بازدید 1953

سردرگمی بورس توکیو در ساعات معاملاتی

بورس اوراق بهادار توکیو تصمیم خود را مبنی بر افزایش ساعات معاملاتی لغو کرد.
کد خبر: ۴۵۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 25 November 2014
به گزارش تابناک، بورس اوراق بهادار توکیو به عنوان یکی از بازارهای توسعه یافته در دنیا با کمترین ساعات معاملاتی در نظر داشت تا ساعات معاملات را در بازارهای خود افزایش دهد که این تصمیم موجب مخالفت کارگزاران و لغو این برنامه شد.

آسوتوشی سایتو، مدیر عامل گروه بورس ژاپن در این خصوص اظهار داشت: پس از تصمیم اخیر بورس توکیو مبنی بر راه اندازی ساعات معاملاتی شبانه و ساعات معاملاتی عصرگاهی و افزایش طول ساعات معاملاتی و به نتیجه نرسیدن آن، هیچ تغییر دیگری با توجه به جلسات مختلف با کارشناسان بازار، در بازارهای سرمایه ژاپن صورت نخواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، ساعات معاملاتی بورس توکیو  5 ساعت است در حالی که در لندن 8 ساعت و 30 دقیقه و در نیویورک 6 ساعات 30 دقیقه معاملات برقرار است.

این اختلاف ساعت ها با بازارهای بزرگ، ژاپن را به عنوان دومین بازار بزرگ دنیا مجبور کرد که به مقوله افزایش ساعات معاملات تجدید نظری داشته باشد که این امر نیز بنا بر جلسات متعدد با کارشناسان این حوزه، لغو شد.

افزایش ساعات معاملاتی برای کارگزارانی که کارمندانی خارج از ژاپن دارند به منزله افزایش سقف پرداختی و رشد مخارج کلی است که بنا بر این دلیل، مخالفت خود را با این طرح اعلام داشتند.

در حالی که این طرح ممکن بود اعتراض کارمندان تالار معاملاتی را نیز برانگیزد و در حدود یک هزار نفر مانند آنچه سال 2012 در بورس هنگ کنگ اتفاق اتفاد به دلیل افزایش ساعات معاملاتی دست به اعتراضات وسیع بزنند.

کیوشو ایشیگانه، تحلیل گر ارشد مدیریت مالی میتسوبیشی در ادامه خاطر نشان ساخت: خیلی زود است که برای افزایش ساعات معاملاتی بازارهای ژاپن تصمیمی گرفته شود بازار هنوز آماده این طرح نیست و لغو کردن این تصمیم نیز به نظر تأثیری بر سهام شرکت ها به جای نمی گذارد.

تحقیقات تئوری و دانشگاهی در ماه جولای در بورس توکیو به این نتیجه رسید که معاملات شبانه برای افزایش کارآیی این بازار ضروری به نظر می رسد در حالی که پس از آن فرضیه افزایش ساعات معاملاتی در ساعات عصرگاهی و پس از آن افزایش ساعات معاملاتی اصلی در بورس این کشور مطرح شد که هنوز نتیجه واحدی را به دست نیاورده است.

بازار اوراق بهادار ژاپن از ساعات 9 صبح تا 11 فعالیت خود را آغاز می خود و از ساعات 11تا 12:30 وقت ناهار و استراحت است و مجدد در ساعت 12:30 تا 15 فعالیت خود را ادامه می دهد .

آخرین تاریخی که بورس توکیو ساعات معاملاتی خود را افزایش داد در سال 2011 میلادی بود که ساعات استراحت و ناهار 90 دقیقه ای خود را کنسل کرد و به ساعات بازار افزود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست