بازدید 4464

دیدار نوری مالکی با تولیت آستان قدس رضوی

آمریکایی ها بعد از ناکامی در این عرصه و در شرایطی که ما وارد مرحله بازسازی کشورمان شده بودیم، با فتنه ای جدید و در لباس داعش و النصره توطئه خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۴۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵ 13 November 2014
معاون رئیس جمهوری عراق با اشاره به تلاش نافرجام آمریکایی ها برای حضور نظامی در خاک این کشور گفت: آمریکایی ها بعد از ناکامی در این عرصه و در شرایطی که ما وارد مرحله بازسازی کشورمان شده بودیم، با فتنه ای جدید و در لباس داعش و النصره توطئه خود را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «نوری مالکی» در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، هدف اصلی این جریان ها را اختلاف افکنی میان شیعه و سنی عنوان کرد.

وی گفت:آمریکایی ها این فتنه گری را از سوریه شروع کردند و سپس به عراق سرایت دادند و به نظر می آید، تسری آن به دیگر کشورها را در برنامه دارند.

وی تاکید کرد:براین اساس ما نباید اجازه دهیم حکومت سوریه سقوط کند،چراکه اگر این حکومت ساقط شود، مشکلات متعددی برای همه کشورهای منطقه به وجود خواهد آمد.

نخست وزیر سابق عراق هم چنین به تلاش های صورت گرفته برای خارج کردن آمریکایی ها از خاک کشورش اشاره و عنوان کرد: حق امت اسلامی است که با عزت، شرف و کرامت زندگی کند و این همان جایگاهی است که خداوند متعال، رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای ما در نظر گرفته اند.

نوری مالکی با تاکید بر اینکه نبرد ما همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: همچنان خطرهای بسیاری برای امت اسلامی و افراد مخلص این امت وجود دارد ولی با همراهی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان دیگر کشورهای اسلامی از جمله لبنان، عراق، سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس، پیروزی از آن این امت خواهد بود.

معاون رئیس جمهور عراق، به دلیل مقابله استکبار با امت اسلامی به ویژه کشورهای عراق و ایران اشاره کرد و گفت : مشکل ما از نظر آن ها این است که به کمک خداوند متعال توانستیم به یک قطب در برابر استکبار و کشورهای مستکبر و طمع ورزی های آن ها تبدیل شویم و آن ها به همین علت برای شکست دادن ما وارد عمل می شوند.

نوری مالکی افزود: مستکبران تحول و پیشرفت ما را نمی خواهند و علاقه مند هستند که کشورهای ما همیشه به آن ها وابسته باشند.

وی با بیان اینکه آن ها قصد داشتند نیروهای مسلح را در خاک ما نگه دارند، گفت: ولی ما آن ها را از خاک خود بیرون کردیم و عزم راسخ داشتیم که سرزمین مان از مداخله گری هایشان پاک و بی آلایش باشد.

وی افزود: قدم های بلندی برداشتیم و به حمدالله توانستیم موفقیت های چشم گیری به دست آوریم و نیروهای آمریکایی و نیروهای سایر کشورها را از خاک خود بیرون کنیم.

نوری مالکی با اشاره به اینکه این کار مورد پسند آنها نبوده و به منزله ضربه بزرگی برایشان بوده است، اظهار داشت: حتی کشورهایی مثل آلمان و کره نیز از ما می پرسند که چطور توانستید این ها را از خاک کشورتان بیرون کنید؟ در حالی که ما 60 سال است نمی توانیم آنها را از خاکمان بیرون کنیم.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن گفت: تجربه امام راحل (ره) به همه آزادگان و انقلابیون دنیا درس های بزرگی می آموزد زیرا نیت و هدف آمریکا، نیت پلیدی است که نمی توان به آن هیچ اعتمادی داشت.

او با اشاره به ماجرای ظهور جبهه ملی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: آمریکا قصد داشت به وسیله جبهه ملی، انقلاب اسلامی را دور بزند و جبهه ملی گمان می کرد که انقلاب اسلامی از تجربیات سیاسی اعضای این جبهه استفاده خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا نمی دانست امام خمینی(ره) از آنها تجربیات سیاسی و عمق دقت نظر بیشتری دارند و دیدیم که همچون برگهای خزان، یکی پس از دیگری ریختند و آمریکا در کاشتن عوامل خود در جای جای انقلاب اسلامی موفق نشد.

معاون رئیس جمهور عراق گفت: ما هم می توانیم از این تجربه، عبرت های فراوانی بگیریم و در کشورمان این رویه را پیش ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار مواضع آقای نوری مالکی در زمینه مقابله با استکبار در زمان تصدی پست نخست وزیری و پس از آن را ستود.

آیت الله 'عباس واعظ طبسی' اظهار کرد: آنچه باید همیشه مورد توجه باشد، این است که خروج آمریکایی ها فقط به خارج شدن یک گروه رسمی خلاصه نمی شود بلکه گاهی عوامل آن ها در مناصبی به کار گرفته می شوند و می توانند همان نقش و سیاست آمریکایی ها را در فرصت مناسب به کار بندند.

نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: امام خمینی (ره)، در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی متوجه مساله مزبور بودند و دستور دادند که عوامل سرشناس آمریکایی ها و رژیم شاه به کار گرفته نشوند که اگر چنین نمی شد، این نیروها مشکلات بسیاری برای ما به وجود می آوردند.

وی ادامه داد: همچنان که دیدیم کوچکترین افراد وابسته به شاه در خارج از کشور چه کردند و در نهایت قدرت جمهوری اسلامی ایران و تدبیر امام خمینی(ره) مانع فعالیت های سیاسی و فرهنگی آنها شد.

آیت الله واعظ طبسی گفت: معمولا صداقت و صفای نیروهای انقلابی، باعث می شود، گمان کنند که امکان استفاده از تجربیات نیروهای وابسته وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس نیروهای انقلابی می گویند که مدتی به آن ها فرصت دهیم و از توانشان استفاده کنیم در حالی که این طور نیست و به طور کلی آمریکایی ها و قدرت های مستبد و اذنابشان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و اگر صدها سال هم به آن ها محبت کنید، در نهایت خیانت می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان همچنین اقدام آقای نوری مالکی در جریان انتقال قدرت در عراق را ستود و اظهار داشت: این کاری که شما انجام دادید و گذشت کردید، بسیار مهم بود.

وی اظهار کرد: ما خیلی نگران شرایط عراق بودیم ولی شما با اقدام شجاعانه سپردن مسئولیت به دیگران، نگرانی ها را رفع کردید و امید عراقی ها را افزایش دادید.

آیت الله واعظ طبسی افزود: برای ما عزت، استقلال و تمامیت ارضی عراق بسیار اهمیت دارد و این مهم با وحدت و گذشت به دست می آید بنابراین امیدواریم خداوند متعال شما، دوستان و هم فکرانتان را کمک کند که این اتحاد، وحدت و برادری را با تدبیر دنبال کنید و شک نداریم که دشمن شکست می خورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر