بازدید 19031

اولتیماتوم پلیس برای کارتهای پایان خدمت قدیمی

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال 94 کارتهای پایان خدمت قدیمی فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن، هیچ کار اداری انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ 22 October 2014
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال 94 کارتهای پایان خدمت قدیمی فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن، هیچ کار اداری انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی با اشاره به تاریخچه شروع صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این صدور کارتهای معافیت از خدمت به صورت تمرکزی به عهده سازمان وظیفه عمومی ناجا بوده، لذا براساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا کارتهای پایان خدمت نیز به صورت متمرکز توسط این سازمان صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که لزوم تجمیع اطلاعات نیز احساس می‌شد، از سال 90، طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت و تبدیل شدن آنها به کارت‌های هوشمند نیز در دستور کار سازمان وظیفه عمومی ناجا قرار گرفت که یکی از دلایل مهم آن، کاغذی بودن کارتهای قدیمی، عدم دسترسی کامل به اطلاعات آنها و عدم ارتباط سیستمی و الکترونیکی بود که اجازه سرویس دهی به مردم را از پلیس سلب می کرد.

به گفته کریمی، دیگر سرویس‌های الکترونیکی مانند گواهینامه، گذرنامه و ... در بستر اینترنت نیز به واسطه تجمیع اطلاعات وظیفه عمومی امکان پذیر شده و این مهم باعث تسهیل روندها و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم شده است تا جایی که متقاضیان این خدمات در هرکجای کشور بدون مراجعه به نقطه‌ای که خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند، می‌توانند این سرویس‌ها را دریافت کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت نیز، گفت: از سال 90 و با شروع طرح تجمیع اطلاعات در چند مرحله، فرصت تعویض کارت ها تمدید شد و در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است؛ تعویض کارت های معافیت در سال گذشته به اتمام رسید بطوریکه کارتهای معافیت قدیمی فاقد اعتبار بوده و اگر کسی برای انجام امری آن را ارائه دهد، مورد قبول واقع نمی شود.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: پایان سال 93، آخرین مهلت تعویض کارت های پایان خدمت است و از ابتدای سال 94 کارت‌های پایان خدمت قدیمی نیز فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن هیچ کار اداری انجام نمی شود؛ البته این موضوع به منزله این نیست که تعویض این دسته از کارت ها صورت نمی‌گیرد بلکه تا شهریور ماه سال آینده انجام می‌شود، اما همانطور که تأکید شد در سال 94 با کارت‌های قدیمی هیچگونه امور اداری انجام نشده و از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

به گفته کریمی، تاکنون هشت میلیون کارت پایان خدمت صادر شده و پیش بینی ما این است که شش میلیون نفر دیگر نیز برای تعویض کارت خود باید مراجعه کنند، اما از مردم درخواست می کنیم که این امر را به پایان سال موکول نکنند چراکه در صورت ازدحام مدت زمان صدور کارتها از یک ماه بیشتر شده و طبیعی است که زمان تعویض طولانی تر می‌شود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: 99.5 درصد متقاضیان دریافت کارتهای هوشمند پایان خدمت، کارت‌های خود را ظرف یک ماه دریافت می کنند اما ممکن است نیم درصد افراد به دلیل از بین رفتن پرونده هایشان در یگانهای خدمتی و یا جابجایی یگان‌ها، با مشکل مواجه شده و صدور کارت‌های آنان بیشتر از یک ماه به طول انجامد؛ در برخی از موارد نیز که ممکن است اطلاعات افراد در سیستم و یا دفاتر تفصیلی نیروهای مسلح وجود نداشته باشد و امکان احراز اصالت کارتهای آنان نباشد، در این صورت متقاضیان را فراخوان کرده و از آنان می خواهیم که با پیگیری از یگان خدمتی خود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر به ما این امکان را بدهند که اصالت کارت را تایید کرده و برای آنان کارت هوشمند صادر کنیم.

وی گفت: تا پایان سال 93 کارتهای قدیمی از چرخه فعالیت‌های اداری خارج شده و مردم تا با نیاز صد در صدی مواجه نشدند، برای تعویض کارت خود اقدام نمایند، چراکه افرادی هستند که برای سفر خارج از کشور و یا سفر حج و... به همین با مشکل مواجه می شوند و این باعث وقفه در انجام کارهای آنان می شود.

کریمی تصریح کرد: از سال 88 مشمولانی که از خدمت معاف شده و یا خدمت خود را به پایان رساندند، کارت هوشمند دریافت کرده اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر اینکه با وجود این کارت ها، امکان جعل به صفر رسیده است، گفت: کارت های هوشمند باعث بوجود آمدن چرخه اطلاعات شده است که طی آن دیگر لازم نیست مردم برای دریافت خدماتی چون گواهینامه، گذرنامه و ... به زحمت افتاده و کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را نشان داده و یا کپی بگیرند، چراکه اطلاعات سیستمی بستر چرخش اطلاعات و ایجاد وب سرویس ها را ممکن کرده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: مردم هرچه زودتر برای تعویض کارت های پایان خدمت خود اقدام کرده و این مهم را به روزهای پایانی سال موکول نکنند چراکه در این صورت دفاتر ما با حجم زیادی از درخواستها مواجه شده و در نهایت زمان صدور کارت ها طولانی تر می‌شود.

کریمی در پایان تصریح کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با سامانه تلفن گویا 096480 تماس حاصل و یا به سایت سازمان وظیفه عمومی به نشانی Vazifeh.police.ir مراجعه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۲۰
چرا هزینه تعویض کار تها را مردم بدهند نظام وظیفه اشتباهات خودشو با پول مردم جبران نکنه. لطفا حساب کنید پولهای جابجا شده برای تعویض کارت ها را. دفاتر پستی و پلیس +10 و اشتغال زایی را
من اواسط سال 89 خدمتم تموم شد ولی کارت قدیمی بهم دادن.
پلیس که اینقدر برای مردم اولتیماتوم تعیین نمیکنه، صبح تا شب مردم را درگیر پلیس کردید. مردم که نباید اینقدر با پلیس سرو کار داشته باشند، مگه مردم دزد و جنایتکارند که هر روز برای کارت پایان خدمت و گواهینامه و سوخت و پلاک و هزار چیز دیگه باید با پلیس سرو کار داشته باشند؟ این چیزها کار شهرداری ها و نهادهای غیر نظامی باید باشد.
بهتر است برای افراد غایب و مشمول و فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت ممنوعیت های استخدامی و محرومیت از برخی خدمات اجتماعی اجرایی گردد تا اثرات آن در جامعه دیده شود... بسیاری از این افراد بدون هیچگونه نگرانی به کار و تحصیل و ... ادامه می دهند!!!!!
با سلام بنده 20 ماه در مرزهای غربی خدمت کردم و حقوق 3 ماه آخر هم پرداخت نشد .حالا چرا بنده برای ارائه خدمت با حقوق ماهانه 8 هزار تومان در سال 82-83 چرا باید برای تعویض کارت که تمام منفعت آن برای نظام وظیفه است پول پرداخت کنم .
بسمه تعالی
اینجانب ناصر قدسیان در تاریخ 10/10/64 به خدمت اعزام و 10/2/67 مرخص شده ام(28 ماه خدمت). خدمت خود را در کمیته های انقلاب آن زمان گذرانده ام.
1- برای تعویض آبان سال 92 مراجعه کرده و هنوز جوابی نیامده است. حدود یکسال!!
2- تا کنون 4 بار پاسپورت گرفته ام. همچنین دانشگاه و .... . چطور تا کنون اصالت آن احراز شده است؟
3- بر فرض پایان خدمت من قلابی باشد!! در سن 50 سالگی به خدمت خواهم رفت؟؟
4- پایان خدمت و پاسپورت و شناسنامه و .... مدارک احراز هویت و امنیتی هستند. وقتی بایگانی اینها این وضع را دارد، وای به حال بقیه جاها!!!
کارت های قدیمی چه عیب و ایرادی دارند که این همه اصرار برای تعویض آنها وجود دارد جز این است که می خواهند یک هزینه اضافی با جبر و زور از مردم می گیرند اینجانب که قریب 30 سال پیش کارت پایان خدمت گرفتم چه لزومی به تعویض وجود دارد در ضمن چه خدمات فزایند ه ایی به دارندگان این کارت ها داده می شود تعداد زیادی از افراد خدمت کرده شغلی برای زندگی ندارند در واقع باید کارت ها ی قدیمی را اتوماتیک وار عوض می کردند و برای دریافت آنها اطلاع رسانی می کردند
یک پیشنهاد: فرمانده محترم برای راحتی مردم کارتهای مردم را بر اساس بایگانی خود صادر نموده و برای اشخاص ارسال نمایند و سپس اعلام فاقد الاثر بودن کارتهای قدیمی نمایند. همین امر را راهنمایی و رانندگی برای معامله خودرو انجام داد و برای مردم بسیار خوشابند بود. متشکر.
من کارت پایان خدمتم را تیرماه سال 92 تحویل داده ام ولی هنوز کارت جدید برایم نیامده است و پیگیریهایم هم به جایی نرسیده است. وقتی پیگیری می کنم می گویند که چاپ شده ولی هنوز که هنوز به دستم نرسیده که هیچ حتی پیامکش هم نیامده است. در این وضع مقصر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من پنج ماه پیش برای تعویض کارت مراجعه و مدارک تحویل دادم ولی هنوز کارت جدید ارسال نشده ، مگر کنترل و صدور کارت جدید حداکثر چقدر زمان می بره ؟
چرا هزینه تعویض کارت باید بر دوش مردم باشد؟
یعنی هم 2 سال خدمت کنیم هم هزینه تعویض کارت بدهیم؟!!!
چرا سایت شما یک گزارش تهیه نمیکند که برای خدمت مفتی هم برای تعویض کارت باید پول بدیم؟؟ چرا؟؟؟ بیمه ما که حساب نشد و عملا دو سال از عمر بیمه حساب نمیشه . چیزی هم باد نگرفتیم تازه باید پول ارائه کارت را هم بدهیم !!!!
من 8 ماهه کارت رو دادم برای تعویض میگن هنوز صادر نشده
می بینید مسخره بازی ها را
اولا کلی پول میخواین که کارت را عوض کنند
اقا جان نمیخواهیم عوض کنیم مگه زوره
دوما اگر نیروهای مسلح مخصوصا سپاه اطلاعات شما را گم کرده باشد باید خودت مثلا از یزد پاشی بری تبریز دنبال کارهات
واقعا ظلم نیست>واقعا مسخره نیست؟؟؟
وبسایتش که کار نمیکند!!!!!
شايد باور نكنيد
نزديك به 5 يا 6 ماه پيش به پليس به اضافه ده يكي از شهرهاي استان اصفهان مراجعه و همه مدارك و مراحل تعويض كارت پايان خدمتم را انجام و رسيد گرفتم. بعد از دو سه هفته پيام اومد كه بايد به يگان خدمتي مراجعه كنم به پليس 10+ رفتم به حوزه نظام وظيفه هدايت شدم. چون تيپ 35 تكاور گيلانغرب خدمت كردم خواستم راهي پيش پايم بگذارند شايد مجبور نشم اونهمه راه را تا گيلانغرب بروم. رفتن به تهران (لويزان) را پيش پايم گذاشتند. يك روز مرخصي گرفتم و با يك شب اتوبوس سواري به اون ستاد پشتيباني ارتش توي خيابان تهران رفتم. جالب بود فكر ميكردم فقط من اين مشكل دارم اونجا ديدم هزاران نفر ديگه مثل من خودشونو رسوندند اونجا. رسيد پليس 10+ را ازمون گرفتند و بدون هيچ رسيد ديگري به شهرستان رهسپارمون كردند. دكتري قبول شدم اتفاقا تهران. رفتم براي ثبت نام. هيچ مدركي دال بر پايان خدمت نداشتم. فلاكتم شروع شد. به نزديكترين پليس10+ مراجعه كردم. هييييييييچ دستگيرم نشد . به همون ستاد ارتش هدايت شدم. فقط يه كپي از كارت پايان خدمت دارم با ارائه اونهم هيييييچ فايده نداشت. قسمت جالب قضيه اينه كه اون يگان(تيپ35) تكاور گيلانغرب كه من و يكي از دوستام اوجا خدمت كرديم اطلاعات ما را توي سيستم وارد نكرده و تاوان كوتاهي اون يگان را من و امثال من بايد پس بدهيم. نااميد از همه جابه قصد بازگشت به طرف مترو تاكسي دربست گرفتم چون تاكسي ديگه اي نبود قضيه را برا راننده تعريف كردم. اون بنده خدا چون يه آشناشون توي پليس 10+ بود برام پارتي بازي كرد و يه گواهي تحويل مدارك براي تعويض كارت پايان خدمت دست و پا كرد. مشكل ثبت نام دكتري را دقيقه نود كه نه 120 با يك خاك به سري حل كردم. بايد براي اينكه آقايون زحمت بكشند اطلاعات بنده رو وارد سيستم(كامپيوتر) كنند حتما خود بنده يك روز ديگه مرخصي بگيرم تشريف ببرم گيلانغرب. آيا هنوز اون يگان هست نيست منحل شده، ادغام شده. نزديك دوسال در بدترين جا خدمت كرديم كارت پايان خدمت گرفتيم حالا دوباره بايد بدويم و بدويم. ظاهرا اين مشكل فقط مشكل من نيست از يكي از دوستان هم كه هم خدمتي بوديم شنيدم اونهم همين مشكلو داره. ببينيد تو اين مملكت چه خبره؟ خدا ميدونه چند نفر از اين مشكلات دارند و چقد بايد هزينه كنند براي يك كاري كه اصلا نيازي به چنين دربه دريهايي نيست. تو قرن ارتباطات تو اين مملكت چه خبره؟ هزينه اي كه پليس 10+ ميگيره پس برا چيه؟ و هزاران سوال بي جواب
سلام طبق قانون نظام وظیفه افراد بالای 50 سال نیاز به کارت پایان خدمدت ندارند اگر بحث سر پول دفاتر +10هست که مردم بروند بدهند همینجوری
کارت من یک سال طول کشید رسید دستم....
آن فوتبالیستهائی که کارت جعلی داشنتد هوشمند بود ؟!! ضمنا بعد از سال 88 هم بوده . صرفا جهت اطلاع جناب سر تیپ
14000000 نفر بايد هر يک مبلغ حدود 20000 تومان پرداخت کنند. اين يعني حدود 300 ميليارد تومان درآمد براي نظام وظيفه. رفتيم 2 سال از بهترين سالهاي زندگيمون را با مشقت خدمت کرديم حالا بايد بابت او پول هم بدهيم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر