بازدید 31507
رونمایی از آثار بخش اصلی سی‌و‌سومین جشنواره فجر؛

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟

اعضای هیات انتخاب این رویداد سینمایی در جمع خود میزبان حسین معززی‌نیا منتقد و نویسنده سینمایی بودند. این منتقد سینمایی پیشتر قرار بود در بخش انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر با این دوره همکاری کند که به دلیل بیماری، نتوانست با جشنواره همکاری کند.
کد خبر: ۴۶۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ 02 January 2015
پس از مشخص شدن ترکیب فیلم‌های حاضر در بخش‌های «نگاه نو» و «مستند» سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در نهایت 22 فیلم‌ منتخب برای بخش اصلی یا همان «سودای سیمرغ» نیز اعلام شد تا بدین ترتیب از ویترین بخش «مسابقه سینمای ایران» رونمایی شده باشد اما چه فیلم‌های در بخش اصلی جشنواره حضور خواهند داشت و در میان سوداگران عمده سیمرغ‌های این دوره از جشنواره قرار دارند؟

به گزارش «تابناک»؛ همه منتظر فیلم‌های بخش اصلی جشنواره بودند و در همین راستا اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه «سینمای ایران»، سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر در جمع خود میزبان حسین معززی‌نیا منتقد و نویسنده سینمایی بودند. این منتقد سینمایی پیشتر قرار بود در بخش انتخاب فیلم‌ها همکاری کند که به دلیل بیماری، نتوانست با جشنواره همکاری کند و حال برای گرامیداشت جایگاه این منتقد، با دعوت دبیرخانه در جلسه اعلام اسامی نهایی بخش سودای سیمرغ حاضر و به درخواست اعضای هیات انتخاب، اسامی فیلم‌های منتخب بخش سودای سیمرغ جشنواره توسط او به ترتیب حروف الفبا اعلام کرد.

پس از اعلام بیست و دو فیلم منتخب، هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بیانیه ای نحوه انتخاب آثار سینمایی حاضر در این رویداد سینمایی را شرح دادند. در این بیانیه آمده است: هیات انتخاب سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر متشکل از آقایان محمد احسانی، احمد امینی، محمدعلی باشه آهنگر، بهنام بهزادی،‌ مجید رضابالا، رسول صدر عاملی و حسین کرمی، پس از بازبینی ۸۸ فیلم در طی مدت ۴۰ روز و پس از پشت سرگذاردن جلسات متعدد و طولانی مدت جهت جمع بندی آراء درباره هر کدام از فیلم ها و در این زمان که کار این هیئت به پایان رسیده،‌لازم می داند که موارد ضروری زیر را به اطلاع برساند:

چه فیلم‌هایی در بخش اصلی به رقابت خواهند پرداخت؟

۱- هیات انتخاب، با نهایت سرور و امیدواری نسبت به آینده سینمای ایران، آرزو می کند کاش مجاز می‏بود بیش از ۱۱ فیلم در بخش "نگاه نو" و بیش از ۲۲ فیلم در بخش "سودای سیمرغ" برگزیند. کیفیت های استاندارد و نزدیک به هم فیلم های عرضه شده به این دو بخش، هم مایه دلگرمی و شوق همه اعضای‏ این هیات بود و هم دلواپس‏مان می‏کرد از نزدیکی روز ارزیابی و گزینش نهایی. ‌با وجود آن که همدلی و همرایی اعضأ در مورد قریب به اتفاق فیلم های هر دو بخش، گزینش آثار با اولویت را آسان می کرد،‌ اما دغدغه برقراری عدالت و انصاف کامل در همه گزینش ها از صدر تا ذیل و مبادای بیرون ماندن اثری با ارزش از فهرست نهایی، تا آخرین لحظه های این همنشینی چهل و چند روزه همراه تک تک ما بود. ضمن اینکه این هیئت به جرأت ادعا می کند که در صورت امکان می توانست این دو فهرست را به سادگی و با اطمینان خاطر تا ۳۰ فیلم در بخش "سودای سیمرغ " و ۲۰ فیلم در بخش " نگاه نو" افزایش دهد.

۲- به طریق اولی،‌ به دلیل تراکم فیلم های با ارزش در بخش "سودای سیمرغ"، هیات انتخاب،‌‌ برخلاف دوره های پیشین جشنواره، نتوانست از فهرست بخش "نگاه نو"،‌ فیلم و یا فیلم هایی را به بخش "سودای سیمرغ" ملحق سازد. چون ورود هر فیلم تازه به این بخش جشنواره،‌ موجب می شد که فیلم با ارزش دیگری از این فهرست بیرون بماند.

۳- همچون سال های گذشته و روال مرسوم انتخاب فیلم ها در این جشنواره و بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی دیگر، هیات انتخاب با تعداد محدودی آثار تکمیل نشده روبرو بود که با ملاحظه بخش های آماده که گاه فاقد مواردی چون فرآیند تصحیح رنگ و یا صداگذاری کامل و یا فاقد دقایقی نه چندان تعیین کننده از صحنه های مختلف هر فیلم بود و با تکیه بر شناخت و تجربه اعضاء خود، ۲ فیلم را برای بخش "نگاه نو" و ۳ فیلم را برای بخش "سودای سیمرغ" برگزید. ولی در مورد چند فیلم دیگر که به این صورت به نمایش در آمدند، قضاوت و اجماع قطعی بر سر کیفیت نهایی‏شان حاصل نشد.

۴- در فهرست اعلام شده بخش "نگاه نو"، "فیلم حکایت عاشقی" به عنوان فیلم اول ذکر شده که پس از بررسی و ارائه گزارش دبیرخانه جشنواره، ‌مشخص شد که سازنده این فیلم، ‌با فیلم دیگری به نام "بشیر" به عنوان کارگردان اول در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۷۳ شرکت کرده است. به همین دلیل این فیلم از بخش"نگاه نو" حذف و فیلم "آزادی مشروط" که واجد بیشترین امتیاز درمیان فیلم های بیرون مانده از فهرست بود، ‌جایگزین آن شده است. لازم به تذکر است که فیلم "حکایت عاشقی" در بخش سودای سیمرغ مورد ارزیابی قرارگرفت،‌ که به فهرست نهایی نیز راه پیدا کرده است.

چه فیلم‌هایی در بخش اصلی به رقابت خواهند پرداخت؟

۵- این هیات برای ایجاد فرصت بیشتر به منظور بروز خلاقیت های فیلمسازان جوانتر و همچنین جهت ارج نهادن به فیلمسازان پیشکسوت این سینما، با کسب اجازه از این فیلمسازان پیشنهاد کرد که آثارشان به عنوان "خارج از مسابقه" به نمایش در آید، که با همراهی و موافقت دبیر محترم جشنواره این مهم نیز حاصل شد.

از آنجایی که،‌ هیات انتخاب نخستین گروهی است که مجموعه آثار یکساله سینمایی ایران را مورد دقت نظر و بررسی قرارداده، ‌بنابر این اذعان می دارد که فاصله مابین آثار انتخاب شده و انتخاب نشده بسیار کم است و بر همین اساس امیدواریم که فیلم های به نمایش درنیامده در جشنواره پس از این روزها به دست فراموشی سپرده نشوند و از حمایت های مادی و معنوی ضروری جهت نمایش عمومی در سراسر کشور برخوردار شوند.

و در همین جا از همه مسئولان کشور در همه سطوح درخواست می کنیم که ظرفیت های این سینمای بالنده و نجیب را جدی گرفته و از هیچ گونه تلاشی در جهت اعتلای بیشتر این سینما فروگذاری ننمایند. همچنین این هیات بر این باور است که جشنواره سی و سوم آغازگر دوران تازه ای برای سینمای ایران خواهد بود و عنایت و توجه کامل و دقیق به مجموعه این آثار می تواند افق های تازه ای پیش روی سیاست گذاران،‌ مسئولان، مدیران و بخصوص دست اندرکاران این سینما بگشاید. سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بر همه سینماگران و مخاطبان این سینما مبارک باد.

در این میان از «دلم می خواد» ساخته بهمن فرمان آرا، «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم، «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی، «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی، «این سیب هم برای تو» ساخته سیروس الوند، «پاپ» ساخته احسان عبدی پور و «تابور» ساخته خسرو معصومی به عنوان فیلم‌های غایب در این فهرست یاد می‌شود که با توجه به محدودیت فهرست، طبیعتا بیرون ماندن برخی فیلم‌ها طبیعی بود.

اسامی فیلم‌های بخش اصلی یا «سودای سیمرغ» را به همراه جزئیات این آثار را در «تابناک» می‌خوانید:


ارغوان
کارگردان: کیوان علیمحمدی/ امید بنکدار

بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی، نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی، مرتضی اسماعیل کاشی، نیکی نصیریان
خلاصه داستان:
ملاقات يک زن و مرد در شب مرگ يک نوازنده مشهور- زندگي، گذشته و آينده هر دوي آن ها را دستخوش تغيير می‌کند

چه فیلم‌هایی در بخش اصلی به رقابت خواهند پرداخت؟


اعترافات ذهن خطرناک من

کارگردان: هومن سیدی

بازیگران: سیامك صفرى، نگار جواهریان، عباس غزالى، امیر جعفری، رویا نونهالی، میترا حجار، چکامه چمن
خلاصه داستان:
ماجرا در یك ٢٤ ساعت مى گذرد و داستان مردى است كه در یك روز كامل هیچ چیزى را به یاد نمى آورد

چه فیلم‌هایی در بخش اصلی به رقابت خواهند پرداخت؟


ایران برگر
کارگردان: مسعود جعفری جوزانی
بازیگران: علي نصيريان، محسن تنابنده، احمد مهران فر، حميد گودرزي، هادي کاظمي، سحر جعفري جوزاني، نيوشا ضيغمي، شهره لرستاني، گوهر خيرانديش، محمدرضا هدايتي، فريبا متخصص، فتح‌الله جعفري جوزاني، اسماعيل خلج، حميدرضا حيات، سياوش چراغي‌پور، سميه نجومي، هاشم روحاني، مير طاهر مظلومي، اکبر رحمتي، صادق توکلي، رادمهر کشاني، سيروس ميمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کريم‌پور، بهرام افشاري، رضا عشقي، سعيد دليري، محمد صادق‌پور، سودابه گودرزي
خلاصه داستان:
یک کمدی شلوغ که داستانش در فضای معاصر روایت می‌شود و داستان امرالله خان و فتح الله خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با هم رقابت می‌کنند

چه فیلم‌هایی در بخش اصلی به رقابت خواهند پرداخت؟


بوفالو

کارگردان: کاوه سجادی حسینی
بازیگران: پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، هومن سیدی، پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک ادیب، محمدرضا فتحی
خلاصه داستان:
شکوفه و پیمان زوج جوانی هستند که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است.

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی رقابت می‌کنند؟


بهمن

کارگردان: مرتضی فرشباف
بازیگران: فاطمه معتمدآریا، احمد حامد، مریم شیرازی، امیر نصیری یکتا، فریده اسماعیلی و شیرین یزدان بخش
خلاصه داستان:
زنی به نام هما از مجرب‌ترین پرستاران بیمارستان است که پیشنهاد شب‌کاری ده روزه‌ای را می‌پذیرد. هما دچار بی‌ خوابی می‌شود و نحوه رویارویی او با کار خود و خانواده چنان می‌ شود که در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد
نکته: فاطمه معتمدآریا در این فیلم با همسرش احمد حامد هم‌بازی شده است

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی رقابت می‌کنند؟


تگرگ و آفتاب

کارگردان: رضا کریمی
بازیگران: نامشخص
خلاصه داستان: روایت و نگاه تازه‌ای به دفاع مقدس

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


تا آمدن احمد
کارگردان: صادق صادق دقیقی
بازیگران: افسر اسدی، مهدی فیقه، پرهام دلدار، حسین قفلی، سینوهه دانشمند، جواد فولادی، بهرام ابراهیمی، نسترن حسن کانلی
خلاصه داستان:
ماجرا در سال 1365 اتفاق می افتد و روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک است. در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت حلال احمر است که شهید می شود اما خانواده او فکر می کنند که هنوز زنده است و دنبال او می گردند.

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


حکایت عاشقی
کارگردان:
احمد رمضان زاده
بازیگران: بهرام رادان، شیلان رحمانی، بهمن زرین‌پور، قطب‌الدین صادقی، شوان اتوف
خلاصه داستان: داستان این فیلم برشی از زندگی «احمد ناطقی» عکاس دفاع مقدس است. یک عکاس جنگ اولین نفری است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه به این منطقه وارد می‌شود و از آن عکاسی می‌کند. این عکاس طی این سفر با زنی آشنا می‌شود و ماجراهای عاشقانه‌ای میان آن‌ها اتفاق می‌افتد

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


خانه دختر
کارگردان: شهرام شاه حسینی
بازیگران: حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی‌شاه‌حسنی و رویا تیموریان
خلاصه داستان:
مرتضی قصد دارد خانه کوچک شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


خداحافظی طولانی

کارگردان: فرزاد موتمن
بازیگران: سعید آقا خانی، ساره بیات، میترا حجار
خلاصه داستان:
مردی‌ از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده، ولی جامعه و اطرافیانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش می‌کنند. مرد که درگیر یک رابطه عاطفیست، برای تداوم عشق و زندگی باید بر این بحران غلبه کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


دوران عاشقی

کارگردان: علیرضا رئیسیان
بازیگران: درام خانوادگی که در یک بستر اجتماعی روز اتفاق می‌افتد
خلاصه داستان:
لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، بیتا فرهی، لی‌لی فرهادپور، سوگل قلاتیان، نسیم ادبی، سعید داخ،  داریوش فائزی، شهرام جمشیدی، فرزان نجفی، حمیدرضا حیات، حسین کوهستانی و بازیگر خردسال با نام عرشیا خلج

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


رخ دیوانه
کارگردان: ابوالحسن داودی
بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل‌احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیرمحمد زند
خلاصه داستان:
چند جوان در یک قرار اینترنتی با هم آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


روباه

کارگردان: بهروز افخمی
بازیگران: بابک حمیدیان، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، آرش مجیدی، جلال فاطمی
خلاصه داستان: داستانی متفاوت کخ
به ترور شهدای هسته‌ای می‌پردازد

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


شرفناز

کارگردان: حسن نجفی
بازیگران: حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی، یاسمن اوسیوند
خلاصه داستان:
اثری اجتماعی که داستانش در روستاهاي مرزي پاکستان اتفاق مي‌افتد

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


شکاف

کارگردان: کیارش اسدی زاده
بازیگران: هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی، امیرکیان نجف زاده، احسان امانی، علیرضا علویان، حسین راضی، مرتضی آقا حسینی، طوفان مهردادیان
خلاصه داستان:
زوج جوانی ناخواسته برای مدت کوتاهی از فرزند دوست خود نگهداری می‌کنند اما حادثه‌ای برای کودک باعث می‌شود زندگی این زوج به بحران کشیده شود.

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


شیفت شب

کارگردان: نیکی کریمی
بازیگران: محمدرضا فروتن، لیلا زارع، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب، شایان خلیلی
خلاصه داستان:
زنی به نام ناهید در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


طعم شیرین خیال

کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، پریوش نظریه، عیسی یوسفی‌پور، نازنین فراهانی، مهدی بجستانی
خلاصه داستان:
طنز رومانتیکی که در آن شیرین ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید را برای ما روایت می‌کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


عصر یخبندان

کارگردان: مصطفی کیایی
بازیگران: مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولت شاهی، مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی و فرهاد اصلانی، ژاله صامتی
خلاصه داستان:
در عصر یخبندان خارپشت‌ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند. خارپشت‌ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


مرگ ماهی

کارگردان: روح اله حجازی
بازیگران: نیکی کریمی، سحر دولتشاهی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین فر، بابک کریمی، پانته آ بهرام، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مروارید کاشیانی، مهرداد میرکیانی
خلاصه داستان:
همیشه فکر می‌کردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن که من اونو نمی‌شنوم... .

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


مزار شریف

کارگردان: عبدالحسن برزیده
بازیگران: مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، حسین یاری
خلاصه داستان:
ماجرای کشتار دیپلمات‌های ایرانی در روز ۸ آگوست ۱۹۹۸ مصادف با ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در کنسولگری ایران در مزارشریف است که به دنبال اشغال شهر توسط نیروهای طالبان رخ داد. در ابتدا مرگ 8 دیپلمات گزارش شد، مدتی بعد مرگ دو دیپلمات و یک روزنامه‌نگار دیگر نیز تایید شد، در نهایت تنها یک نفر از کارمندان کنسولگری به ایران بازگشت

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


مشرف به کوچه بی‌نام

کارگردان: هاتف علیمردانی
بازیگران: فرهاد اصلانی، فرشته صدرعرفايی، امير آقايی، باران كوثری، پانته‌آ بهرام، فرشته صدرعرفايی، مليسا ذاكری، ستاره پسيانی، محمدرضا غفاری، عليرضا استادی، فرخنده فرمانی‌زاده، حميدرضا محمدی، پروين ملكی، عليرضا علويان، نيوشا جهانی، حسام رحيمی منش
خلاصه داستان:
دو خانواده در جنوب شهر تهران است. برای این خانواده‌ها اتفاق‌هایی می‌افتد که تغییر و تحولات بسیاری را رقم می‌زند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


من دیه‌‏گو مارادونا هستم

کارگردان: بهرام توکلی
بازیگران: گلاب آدینه، جمشید هاشم پور، بابک حمیدیان هومن سیدی، ویشکا آسایش
خلاصه داستان:
ماجرای اختلاف خانوادگی میان دو خواهر یکی از طبقه بالای شهر و دیگری از پایین شهر را روایت می‌کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


همچنین هیات انتخاب دو فیلم ذیل را به عنوان برگزیدگان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی کودک اصفهان برای حضور در این بخش اعلام کرد:



قول
کارگردان: محمدعلی طالبی (بهترین فیلم جشنواره کودک)
خلاصه داستان:
دو نوجوان یکی از آن دو به پدرش قولی داده است، اما به آن عمل نمی‌کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟


فراز از قلعه رودخان

کارگردان: غلامرضا رمضانی (بهترین کارگردانی جشنواره کودک)
خلاصه داستان:
به دانش‌آموزانی از شهرستان میبد می‌پردازد که همراه معلم خود به اردوی شمال رفته‌اند و معلم که به آنها قول دریا داده است به دلایلی به قول خود عمل نمی‌کند. تعدادی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند از قلعه رودخان برای رفتن به دریا فرار کنند که در میانه راه به افراد خلافکار برخورد می‌کنند و داستان ادامه پیدا می‌کند

سوداگران سیمرغ با چه فیلم‌هایی به میدان آمده‌اند؟

همچنین شورای هنر و تجربه از میان آثار پیشنهاد شده هیات های انتخاب ۱۰ اثر سینمایی و ۲ اثر مستند را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر معرفی کردند. اسامی آثار به شرح زیر است:

احتمال باران اسیدی (بهتاش صناعی ها)
خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)
داره صبح می شه (یلدا جبلی)
در دنیای تو ساعت چنده (صفی یزدانیان)
دریا، ماهی و پرنده (مهرداد غفارزاده)
روز مبادا (فائزه عزیزخانی)
مردی که اسب شد (امیرحسین ثقفی)
من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)
موقت (امیر عزیزی)
یحیی سکوت نکرد (کاوه ابراهیم پور)

آتلان (معین کریم الدینی) مستند
من می خوام شاه بشم (مهدی گنجی) مستند

شورای سیاست گذاری هنر و تجربه از میان این آثار از ۲ اثر تقدیر خواهد نمود اما هنوز مشخص نیست فیلم‌هایی که در این لیست قرار دارند اما در میان منتخبین راه یافته به جشنواره نیستند، در سالن اصلی برج میلاد نمایش داده خواهند شد یا بدون نمایش در میان نامزدهای تقدیر قرار می‌گیرند.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود که این بار با کاهش حجم فیلم‌های جشنواره، اندکی از فضای فرسایشی مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور کاسته خواهد شد؛ امری که با برنامه‌ریزی دقیق برای میزبانی، به ویژه در کاج جشنواره سی و سوم، تکمیل خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
پس نهنگ عنبر و آشغالهای دوست داشتنی و استراحت مطلق و دلم میخواد چی شدند؟!!! تابناک لطفا رسیدگی کن. جشنواره بدون کاهانی و فرمان آرا و امیریوسفی و عطاران مزه ای نداره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
نهنگ چی؟!!!
ایمان
| United States |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
گویا به یخش جدید هنر و تجربه رفتن.
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
نهنگ عنبر آخرین فیلم سامان مقدم می‌باشد.
379
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آشغال های دوست داشتنی که فکرشم نکن
فرمان آرا هم نباید انتظار داشت که شرکت کنه
کاهانی هم که هیچی
اما درباره عطاران عجیبه که نیست!
چه فیلم هایی!!!یعنی بی خاصیت ترین جشنواره فیلم فجر باید باشه
جشنواره بدون عطاران؟!
باید جالب باشه...
شکاف بي نظير دراومده.شک نکنيد شانس سي مرغ داره
خلاصه داستان دوران عاشقی بازیگرانشه .... آیا
شرفناز فیلم شاهکاریه تو بازی و فیلمبرداری حتما سیمرغ میگیره
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری