بازدید 2814

افزایش نرخ بهره تورم زا است

کد خبر: ۴۵۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵ 20 December 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سود حاصل از پول غیر فعال، تورم زا است، گفت: پول با تزریق به بخش تولید و ایجاد ارزش افزوده، قیمت دار خواهد شد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با ضرورت بازنگری نرخ سودهای بانکی، گفت: سیاست های کلان اقتصادی باید به نحوی باشد که نرخ سود بانکی، به جای بازار تقاضای کاذب تسهیلات، در بخش تولید تعیین شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: سود حاصل از پول غیر فعال، به نوعی تورم زا بوده و زمانی نرخ سود رقابتی می شود که با توجه به تولید و فروش کالا، نرخ آن تعیین شده باشد.

وی تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت اینکه سود حاصل از تولید، به مراتب ارزشمندتر از سود راکد ماندن پول است و بانکها به عنوان واسطه میان مردم و تولید، باید به سمتی سو گیری کنند که سود وامهای بانکی کاهش یابد.

وی رقابت شکل گرفته میان بانکها برای افزایش سود را ناصحیح دانست و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه تورم را افزایش می دهد، باعث از کنترل خارج شدن نقدینگی نیز در جامعه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت خروج از رکود تورمی، تصریح کرد: رییس جمهور بارها اعلام کرده که رشد تورم مهار شده است، اما عدم رونق تولید، همچنان بر فضای اقتصاد حاکم بوده و راهکار درمان آن نیز تزریق نقدینگی به بخش مولد است.

عاشوری قلعه رودخانی ادامه داد: هنر بانک مرکزی نباید در قفل کردن منابع باشد، بلکه باید با مدیریت صحیح نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید، اقتصاد را شکوفا کند.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس افزود: نگرانی ما این است که به منظور کنترل تورم، رکود به اقتصاد تحمیل شود، لذا مدیریت انقباضی اشتباه بوده و باید به جای آن، به فکر هدایت منابع به سمت تولید بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: تنظیم نقدینگی جامعه مانند تزریق خون به بیمار بوده و باید میزان آن محاسبه شود، لذا انتظار ما از بانک مرکزی، اجرای سیاستهای انبساطی و انقباضی بصورت همزمان و در راستای حمایت از تولید است.

وی با تا کید بر اینکه پرداخت تسهیلات بانکی حالت ربوی دارد، خاطرنشان کرد: بانکها در زمان پرداخت وام، توجهی به شیوه هزینه کردن آن ندارند، بلکه تنها توجه آنها به سود دریافتی خودشان است، در حالی که این نوع معامله در اقتصاد اسلامی جایگاهی ندارد.

نماینده مردم شفت و فومن افزود: پول باید با تزریق به تولید و ایجاد ارزش افزوده، قیمت دار شود و سودی که در این بین تعیین می شود ارزش مند است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست