بازدید 5239
صباح زنگنه در گفت و گو با «تابناک»؛

احتمال بروز انتفاضه سوم در فلسطین بسیار زیاد است

صهیونیست ها با توجه به فعالیت هایی که از سوی داعش در منطقه شکل گرفته است و همچنین بروز ناآرمی ها در سوریه، عراق، مصر و برخی از مناطق لبنان؛ تصور کرده اند که الان فرصت مناسبی است تا بتوانند به اهداف خودشان در منطقه برسند.
کد خبر: ۴۴۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸ 11 November 2014
احتمال بروز انتفاضه سوم در فلسطین بسیار زیاد است

جنبش خشم جوانان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در پی اقدامات مکرر در هتک حرمت مسجد الاقصی ادامه دارد. در همین حال مقامات این رژیم تدابیر امنیتی شدیدتری را در غزه و کرانه باختری به اجرا گذاشته اند.

به گزارش «تابناک»، امروز در شهرک‌های اطراف نوارغزه (جنوب فلسطین اشغالی) حالت آمادهباش کامل برقرار شده است. همچنین صهیونیست‌ها از حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه به این شهرک‌ها نگران هستند.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی از افزایش نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری در پی افزایش حملات فلسطینی‌ها با استفاده از سلاح سرد خبر میدهند. همچنین در حال حاضر دو هزار نیروی امنیتی وظیفه حفظ امنیت شهرک‌ها در کرانه باختری را بر عهده گرفته‌اند.

در پی تحرکات رژیم صهیونیستی در این منطقه یک جوان فلسطینی دیگر در کرانه باختری پس از آنکه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت، صبح امروز (سه شنبه) به شهادت رسید. همچنین درادامه بازداشت‌های گسترده 6 جوان فلسطینی ساکن الخلیل، قلقلیه و نابلس واقع در کرانه باختری بازداشت شدند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز امروز در مراسم دهمین سال مرگ یاسر عرفات در رام‌الله در کرانه باختری با هشدار به رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل سرانجام از یهودی‌سازی قدس و اشغال آن عقب‌نشینی می‌کند، آن را پایتخت فلسطین دانست و گفت: قدس پایتخت فلسطین است و ما از این موضع کوتاه نخواهیم آمد.

عباس با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری و شعله‌ور کردن خشم مردم، تصریح کرد که «اقدامات اسرائیل منطقه و دنیا را به سوی جنگی دینی سوق می‌دهد. تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و قدس به جنگ دینی منجر خواهد شد».

در همین ارتباط صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با تابناک به ابعاد مختلف تحرکات اخیر صهیونیست ها در کرانه باختری پرداخته است.

وی در ابتدا گفت؛ اقدامات ضدبشری و ضد قواعد بین اللملی و توهین هایی که به مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی اعمال می شود و همچنین تلاش برای تغییر هویت آن منطقه از طریق شهرک سازی های صهیونیستی در پیرامون مسجد الاقصی و قدس شریف دلیل اصلی ناآرامی های اخیر در این منطقه است.

زنگنه اضافه کرد؛ از طرف دیگر اعمال فشار، کشتار و آزاری که مستقیم به مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی وارد می شود؛ همه این ها جمع و به صورت اعتراضات گوناگونی ظاهر می شود. طبعاً مردم فلسطین وقتی که ببینند کشورهای عربی توجهی به مشکلاتشان نمی کنند؛ بلکه مشغول زندگی خود هستند و احیاناناً با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند؛ ناگزیر هستند به خودشان متکی باشند و به تلاششان تا رسیدن به اهداف خودشان ادامه بدهند.

وی در ادامه با اشاره به جلسه اضطراری نتانیاهو برای رسیدگی به این ناآرامی ها بیان داشت؛ هدف صهیونیست ها از اقدامات اخیر در کرانه باختری و قدس بسیار روشن است. صهیونیست ها تلاش می کنند کل سرزمین فلسطین را در اختیار بگیرند و اگر بتوانند کل کشورهای همسایه فلسطین را هم همراه بکنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این سئوال که چرا صهیونیست ها در این شرایط این کارها را می کنند؛ بیان داشت؛ صهیونیست ها با توجه به فعالیت هایی که از سوی داعش در منطقه شکل گرفته است و همچنین بروز ناآرمی ها در سوریه، عراق، مصر و برخی از مناطق لبنان مسئولین رژیم صهیونیستی تصور کرده اند که الان فرصت مناسبی است تا بتوانند به اهداف خودشان در منطقه برسند.

احتمال بروز انتفاضه سوم در فلسطین بسیار زیاد است

زنگنه پیرامون اهداف صهیونیست ها در منطقه گفت؛ هدف مرحله ای صهیونیست ها تقسیم مسجد الاقصی به دو بخش است. ولی هدف نهایی تصاحب کل مسجد الاقصی و کل مناطق فلسطینی است. همانگونه که مشاهده کردیم در مورد حرم ابراهیمی در الخلیل همین کار را کردند و نهایتاً حاکمیت مطلق صهیونیست ها در آنجا مشهود است.

صباح زنگنه در پایان گفت؛ با توجه به تحولات اخیر فلسطین احتمال بروز انتفاضه سوم بسیار زیاد است . البته این بستگی به انسجام، همت و پیگیری احزاب و گروه های فلسطینی خواهد داشت که بتوانند مردم را منسجم بکنند و در یک جهت گام بردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار