه شدیم که مسئولان AFC از کنار این مسائل گذشتند.

مسئولان AFC نمی‌خواستند نتیجه بازی ایران و عراق تغییر کند
کفاشیان که میهمان برنامه ورزش و مردم بود، اضافه کرد: در زمان رسیدگی به شکایت ایران، حتی اگر نایب رئیسی AFC هم در اختیار ایران بود، تغییری در نتیجه صورت نمی‌گرفت زیرا مسئولان AFC نمی‌خواستند این اتفاق رخ دهد و برای نخستین مرتبه در تاریخ، در یک تورنمنت بین‌المللی نتیجه مسابقه تغییر کند.

قدرت عراق در AFC بیشتر از ایران نبود
وی با اشاره به اینکه مسئولان AFC صبح تا ظهر جلسه داشتند اما تصمیم نگرفتند و خیلی راحت رفتند و ناهار خوردند، خاطرنشان کرد: آنها آخر وقت تصمیم گرفتند که نتیجه تغییر نخواهد کرد. آنها یک روز ما را اضافه نگه داشتند اما قدرت عراق در AFC بیشتر از ایران نبود که رای به سود آنها باشد که این نشان می‌دهد کل AFC نمی‌خواست این اتفاق بیافت و نتیجه تغییر کند.

نحوه گرفتن پست در AFC
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه شکایت ما درست بود و باید حق به ما داده می‌شد اما آنها نمی‌خواستند نتیجه بازی تغییر کند، در خصوص گرفتن پست‌های حساس در AFC اظهار کرد: چند عامل است که ابتدا روابط شخصی است مانند کشورهای عرب زبان که ارتباط خوبی دارند. مورد دوم هزینه‌های بسیار است.

هزینه‌های ژاپن برای گرفتن کرسی در آسیا
وی ادامه داد: ژاپن قصد دارد سال آینده در AFC یک نماینده داشته باشد و از امروز از اکثر کشورهای آسیایی دعوت می‌کند که مجانی به این کشور و برای برگزاری بازی تدارکاتی سفر کنند. آنها چندین میلیون دلار هزینه می‌کند و یک نفر مسئول این کار است نه رئیس فدراسیون آن کشور. مثلا کره‌جنوبی هم کرسی ندارد و در حال مذاکره است. اینها عواملی است که مشخص می‌کند یک کشور کرسی در AFC بدست آورد.

علی کفاشیان

عضویت ایران در 8-9 کمیته AFC جهش خوبی است
کفاشیان ادامه داد: ما در 8-9 کمیته AFC عضو هستیم که می‌تواند جهشی خوبی برای ایران باشد. در بازی ایران و امارات، سرکال از داوری گله داشت اما وقتی در بازی ایران و بحرین، کادرفنی با داور تند برخورد کرد، داور در بازی بعدی ممکن است برخوردهایی با تیم انجام دهد. این کارها خوب نیست و باید درست شود.

همکاری با تیم امید، یکی از وظایف کی‌روش
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما می‌توانید به کی‌روش بگویید که روی تیم‌های پایه هم نظارت داشته باشد؟ گفت: روزی که محمد خاکپور برای مذاکره پیش ما آمد گفت باید همه بازیکنان تیم ملی از تیم امید عبور کنند و کسی تیم امید را دور نزند و برود تیم ملی. ما هم پذیرفتیم و اعلام کردیم که کی‌روش موظف است که با تیم امید همکاری کند. قرار است ما جلسه‌ای با کی روش و خاکپور بگذاریم و هماهنگی های لازم را انجام دهیم. یکی از وظایف آقای کی روش این است که با تیم امید همکاری داشته باشد.

کادر فنی و مدیریت تیم امید دو کار را همزمان انجام داد
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری دیدارها و اردوهای تدارکاتی تیم فوتبال امید نیز تاکید کرد: کادر فنی و مدیریت تیم امید دو کار را همزمان انجام داد، یکی اینکه بتوانند استعدایابی کنند و یکی هم اینکه بتوانند برنامه‌های آماده‌سازی را برگزار کنند. خوشبختانه حبیب کاشانی مدیریت بسیار خوبی را در تیم امید داشتند و از همه نیروهای خوب ما که در عرصه فوتبال تجربه داشتند استفاده کردند.

کی‌روش باید از مربی ایرانی استفاده کند
علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش که چرا کی‌روش از مربیان ایرانی در کادر فنی استفاده نمی‌کند؟ گفت: شاید کی‌روش تمایل زیادی ندارد برای اینکه از مربیان ایران استفاده کند اما در قرارداد ایشان آمده که باید از مربیان ایرانی استفاده کند. باید در کاری که انجام می دهد این موارد را مد نظر قرار دهد. البته قبل از این بودند افرادی که با ایشان کار کردند اما باید بیشتر باشد. ما با کی روش صحبت می کنیم تا از این به بعد بیشتر از مربیان ایرانی استفاده کند.

فغانی شایسته قضاوت در فینال جام ملت‌ها بود
وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب فغانی برای دیدار فینال به نوعی جبران ناداوری علیه ایران نیست؟، تصریح کرد: نه اصلا اینطور نیست. فغانی قضاوت‌های بسیار خوبی را انجام داد و کمترین اعتراض به قضاوت‌های ایشان وجود داشته است. آقای فغانی شایسته این قضاوت بودند و امیدوارم در میادین آینده هم موفق باشند.

برای تیم ملی باید منافع شخصی را کنار گذاشت
علی کفاشیان در مورد انتقاداتی که به کی‌روش مطرح می‌شود نیز خاطرمشان کرد: من ادبیاتی که از دو طرف مطرح شده را نمی‌پسندم. برای تیم ملی باید منافع شخصی را کنار گذاشت. علیرضا منصوریان چند ماه با کی‌روش کار کرد و با وجود اینکه برخی اوقات هم کی‌روش با او به تندی برخورد کرد اما وی ماند و کار کرد.

انتظارات منطقی کی‌روش باید برآورده شود
آیا کی‌روش رئیس فدراسیون فوتبال است و هرآنچه اراده می‌کند انجام می‌شود؟ وی در این خصوص اظهار کرد: کارلوس کی‌روش فردی با برنامه است که برنامه‌های خود را برای مراحل مختلف تیم ملی در نظر می‌‌گیرد. ایشان در مورد امکانات درست می‌گوید و بعضی مواقع نمی‌توانیم انتظاراتش را تامین کنیم. مثلا چمن کمپ خراب است و یا سالن ورزشی که بعد از 3 سال، هنوز درست نشده است. در این شرایط باید تلاش کرد تا انتظارات منطقی این مربی برآورده شود.

حال روز خوبی برای فوتبال نمی‌بینم
کفاشیان ادامه داد: من حال روز خوبی برای فوتبال نمی‌بینم. متاسفانه تیم‌های باشگاهی شرایط خوبی ندارند، اسپانسر هم که هنوز به تعهداتش عمل نکرده و صدا و سیما نیز برخلاف سال گذشته، هنوز به تعهداتش را کاملا پرداخت نکرده است. وقتی بازیکنان هم به تیم ملی می‌آیند، در مورد پرداخت نشدن مطالباتشان از سوی باشگاه صحبت می‌کنند.

سال آینده هیچ حرفی برای زدن به کی‌روش ندارم
وی با اشاره به اینکه داورها مشکلات کمتری دارند، یادآور شد: شاید الان لیگ خوب باشد اما شاید 6 ماه بعد نتوانیم در غرب آسیا حرف اول را بزنیم. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال هم این روزها با درآمدی که از جام جهانی داشته، کارها را ادامه می‌دهند و بنده سال آینده هیچ حرفی برای زدن به کی‌روش ندارم.

نباید به خاطر یک فرد، به رشته ورزشی بی‌توجهی شود
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در کشتی قهرمانان زیادی هستند که اگر تزریق مالی نشود، چگونه می‌تواند در مسابقات بعدی المپیک و جهانی موفق باشند؟، اذعان کرد: ما می‌توانستیم در صورت صعود به مرحله نیمه‌نهایی کره‌جنوبی را ببریم. البته باید به برخی از رشته‌ها که مورد توجه خاص مردم است، رسیدگی بیشتری شود. شاید من مدیر خوب یا بدی باشم اما نباید به خاطر یک فرد، به رشته ورزشی بی‌توجهی شود.

مطمئنم تیم ملی به جام جهانی روسیه صعود می‌کند
وی با تاکید بر اینکه مطمئن است تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه صعود می‌کند، اظهار کرد: تضمین کی‌روش برای صعود تیم ملی به جام جهانی، خواسته‌های به حقی است زیرا اگر بخواهد تیم را به خوبی هدایت و اداره کند، باید زمین خوب، اردوهای مناسب و بازی‌های زیاد تدارکاتی با تیم‌های مطرح برایش فراهم شود.

نامشخص بودن نحوه پرداخت هزینه ادامه همکاری با کی‌روش
کفاشیان با اشاره به اینکه سعیدلو گفته بود تمام هزینه‌های جذب کی‌روش را پرداخت می‌کند، ادامه داد: نیمی از هزینه‌های سنگین ما در فدراسیون به پرداخت حق و حقوق کی‌روش و کادرفنی تیم ملی برمی‌گردد اما امروز مشخص نیست هزینه ادامه حضور این مربی باید چگونه تامین شود، شاید دست غیبی بیاد و به ما در این خصوص کمک کند. البته وزارت ورزش و جوانان هم منابع محدودی دارد که اگر بخواهد به ما بیش از اندازه کمک کند، صدای سایر رشته‌ها در می‌آید.

دولت بودجه مناسبی را برای فوتبال در نظر بگیرد
وی در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد: باتوجه به بعد فراگیری که فوتبال در ایران و خارج از کشور دارد، باید دولت بودجه مناسبی را برای این رشته در نظر بگیرد. البته در شرایط فعلی هنوز حق و پخش تلویزیونی را بصورت کامل نگرفتیم و اگر این حق و حقوق‌مان پرداخت شده و اسپانسر داشته باشیم، مشکلات‌مان به حداقل می‌رسد. واقعا فوتبال و برخی رشته‌های پرطرفدار و پرمدال ارزش آن را داشته که مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

هزینه 10 میلیاردی کادرفنی تیم ملی فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ قرارداد کی‌روش مشخص است؟، اینگونه اظهار نظر کرد: هزینه‌های کادرفنی خارجی تیم ملی در سال 10 میلیارد تومان می‌شود که برخی از آنها 6 ماه است حقوق نگرفتند. همچنین مربی فوتسال و فوتبال ساحلی هم خارجی هستند. کی‌روش هم پس از تاخیر در پرداخت‌ها، انتقاد می‌کند که حق هم دارد.

استرس بالا باعث می‌شود متوجه سیستم تیم ملی نشوم
وی در مورد اینکه رسانه‌های پرتغالی هم نسبت به سیستم دفاعی کی‌روش ایراد می‌گرفتند آنهم با داشتن بازیکنی مانند کریستیانو رونالدو، اینگونه واکنش نشان داد: در موقع مسابقات آنقدر استرس دارم که به دفاعی و یا هجومی بازی کردن تیم ملی کاری ندارم.

کی‌روش تا به یک نفر اطمینان پیدا نکند، با او همکاری نمی‌کند
کفاشیان در خصوص اینکه چرا کی‌روش با مربیان ایرانی نمی‌تواند کار کند، تاکید کرد: تابستان‌ها کارگری می‌کردیم و اوستای ما تا مطمئن نمی‌شد که به او وفادار هستیم، فوت آخر را به ما یاد نمی‌داد. کی‌روش هم اینگونه است تا به یک نفر اطمینان پیدا نکند، با او کاملا همکاری نمی‌کند. مارکار آقاجانیان، خانبان، پزشکان و مسئول رسانه‌ای تیم امروز مورد اعتماد کی‌روش هستند. این روش کاری ایشان است که خیلی از آنها را نمی‌پسندم.

کسی دروغ بگوید، کی‌روش او را نمی‌بخشد
وی اضافه کرد: کی‌روش معتقد است کسی که به تیم ملی می‌آید، کاملا باید با او هماهنگ باشد و اگر فردی به او دروغ بگوید، دیگر گذشت نکرده و آن را نمی‌بخشد. به همین دلیل مربیانی که می‌خواهد با خودش کار کند، را به سختی انتخاب می‌کند.

به کی‌روش از 20 نمره 15 را می‌دهم
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه قرارداد کی‌روش 4 ساله است، در پایان در مورد اینکه به کی‌روش چه نمره‌ای می‌دهد، گفت: از 20 اگر 15 بگیرد، کافی است زیرا باید تیم را در جام ملت‌ها به مراحل بالاتر می‌آورد اما این اتفاق نیفتاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار