بازدید 9554
امام جمعه موقت تهران:

اختیارات ولی فقیه در قانون اساسی کامل نیست

آنچه که در قانون اساسی آمده همه اختیارات ولی فقیه نیست و بخش جزئی از آن اختیارات است و ما معتقدیم آنچه سبب اعتبار قانون اساسی، صندوق‌ها و آرای عمومی می‌شود ولایت است.
کد خبر: ۴۶۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 01 January 2015
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تحزب بدون ولایت عامل اختلاف خواهد بود،گفت: ولایت انحرافات را به احزاب تذکر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با حضور در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران که صبح امروز پنج‌شنبه 11 دی ماه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد ضمن تبریک آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج)، مسئله امامت در اسلام را رکن رکین و منشأ همه برکات دانست و اظهار داشت: ولایت نعمت مطلق و منشأ ارزش بشریت است از این رو آحاد ملت به منزله صفرهایی هستند که با وجود امام (ع) ارزش عددی پیدا می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: مسئله قانون اساسی، آرای عمومی و صندوق‌های رأی که ما در کشور داریم با آنچه که دنیا به دنبال آن هست تفاوت ماهوی دارد لذا ما مشروعیت یک رئیس‌جمهور را به صندوق‌ها و آرای اکثریت نمی‌دانیم و ملاک رأی نیست بلکه امضای خداوند است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: در اسلام اساس بر مبنای امامت و امت است و ادامه حیات دینی به این منظور است که همه ما به امامت چنگ بزنیم چرا که حبل‌الله در جامعه خلیفه خدا در زمین است و حجت خداوند قرآن ناطق محسوب می‌شود.

وی بر همین اساس افزود: بنابراین آنچه که در قانون اساسی آمده همه اختیارات ولی فقیه نیست و بخش جزئی از آن اختیارات است و ما معتقدیم آنچه سبب اعتبار قانون اساسی، صندوق‌ها و آرای عمومی می‌شود ولایت است.

صدیقی با بیان اینکه ما سکولاریسم را یک امر ضد خدا و ضد مصالح بشر می‌دانیم یادآور شد: اگر تمام اختیارات ولایت فقیه در قانون آمده بود مردم در زمان شاه در خیابان‌ها جان خود را فدا نمی‌کردند و در آماج گلوله‌های شاه قرار نمی‌گرفتند از این رو اعتبار امامت و ولایت مجوزی است برای اینکه ما هستی خود را به اذن امام در طبق اخلاص بگذاریم.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه کسی که در انتخابات برنده می‌شود از اکثریت آرای شرکت‌کنندگان برخوردار است نه آرای همه کسانی که می‌توانند رأی بدهند، خاطر نشان کرد: بر اثر جوسازی و حرکت‌های مادی، افراد غیراصیل در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: فرهیختگان، صاحب‌نظران و مؤمنان با یک دیوانه که با پول کنار صندوق آمده یک رأی دارند که باید پرسید این با کدام عقل سازگار است بنابراین سربلندی ما اعتقاد به امامت است و او این مسیر را امضا کرده است.

صدیقی با تأکید بر اینکه اعتبار آرای عمومی و قانون اساسی به ولی فقیه است، سربلندی ما را در مجاری حکومتی برخورداری از پشتوانه دینی و شرعی دانست و تأکید کرد: اطاعت از قوانین چون با امر ولی فقیه است برای ما وجوب پیدا می‌کند و الزامی می‌شود.

خطیب موقت تهران ولایت را عامل وحدت مؤمنین برشمرد و با بیان این نکته که تحزب و حزب‌گرایی عامل اختلاف است در عین حال گفت: آنچه که اینها را زیر یک چتر جمع کرده و انحرافاتشان را تذکر می‌دهد امر ولایت و امامت است.

وی ضمن انتقاد از خواصی که به صحبت‌های رهبری عمل نمی‌کنند، گفت: اگر ما از یکدیگر جدا شویم و وحدت نداشته باشیم باعث خون دل خوردن نایب امام زمان خواهیم بود و باید برای رضای خدا مطیع ایشان باشیم.

صدیقی با بیان اینکه دنیا به دنبال ضربه زدن به ما است و در نابودی ما با یکدیگر وحدت دارند، گفت: چرا ما نباید در مسیر حق خود وحدت داشته باشیم؟

وی با بیان اینکه جنگ هیچ‌گاه تعطیلی ندارد و آمریکا همواره شیطان بزرگ است، ادامه داد: نیروی اصولگرا و متدین کسی است که به مطالبات و نکته‌های رهبری توجه دارد اما برخی پس از صحبت‌های رهبری آن را تحلیل می‌کنند و اگر امام زمان هم بیاید آنها همین‌طور خواهند بود در حالی که این تعبد مصلحت عمومی است.

صدیقی با تأکید بر اینکه بنده بعد از امام زمان (عج) کسی را از نظر ظرفیت و اصالت و تعبد به اندازه مقام معظم رهبری نمی‌شناسم، تأکید کرد: ما باید ید واحده باشیم و اجتماعات اینچنینی بسیار مطلوب است.

امام جمعه موقت تهران جلسات وحدت اصولگرایان را که با محوریت تقوی صورت می‌گیرد یک الگوی سالم و روشی متین دانست و گفت: درگذشت آیت‌‌الله مهدوی‌کنی برای ما رخنه‌ای بود چرا که ایشان اعتبار، پشتوانه و ارزش متعالی محسوب می‌شد.

وی تجمعات اینچنینی را باعث خوشحالی رهبری و نیروهای اصیل مجرب دانست و گفت: این جلسات مشترک زاویه دید را کم می‌کند.

صدیقی در ادامه با بیان اینکه امام خود را به خدا داده بود و هیچ‌گونه منیتی نداشتند، یادآور شد: برخی رسانه‌ها که در اوایل انقلاب حرکت‌هایی را توسط نهضت آزادی و برخی گروهک‌ها آغاز کرده بودند در حال حاضر با بعضی دیگر متحد شده‌اند و در مسیر خود ایثار می‌کنند بنابراین ما اگر زیر پرچم نایب امام زمان (عج) اجماع و وحدت نکنیم، هیچ حجتی نخواهیم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار