بازدید 4859
۱

تبریز رکوردار آلوده ترین شهر کشور است

کد خبر: ۴۶۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 03 January 2015
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوای تبریز در نتیجه فعالیت نیروگاه این شهر با سوخت مازوت، گفت: تبریز در حال حاضر رکوردار آلوده ترین شهر کشور است.

میرهادی قره سیدرومیانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوای تبریز در نتیجه فعالیت نیروگاه این شهر با سوخت مازوت، گفت: خواسته ما از دولت که بارها نیز مطرح کردیم ضرورت تسریع در خروج این نیروگاه از شهر و یا جایگزینی سوخت پاک با مازوت برای فعالیت این نیروگاه بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بسیاری از روستاهای اطراف نیروگاه تبریز از آلودگی ناشی از فعالیت آن در رنج هستند، افزود: مسئولان باید  بدانند سلامت مردم از هر فعالیت سودزایی مهم تر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه شهر تبریز و شهرستان آذرشهر بیشترین آلودگی را در نتیجه فعالیت نیروگاه تبریز متحمل شده است، تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع تر با در نظر گرفتن بسته های حمایتی از مردم در معرض آلودگی این نیروگاه حمایت کند.

وی ادامه داد: خواسته ما از دولت برنامه ریزی اساسی برای انتقال نیروگاه تبریز به بیرون از شهر بوده که با وجود پیگیری های بیشمار تاکنون این مهم محقق نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه نیروگاه تبریز فاصله استاندارد در قرار گرفتن از محیط شهری را رعایت نکرده است، گفت: تنها کاری که از دست ما در این خصوص بر می آید این است که با توزیع شیر و بسته های بهداشتی در مدارس در معرض آلودگی هوا صدمات حاصله را در مدارس و دانش آموزان کم کنیم.

وی افزود: علاوه بر نقش داشتن نیروگاه تبریز در آلودگی شهر تبریز برخی سوخت های غیر استاندارد نیز موثر هستند که با توجه دولت به این مهم در ماه های اخیر و پیگیری های ما روند استاندارد سازی سوخت در حال رعایت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر شهر تبریز آلوده ترین شهر کشور به شمار می رود از این رو دولت باید با در پیش گرفتن راه حلی نسبت به بهبود هوا اقدام کند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
قديما مي گفتند اصفهان نصف جهان تبريز نباشد در جهان !!!!!!!!!!!!!!! واقعا به كجا رسيديم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی