بازدید 2920

خشونت علیه زنان از مهمترین آسیب های اجتماعی است

رسول خضری
کد خبر: ۴۶۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵ 07 January 2015
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه آمارها حاکی از آن است که خشونت علیه زنان در اجتماع و خانواده به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی مطرح است، تصریح کرد: این موضوع باید در مدارس آموزش داده شود.

 رسول خضری امروز (چهارشنبه 17 دی ماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک هفته وحدت گفت: ما به عنوان نماینده ملت سوگند یاد کردیم که پاسدار حریم اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم و در انجام وظایف خود و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت پایبند باشیم و تأمین مصالح و آزادی مردم را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل 84 قانون اساسی تصریح دارد که هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق اظهارنظر در تمامی مسائل داخلی و خارجی را دارد بنابراین تذکرات و مطالبات و خواسته هایی که از تریبون خانه ملت مطرح می شود در راستای تأمین منافع ملی کشور و در چارچوب قانون اساسی است.

وی بیان کرد: از زمان آغاز به کاردولت اعتدال اقدامات ارزنده ای انجام گرفته است و به ویژه تا کنون در زمینه سیاست خارجی، مناسبات ملی، تنش زدایی و دیپلماسی هسته ای ضمن پایندی به ارزش ها و منافع ملی و مصالح اسلامی، کارهای عمده ای صورت گرفته و دستاوردهای مهمی کسب گردیده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با قابل تقدیر خواندن این تلاش ها تصریح کرد: در زمینه داخلی نیز پیشرفت های خوبی در حوزه بهداشت، درمان و رفاه اجتماعی صورت گرفته ولی چون مشکلات عدیده ای وجود دارد نیاز به همت مضاعف است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری و عدم اشتغال در کشور توضیح داد: میزان بیکاران باسواد کشور چندین برابر بی سوادان بیکار است و آمار نشان می دهد که در استان های مرزی آمار بالاتر است؛ البته هیچکس منکر وجود برخی مشکلات و بحران ها در مقطع کنونی نیست ولی دولت باید با برنامه های منسجم تر و کارآمدتر و طبق اصل 28 قانون اساسی، برای تمام افراد جامعه ایران امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی برای احراز مشاغل ایجاد کند.

این نماینده مجلس در ادامه نطق میان دستور خود گفت: خشونت علیه زنان در اجتماع و خانواده به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی مطرح است لذا لازم است از تمام امکانات در تمامی زمینه ها برای سیاست گذاری درست و فرهنگ سازی در خصوص ضرورت عدم خشونت علیه زنان در خانواده ها و اجتماع بهره بگیریم و من توصیه می کنم این نکته در مدارس از اول دبستان و پیش دبستانی شروع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار