بازدید 22410
۱

هزینه زائران اربعین که پای پیاده به عتبات می روند

شاید پیش از آغاز سفر به کربلا و حضور در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین، دانستن حدود هزینه مورد نیاز برای این سفر برایتان مفید باشد.
کد خبر: ۴۵۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ 07 December 2014
شاید پیش از آغاز سفر به کربلا و حضور در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین، دانستن حدود هزینه مورد نیاز برای این سفر برایتان مفید باشد.

به گزارش مهر تمام طول مسیر موکب ها آماده پذیرایی از شما هستند. در کربلا و نجف نیز خانه ها و مدارس برای اسکان شما مهیا شده اند. به همین دلیل براورد هزینه های سفر اربعین می تواند برای زائرین کارگشا باشد. سایت تخصصی اربعین در مطلبی در این رابطه نوشت: با مشورت گرفتن از دوستانی که تجربه سفر اربعین را داشته اند برآوردی کلی از هزینه های سفر زمینی به اربعین را خدمت شما ارائه می دهیم. این هزینه ها شامل هزینه های ضروری، غیرضروری و احتیاطی می باشند. (مبدأ سفر را تهران انتخاب کرده ایم و مبالغ را تقریبی در نظر گرفته ایم.)

هزینه های ضروری: (دقت: هزینه ها به تومان نوشته شده است و برای استفاده در عراق باید دینار یا دلار به همراه داشته باشید. عددهای فوق را تقسیم بر ۳ بکنید. هر هزار دینار عراق حدودا ۲۸۰۰ تومان است. هر یک دلار هم حدودا ۳۴۰۰ تومان است.)

الف: ایاب و ذهاب:

هزینه تهران تا مرز: ۵۰۰۰۰ تومان

هزینه مرز تا نجف: ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان (دینار یا دلار)

هزینه کربلا تا مرز: ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان (دینار یا دلار)

هزینه مرز تا تهران: ۶۰ هزار تومان

هزینه پرواز هوایی به نجف: ۶۰۰ هزار تومان

هزینه پرواز هوایی به تهران: ۶۰۰ هزار تومان

ب: گذرنامه، ویزا و عوارض:

۱- گذرنامه: (حدودا یک هفته طول می کشد)

حساب گذرنامه ۷۵۰۰۰ تومان
ثبت گذرنامه ۱۷۰۰۰ تومان
پوشه ۶۵۰۰ تومان
حساب شهرداری ۳۷۵۰ تومان

۲- ویزا

اگر برای ویزا از طریق کارگزاری های حج اقدام شود: ۴۳ دلار ویزا

اگر به مرز بروید (با ثابت ماندن شرایط فعلی): ۱ دلار

۳- عوارض

امسال ۱۲۵۰۰ تومان باید به حساب ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ بانک ملی بریزید و رسید آن را به مرز ببرید و یا در مرز پرداخت کنید که البته پرداخت در مرز به علت ازدحام جمعیت به هیچ وجه توصیه نمی شود. ضمنا اگر هوایی سفر می کنید باید ۳۷۵۰۰ تومان برای عوارض پرداخت کنید

هزینه های احتیاطی:

بد نیست اگر زائرین محترم مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان یا بالاتر (دینار یا دلار) را به همراه داشته باشند. که اگر در مرز یا عراق یکی دو روزی معطل شدند به مشکل برنخورند.

هزینه های غیر ضروری (غیر ضروری به این معنا نیست که این هزینه ها اضافی هستند)

الف: خرید لوازم مورد نیاز برای سفر (لیست وسائل مورد نیاز سفر و همچنین تمام نکات مربوط به پیاده روی اینجا آمده است.)

کیسه خواب و چادر و ...

اغذیه و خشکبار و...

کفش مناسب و لباس گرم و ...

مجموع هزینه های ضروری و احتیاطی حدود ۵۰۰ هزار تومان می شود. که اگر هر کدام از هزینه ها (مثل گذرنامه یا وسیله نقلیه شخصی برای رفتن تا مرز و ...) را از قبل داشته باشید از میزان این هزینه کم می شود.
 

نکته بسیار مهم: این هزینه ها با توجه به تجربه سال گذشته نوشته شده است و به هر علتی ممکن است هزینه ها تغییر کند. مثلا عراق هزینه ویزا را تغییر دهد و یا به علت ازدحام جمعیت و افزایش تقاضا هزینه ی ایاب و ذهاب به/از مرز تفاوت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
با نظرات تعزیرات قیمت اتوبوس از تهران تا مهران از 45 هزار تومان به 70 هزار تومان ارتقاع یافته است و عوارض خروج وشهرداری حذف شد از مرز تا نجف صلواتی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر