بازدید 8543
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایران

تلاش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از ایران، درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای در پیش گرفتن موضع سخت‌تر در قبال ایران، ضرورت استفاده از موقعیت بهبود روابط میان ایران و غرب، ضرورت هماهنگی موضع ترکیه در قبال سوریه با ایران و روسیه و ظرفیت رشد تجارت الکترونیک در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 03 October 2014
درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایرانتلاش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از ایران، درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای در پیش گرفتن موضع سخت‌تر در قبال ایران، ضرورت استفاده از موقعیت بهبود روابط میان ایران و غرب، ضرورت هماهنگی موضع ترکیه در قبال سوریه با ایران و روسیه و ظرفیت رشد تجارت الکترونیک در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایران

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «گالف تودی» به نقل از منابع غربی از تلاش آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه روند تعاملات با ایران خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد، یک ماه پس از پایان بازه زمانی از پیش تعیین شده برای به نتیجه رسیدن همکاری‌های ایران و آژانس، دیپلمات‌های غربی می‌گویند، آژانس تلاش جدیدی برای پیشبرد روند بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران آغاز خواهد کرد. به گفته این دیپلمات‌ها، کار‌شناسان ایران و آژانس در چند روز آینده با یکدیگر دیدار و درباره ادامه روند بازرسی‌ها و همکاری‌ها گفت‌و‌گو می‌کنند. 

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایران

در این میان، شمار بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواسته‌اند در روند مذاکره با ایران سخت گیری‌های بیشتری اعمال کند. به نوشته «رویترز»، ۳۵۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که برای جان کری، وزیر خارجه این کشور فرستاده‌اند، خواستار سخت‌تر شدن موضع آمریکا در مذاکره با ایران شده‌اند. این نامه پس از آنی است که نتانیاهو در جریان حضور خود در آمریکا، خواستار در پیش گرفتن موضع جدی تری در مقابل ایران شد. این نمایندگان هشدار داده‌اند، شاید در توافق نهایی با ایران، میزان بازرسی‌های لازم از تأسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران پیش بینی نشده باشد. 

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایران

در مطلب دیگری مربوط به همین موضوع، روزنامه «گاردین» از ضرورت تلاش بیشتر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران و بهبود روابط میان ایران و غرب نوشته است. این روزنامه، دستیابی به توافق با ایران را عاملی حیاتی برای تأمین امنیت خاورمیانه دانسته و بر این باور است که نباید چنین فرصتی از دست برود.

به باور گاردین، توافقی که بر پایه آن، ایران بتواند به تولید انرژی هسته‌ای بر مبنای نیازهای خود اقدام کرده و در کنار آن، یک نظام بازرسی هسته‌ای کارآمد نیز باشد، دارای تأثیرات و پیامدهای مهمی خواهد بود؛ از جمله این پیامد‌ها، بهبود روابط ایران و غرب و همکاری آن‌ها به منظور منسجم نگه داشتن منطقه‌ای است که در غیر این صورت از هم خواهد پاشید.

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایران

اما در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه مطلبی را درباره مبارزه با داعش در عراق و سوریه و ضرورت هماهنگی راهبرد کشورهای گوناگون در این زمینه منتشر کرده است. این خبرگزاری به نقل از کار‌شناسان مسائل منطقه می‌نویسد، ترکیه در مسیر تعیین راهبرد خود در قبال اوضاع جاری در سوریه، نباید مواضع ایران و روسیه را درباره این موضوع نادیده بگیرد. این خبرگزاری با اشاره به اقدام پارلمان ترکیه در صدور مجوز برای دولت جهت انجام اقدام نظامی در سوریه می‌نویسد، با وجود این، ترکیه نباید اجازه دهد خاکش به منظور اقامت نیروهای خارجی مورد استفاده قرار گرفته و یا راهی برای ورود به سوریه مورد توجه قرار گیرد.

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای سخت‌گیری بیشتر بر ایران

در پایان در مطلبی در حوزه اقتصاد، روزنامه «گالف نیوز» از پیشرفت و رونق تجارت الکترونیکی در ایران به رغم موانع موجود سخن گفته و با اشاره به روند ایجاد و توسعه یک سایت اینترنتی معتبر در حوزه تجارت الکترونیکی در ایران می‌نویسد، یکی بزرگ‌ترین بازارهای بالقوه جهان در زمینه تجارت الکترونیکی است. هم اکنون این بخش،  هفت دهم درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با کشورهایی چون ترکیه و امارات میزان اندکی است؛ اما به باور کار‌شناسان، در ایران ظرفیت بسیار مناسب و خوبی برای رونق این نوع تجارت وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
احتمالا توافقات خوبی بین ایران و1+5 شکل گرفته که تندروها این مسئله را بر نمیتابند و در حال سنگ اندازی هستند
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری