بازدید 10148

بازگشت حافظه در بیماران آلزایمری

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس از معکوس شدن روند فقدان حافظه در بیماران آلزایمری برای نخستین بار خبر دادند.
کد خبر: ۴۳۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸ 05 October 2014
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس از معکوس شدن روند فقدان حافظه در بیماران آلزایمری برای نخستین بار خبر دادند.

به گزارش ایسنا، پژوهش کوچکی بر روی 10 بیمار نشان داد که حافظه 9 نفر از آنها پس از سه تا شش ماه درمان، ارتقا پیدا کرد.

این یافته‌ها برای اولین بار نشان داده‌اند که فقدان حافظه در بیماران قابل بازگشت است.

شش بیمار در زمان پیوستن به پژوهش مذکور یا از کار خود دست کشیده یا با مشکلاتی در کارشان روبرو شده بودند. پس از درمان، همه آنها توانستند با بهبود عملکرد بر سر کار خود بازگشته یا کارشان را ادامه دهند.

همه این بیماران از فقدان حافظه مرتبط با بیماری آلزایمر رنج می‌بردند. یکی از آنها که در مراحل پایانی آلزایمر قرار داشت، بهبودی نشان نداد.

محققان امیدوارند این پژوهش بتواند راه را برای اولین درمانهای موثر برای آلزایمر از زمان کشف آن در بیش از 100 سال پیش تاکنون هموار کند.

این درمان شامل یک برنامه درمانی 36 نقطه‌ای پیچیده بوده که شامل ترکیبی از تغییرات رژیمی جامع، تحریک مغزی، ورزش، بهینه‌سازی خواب، داروها و ویتامین‌های خاص را در کنار دیگر مراحل موثر بر شیمی مغز است.

به گفته محققان، این یافته‌ها بسیار نویدبخش بوده اما نتایج کنونی به کارآزمایی‌های بالینی کنترل‌شده و گسترده‌تر نیاز دارد.

تاکنون هیچ داروی خاصی برای متوقف کردن یا حتی کاستن پیشرفت آلزایمر شناسایی نشده و داروهای کنونی تنها اثر بسیار کمی بر علائم دارند.

اگرچه سایر بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، سرطان و اچ‌آی‌وی با استفاده از ترکیبی از درمانها بهبود یافته‌اند اما تاکنون چنین روشی برای آلزایمر و سایر اختلالات حافظه مورد بررسی قرار نگرفته بود.

به گفته محققان، رویکرد آنها برای هر بیمار شخصی و مختص وی بوده و مبتنی بر آزمایشات جامع به منظور کمک به تعیین بهترین درمانها برای مغز هر بیمار است.

نتایج این پژوهش در مجله Aging منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی