بازدید 29868
۱
پروژه تخریب قهرمان ملی با برخوردهایی بدتر از قاضی دیدار اسرائیل؛

عکس آرش با رهبر انقلاب پایین کشیده شد

حقیقتاً آیا او از میدان جنگ گریخته که اینچنین با وی برخورد شود و همچون دادگاه صحرایی به سرعت برای مشخص کردن تکلیفش کمیته انضباطی تشکیل داد؟ به راستی مرد اخلاق جودو ایران را در کمیته انضباطی با چه جسارتی محاکمه خواهند کرد و چه حکمی برایش صادر خواهد شد و آیا تفکری عمیق وجود دارد که پویش کند، اگر اجازه دهیم عده‏ای اسطوره‏هایمان را نیز لجن‏مال کنند، برای ورزش ایران چه باقی خواهد ماند؟
کد خبر: ۴۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶ 05 May 2009
پس از چند ماه پنهان‌کاري، مشخص شد رئيس کميته داوران فدراسيون جودو، نه يک بار، بلکه دو بار در صحنه بين‌المللي المپيک پکن و صفحه تلويزيوني ده‌ها شبکه بين‌المللي و در برابر چشم ميليون‌ها انسان، قضاوت جودوکار اسرائيلي را با برنده اعلام نمودن ورزشکار اسرائيلي بر عهده داشته و پس از اعتراض جامعه ورزش کشور در ماه‌هاي گذشته، از سمت خود عزل شد و توسط برخي افراد برای وضعیت به وجود آمده برای این داور خاطی نزد مراجع بين‌المللي شکايت کرده و باعث شدند برخی مسئولان کميته ملي المپيک و سازمان تربيت بدني و دو نفر از مسئولان فدراسيون جودو طي چند روز آينده در جلسه بررسي شکايت اين فرد خاطي در مقر فدراسيون جهاني جودو حضور يافته تا نزد يک ايراني ديگر پاسخگوي شکايت اين آقا باشد. با این مختصات چرا راه اشتباه طی میشود و قاضی دیدار اسرائیل اینچنین نفس راحت می‏کشد و حامی این ملت، اینچنین تحت فشار قرار می‏گیرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، شواهد نشانگر آن است که پروژه حذف ميراسماعيلي از هفته‏ها پيش برنامه‌ريزي‌ شده بوده است به گونه‌اي که تصوير وي با مقام معظم رهبري از سالن کبکانيان پايين آورده شده و بسياري از اعضاي تيم ملي را عليه وي تحريک کرده بودند تا آهسته آهسته، پروژه تخریب این قهرمان بااخلاق ملی به اجرا گذاشته شود.

در این میان از چندی پیش برخی اشخاص معلوم‏الحال که عملکردشان در یک دهه اخیر برای همه مطلعین برابر با ناکامی است و امروز گرده قدرت را با چنگ و دندان حفظ کرده‏اند، علیرغم حمایت  نمایشی‏شان از میراسماعیلی، به گواه آرش حتی یک تماس با وی نداشتند و همین امر باعث شد نمایشی بودن این حمایت‏ها برای نفر اول کادر فنی تیم ملی جودو قطعی تلقی شود.

میراسماعیلی که به محتوای سناریوی طراحی شده برای خود آگاهی می‏یابد، پیش از آنکه ترور شخصیت شود و با تخریبش سعی در حذفش با وجهه‏ای آسیب دیده نمایند، با کناره‏گیری، ضمن به نمایش گذاشتن هوشیاری‏اش، اسباب غافلگيری عده‏ای را فراهم ساخت تا پروژه‏ای ديگر برای تخريبش برپا شود و در وضعی که داوری با سابقه قضاوت برای حریف اسرائیلی در دو نوبت، تنها از سمت‏‏هایش عزل شده، اسطوره جودو ایران و جهان، به جهت کناره‏گیری از مسئولیتش که حق محفوظ برای هر مسئولی است، وی با این سوابق درخشان به کمیته انضباطی احضار شود.



شنيده‌های تایید نشده حاکي از دستور برخی مقامات ارشد ورشی براي تشکيل کميته انضباطي براي ميراسماعيلي است اما اين نقل قول نمي‌تواند مقرون به صحت باشد زيرا در گذشته هم افراد فعلي جودو اقدامات بسياري را در برابر منتقدان و کارشناسان به عمل آوردند و مسئوليت آن را بر عهده سازمان تربيت بدني قرار مي‌دادند که هيچ‌ کدام درست نبوده و تنها برای ساقط کردن مسئولیت از گردنشان صورت پذیرفته است.

هرچه زمان مي‌گذرد، نياز به بررسي‌هاي موشکافانه رفتار، تصميمات، اسناد مالي، اسناد اداري و مسافرت‌هاي خارجي و بسياري ديگر از عملکردهاي يک دهه گذشته مسئولان فدراسيون جودو بيشتر احساس مي‌شود و لزوم بازرسي و نظارت نسبت به عملکرد يک دهه گذشته مسئولان جودو توسط نهادهاي اطلاعاتي و نظارتي واجب مي‌شود؛ مسئله‏ای که برخی دلسوزان واقعی این رشته المپیکی از جمله آرش میراسماعیلی به آن اشاره کرده و همین امر نفس عده‏ای را در سینه فرو برده تا در فکر بریدن بی‏سروصدای سر وی باشند.

مديران سازمان ورزشي که هر چند وقت يک بار با عزل و نصب‌هاي مديريتي فدراسيون‌ها بدون نظرات کارشناسي و تصميمات عقلايي، مشکل نظارت و کنترل بر روي مسئولان فدراسيون‌ها را از ياد مي‌برند بايد بدانند هرچه زمان مي‌گذرد، لايه‌هاي بيشتري از تخلفات گذشته تعداد قابل توجهی از فدراسيون‌ها آشکار شده و در آينده نيز مشخص خواهد شد که این امر در نهایت دستاوردهای مثبت دستگاه ورزش را تحت‏الشعاع قرار خواهد داد که همین امر برخورد جدی‏تر با این متخلفین و حمایت از چهره‏های صریح‏البیان را الزامی‏می‏سازد.

بر این اساس مجدداً باید این پرسش را تکرار کرد که آيا قاضي دیدار جودوکار اسرائيل و کساني که به او اجازه قضاوت داده و آنهایی که شکايت عليه منافع ملي نزد فدراسيون جهاني جودو کرده‏اند و آنهایی که این داور را به ازبکستان اعزام کردند، مستحق احضار در کميته انضباطي فدراسيون جودو و نهادهای نظارتی بالادستی هستند يا آرش ميراسماعيلي به عنوان حامی ملت مظلوم فلسطین؟! آيا کميته انضباطي جودو، در سال گذشته و پيش از المپيک براي رسيدگي به استعفاي دسته‌جمعي پيش از المپيک و گفت‌وگوهاي مربيان وقت تيم ملي که هم‌اکنون مسئول فدراسيون هستند، تشکيل جلسه داد يا آنان را نيز احضار کرد؟!

حقیقتاً آیا او از میدان جنگ گریخته که اینچنین با وی برخورد شود و همچون دادگاه صحرایی به سرعت برای مشخص کردن تکلیفش کمیته انضباطی تشکیل داد؟ به راستی مرد اخلاق جودو ایران را در کمیته انضباطی با چه جسارتی محاکمه خواهند کرد و چه حکمی برایش صادر خواهد شد و آیا تفکری عمیق وجود دارد که پویش کند، اگر اجازه دهیم عده‏ای اسطوره‏هایمان را نیز لجن‏مال کنند، برای ورزش ایران چه باقی خواهد ماند؟

قطعاً دستگاه ورزش می‏بایست با هوشیاری مضائف، تا عده‏ای راه را اشتباه نرفته‏اند و به شخصیت اسطوره ورزش ایران، تنها دارنده چهار مدال جهانی جودو و یاور مردم مظلوم فلسطین، خدشه وارد نکرده‏اند، اقدامی جدی انجام داده، چرا که پس از این فرصتی برای جبران باقی نخواهد ماند و بسیاری از اشخاص به جز آرش متضرر خواهند شد.

با این حال آرش میراسماعیلی در گفت و گویی با تابناک با تایید پروژه تخریبی که از سالن کبکانیان آغاز شد، از ملی‏پوشان جودو خواست برای حفظ جایگاه ملی جودو، در اردوهای تیم ملی حضور یابند و بدون توجه به غیبت وی در جایگاه سرمربیگری، با حفظ اتحاد، برای حیثیت جودو ایران در میادین پیش غیورانه مبارزه کنند که این اوج منش پهلوانی او در هنگامه‏ای است که برخی اشخاص درصدد تضعیف پایگاه مردمی‏اش هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قضیه معلمه است که گنده کلاس رو میزنه تا همه حساب کار دستشون بیاد. محمود بد کاری کرد.
خائن چی شد؟! کی راپورت داده بود فدراسیون جهانی؟! اونو در بیارین
همه مقصرند حتی آرش ولی اونایی که تا دیروز غذا میبرند در خونه آقای ... که سرکار بمونن و بچاپن و لان دارند با قدتر حال میکنن، اصل مقصر هستند.
قضاوت برای داور اسرائیلی چندان هم مهم نیست! مگه مردمش دوستمون نبودن؟!
خداوکبلی دارن ضایش میکنن. بابا خودتون گندش کردین.
من نمی دونستم این تنها کسیه تو ایران که چهار تا مدل جهانی داره و فکر می کردم فقط تو المپیک اون کار رو کرده. آقا پهلوون هم نخواستید، به عنوان قهرمان نگهش دارین. به خدا خارج با قهرماناشون اینجوری نمی کنن.
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی