بازدید 2890

افراد مسلح 200 زندانی را در نیجریه فراری دادند

پلیس نیجریه امروز یکشنبه اعلام کرد که چند فرد مسلح با حمله به زندانی در مرکز این کشور بیش از 200 زندانی را فراری داده‌اند.
کد خبر: ۴۵۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 07 December 2014
پلیس نیجریه امروز یکشنبه اعلام کرد که چند فرد مسلح با حمله به زندانی در مرکز این کشور بیش از 200 زندانی را فراری داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس نیجریه اعلام کرد که از میان بیش از 200 زندانی که از زندانی در شهر تونگا در ایالت نیجر در مرکز این کشور فرار کردند، توانسته دست کم 10 زندانی را مجددا دستگیر کنند.

این حمله که روز شنبه انجام شد سومین حمله به زندان‌های نیجریه در دو ماه گذشته است و در اغلب این موارد پلیس نیجریه توانسته تنها بخش کوچکی از زندانیانی که فرار می‌کنند را دستگیر کند. در تاریخ یک دسامبر نیز بیش از 300 زندانی توانستند از زندانی که هدف حمله چند فرد مسلح در ایالات اکیتی در جنوب غرب نیجریه قرار گرفت، فرار کنند.

در تاریخ 3 نوامبر نیز 164 زندانی در جریان انفجار دیوار یک زندان در ایالات کوجی در مرکز نیجریه توانستند فرار کنند. عامل دو حمله قبلی به زندان‌های نیجریه گروه افراط گر بوکوحرام بوده است.

مشخص نیست که چه تعداد از شبه نظامیان گروه بوکوحرام در زندان‌های نیجریه به سر می‌برند. اکثر زندانی‌ها در نیجریه هرگز تفهیم اتهام نشده‌اند و منتظر محاکمه خود هستند. برخی از این زندانیان سال‌های متوالی است که منتظر تفهیم اتهام هستند. با این حال قانون نیجریه عنوان کرده که زندانی کردن فردی برای بیش از 48 ساعت بدون تفهیم اتهام و یا معرفی او به دادگاه غیرقانونی است.

براساس آماری که اخیرا توسط دولت نیجریه منتشر شده، از میان 56 هزار و 785 زندانی در این کشور تنها 18 هزار و 42 تن محکوم شده‌اند. شرایط زندان‌های نیجریه نیز بسیار ناگوار بوده و زندانیان روی زمین سیمانی زندان بدون هیچ گونه تشک یا رختخوابی می‌خوابند و با کمبود غذا و کمک‌های پزشکی روبه رو هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر