بازدید 8445

بررسی " حماسه 9 دی " در تحلیل سیاسی

ملت ایران در حماسه 9 دی بار دیگر بر ولایتمداری و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی مهر تایید زدند. شاید بتوان گفت ، 9 دی همه پرسی دوباره‌ای بود برای تائید نظام جمهوری اسلامی.
کد خبر: ۴۶۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰ 30 December 2014
ایران صدا: ملت ایران در حماسه 9 دی بار دیگر بر ولایتمداری و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی مهر تایید زدند. شاید بتوان گفت ، 9 دی همه پرسی دوباره‌ای بود برای تائید نظام جمهوری اسلامی.

برای بازآفرینی حماسه 9 دی چه باید کرد؟

راه حمایت از نظام جمهوری اسلامی بصیرت است ،بصیرت افزایی چگونه صورت میگیرد؟

کارشناس/مهمان: حسين كنعاني مقدم, كمال سجادي,  

در این برنامه با حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی و سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت و گو می کنیم.

واقعیت این است که الگو و بنیاد بسیاری از حرکت های انقلابی و ظلم ستیز ملت در دوران رژیم ستمشاهی محرم و بی شک در همین ماه عظیم بود که نقطه عطف شکل‌گیری حکومت اسلامی ایران به رهبری امام راحل آغاز شد.

در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی نیز مردم با شروع ماه محرم و تکریم آن دسته‌های عزاداری به راه اندخته و به سید و سالار شهیدان ارادت ورزیده‌اند.

با این وجود در سال 88 و بدنبال مشارکت عظیم ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری عده ای فریب خورده درست در روز عاشورا که همگان غرق در ماتم و عزای سید و سالار شهیدان بودند با تجمع غیرقانونی و حمله به عزاداران حسینی حادثه ای تلخ و شرمگین رقم زدند، تا جایی که علاوه بر درگیری فیزیکی با مردم عزادار بسیاری از مکان‌های عمومی را تخریب و شعارهایی نیز علیه مقدسات ملت سردادند.

این گروه اندک، نه تنها حرمت ماه محرم و امام حسین(ع) را نادیده گرفتند و برای اهداف حقیر سیاسی خود حاضر به همدستی با بیگانگان شدند، بلکه در مقابل ملت و ارزش‌های اصیل اسلامی نیز ایستادند.

با این حال مردم خداجو و انقلابی ایران اسلامی پس از این حرکت با حضور در راهپیمایی سراسری میلیونی خود در روز 9 دی برای همیشه هتاکان و اغتشاشگران را به حالت کما بردند.

وقایع تلخ عاشورای سال 88 و حضور میلیونی مردم ولایت مدار و غیور ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی آن سال نمونه ای از حرکت مردمی برای اعتلای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران بود.

ملت ایران با این راهپیمایی غرور آفرین بار دیگر با پیر فرزانه خود تجدید پیمان کردند و نشان دادند که در همه شرایط با ایمان، بصیرت و دانایی در مقابل همه تهدیدهای داخلی و خارجی محکم تر از گذشته ایستاده‌اند.

و امروز نیز در سالروز خلق آن حماسه مردم ولایت مدار استان ایلام همگام با سایر هموطنانشان در سراسر ایران با ولایت و رهبری بیعت می بندند که همواره تا آخرین نفس برای حفط نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های انقلابی آماده جانفشانی
هستند.

تعداد بازدید : 17
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی