بازدید 4924

اتمام حفاری عمیق ترین چاه پارس جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: حفاری عمیق ترین چاه پارس جنوبی به عمق پنج هزار متر در فاز یک این میدان مشترک به پایان رسید.
کد خبر: ۴۵۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱ 04 December 2014
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: حفاری عمیق ترین چاه پارس جنوبی به عمق پنج هزار متر در فاز یک این میدان مشترک به پایان رسید.

به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران روز پنجشنبه به نقل از علیرضا لایجی افزود: حفاری این چاه با استفاده از ناوگان عملیاتی ملی حفاری به منظور کسب اطلاعات زمین شناسی از سازندهای پایین تر به صورت عمودی تا عمق پنج هزار متر حفاری شده است.

وی اضافه کرد: چاه های میدان مشترک پارس جنوبی پس از 200 متر حفاری عمود، به صورت زاویه دار حفاری می شوند که این زاوایه در چاه های عمیق به 65 درجه و در چاه های کم عمق به 45 درجه می رسد.

لایجی با بیان اینکه حفاری چهار حلقه چاه EPD فاز یک با هدف کمک به افزایش ظرفیت تولید گاز در تعهد شرکت ملی حفاری ایران بوده است، افزود: هم اکنون پیشرفت عملیات حفاری در این فاز به 100 درصد رسیده است و دکل حفاری بزودی از موقعیت این فاز ترخیص می شود.

وی افزود: مجموع متراژ حفاری در این چهار حلقه چاه (دو حلقه توسعه ای، یک حلقه توصیفی و یک حلقه تعمیری)، حدود 15 هزار متر بوده است.

تاکنون 57 حلقه چاه گازی در مجموع فازهای 5، 9، 10، 17 و 18 پارس جنوبی با استفاده از ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران، حفاری، تکمیل و تحویل متقاضی شده است.

طرح های توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه استان بوشهر در دست اجراست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها