بازدید 18883

دولت حق ندارد یک شبه سهمیه بنزین را قطع کند

تصمیم دولت برای بستن پرونده بنزین سه‌نرخی، در حالی بالاخره رسمیت پیدا کرد که در آخرین تصمیم برای پایان عصر بنزین ۴۰۰ تومانی، دولت هر لیتر سهمیه این بنزین را با دو لیتر سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی تعویض کرد تا شمارنده‌های نازل‌های سوخت از این به بعد با محاسبه بنزین ۴۰۰ تومانی خداحافظی کنند.
کد خبر: ۴۶۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 16 January 2015
پول نفت از بودجه حذف نمی‌شودتصمیم دولت برای بستن پرونده بنزین سه‌نرخی، در حالی بالاخره رسمیت پیدا کرد که در آخرین تصمیم برای پایان عصر بنزین ۴۰۰ تومانی، دولت هر لیتر سهمیه این بنزین را با دو لیتر سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی تعویض کرد تا شمارنده‌های نازل‌های سوخت از این به بعد با محاسبه بنزین ۴۰۰ تومانی خداحافظی کنند.

به گزارش «تابناک»، تصمیم جدید بنزینی دولت در حالی گرفته شده که نفس بنزین ۴۰۰ تومانی در هفته‌های گذشته به شماره افتاده و بر اساس آخرین برآورد‌ها، حجم کل بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت به ۴۰۰ میلیون لیتر رسیده بود. سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت در ماه‌های گذشته، رفته رفته کاهش یافته بود و حجم آن از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر در ابتدای اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری به حدود ۴۰۰ میلیون لیتر رسیده بود.

اکنون با تبدیل بنزین ۴۰۰ تومانی به ۷۰۰ تومان از اول بهمن ماه امسال، عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی متوقف می‌شود. این در حالی است که بر اساس گفته‌های مقام‌های شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، توقف توزیع بنزین ۴۰۰ تومانی در جایگاه‌های سوخت از تاریخ اعلام شده (اول بهمن ماه) و عرضه آن به نرخ ۷۰۰ تومان با هدف کاهش تعدد نرخ این فرآورده انجام می‌شود.

با عملیاتی شدن این مهم از اول بهمن ماه امسال، به ازای هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی، دو لیتر بنزین با نرخ ۷۰۰ تومان در کارت های سوخت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها شارژ خواهد شد.

بنا بر این گزارش، اما این اقدام دولت باعث نارضایتی افرادی است که از حق خود استفاده نکرده‌اند و با ذخیره بنزین خود و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، سهمیه خود را برای روزهای دیگر و یا سفر‌های بین شهری نگه داشته بودند. از سوی دیگر، برخی افراد دیگری نیز هستند که خودروهایی دارند که به دلایل گوناگون قابل استفاده نیست اما سهمیه بنزین خود را به فروش می‌رسانند و از این طریق کسب درآمد برای خود ایجاد کرده‌اند.

محمد رضا‌پور ابراهیمی در خصوص این موضوع به تابناک گفت: اگر دولت برای این کار، یک مهلت قانونی منظور کند منطقی است؛ مثلا اعلام کند یک یا چند ماه، کسانی که بنزین ۴۰۰ تومانی دارند، فرصت دارند تا از سهمیه خود استفاده کنند. بنابراین، هدف دولت این نبوده که مردم عادی که بنزینی را که ذخیره کرده‌اند از دستشان بگیرد.

وی گفت: دولت می‌خواهد کسانی را که خودروهای بلااستفاده یا اسقاطی دارند و از سهمیه آن استفاده می‌کنند آن‌ها را حذف کند. حتی مواردی بوده که برخی از تاکسی‌های رده خارج به عناوین مختلف مثلا تصادف در پارکینگ است، ولی سهمیه بنزین آن توسط صاحبش فروخته می‌شود و برای خودشان عایدی درست کرده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: تصمیم دولت این است که سفره این موضوع جمع شود، دولت مانع استفاده از این بنزین نشده است، ولی برای بلند مدت این کار قابل اجرا باشد. راه منطقی این است، هنگامی که برای این کار در نظر بگیریم و برای مردمی که دوست داشتند بنزین خود را در زمانه ای دلخواه مثلا سفر عید یا سفر‌های دیگر ذخیره کرده‌اند قابل استفاده باشد.

وی افزود: از سوی دیگر، باید برای خودرو کسانی که هیچ تحرکی ندارند و هیچ گونه استفاده‌ای نمی شوند، طوری برنامه ریزی شود تا از چرخه سهمیه خارج شوند و کارت آن‌ها وسیله‌ای برای امرار معاش و راهکاری برای کسب درآمد عده‌ای خاص شود.

این کار باید مثل ژتون غذا در دانشگاه باشد و افراد مدت زمان مشخصی بتوانند از آن استفاده کنند، زیرا با این کار مشخص می‌شود ما چه میزان ذخیره انرژی داریم و می‌توانیم بر مبنای آن تصمیم گیری کنیم، اما نباید به گونه‌ای باشد که امشب تصمیم بگیریم و فردا آن را اجرایی کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹۳
تابناک. دوست داریم تنها سایت منصفی که هم خبرهاش درسته و هم تحلیل های بحق داره.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
سایت منطقی
2 برابر سهمیه 700 نومانی یا همان مقدار سهمیه 400 تومانی یکسان است.
چرا مردم را گیج میکتید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
حرف دل ما رو زدي تابناك
ما كه از اين دولت در استان يزد نه تدبيري ديديم نه اميدي- استاندار و رئيس تامين اجتماعي اون يه تحقيق بكن ببين اين استاندار بدردر مدير دبيرستان ميخوره يا استاندار
پژمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
اگه دولت يارانه رو يكباره قطع كنه خوبه ولي اگه معادل يارانه بنزين 400 به دو ليتر بنزين 600ي يارانه بده بده!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من دو روز از اداره مرخصی گرفته ام و صبح تا شب دور شهر می گردم تا باقی مانده بنزیم را تا 30 دی تمام کنم!!!! با این تصمیم دولت خیلی عاصی شدم!!!!
لطفا راجع به حق بنویسید ببینم حق چیه
من تعجب مبکنم! خب اینکه بهتر میشه ؛ اینجوری لیتری350تومان میشه که؛ علت ناراحتی چیه؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اول فکر کن و ببین چی گفتی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
فرصت نداده اند باید حد اقل 20 روز وقت میدادند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
لیتری 700 یعنی دو لیتر 1400
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
بزنم به تخته شما ضریب هوشی بالایی داریا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
خیلی پرتی، 1 لیتر 400 می گیرند، 2 لیتر 700 تومنی میدن. یعنی 1400 نه 350
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
شما خوبی داداش؟!!! دولیتر 700 نه، بجای هر لیتر 400 تومنی دو لیتر به نرخ هرلیتر 700 می دن یعنی در هر لیتر 300 بیشتر از جیب صاحب ماشین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
من نگران فسفرایی که سوزوندی شدم بخدا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
چی میشه ایتری 350 تومان؟
حساب بادی شما اخوی؟
به ازای هر لیتر که باید 400 تومان پرداخت میکردید حالا میتونی 2 لیتر با بهای 700 تومان بزنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
قیمت هر 2 لیتری که 700 تومان نیست عزیز
شما چه خوش خیال و خجسته دلی
به ازای هر لیتر 400 تومنی 2 تا 700 تومنی میدهند
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
تو یک کتاب در مورد ریاضیات بنویس ! نه گفته که دو لیتر 700 گفته لیتری 700 فقط سهمیه دو برابر
نادر
| United States |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
هم وطن دوباره حساب کن 1400 تومان میدی که بنزین 2 لیتر 800 تومان و استفاده کنی
محمدتبريزي
| United States |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
انگار شما حساب وكتاب بلد نيستيد مي شود 1400 تومان
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
آقا یا خانم ناشناس. یه کم فکر می کردی بهتر بودا. من چهرصد لیتر بنزین چههارصد تومانی ذخیره کرده بودم تا عید به سفر برم. هزینه مصرف بنزینم میشه 160 هزار تومان. حالا اگه این حذف بشه و 800 لیتز بنزین 700 تومانی شارژ بشه و من بخواهم چهارصد لیتز مصرف کنم هزینه ام چقدر میشه؟ 280 هزار تومان. حالا کجاش به سوده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
من از سوارد شما تعجب میکنم .. میشه دو تا لیتر بنزین هر لیتر 700 تومانی ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
اخه اين سهميه هنوز تمام نشده ابطالش مينن
من قبلا 100 توماني داشتم كه باطلش كردن الان هم 400 توماني رو و بعد هم ... تا الان
دست استا راه مي رفتم و گاز مصرف ميكردم اگر قرار باشه اينطوري بشه كه..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
لیتری 350 ؟؟؟ چطوری حساب کردین؟؟ لیتری 700 میشه نه 350 اون موقع 30 لیتر میزدی 12000 تومن حالا میزنی 21000 تومن! و این نمونه بارز خوردن حق مردمه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
جنابعالی خیلی باهوشی. کسی که بنزین ذخیره 400 تومانی داره، مسلما ذخیره 700 تومانی هم داره. پس نیازی به حجم بیشتر بنزین 700 تومانی نداره. فقط باید از این به بعد بنزین و 300 تومان بیشتر بخره.
باهوش چشم نخوری
متعجب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
دولیتر روی هم 700 تومان نه،دو لیتر بجای یک لیتر بنزین 400 تومنی میده هر لیتری 700 تومن
رجا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
خیر ، برای کسی که 1000 لیتر سهمیه دارد استفاده از این سهمیه فقط 400000 تومان هزینه داشت ولی حالا باید 14000000 پول پرداخت کند و در ضمن به جای 10000 کیلومتر 20000 کیلومتر مسافرت کند. این یعنی تشویق به مصرف بیشتر!!!!!
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
350 تومان را از کجا در اوردی.
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من این حرف شما رو بعنوان لطیفه واسه دیگران تعریف میکنم
امیدوارم جنابعالی در این کشور کاره ای نباشید و هرگز نشید با این ریاضیات قوی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
یکی از درد نداری می نالید، یکی می گفت زردک میخواهی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
چرا گیج بازی در میاری دولیتر میشه 1400 تومان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
کلا حساب رو تونستی پاس کنی یا نه؟؟؟
بسیار کار اقتصادی. فنی و درستی است. چرا که دولت یارانه میدهد برای گران کردن بنزین و سایر اقلام. اساسی. 455000 ریال هر ماهه. پول. به هر نفر پرداخت میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
کارت سوخت باعث شد که قاچاق بنزین از مرزهای کشور به درون شهرها بیاد.
کاش دولت برای اختلاس ها هم این قدر با قاطعیت عمل می کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
اون وظیفه قوه قضائیه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آومدی نسازی ها؟؟؟!!!!!
دولت چرا این طوری رفتار میکنه، فکر کنم با این وضعیت محمود برگرده.
ما: پایان عصر بنزین 400 تومانی!!
بقیه دنیا : پایان عصر بنزین گران. به خدا مردم خوبی داریم.
یکسی که یک سال بنزین 400تومانی را مصرف نکرده حتما بنزین لازم ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اگه لازم نداره بزارن تو کارتش باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
دیگه اون بخودش مربوطه که بخواد سهمیه اش رو نگه داره واسه روز مبادا یا الان مصرف کنه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
یه تعداد از مردم از حسودی دارن میترکن. میگن چون ما بنزین 400 تومانی نداریم (همشو مصرف کردیم!!) دیگران که مصرف کردن هم نداشته باشن!
اونی که ماشین تصادفی خوابونده و داره سهمیه بنزینشو میفروشه که تاریخ انقضا هم براش بگذارن فرقی نمیکنه اون بنزینش رو میفروشه
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
امثال این ماشین تصادفی چند درصد از کل است؟ یادت باشد هیچوقت استثناها در هیچ موردی ، تعیین کننده نیستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اون بنزینشو فروخته الان داره 700 ایشو میفروشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
بنده خدا من ماشین بیرون نمیارم برای اینکه بچه تو هوای الوده استشمام نکنه، بنزینو گذاشتم موقعی که مسافرت میرم بتونم استفاده کنم. مسافرت هم که خرجش گرونه برای همین بعضی موقعها میرم مسافرت. وجدان داشته باش اگر عدالت نداری!
به نظر لااقل تا آخر فروردین 94 مهلت داده شود و مردم سفر نوروزی خود را کرده باشند .
نماینده فقط مطهری بقیه باید بروند گله داری
اين که يک ليتر بنزين چهارصد تومنى بشه دو ليتر هفت صد تومنى که بع نفع کسانى است که بنزين ذخيره کردن .
دولت به اون ها انگار به ازاى هرليتر بنزينى که ذخيره کردن پنجاه تومن جايزه داده !!!و خودش خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
کاش کمی فکر می کردی کدام جایزه؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
عزیزم چجوری محاسبه کردی؟!
اگه بخواید درست حساب کنید 300 تومان ضرر میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
داداش لیتری 700، دو لیترش می شه 1400 نه دو لیترش 700!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
جایزه ای در کار نیست سر به سر میشه
دو لیتر 700 تومنی یک لیترش چهارصد تومنی بوده یک لیتر دیگه اش آزاد میشه 1000 تومن جمعا میشه 1400 تومن که معادل دو لیتر 700 تومنی هست
به نفع دولته که داره به نقدیندگی زودتری دست پیدا می کنه
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
البته زیاد خوشبین نباش که این بنزین 700 تومانی نیز در کارتها بمونه زیرا ناگهان صبح بلند میشی و میشنوی که هر لیتر هفتصد تومانی تبدیل شده به دو لیتر 1000 تومانی
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اگر حساب کردن بلد باشید اختلاف 400 تومان با 1000 تومان بنزین آزاد 600 تومان میشود. اختلاف 700 تومان با 1000 تومان 300 تومان میشود. حالا برای اختلاف 300 تومان با 600 تومان باید چند لیتر بدهند که یارانه هردو برابر شود؟ 2 نمره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
جناب اقلیدس!فرضا شما بخواهی بروی به یک سفر، با حذف 400 تومانی هزینه سفر شما 2 برابر می شود.استدلال شما من را به یاد مبصر 4 ساله معروف اتداخت.اگر سنتان قد بدهد!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
دولت با این کار داره ملاک استفاده از بنزین 400 تومنی رو به خرید اجباری یک لیتر بنزین هزار تومنی گره میزنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
شما تو مدرسه نمره ریاضی چند میگقفتی ای عزیز........ باهوش دو لیتر بنزین و با پولی که میده و یارانه ای که میگرفته باید حساب کنی داداش .... یک لیتر میزده 400 تو مان میداده حالا دو لیتر میزنه 1400 تومان میده اختلافش میشه یعنی هر لیتر براش میفته 550
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
دوست من فرقی نکرده. دو لیتر بنزین 400 تومنی می شده 800 تومن نسبت به دو لیتر بنزین آزاد 1200 تومن ارزانتر بود. حالا چهار لیتر 700 تومنی داری که نسبت به چهار لیتر بنزین آزاد همان قدر ارزان می شود.
از نظر نمایندگان اصولگرا دولت هیچ حقی در هیچ زمینه ای ندارد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
چه ربظی داره منم اصولکرا نیستم ولی فشار از سمت هرکس به جامعه بیاد قبول نمیکنم.نفتم که ارزون شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
میدونی چرا هیچ حقی برا دولت قایل نیست برای اینکه روند دوران حاج محمود همچنان در حال اجراست فقط اسمش عوض شده .....
چرا این تصمیم به یک باره اعلام شد و بازه زمانی زیادی براش در نظر گرفته نشد؟! آیا منی که بر خلاف خیلی های دیگه هر روز از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنم و برای کارهای غیر ضروری هم ماشین نمی برم و سعی می کنم در مصرف صرفه جویی کنم باید این وسط تاوان بدم؟! چرا مثل سری پیش که بنزین 100 تومنی تبدیل به 400 تومنی شد ، مهلت بیشتری(حدود 2 ماه) داده نشد و این فرصت در فصل تابستان یا تعطیلات نوروز که امکان مسافرت فراهم هست داده نشد؟! حتماً باید برم کارتم رو بدم به جایگاه دار که برام بنزینش رو بفروشه که ضرر نکرده باشم ، آره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
کاملا درست می گوید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
شما در هر لیتر بنزین که سرفه جویی کردی و هوا را الوده نکردی، 50 تومان جایزه می گیرید و این منطقی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
دلیلش اینه که به یکباره قیمت بنزین پایین اومده.من و شما هم شهروند درجه دوئیم و حق حیاتمون رو مدیون حسن کلید ساز.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
ناشناس عزیز .امکان داره که شما فقط یک ماشین با یک کارت سوخت داشته باشی و بعد از مدتها که سهمیه 400 تومانی به 700 تومانی تبدیل شده هنوز سهمیه 400 تومانی داشته باشی ؟حتی اگر در طول هفته یکبار از اتوموبیل استفاده و سرویس کلاس فرزند و آمدو شد خانواده نباشی و مسافرت هم نرفته باشی ؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
دوست گرامی شما لیتری 50 تومن به نفعت شده
شما اگه مسافرت برو بودی از وقتی که 700 شده تا حالا مصرف کرده بودی
به هر حال شما لیتری 50 تومن به نفعتون شده - یا خبر رو دزست نمیخونید یا فقط دوست دارید اعتراض کنید
دولت حق هر كاري را دارد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
البته با مردم نه با ازما بهتران!!!!!!
به هر حال اگر با دو لیتر جایگزین کنند این اقدام ضربتی بهتر است از تصمیمات فرسایشی و آزار دهند برای مردم. ولی فقط یک لیتر 400 تومنی با دولیتر 700تومنی توجیه دارد.
سلام. یک معلم بازنشسته هستم. فرمودند « مصرف بهینه سوخت » بنده هم اطاعت کردم و از خیابانگردی بیجا و سفرهای غیرضرور خودداری کردم تا بتوانم سالی یکبار با خانواده به سفر بروم. اما الان می بینم این « صرفه جویی » مستوجب کیفر گردیده نه مستحق پاداش. آیا اینگونه رفتار کردن با هموطنان، منطقی است. اجرکم عندالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
شما گفتید بقیه هم باور کردند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
حتما شما راست میگی . ولی اینو واسه رانتی ها گذاشتن که کارت سوخت ازاد 400 تومانیشون از دور خارج بشه
اصغر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اقا هنرور سلام بنزین ذخیره شده پانصد میلیون لیتری مثل من و شما ذخیره نشده ، بلکه بعضی کارت دارند که جند هزار لیتر بنزین ذخیره شده دارد
گناه من و بسیاری از مردم دیگری که کم مصرف می کنیم چیه؟
یعنی ما فرقی با پرمصرفها نداریم؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
یعنی ماهی 60 لیتر هم مصرف نمیکنی؟!!!
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
کم مصرف؟یعنی چی؟یکساله که بنزین 700 شده،چطور سهمیه 60 لیتری رو هنوز ارن؟یعنی ماشینشون چیه که اینقدر کم مصرفه؟
چرا وقتی احمدی نژاد این کار را می کرد کسی اعتراض نداشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اشتباه مثبت دادم
به نظرم بهترین کار در این شرایط قیمت نفت در بازار جهانی و برابر شدن آن با قیمت بنزین آزاد، آزادسازی قیمت بنزین آزاد و البته ادامه روند بنزین سهمیه ای است تا به تدریج مردم با شناور بودن قیمت بنزین عادت کنند. مانند همه نقاط دنیا. این یک فرصت طلایی برای آزاد سازی قیمتهاست.
من 500 لیتر بنزین 400 تومانی ذخیره دارم
از این تصمیم دولت بسیار عصبانی شدم
دولت بجای تشویق کسانیکه خودرو خود د را بیرون نیاوردن و هوا را آلود نکردن داره با این کارش به نوعی جریمه میکنه . من هر روز برای رفت و آمد از مترو و تاکسی استفاده میکنم و بنزین ذخیره را در روزهای تعطیل برای مسافرت استفاده می کنم از این پس دیگه اعتمادی به هیچ حرفی نمیشه کرد . واقعا برای این تصمیم متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
بابا تو دیگه کی هستی؟ چند تا کارت سوخت داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
شما به ازای هر لیتر بنزین سرفه جویی شده 50 تومان جایزه می گیرید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
صد در صد باهات موافقم عزیز
آقای نماینده آخر کمی فکر کن.مگر اختصاص بنزین به منظور کسب درآمد برای مردم است که عدهای بافروش آن کسب درآمد بکنند اگر به نظر شما این چنین است پس سهمیه بنزین را مانند یارانه به همه مردم اختصاص دهید که همه کسب درآمد داشته باشد.کاررا بدهید دست کاردانه وکارشناسان واقعی تا بسیاری از مشکلات حل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
بدلیل خطای یک نفر از بین 10 نفر حقوق همه آن 10 نفر پایمال میشود. وقتی نمیتوانند جلو خاطی را بگیرند راحت ترین کار این است که خشک و تر را با هم بسوزانند.
چطور حق دارد سهمیه برقراربکند ولی حق ندارد درسهمیه تغییرات بدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
حق ندارند سهمیه بنزین ذخیره شده مردم را با این سرعت تبدیل کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
مگه مردم مسخره هستند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
پس عاقدی هم که عقد خوانده میتونه سرخود طلاق بده!!! منطقتو برم!!!!
با سلام
این کار و کارهای مشابه همین باعث میشه که تا یارانه میریزن همه حمله میکنن برا برداشتنش........
با این عمل دولت میگه صرفه جویی نکنید و تا سهمیه دادن بدویید ازش استفاده کنید و به هیچ عنوان به حرفای دولتمردا اعتماد نکنید
مثل جریان گرون شدن نان که همه انکار میکردن اما یهو گرون شد و بالاخره معلوم نشد مسئولش کیه.......
همه شدن کی بود کی بود من نبودم.......
موافقم دقیقا ما سهمیه مان را جمع کردیم برای تعطیلات عید.اقایان به چه حقی مردم را از حقوق قانونی خود منع می کنند؟ زورشان به بالایی ها نمیرسد از سهمیه های مختلف مردم میزنند. شده حکایت بدهکاران بانکی که چون نمیتوانند از گنده ها پولشان را پس بگیرند به دانشجویان بدبخت گیر دادند که بیایید تسویه حساب!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
شما به ازای هر لیتر بنزین سرفه جویی شده 50 تومان جایزه می گیرید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
برادر عزیز قانون ، مصوب مجلس است . در اغلب موارد اظهار نظر کلمه قانونی استفاده شده است که از لحاظ حقوقی درست نیست . سهمیه بندی نظام نامه است که دستگاه مصوب کننده آن میتواند هر لحظه آنرا تغییر دهد و یا لغو کند بشرط آنکه با قوانین بالاسری تعارض نداشته باشد . در این خصوص تعارض قانونی وجود ندارد
اولاً فروش بنزين مگه قاچاق محسوب نميشه؟!
ثانياً فرقش چيه؟!
بنزين چهارصد تا هزاري مابه التفاوت ششصد توماني داشت، دو ليتر هفتصدي هم ما با التفاوت ششصد توماني دارد!
چرا انقدر شلوغش كردين؟!
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
سپهر عزیز فردی را در نظر بگیرید که برای سفر عید 500 لیتر بنزین نیاز دارد و این میزان را ذخیره کرده است. با وجود بنزین 400 تومانی وی برای سفر خود 200 هزار تومان برای بنزین هزینه میکرد. ولی حالا دولت آن را با 1000 لیتر بنزین 700 تومانی عوض کرده است یعنی وی بایستی 150 هزار تومان اضافی هزینه کند و برای بازگشت آن به کار خلاف قانون و فروش 500 لیتر باقی مانده روی آورد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اقتصاد دان ریاضی دان بزرگ سپهر روشنگر من را با این حرفت روشن کردی واقعا چقدر ریاضی شما قوی بود در حساب و کتاب!
آخه منی که مصرف کم داریم و بنزین 400 تومنی ذخیره دارم شاید تا یکسال دیگر هم نیاز به استفاده از مصرف بنزین ذخیره پیدا نمی کردم چرا باید از فردا بنزین 700 تومنی بزنم و به جای 10 تومن 20 تومن به جایگاه سوخت پرداخت کنم ؟ واقعا چرا ؟
محمد حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
با سلام فرقش اینه که من که صرفه جویی کردم الان میتونم بنزین 400 نومنی بزنم و با این شکل استفاده شاید هیچوقت مجبور به زدن بنزین 1000 تومنی نشم ولی اینکار دولت باعث میشه که من که 1000 لیتر بنزین 400 تومنی دارم از اول بهمن بنزین 700 ت.منی استفاده کنم یعنی در هر لیتر 300 تومن از جیب من برداشته و این یعنی دزدی در روز روشن خدا خیرشون نده اونی هم که بنزینش رو میفروشه سریعا اقدام میکنه و ضرری نمیکنه
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
خدا پدر و مادرت را بیامرزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
دارن مردمو میندازن جلو تا اونهایی که کارتهای 400 دارن ادامه رانت خواریشون رو بکنن وگرنه واسه مردم همونطور که شما گفتی فرقی نمبکنه ولی واسه اونهایی که کلا 400 میزدند باید 700 بزنن که فرق میکنه
کلباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
عموجان یا خودت را به کوچه علی چب میزنی یا
از حساب و کتاب چیزی نمیدانی. حذف بنزین 400
تومانی مقدمه حذف بنزین 700 تومانی است .
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
بله واسه کسایی که مصرفشون از سهمیه شون بیشتره فرقی نمیکنه
ولی اونی که مصرف بنزینش کمه تا حالا بنزین 400 تومانی میزده و حالا باید همون سهمیه رو 700 تومانی بزنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
سلام
از بین این جماعت چند ده نفری که به این نظر منفی دادن چرا یک نفر توضیح نداده که کجای محاسبات ایشون غلطه
کار دولت شبیه اینه که یه نفر یه هزار تومنی ازت بگیره دو تا پونصد تومنی بهت بده. ضرر و نفعی در کار نیست.
خیلی کارهای دیگر هم یکشبه انجام شد واز ریشه موضوعی خشکید حالا حد اقل باز جایگزین کرده است خوب است
یادش بخیر ، اون اوایل که سهمیه بندی تازه شروع شده بود رییس شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی خودم از زبونش در رادیو شنیدم که میگفت هر ماه به قید قرعه به افرادی که سهمیه بنزینشون رو ذخیره کنند و کم مصرف باشن جوایز ارزنده تقدیم می کنیم. این هم از جایزه شون به من صرفه جو!!! سوختن سهمیه بنزین 400 تومنی!!! چه پاداش خوبی!!!
ما ایرانیا عادت کرده ایم که همه چی مفتی باشه. بنزین رو تک نرخی کنن که خیال همه راحت بشه . تا کی میخواهیم این بحثها ادامه پیدا کنه ؟
دولت اصلا حق نداره به مردم ظلم کنه....همین کارا میکنن که طرف این همه اختلاص میکنه تو کشور و دولت راحت از کنارش میگذره
در حال حاضر قيمت بنزين در خليج فارس تقريبا برابر با نرخ بنزيني است كه به مردم عرضه مي شود و به دولت پيشنهاد مي كنيم براي يك بار هم شده با توجه به كاهش نرخ نفت ،نرخ بنزين و گازوئيل را حدود پنجاه تومان كاهش دهد و اثر اين كار روي ساير نرخ كالا ببيند
بنده خونم تو طرحه. چطوری میتونم بنزین سهمیه رو مصرف کنم تو طول هفته؟
انصاف هم خوب چیزیه. اینو گذاشتم برای تعطیلات نوروز باهاش سفر برم ولی مثل اینکه باز هم زور فقط به مردم میرسه
دوستانی که بنزین 400 تومانی دارند عصبانی نشوند.
چیزی از دست نداده اند که. سوپسیدی که دریافت میکنند همان است.
در برابر قیمت آزاد بنزین که 1000 تومان است:
سوپسید یک لیتر بنزین 400 تومانی برابر 600 تومان می شود و سوپسید دو لیتر بنزین 700 تومانی هم 600 تومان می شود.
پس چیزی از دست نداده اید که عصبانی می شوید.
اين روزهاي تحريم كشور هاي غربي و امريكايي كافي است بايد ملت ما دولت را درك و به كمك دولت بشتابد گلايه از مشكلات درست نيست
اصلا مگه قیمت نفت نصف نشده؟ پس قیمت بنزینم باید نصف بشه
اي بابا كي به فكر ه مردم ه
اين هم از دولت ه تدبير و اميد
عجب تدبيري به خرج دادي دولت!!!!!!!!
چرا دولت ایران در مورد استخراج غیرقانونی قطر و شارجه و امارات از منابع مشترک گاز و نفت بین ایران و قطر و یا در مورد گرفتن خسارتهای هزاران میلیارد دلاری از عراق بدلیل نابود کردن استانهای هم مرز ایران با عراق ، ضرب الاجل تعیین نمی کند؟!
کسی که به این بنزین نیاز نداشته چه حقی داره اقتصاد زیر زمینی راه بندازه. به نظر من دولت نه تنها حق داره که وظیفه داره این شبکه مافیایی رو از پمپ های بنزین جمع کنه.
این کار یه نوع افزایش قیمت است برخلاف دنیا که نفت وبنزین ارزان شده.
دولت به ازای این کار از تبدیل هر لیتر بنزین 400 به 2 تا 700 تومانی 1000 تومن سود میکند .

2*700 =1400 - 400 =1000
کسری بودجه باید جبران بشه
اکثر قریب باتفاق آنهایی که بنزین 400 تومانی دارند غیر قانونی است . عدالت حکم میکنه سهمیه مانده کلا" حذف و همانندبقیه مردم با 700 تومان بنزین بزنند ، تا حالا هم بهشون ارفاق بلکه زیادی حق داده اند . جای تاسفه !
کسی که نتونسته بنزین 400 تومنی رو استفاده کنه چطور میتونه بنزین 700 تومنی رو که مقدارش دو برابر شده رو مصرف کنه؟؟؟ باید یک مهلت 3 ماهه بدن تا همه بتونن بنزین 400 تومنی رو مصرف کنن.
خسته نباشن موقعه ای که بنزین شد 700 تومنی من 200 لیتر بنزین 400 توی کارتم داشتم که بعد از یک هفته همه را سوزاندن اونا اجازه اینکار را دارند
کسی که بنزین 400تمانی داره واقعا بنزین نیاز نداشته تا حالا مانده چطور میشه با روزی 2لیتر بنزین صرف جویی کرد در حالی که من ماهیانه فقط برایمصرف شخصی خودم حد اقل 120لیتر هم ازاد می خرم
باز هم تاوان عدم توانایی دولت در پیدا کردن خودروی اسقاطی را مردم باید بدهند. از این ببعد هر روز راه میفتم در تهران دور دور میکنم و هم آلودگی را بیشتر میکنم و هم ترافیک را وبه هیچ قانونی از طرف این دولت توجه نخواهم کرد، خدا رو شکر که از یارانه انصراف ندادم.
این بنزین حق کسی نیست که مدعی بشه .سهمیه افراد بوده هر کس نیاز داشته استفاده کرده هر کیم که نیاز نداشته استفاده نکرده .اگه حق باشه تکلیف اونایی که ماشین ندارن چیه ؟ ولا خیلی پررو ومتوقعند بعضیا .منصف باشید .
دولت حق دارد و بزودی این مبلغی را که تحت عنوان یارانه به مردم می دهد را هم می تواند یک شبه قطع کند و تعلل در این مهم به جز ضرر به مملکت در دراز مدت هیچ نفعی ندارد / خلاصه اینکه دولت قبل سنگی را به چاه انداخته که باید با هر زحمتی هست ، آنرا بیرون کشید . کجای دنیا به مردم پول نقد می دهند ، بعنوان یارانه ؟؟؟؟!!!!
دولت قصد اجرای مرحله بعدی افزایش قیمت ها داره ولی با توجه به قیمت فعلی نفت عملی نیست !!!!
سایت تابناک ، سایت خوبیه ،ازت راضی ام ،قبلا چند سایت دیگه میرفتم ولی الان فقط اینجام ، امیدوارم افت نکنی! در هر زمینه مهم خبر میذاری خوبه.
سایت تابناک ، سایت خوبیه ،ازت راضی ام ،قبلا چند سایت دیگه میرفتم ولی الان فقط اینجام ، امیدوارم افت نکنی! در هر زمینه مهم خبر میذاری خوبه.
سایت تابناک ، سایت خوبیه ،ازت راضی ام ،قبلا چند سایت دیگه میرفتم ولی الان فقط اینجام ، امیدوارم افت نکنی! در هر زمینه مهم خبر میذاری خوبه.
روحانی تدبیرت من را کشته!!!!!!
تابناک خیلی ترسویی که نظرمو نذاشتی، کاری نکن سایت خبریمو عوض کنم.
اگر ریگی به کفشت نیست چرا نظرمو نمیذاری؟
با کاهش نرخ نفت دولت خورده به پیسی؛ اینقدر گیر ندهيد
نه بابا خوب 2 شبه گران میشه!!!
یعنی اینها چقدر بنزین داشتن که تا حالا مصرف نکردن دولت باید زودتر این چهارصد تومانی را قطع میکرد
همه مخالفان افزایش قیمت دستی در قاچاق دارند و به مردم فکر نمی کنند. ما ایرانی هستیم و خودمان را خوب می شناسیم. امثال امیر کبیر هم اگر پیدا شوند به حاشیه رانده می شوند. از هرچند میلیون شاید یک نفر به پیشرفت مملکت فکر کند. مابقی هر کس دنبال منافع شخصی خود است.
درود بر تابناک مهلت 2ماهه می خواهیم.2برابر نمی خواهیم
دولت همیشه به ضررمردم کارمیکنه
صد البته حق با شماست اما چرا دولت قبل که با بنزین 100 تومانی این کار رو کرد سکوت کردید؟
اختلاف قيمت سوخت ٤٠٠ با نرخ آزاد ١٠٠٠-٤٠٠= ٦٠٠
اختلاف قيمت سوخت ٧٠٠ با نرخ آزاد ١٠٠٠-٧٠٠= ٣٠٠
و دولت به ازاي هر ليتر سوخت ٤٠٠ توماني دو ليتر سوخت ٧٠٠ توماني ميده
حساب دو دوتا چهارتاست چرا يك عده ناراحت شدن متوجه نميشم
پیشنهاد میشود پس از اتمام بنزین 700 تومانی مصرف بنزین 1000 تومانی ازطریق کارتهای سوخت کنترل شود و قیمت بنزین برای کسانی که مصرف بیشتری دارند را از سقف معینی که مصرف کردند مقدار مشخصی بیشتر کند و اینکار بصورت تصاعدی افزایش یابد با اینکار کلیه کسانی که مصرف بیشتری دارند و هوا را بیشتر آلوده میکنند هزینه بیشتری پرداخت میکنند و ملزم به مصرف کمتر میشوند .
چقدر جالبه که مسولین به فکر پولای چندهزارتومنی که به قول خودشون عایدی درست کردن ومیخوان جمع کنن ولی پولایی که معادل دوسال بوجه مملکتمون دسته یه نفر میفته بعد ازچندین سال تازه حرفش اتفاق میافته ...
سفره چند هزارتومنی راننده تاکسی ضربه میزنه به دولت ولی بوجه دوسال مملکت هیچی نمیکنه!
دولتحق دارد هر پدری از مردم در بیاورد . حق دارد بنزین ندهد حق دارد نان مردم را ببرد حق دارد پول مردم را در بانک ها بدزد حق دارد مامور به خانه های مردم بفرستد و طلا وجواهرات مردم را بگیرد و به اعضاء هیات دولت جاسوس ودزد بدهد و0000
کسانی که از ذخیره بنزین خود درآمد کسب میکنند نهایتا ذخیره بنزین خود را در یک یا دو ماه به فروش میرسانند . اصلا ذخیره ای بوجود نمی آید .
دولت به کسانی که هوا را الوده نکردند از حمل و نقل عمومی استفاده کردند و از وسیله نقلیه خود بجا استفاده کردند فهماند که کار اشتباهی انجام دادند .
سپهر 13:03 این که تو میگی مال کسایی که میخوان سهمیشون رو بفروشن. اون بدبختی که یکسال صرفه جویی کرده که با بنزین 400 بره مسافرت، تبدیل بنزینش به 700 یعنی حدودا دوبرابر کردن هزینه سوختش.
از نظر قیمت اصلا فرقی نداره مثال زبر را با دقت بخوانید:
اگر شما 10 لیتر بنزین 400 تومانی داشته باشید قیمتش میشه 4هزار تومان حالا دولت اینو از شما میگیره 20 لیتر 700تومانی میده که از نظر قیمتی میشه 14هزار تومان
پس در حالت دوم برای 20لیتر باید 14هزار تومان بدید در حالت اول 10 لیتر دارید با قیمت 4هزار تومان(همان بنزین 400 تومانی) اگر بخواهید مقدار بنزین تان به اندازه حالت دوم شود یعنی 20 لیتر باید 10 لیتر بنزین آزاد بزنید بعنی هزار تومانی که میشود 10هزار تومان و با 10 تومان 400 تومانی میشود 14هزار تومان
پس در هر حالت فرقی نمیکند نگران نباشید
اتفاقا تصميم صحيحي است. بأيد قيمت بنزين بصورت روزانه يا هفتگي بر أساس قيمت جهاني تعيين و به مردم عرضه شود. همين اتفاق بأيد به تدريج برأي واردات هم بيافتد مثلا واردات خودرو و هزينه هاي بالآي گمركي برداشته شود و به قيمت جهاني عرضه شود.
مسخرس............
چرا دولت بنزين باقيمانده را با نرخ ازاد حساب نمى كنه و به ازاى هر ليتر ٣ ليتر به كارتها اضافه نمى ده ايا مى خواهيد مردم خودشون بنزين ازاد بفروشند
کسی که هنوز بنزین 400 تو مانی دارد یعنی نیاز ندارد که استفاده کند بهتر که حذف شود ما که 700 تومانی را هم نداریم
ایا این تصمیم شتابزده دولت در مورد قشری که در طول سال از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و بنزین خود را پس انداز کرده تا درعید نوروز وتابستان از آن در جاده استفاده کند تدبیر است ! آیا امید ایجاد خواهد کرد!
دوستان تابناک!
حق با آقای سپهر است.
یا خودتان نفهمیده‌اید چه می‌گویید، یا این که می‌خواهید شلوغش کنید!
واقعا از اين دولن بعيد هست همچين تصميمات عجيبي يعني عملا حق مردم را تضييع كردن
واقعا از اين دولن بعيد هست همچين تصميمات عجيبي يعني عملا حق مردم را تضييع كردن
مصرف من به حدی است که با توجه به ذخیره ای که دارم می دانم حداقل تا یکسال دیگر هنگام سوختگیری برای هر لیتر 300 تومان از جیب برای خرید هر لیتر بنزین اضافه پرداخت نمی کنم . ولی با تبدیل شدن به 700 تومانی از اول بهمن باید 300تومان برای هر لیتر بنزین اضافه پول بدهم در قبال چی! دلم خوش باشه ذخیره دارم . باید در حال زندگی کرد
مصرف من به حدی است که با توجه به ذخیره ای که دارم می دانم حداقل تا یکسال دیگر هنگام سوختگیری برای هر لیتر 300 تومان از جیب برای خرید هر لیتر بنزین اضافه پرداخت نمی کنم . ولی با تبدیل شدن به 700 تومانی از اول بهمن باید 300تومان برای هر لیتر بنزین اضافه پول بدهم در قبال چی! دلم خوش باشه ذخیره دارم . باید در حال زندگی کرد
چون باشیب ملایم می خوا قطع کنه به نظرم اشکالی نداره
سلام تابناك
بنده يه ايراني 32 ساله هستم، كه از وسيله نقليه تو ايران سهم من فقط يه موتورسيكلت مدل 81 هست، اينم كارت سوختش رو سوزوندن، و مجبورم بنزين آزاد بزنم، همه حقوقي كه ميگيرم،‌خرج خونه و قسط و وام ميشه ديگه هم چيزيش نميمونه تا بتونم يه وسيله نقليه مدل بالا كه سوخت يارانه اي بهش تعلق ميگيره بخرم،
سوالم اينه، اين درسته كه كارت سوخت و بنزين يارانه اي متعلق به وسيله نقليه باشه، اينكه يكي كه پول داره سه چهار تا ماشين ميخره و ميزاره كنار خونش و از بنزين سهميه اي استفاده ميكنه،‌و اوني هم كه پول نداره به هيچ وجه نميتونه استفاده كنه،
خدائيش اين انصاف نيست، من كارگر چون ندارم و جرمم درآمد پائين هست بازم بنزين آزاد بزنم و اوني كه داره و وضعش خوبه و ميتونه بنزين آزاد بزنه، بنزين يارانه اي بهش تعلق بگيره،
بهتر نيست به جاي اينكه كارت سوخت به وسيله نقليه تعلق بگيره به شخص تعلق بگبره!
تا همه يكسان از بيت المال استفاده ببرند.
اگردولت می خواست به عدالت رفتارکندباید به ازای هرلیتربنزین 400 تومانی درکارت سوخت مردم 300 تومان شارژمی کرد وآنگاه سهمیه بنزین 400 تومانی راتبدیل به بنزین 700 تومانی می کرد.اجرای این روش حال حاضریعنی اینکه محکوم کردن افرادی که به فرهنگ صرفه جویی اعتقاددارند.
این کار یعنی خداحافظ صرفه جویی, دولت میگه هرکسی تابحال صرفه جویی کرده اشتباه کرده , ما هم بلد شدیم از این پس چکار کنیم...
تابناک که نظرات را ممیزی میکند و بعدا منتشر میکند چرا دیگه از ما نظر می خواد
لطفا زمان بیشتری به مردم بدهید تا فکری برای ذخیره بنزین خود بکنند.
نفت 40 دلاری باعث شده دولت درآمد نداشته باشه، حالا مستقیم دست گذاشته روی چیزی که بیشترین درآمد رو میتونه براش ایجاد کنه، بنزین 400 تومنی به 700 تومن
این نشاندهنده اینست که دولت بدروغ مردم را خام کرده وکسانیکه اسراف نکرده وصرفه جویی کردند جریمه میکند خدا به ملت رحم کند که سال آینده چه بلایی بسرمان بیاید
در تمام دنیا بدنبال کاهش قیمت نفت قیمت بنزین کاهش یافت اما در ایران همچنان قیمت قبلی ادامه دارد ضمن اینکه شاید افزایش هم داده شود ..
سلام تابناك
بنده يه ايراني 32 ساله هستم، كه از وسيله نقليه تو ايران سهم من فقط يه موتورسيكلت مدل 81 هست، اينم كارت سوختش رو سوزوندن، و مجبورم بنزين آزاد بزنم، همه حقوقي كه ميگيرم،‌خرج خونه و قسط و وام ميشه ديگه هم چيزيش نميمونه تا بتونم يه وسيله نقليه مدل بالا كه سوخت يارانه اي بهش تعلق ميگيره بخرم،
سوالم اينه، اين درسته كه كارت سوخت و بنزين يارانه اي متعلق به وسيله نقليه باشه، اينكه يكي كه پول داره سه چهار تا ماشين ميخره و ميزاره كنار خونش و از بنزين سهميه اي استفاده ميكنه،‌و اوني هم كه پول نداره به هيچ وجه نميتونه استفاده كنه،
خدائيش اين انصاف نيست، من كارگر چون ندارم و جرمم درآمد پائين هست بازم بنزين آزاد بزنم و اوني كه داره و وضعش خوبه و ميتونه بنزين آزاد بزنه، بنزين يارانه اي بهش تعلق بگيره،
بهتر نيست به جاي اينكه كارت سوخت به وسيله نقليه تعلق بگيره به شخص تعلق بگبره!
تا همه يكسان از بيت المال استفاده ببرند.
ما یک ماشین پراید داریم که که از سال 88دریافت و تا کنون فقط 33000کیلومتر با اون رفتیم که بیشتر کارهای ضروری داخل شهر را با ان انجام دادیم ولی بنزین 400تومانی مان همان یکی دو ماه پس از قطع آن تمام شد . حال میخوام بدانم چگونه میشود پس از یکسال از قطع بنزین 400 تومانی هنوز بعضی ها از این نوع بنزین ذخیره دارند ؟
من از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردم و سهمیه ام را نگه داشتم
به هیچ وجه راضی نیستم و این حق الناسه و هرگز از حقم نمیگذرم
این کار حد اقل اعتمادی را که ملت به دولت دارد قطع میکند. یارانه ها را قطع کنند بهتر است..
همه کالاها حداقل 30 درصد گران شدند بجز بنزین 400 تومانی کاش دولت همه کالاها ی ضروری را مانند این بنزین قیمت کذاری میکرد . منصفانه اینست که بنزی 400 به 550 تبدیل شود .
حدود یکسال فرصت داده شده این ها افرادی هستند که بنرین نیاز ندارند. من دیرور با کارت 400 تومانی بنزین آزاد زدم. باید بنزین تک نرخی گردد
اي كاش با يك بررسي ساده، منشاء بسياري از بنزين 400 توماني را مشخص ميكردند. رانتي، سند بي ماشين يا موتور، ماشين غيرقابل حركت، تخلف در دادن اطلاعات و دريافت كارت و ....
با سلام
با تشکر از نظر صحیح آقا سپهر "بنزين چهارصد تا هزاري مابه التفاوت ششصد توماني داشت، دو ليتر هفتصدي هم ما با التفاوت ششصد توماني دارد!"
فقط یک فرق دارد آن هم برای کسی که هیچ وقت نخواهد بنزین آزاد 1000 تومانی استفاده کند. لذا حق وی تضییع خواهد شد
دست دولت درد نکند این سهمیه های بنزین فقط الودگی هوا وترافیک را تشدید کرده است
با سلام
دولت با این کارهاش به جای باز کردن قفل ها با کلید معروفش ، معروف میشه به قفل ساز
به نظر من این کار دولت منطقی نیست .
من که با صرفه جویی کردن و هم با ایستادن در صف گاز توانستم بنزین برای مسافرتم ذخیره کنم تا در زمان سفر در جایگاه گاز با خانواده نمانم .و در زمان سفر از سفرم لذت ببرم . ولی با این کار دولت ان هم یک شبه متظرر هستم .هیچ چیزی تو این کشور منطقی نیست
سلام. یک كارمند مفلوك هستم. گفتندمصرف سوخت كمتر هواي تميز تر بمن هم رعايت نمودم و از رفت و آمد غير ضروري خودداری کردم تا بتوانماگر پولي داشتيم با خانواده به سفري برويم. اما الان می بینم این « صرفه جویی » مستوجب کیفر گردیده نه مستحق پاداش. آیا اینگونه رفتار کردن با هموطنان، منطقی است
ازیک طرف میگن ما تو حساب مردم سرک نمی کشیم از این طرف یک دفعه دست می اندازند روی حق و حقوق مردم و یک دفعه میکشن بالا ، و تمام این بد بختیها واسه قشر پایین دستی هست منه کارگر باید ماهها پس انداز کنم بعد یک شبه به باد برود امثال من نوعی که بسیار هستیم مگر در طول سال چند بار می خوام برم سفر ؟؟؟ که سهمیه مرا از 100 تومان به 700 تومان کشوندن این دولت ها که در بسیاری از موارد از هم انتقاد میکنند ولی عملا یک سیاست را پیروی می کنند . به نظر می رسه بعضی ها پشت پرده دارند شیطنت هایی می کنند که دراصل برخورد با روحیه کم مصرفی و غناعت است پس به این نتیجه می رسیم قبل از اینکه حق و حقوقمان هاپولی بشه اونو بریزیم تو بازار سیاه .
سپهرجان فرقش اینه که کسی که هنوز بنزین 400 تومانی داره، 500 لیتر هم بنزین 700 تومانی داره و بنزین 700 تومانی بیشتر هم به دردش نمیخوره. فقط باید کمی کسر شان رو تحمل کنند و کارتشونو به یک جایگاه دار بدن تا لیتری 450 بگیرن و 150 هم نصیب کارمندان شریف جایگاه شود.
یک لیتر 400 تومانی + 1 لیتر آزاد = 1400
و دو لیتر 700 تومانی = 1400
چرا بحث ميكنين؟ دولت ميگه ديگه. بقيه مردم چيكاره هستن كه اظهار نظر ميكنن.
من همون 60 لیتر 400 تومانی در ماه رو هم مصرف نمیکردم حالا دو برابر بشه که چی لیتری هفتصد؟؟؟
به نظر بنده دولت بايستي بحث بنزين چند نرخي را هرچه سريعتر باتمام برساند واقعيت اين است كه وجود سه نرخ متفاوت براي بنزين موجب ميشود تا عملا راه براي تخلف در جايگاههاي عرضه سوخت گشوده شود. فروش بنزين 400 توماني و همچنين بنزين 700 توماني به نرخ آزاد عملا باعث ايجاد درآمدي نامشروع براي افراد دگير دراين كار گردد. ليكن وجود سوخت تك نرخي باعث خواهد شد تا اين گردش مالي ناسالم تمام گردد. ازطرفي وجود 60ليتر بنزين 700 توماني نيز عملا مشكلي را از روي دوش طبقه مستضعف ويا حتي متوسط جامعه نيز برنمي دارد زيرا مابه التفاوت بنزين 700 توماني و 1000 توماني آزاد در طي يك ماه مبلغ 42000 تومان است كه در سر جمع هزينه هاي جاري ماهانه عملا جاي بخصوصي را به خود اختصاص نمي دهد پس چه بهتر كه دولت عزم خود را جزم كرده وبنزين تك نرخي را عرضه نمايد تااز قاچاق اين فرآورده نفتي نيز جلوگيري به عمل آيد وهمچنين زمينه سوءاستفاده افراد متخلف بر چيده شود
با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت دولت موظف است قیمت بنزین وگار ونفت را کاهش دهد نه اینکه قیمت بنزین 4000ریالی را قطع کند
لطفا 10روز تمدید کنید.
شما را چه به نظر دادن راجع به حق برای دولت حقوقدانان و راستگویان و .....
جای تاسف است که دولت تدبیر وامید در کار هایش تدبیر نباشد.چراباید کسی که مصرف خود ا مدیریت نموده اینگونه تاوان ندانم کاری ناکارشناسان را بدهد؟ایا خشک وتر با هم سوختن اعتدال استیا عین بی عدالتی؟چرا باید کسی که مصرف خود را مدیریت نموده ببه علت بی مدیریتی عده ای که فروش بنزین سهمیه ای را راه امرا معاش خود قرار داد بسوزد.؟
واقعا این هم از سیستم تدبیر بودن استبدلیل اینکه بعضی ها فقط از وسایل عمومی استفاده کنند این لبیک گفتن به حرف مسیولین است متاسقانه این بی اعتماد کردن حرفهای مسیولین است .........
به نظر من ظلم داره میشه به کسانی که برای صزفه جویی در مصرف سوخت وسایل شخصی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی چون من خودم 600 کیتر سهمیه دارم و نمیخوام به مبلغ 700 تومنی بنطین برنم
این سهمیه رو به ما دادن و کسانی که سهمیه خودشون رو نگه داشتن شاید برای روز مبادا است که سهمیه 400 تومنی خودشون رو مصرف نکردن
مسئولین خواهشن اون عقل معیوبتون را کار بندازید و اون افرادی که خودروشون اسقاطی و دارن سهمیه خودشون رو میفروشن رو , سهمیه شان رو قطع یا تبدیل به 700 کنید بقیه چه کناهی کردن
طرف اگه سهمیه اش 400 تومنی باشه میتونه با 24000 تومن 60 لیتر بنزین برنه و به شهر مورد نظرش مسافرت کنه ولی با این حقوق ها که ناچیز هستن با سهمیه 700 تومن , 60 لیتر بنزین میشه 42000 تومن پس این مبلغ رو میشه برای رفت و برگشت با سهمیه 400 پرداخت کرد
واقعا این یک نوع دزدی تو روز روشنه من که بیکارم با چه درامدی باید بنزین هفتصدتومانی به موتورم بریزم شما بگین
دولت مردم را به کارهای خلاف وا می دارد سر همین قضیه عده زیادی شروع به فروش بنزین 400 تومانی با نرخ 600 یا 700 تومان کرده اند
واقعا که دولت حق نداره این کار و بکنه و حق الناس هستش پس شعارعای تردد کمتر و وسیله نقلیه عمومی دروغه من که خودم از فردا ماشین بیخود تو خیابون ها میبرم آنچنان عجله ای هم این کار کردند واقعا جای تامل داره این مدل ضرب العجل عمل کردن اینها
اینجا یک نمونه از رفتار اجتماعی و همبستگی مردم رو به عینه دارید میبینید اونهایی که بنزین چهارصد تومنی ندارند اينجا شده اند طرفدار دولت و مخالف ذخیره بنزین و با قاطعیت تمام از اين تصمیم حمایت و در دلشون يجورايي احساس خنک شدن هم میکنند.همین افراد اگه چند لیتر چهارصد تومنی داشتند داد وفريادشون بالا بود گلزار دلیل و منطق در اشتباه بودن این تصمیم دولت میاوردند.از دید ما ايرانيها حق فقط وقتی حقه که پای خودمون در ميون باشه.بر چه اساس یک هفته اونهم با اطلاع رسانی خیلی کمرنگ در نظر گرفته میشه؟خیلی ها مثل من اصلا خبردار نشدند و به همین راحتی چند صد لیتری که برای نوروز ذخیره کرده بودم به جیب دولت سرازیر شد.درواقع هدف اصلی دولت هم همین بود وگرنه چه اشکالی داشت که مهلت کافی داده ميشد؟ مطمئن باشید از اون چهارصد ملیون لیتر حداقل صد ملیون لیترش از دست مردم رفته و براحتی سی مليارد تومن یکشبه از جیب مردم برداشت.اين بود عدالت دولت تدبیر و امید...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی