بازدید 1694

تشکیل منطقه آزاد تنها با تصویب مجلس امکان پذیر است

کد خبر: ۴۷۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ 28 January 2015
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: توسعه صادرات، تسهیل تولید، ارتقای فناوری و تامین نیازهای کشور از جمله اهداف ما برای تغییر جهت گیری مناطق آزاد بوده و امیدواریم که این مناطق نیز هرچه زودتر به سمت اهداف تعیین شده هدایت شوند.

اکبر ترکان در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص عملکرد مناطق آزاد با توجه به رسالت اصلی آنها، گفت: ما درتلاشیم که جهت گیری مناطق آزاد را عوض کنیم و ارزیابی عملکرد نیز به عهده شورای عالی مناطق آزاد است.

 دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادیافزود: توسعه صادرات، تسهیل تولید، ارتقای فناوری و تامین نیازهای کشور از جمله اهداف ما برای این تغییر جهت گیری بوده و امیدواریم که مناطق آزاد کشور نیز هرچه زودتر به این سمت هدایت شوند.

وی در رابطه با دلایل تشکیل مناطق آزاد و منفعت آن برای کشور نیز بیان کرد: همواره پیشنهادات بسیاری برای تشکیل مناطق آزاد جدید مطرح می شود، اما اغلب آنها در حد پیشنهاد باقی مانده و فقط آنهایی که به تصویب مجلس برسد، قانون می شوند.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور ایراندر پاسخ به این سوال که آیا افزایش محدوده مناطق آزاد، به نفع اقتصاد است، عنوان کرد: تشکیل هر منطه آزاد اقتصادی، یک استدلالی دارد و هرکدام با منطق خاصی تشکیل شده اند.

ترکان ادامه داد: بطور مثال تشکیل منطقه آزاد جاسک که دیروز تصویب شد نیز فلسفه خود را داشته که این منطق، در لایحه آن هم آمده است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادیدر پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ضرورتی برای افزایش تشکیل مناطق آزاد وجود دارد، گفت: بصورت کلی نمی توان در مورد این موضوع اظهار نظر کرد، به هر حال اگر منطقه ای توجیه لازم را داشته باشد می توان در مورد تبدیل آن به منطقه آزاد یا ویژه بحث کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست