بازدید 12792
با انتشار میلیونی تصویر توهین‌آمیز پیامبر رخ داد؛

چراغ سبز دولت فرانسه به پاشیدن بنزین روی آتش

البته این آزاد مطلق بیان که دولت فرانسه از آن دم می‌زند، خط قرمز بزرگی به نام «هولوکاست» دارد که هرچند یک واقعه تاریخی است اما هرکس منکر این واقعیت یا جزئیات عجیبش شود و آن را یک «حقیقت مسلم» نپندارد، محاکمه می‌شود و حتی نمی‌توان ابعاد این واقعه را ‌نقد و بررسی ‌علمی تاریخی کرد؛ ظاهراً واژه «هولوکاست» از واژه «دین» در قاموس دولتمردان فرانسه مقدس‌تر است!
کد خبر: ۴۶۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷ 14 January 2015
تازه‌ترین شماره نشریه موهن «شارلی ابدو» با تصویری در شرایطی امروز منتشر شد و برخی روزنامه‌های دیگر کشورها نیز در همراهی با این نشریه، اقدام به بازنشر همزمان بخشی از این شماره نشریه فرانسوی کرده‌اند که در کشور فرانسه، شاهد همراهی مجموعه رسانه‌ها و به طور خاص دولت فرانسه با چنین اقداماتی بوده‌ایم و این اتفاق نیز به جز دامن زدن به احساسات ضدمذهبی و افزایش حساسیت‌ها، حاصلی‌ نخواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، مطابق با وعده داده شده، شماره تازه نشریه موهن «شارلی ابدو» با تیراژ میلیونی منتشر شد و در راستای انتشار این مجله به شانزده زبان، حتی نشریاتی در کشور ترکیه نیز اقدام به بازنشر بخشی از محتوای این نشریه کردند تا به نوعی از کشته شدگان حوادث اخیر حمایت کرده باشند، ولی در مقابل با پیامبر خدا (ص) توهین کردند؛ حرکتی عجیبی که حداقل در ترکیه با واکنش‌های جدی همراه شد.

‌بنا بر این گزارش، روی جلد این شماره از نشریه موهن فرانسوی، نقشی از پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) چاپ شده که در حالی که اشک می‌ریزد، پلاکارد «من شارلی هستم» در دست دارد و در بالای تصویر نیز نوشته شده «همه بخشوده می‌شوند» تا بدین ترتیب واکنشی غیرقابل پذیرش به حملات اخیر فرانسه داده شده و تلاش شود با تشدید توهین‌های گذشته، هتاکی به پیامبر میلیارد‌ها مسلمان را یکی از حقوق کاریکاتوریست‌ها تلقی کرد!

روش دولت فرانسه در مقابله با چنین اقدامی، عجیب‌ترین شیوه‌ای است که یک دولت می‌تواند در مقابل حادثه‌ای که عاملش یک گروه تندرو بوده و از قضا در میان قربانیانش مسلمانان نیز به چشم می‌خورند، در پیش بگیرد؛ روشی که به جز اسلام‌هراسی، کارکردهای منفی دیگری نیز دارد و در سوی مقابل بر موج نفرت پراکنی چنین نشریاتی می‌افزاید و به نوعی، حکم پاشیدن بنزین روی آتش و دامن زدن به حساسیت‌ها را دارد.

چراغ سبز دولت فرانسه به پاشیدن بنزین روی آتش

با این حال، ظاهراً دولت فرانسه با استقرار هزاران نیروی پلیس و ژاندارمری در مناطق حساس، تمام توانش را به کار بسته تا از این شیوه عمل ـ‌که منجر به توهین به اعتقادات این جمعیت عظیم است ـ دفاع کند و در این میان، آنچه بیش از هر زمان نادیده گرفته می‌شود، اعتقادات امت مسلمان است که ۱۰ درصد جمعیت فرانسه را نیز تشکیل می‌‌دهد و سهم قابل توجهی از نخبگان و چهره‌های شناخته ‌فرانسه نیز جزو همین جمعیت مسلمان فرانسه هستند.

بنابراین دور از انتظار نیست که چنین اقدامی برای دولت فرانسه حتی تبعات سیاسی داشته باشد، زیرا به هر حال رأی برآمده از ۱۰ درصد جمعیت این کشور، در رقابت‌های نزدیک می‌تواند سرنوشت ساز باشد؛ اما ظاهراً دولت فرانسه به این جمعیت ۱۰ درصدی پشت کرده و قرار نیست، هیچ تلاشی برای دفاع از اعتقادات مذهبی مسلمانان شود.

البته این آزاد مطلق بیان که دولت فرانسه از آن دم می‌زند، خط قرمز بزرگی به نام «هولوکاست» دارد که هرچند یک واقعه تاریخی است که درباره رقم کشته شدگانشان نقدهایی مطرح است اما هرکس منکر این واقعیت یا جزئیات عجیبش شود و آن را یک «حقیقت مسلم» نپندارد، محاکمه می‌شود و حتی نمی‌توان ابعاد این واقعه را ‌نقد و بررسی علمی و تاریخی کرد؛ ظاهراً واژه «هولوکاست» از واژه «دین» در قاموس دولتمردان فرانسه مقدس‌تر است!

ای کاش اگر واقعاً چنین اعتقادی نسبت به آزادی مطلق بیان در فرانسه وجود دارد، این امکان نیز فراهم شود تا یک شماره نشریات فرانسوی با کاریکاتورهایی درباره نقد «هولوکاست» منتشر شود، ‌یا اگر کشتاری تاریخی بر خلاف همه کشتارهای تاریخی در جنگ‌ها خط قرمز این کشور در آزادی بیان است، خط قرمزهای مهم‌تر دیگری نظیر «ادیان» نیز در نظر گرفته شود و بدین سان این برداشت تقویت نشود که حاکمیت فرانسه موافق توهین به ادیان و پیامبران الهی از جمله دین اسلام و پیامبر خداست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۹
هلوکاست چیه، همین دیروز یکی از جوکیست هاشون که رو سن میاد لطیفه تعریف میکنه
کنایه زد که تروریست ها کارت ویزیت گذاشته بودن تو ماشین که اگه کس دیگه ای هم خواستن بکشن بهشون تماس بگیرن بهمین دلیل امروز بازداشت شد. البته کنایه مربوط میشه به نحوه شناسایی تروریست ها که به دلیل جا گذاشتن کارت شناسایی شون !!!!! در ماشینی که باهاش فرار کردن بود که بسیار مضحک و تخیلی است. دقیقا شبیه پیدا کردن پاسپورت سالم خلبان هواپیما در زیر آوار یک برج دوقلو!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
جوکیست؟ همون دونه که اومد ایران کلی مارو سرکیسه کرد؟
ناشناس
| United States |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
ای بابا!!! ما سال هاست که به این معیارهای دوگانه و همیشه دروغ اینها در ازادی بیان و حقوق بی بشر عادت کرده ایم. هر چی فحش دادن میشه آزادی بیان اگه ما انتقاد کنیم که فلان چیز کی گفته صحت داره یا نداره و هیچ توهینی نکنیم و فقط بگیم میشه این رو بررسی کرد میشه عبور از خط قرمز!!!!! حقوق بی بشر غربی که میگن همینه دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
مطمئن باشید اگر پیامبر اسلام زنده بود اجازه نمیداد به خاطر توهین به ایشان اینطور توهین کننده کشته شود.ولی توهین این مجله مخل آزادی بیان هستش.آزادی بیان این نیست که عقاید مردم را به تمسخر گرفت.این اصل ششم سازمان ملل است که هیچ کس حق توهین به اعتقاد مردم و مذاهب را ندارد.شما حتی به قوانینی که توسط خودتان به دنیا تحمیل شده احترام نمی گذارید.مطمئن باشید نویسندگان این مجله هیچ اعتقادی به هیچی ندارند اگر آنها انسان های معتقدی بودند هیچ وقت به اعتقاد دیگران توهین نمی کردند.اگر در پاسخ بکشیم بهمون میگن بربریت اگر ساکت باشیم قطعا بدترش می کنند.تاریخ فرانسه پر از نقاط سیاه هستش.تمسخر و کشیدن کاریکاتور از سربازان فرانسوی در جنگ جهانی دوم و حتی کاریکاتوری در مورد تمجید از آلمان نازی توسط کشور های اسلامی می تواند اروپا را منفجر کند تا دیگر به پیامبر اسلام توهین نکنند.در کل خواستم بگم جواب کاریکاتور باید با کاریکاتور داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
چرا تو بخش ورزشی به زنهای حاضر در باشگاه استرالیا توجه نکردید ... فقظ عکس چندتا مرد ... غیر اون اینهمه ایرانی استرالیا چیکارند!!! نکنه ایران دومه اونجا!!!!
احمدی نژاد همین رو میگفت! (هولوکاست)
بنده خدا روشنفکر بوده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اون چیزی که احمدی نژاد میگفت به مملکت ما هیچ ربطی نداشت
gfdr@yahoo.com
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
بنده خدا مزاح کرده
منفی ندید
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اون این حرفو نزد اون کلا منکر هلوکاست شد
من تو کار بیست و سی موندم . اونروز که نزدن 12 نفرو کشتن آخرای اخبارش اومد 5 ثانیه خبرشو داد اونم اصلا به جزئیاتش اشاره نکرد . حالا که این مجله کاریکاتور زده امروز نصف خبرشو اختصاص داده بود به شارلی
هر نوع انکار نسل کشی از جمله انکار نسل کشی مسلمانان توسط صرب ها طبق قوانین کشورهای اروپایی جرم محسوب میشود. لطفا سفسطه نکنید. و در ضمن پلیس فرانسه برای محافظت مسلمانان حتی برای مساجد نیرو امنیتی گمارده. میدونم که چاپ نمیکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دروغ نگید!
مدرک لطفا
محقق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
چرا اجازه تحقیق داده نمیشه که معلوم بشه آخه نسل کشی بوده یا نه!!!?صورت مساله رو پاک نکن دوست عزیز!!!
حبیب اله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
قانون از بیخ مسخره ست.انکار نسل کشی ممنوعه چون کلی استفاده ابزاری میشه ازش کرد.اما توهین به پیامبران خداوند(برگزیدگان خالق هستی که هر چه داریم از اوست) در قالب آزادی بیان میگنجد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
نقد علمی حقایق تاریخی حتی نسل کشی مسلمانان چه اشکالی داره؟ شما دارید سفسطه می کنید.
ناشناس
| China |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
کسی نگفت انکار خود تابناک هم میگه واقعیت تاریخی ولی این مهمه که برای چی چگونه چه تعداد و ... این اتفاق معلوم بشه. اگر از چیزی دلخوری بهتره حقیقت رو قربانیش نکنی
طاهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
محمد جان منظورت این نیست که این یک قانون مترقیه؟
خب اگر چنین قانونی هم باشه پر واضحه که به خاطر هولوکاست قانونش کردن.
عزیزم بحث ما اینه قانون فرانسه متناقضه. از یک طرف دم از آزادی میزنه از اون طرف اجازه تحصیل به دختران محجبه رو نمیده.
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دولتی که نگهبان میذاره برای مسجد اگه واقعا نگرانه نمیاد 1میلیون تیراژ کمک کنه به تجدید چاپ نسخه موهن مجله شارلی!!!! .... بعدم داستان مستند و واقعی نسل کشی بوسنی توسط صربا کجا (که کلی هم فیلمش موجوده) داستان تخیلی هولوکاست که هیچکیم اجازه تحقیق در موردش نداره کجا؟!!... زمین تا زیر زمین تفاوته عزیز
شکارچی مارمولک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
در هر صورت با آزادی بیان در تناقض هست این جرم بندی جناب منور الفکر
توهین به پیامبر یک دین اون هم پیامبر الهی ازادی بیان؟
پاسخ ها
حمید ناظری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
برای کسانی که منفی می دهند متاسفم و بدانند که طبق نص صریح قرآن تمامی اعمال نیکی که تابحال انجام داده بودند به خاطر همین منفی از بین رفت! ضمنا همین منفی باعث شد در خیل توهین کنندگان به حضرت محمد مصطفی(ص) قرار بگیرید زیرا: الراضی بفعل قوم کداخل فیه معهم(كسى كه به كار گروهى راضى باشد همچون كسى است كه با آنها در آن كار شركت كرده است) جرات داری منتشر کن
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
سوره الکافرون یعنی آزادی بیان
روایت هست از حضرت محمد (ص): کسی صحبت ناپسندیده زد اون موقع پای حرفش نشینین.
با عقل شما جور نیست با عقل تمام پیامبرها و امامها جور بوده.
عبدالهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
افرین آقا حمید حق مطلب رو بیان کردی و تاسف شدید برای منفی دهندگان
امیدوارم که حداقل مسلمان نباشند
در اینکه دولت فرانسه با این قانون ضد هولکاستی آزادی بیان خود را زیر پا میگذارد٬ شکی نیست اما این بدین معنا نیست که شما نمیتوانید راجع به هولکاست شوخی کنید و یا جوک بگویید. به نظر من مسلمانان بجای اینکه با کاریکاتور کشیدن مخالفت کنند... بهتر هست به جنگ دو رویی دولت فرانسه برن و با نوشتن مقالاتی در مورد هولکاست که آنها را روانه زندان میکند کاری کنند که اینقدر دولت فرانسه نویسنده مسلمان زندانی کند که آبرویش در دنیا برود...
پاسخ ها
علی 1
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
باعشه به مسلمانان فرانسه و امریکا و چند کشور دیگه این رو اعلام می کنیم
ولی عزیزم یکم اخبار ببین بعد
زمانی که از هولوکاست گفتن بیشتر از 200 نفر از کسانی که یا استاد دانشگاه بودن یا نخبه بودن توی اروپا و امریکا بازداشت شدند
بعد از شیطان بزرگ آمریکا نوبت فرانسه است که
در دام اسرائیل گرفتار شده است.
پامبر اسلام مانند خورشید در طول تمام تاریخ بشریت می درخشد
واین شبپره های فرانسوی هستند که چشم دیدن آن را ندارند.
ما شارلی نیستیم ما محمدی هستیم
همزمان با این اتفاق در فرانسه پنجاه مسلمان در یمن ترور شده و کشته شدند
کجاست حقوق بشر غربی که حتی یک کلمه در محکومیت این اقدام نگفت
تا تبعیض و خود برتر بینی هست این مشکلات هست
البته ایندفعه جریان متفاوت با قبل است و اساسا مسلمانی اقدام نکرده بلکه عوامل صهیونیسم برای اهداف خود شامل اسلام هراسی، تشویق مهاجرت به فلسطین اشغالی و دخالت در منطقه این بهانه را سازماندهی کرده اند و مسلمانان باید هوشیار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
فادی جان سازمان های حقوق این جنایات را کراراً محکوم می کنند ولی این شمایید که زحمت مراجعه با سایت های آنها را ندارید یا توان آن را ندارید چون فیلتر شده اند.
کلا در غاطی کردن مسائل سرآمد هستیم. انتشار نظر درست است ولی توهین خیر. البته توهینی که شما بیان میکنید با عینک دین شما تعریف می شود نه آزاد اندیشی.
همه چیز مطابق برنامه پیش میره،ترور، راهپیمایی، کاریکاتور و...

نمیدونم چرا بعضیا قبول نمیکنن این غربی ها برا اعتقادات مسلمونا که نقطه مقابل اونهاست برنامه دارن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
لپ کلام همینه
اگر اروپا ییان توانش را داشتند عزای بین‌المللی اعلام میکردند! دقت کردید حال که شیعیان تقریبا به مراکز قدرت در یمن دست یافتند القاعده یمن دست به چنین عملیاتی میزند احتمالا در آینده نزدیک باید منتظر لشکر کشی فرانسه به یمن باشیم....
واقعا شرم آوره...
به اسم آزادی به اعتقادات مسلمان حمله می کنند درحالی که در تعریف آزادی تو بوق و کرنا می کنند که حد آزادی افراد عدم تجاوز به محدوده دیگرانه.آدم نمیدونه قسم ابوالفضل رو باور کنه یا دو خروسو...
بزارین هر چی میخوان توهین کنن پیش خدا آرزوی عذاب بزرگ می کنیم براشون
فرانسه مسلمان هاي الجزاير كه خواهان استقلال بودن را سركوب كرد و ١.٥ ميليون انسان را قتل عام كرد
ايا فرانسوي ها براي اين موضوع عذر خواستند؟
چرا کسی نمیپرسه که " سود و منفعت این قضایا بیشتر از همه به چه کشوری میرسه؟"
پس هر کشوری برای سود بیشتر مجبوره هزینه بیشتری بکنه که دارند میکنند ولی برخی مسلمانها ندانسته به این قضیه کمک میکنند
کار همه اینها به درخواست اسرائیل و به طراحی انگلیس برای بدنامی مسلمانان و اسلام هراسی حساب شده و برنامه ریزی شده است. اول عاملات و زائیده تفکرات اسلام هراسی خود در خاورمیانه و جهان (داعش و طالبان و دیگر عوامل بجا مانده) را وارد عمل کردندو با کاریکاتور البغدادی نمود وچهره خشن امروزی را نشان دادند و با راهپیمایی سران طراحی و اجرای ودر راس آنها نتانیاهو بصورت نمادین و فرشته وار (شیطانی) وارد صحنه شدند که گویا منجی بشریت از خشونت مسلمانان هستند، و سکانس نهایی و کاری صحنه ارتباط همه این موضوعات به کاریکاتور پیامبر اسلام که در آن زمان نیز خشونت حاکم بوده و امروز نیز و درکل اسلام دین خشونت است. نتیجه اینکه البغدادی زائیده تفکرات غربی و اسلام غربی خود را به موازات پیامبر اسلام (ص) قرار دادند.
ما كه هنوز عكسي نديديم
این نظررامی پسندم
I am NOT CHARLLIE
غربی هابه هر طریق به مقدسات مسلمانان توهین می کنندولی دولت مردان عربستان که ادا دارندماحافظ اسلام هستیم نفت ارزان وبیشتری هدیه به غربی هامی دهنداین است حمایت ازاسلام ؟|
حساسیت فرانسه بر روی موضوع هولوکاست آنگونه که شما نوشتید نیست. تحقیق دانشگاهی بر روی آن آزاد است .اما مثل هرکشوری که سابقه تاریخی خود را حفظ می کند، آنها نیز در مقابل انکار تاریخ واکنش نشان می دهند.
اذعان به کشتار ارامنه در ترکیه جرم است و ******در فرانسه انکار آن جرم محسوب می شود**** اطلاعات درست به مردم بدید " هر نوع انکار نسل کشی در فرانسه جرم است
شمایید که با این جور تیتر زدن به خوانندگان القا میکنین که خشونت مجازه چون اونا دوباره کاریکاتور کشیدن.
سلام . وقت بخیر
فقط شیطان به جنگ پیروان دو دین ابراهیمی می خندد.
کسانی که در این نشریه کار می کنند پیرو شیطان هستند و هیچ ارتباطی به دین مسیحیت ندارند .
با این کار ، تمام دین داران جهان باید متحد شوند ، حتی دین داران مسیحی در غرب .
اصولا فرانسوی ها اینجوری اند دچار حالت پست دموکراسی شده اند. در کتاب ها هم که بخوانی همواره دچار نوعی شعارزدگی و خود برتر بینی در اندیشه و سبک زندگی می دانند. به ما چه؟ بذار اونها هم برای خودشون خوش باشند و الکی فکر کنن که مهد تمدن و آزادی هستن.مسلمانها خوب برخورد کردند. اصلا محلشون نذاشتن.
میزان فروش مجله همه چیز رو مشخص میکنه ....... جهت گیری های جورواجور بیخوده .......
ما مسلمون ها باید کمپین نجات اسلام از دست داعشی ها و شارلی ها با هم شکل بدهیم.
اینها همانند دو لبه قیچی عمل می کنند.
په خوب بود که این کمپین شکل می گرفت نمی دونم چیکار باید بکنم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل