بازدید 85107

روایت تکان‌دهنده دختر ایزدی از جنایات داعش

یک دختر 15 ساله ایزدی پس از فرار از بند گروهک تروریستی داعش جزئیات هولناکی را از حادثه به گروگان رفتن خود و خانواده‌اش بیان کرد.
کد خبر: ۴۴۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 16 November 2014
یک دختر 15 ساله ایزدی پس از فرار از بند گروهک تروریستی داعش جزئیات هولناکی را از حادثه به گروگان رفتن خود و خانواده‌اش بیان کرد.

العالم به نقل از سومریه‌نیوز نوشت: هزاران دختر نوجوان و جوان ایزدی، از اقلیت‌های عراق، در اوایل ماه اوت گذشته به دست عناصر گروهک تروریستی داعش در شمال عراق ربوده شدند. این دختر 15 ساله یکی از اندک افرادی است که توانست از دست گروهک تروریستی داعش فرار کند.

بر پایه این گزارش، نیویورک تایمز به نقل از این دختر عراقی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: داعش دختران ربوده شده را از خانواده‌هاشان جدا می‌کند و آن‌ها را همچون کالایی میان عناصر تروریست خود معامله می‌کند. تروریست‌های داعش دختران ربوده شده را وادار به ازدواج اجباری می‌کنند و آن‌ها را به صورت مکرر مورد تعرض قرار می‌دهند.

بر پایه این گزارش، داعش ماه گذشته در مقاله‌ای در مجله انگلیسی این گروهک موسوم به "دابق" برخی از اوهامش را درباره "غنائم به دست آمده از عملیات سنجار" مطرح کرد که بر اساس آن 5 بَرده زن به "حکومت" داعش داده می‌شود و بقیه زنان "اسیر" میان سایر تروریست‌ها تقسیم می‌شود.

ماثیو باربر، عضو مرکز مدیریت بحران سنجار، در این زمینه گفت: داعش 5 تا 7 هزار زن ایزدی را ربوده است.

این در حالی است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد: "ربایش ایزدی‌ها و اقداماتی که علیه آن‌ها انجام می‌شود به مرحله جنایت ضد بشری رسیده است.

دختر ایزدی که موفق به فرار از دست تروریست‌های داعش شده، در ادامه خاطراتش می‌گوید: داعش اتومبیل خانواده ما - شامل والدین و 5 خواهر و برادرم - را در مسیر سنجار متوقف کرد و ما را با خانواده‌های دیگر به شهرداری سنجار برد و در آنجا زنان و کودکان را از مردان و پسران جوان جدا کرد.

وی افزود: آن‌ها دختران جوان مجرد و دختران بزرگ‌تر (از نظر سنی) را انتخاب می‌کردند. من در حالی که می‌ترسیدم، دست مادرم را گرفته بودم؛ یکی از تروریست‌های داعش جلو آمد و اسلحه‌اش را روی سرم گذاشت. مادرم به من گفت اگر می‌خواهی اینجا جلوی چشمم کشته نشوی، برو. من و دو خواهر 19 ساله و 12 ساله‌ام با ده‌ها دختر دیگر در قالب کاروانی به موصل منتقل شدیم و به مدت 9 روز ما را در یک خانه حبس کردند. سپس ما را به ساختمان سه طبقه‌ای بردند که صدها دختر "اسیر" دیگر در آنجا بود.

این دختر ایزدی اضافه کرد: این ساختمان محل توزیع دختران ربوده شده میان عناصر داعش بود. تروریست‌هایی که رتبه کمتری داشتند فقط می‌توانستند یک دختر را انتخاب کنند و آن‌ها که رتبه بالاتری داشتند، دختران بیشتر.

وی درباره آنچه برای وی و خواهرانش اتفاق افتاد، می‌گوید: مردی که می‌خواست من را با خود ببرد و با خودداری من مواجه شد، خنجرش را روی گردن خواهرم گذاشت و گفت اگر با او نروم خواهرم را می‌کشد. این در حالی بود که خواهر کوچکم بهت زده به ما نگاه می‌کرد.

این دختر ادامه داد: طی چند هفته 8 بار مرا به مکان‌های مختلفی بردند که محل نگهداری دختران ربوده شده بود. سپس از طریق مرز به سوریه منتقل شدم و یک روز را در خانه‌ای در شهر رقه (در شرق سوریه) گذراندم و سپس تروریست‌ها مرا با دختران دیگری در بازار بَرده‌ها به فروش و مزایده گذاشتند.

وی افزود: دختران ربوده شده مورد تعرض قرار می‌گرفتند و وادار به ازدواج می‌شدند، اما من توانستم از پنجره یکی از خانه‌ها شبانه فرار کنم و به یک روستای مرزی بروم. مردم این روستا مرا پنهان کردند و به یک روستای کُردی منتقل شدم و در نهایت به پناهگاه ایزدی‌ها در شهر خانقین برگشتم.

دختر ایزدی که از دست تروریست‌های داعش فرار کرده است، تاکید کرد: اکثر دخترانی که مورد تعرض تروریست‌ها قرار گرفتند، آنچه را که برای آنان اتفاق افتاد، برای غریبه‌ها مطرح نمی‌کنند. این اتفاقات باعث شد حدود 150 دختر ایزدی دست به خودکشی بزنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۷
انتشار یافته: ۲۹
ایزدی ها باید هر چه زودتر همه داعشی ها رو بکشند. این نظر من است هر چند بقیه مخالف باشند.
لعنت وشرم برامرای جمودپیشه عربستان وهم دستان غربیشان که این مغول های وحشی قرن21رابه جان مسلمانان و منطقه انداختند...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
چقدر نژاد پرستانه نفرین کردی؟؟؟!!! تو که از اونها بدتری
انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
خطابم به انهایست که پاسخ منفی دادند مطمئنم شما هم خوی وحشی گری در وجود کثیفتان است که عمل ننگین و ضد بشری و ددمنشانه آن ادمهای بدور از انسانیت و بدتر تر از حیوانات وحشی را تأیید می کنید خداوند شما را با ااسلاف وحشی تان را که سر عزیز ترین انسانها نزد خدای تبارک و تعالی را هم بریدید محشور گرداند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
و منفی دهندگان
ای خدا تا کی شاهد این وحشی گریها باشیم. چرا دولتها باهم متحد نمیشن و سفره ی این بدتر از حیوانها را از روی کره ی زمین جمع نمیکنن
امیدوارم که عدل الهی دامان کشورهایی چون عربستان و ترکیه و قطر رو که پول میدن و این جنایتها رو انجام میدن بگیره....
ای وای، خدا لعنت کنه داعش رو
راستی تابناک این چه جمله ای هست که می نویسی: مورد تجاوز قرار میگیرند و وادار به ازدواج میشوند؟! تکه دومش کاملا اضافی است، وقتی تعرض میکن که دیگه ازدواج معنایی نداره
خداوند تمام اسرای دردست داعش را اعم از مردان و زنان چه سنی و ایزدی و شیعه و غیره را نجات بده.
لعنت خدا بر تمام جانیانی که به اسم دین به جان مردم افتاده ند و جنایت می کنند
دست پرودگان صهيونيست و عربستان بهتراز اين از آب در نمي آيند. روي شمر و يزيد را سفيد كردند.
نمیدونم ولی ما مسلمانها مقصریم فقط از لبیک یا حسین گفتنشو بلدیم از کربلا هم رفتنشو از عاشورای هم فقط مراسم گفتنشو. برامون هم مهم نیست که بر سر دیگر مسلمانها چی میاد. البته این بی تفاوتی در جامعه مسلمانان همیشه بوده.
پاسخ ها
همت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
جناب ناشناس میشه بگی وقتی مرد ایزدی جلوی چشمش همه کاری با ناموسش میکنن هیچ کاری نمیکنه چرا باید من مسلمان کاسه داغ تر از آش بشم ؟
تو اگه راست میگی رگ غیرتت خیلی گرفته جاهای دیگر مسلمانان دارن بدتر از این زن ومرد قتل عام میشن به داد اونها برس
خدایا چرا کاری نمیکنی این همه ظلم و جور را چگونه نظاره مکنی
این حرامزاده های داعش هم نتیجه همین وهابی ها هستند.
اینا دیگه کی هستن !!!!

واقعا طرز فکر اینا چی هست !! به چی اعتقاد دارن !!!
یعنی پست تر از داعش نداریم خدا زندگی داده دینش به تو چه دلم میخواست گردن این وحشیا رو میزدم که مادر و بچه هم رحم نمیکنن
لعنت فرستادن ومرگ بر داعش گفتند مشكلي را حل نمي كند اگر معتقد است وتوانايي دارد به جنگ با داعش برود
خداوند تمام اسرای دردست داعش را اعم از مردان و زنان چه سنی و ایزدی و شیعه و غیره را نجات بده.
و از خدا می خواهیم که همین بلا بر سر ترکیه و عربستان و اردن و قطر بیاید. خدا بدتر از داعش های خوک صفت و حیوان را نصیب این کشورها کند. این چند کشور از امریکا و انگلیس در این خصوص بدترند.
هرچند كه عراقي ها به ملت ما در طول دفاع مقدس رحم نكردند، اين چوب خداست. ولي خدا به دادشان برسد.
به شدت تكان خورديم
خدالعنتشون کنه وریشه ی این کافرا را اززمین بکنه به عنوان یک زن مسلمان تو امنیت زندگی میکنم ولی خدا میدونه دایم به فکر این خانمها هستم دلم ریش میشه خدانجاتشون بده بحق رسول الله
خدا لعنت کند بانیان این جنایات ضد بشری از ازل تا بد را
لعنت خدا بر این نامسلمونهایی که به اسم مسلمانی دارند دین عزیز اسلام رو که سراسر پر از رحمت و عشق و مردانگی و همدردی و مهربانی است تو دنیا به دینی پر از خشونت و نا مردمی معرفی میکنند. اینها همون صهیونیستهایی هستند که تمام وجود کثیفشون از نفرت به اسلام سرشاره.
امیدوارم روزی برسه که این کثافتهای متعفن به بدترین صورت تقاص تمام کارهای کثیفشون رو بدهند.
آيا زمان صدور فتواي جهاد اسلامي و ملي جهت از بين بردن داعش نرسيده است؟ تو رو خدا ملاحظه کاري بس است.
ما مسلمان ها باید زودتر اقدام کنیم .بالاخره باید کاری کرد و این غده های چرکین را جراحی کرد .
داعش ساخته دست کسانی است که معروف به شیطان زمین هستند اما الان خودشان میدانند که اشتباه کرده اند اما فایده ای ندارد وقتی هم بمب واتش دامن خودشان را گرفت میفهمند تروریست یعنی چه- 10درصد داعش غیر عرب هستند واین نشان دهنده ی این است که اون ها فقط به دنبال اختشاش وحشت بین مردم هستند واین یعنی داعش را امیکا و کشور های دیگری مثل امریکا ان را به وجود اورده اند
یک راه مهم برای مقابله با این جنایات تحریم عربستان است .درست است که حج برای برخی واجب است اما عربستان از عوامل پشت پرده است مدتی حداقل حج متوقف شود این پولها ی که به عربستان سرازیر میشود از آن طرف به جیب داعش سرازیر میشود وما غیر مستقیم در جنایات شریک میشویم کاش همه مسلمین عربستان را تحریم میکردید مراجع باید به این نکته توجه کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی