بازدید 7373

تأسیسات نفتی شرق سوریه هدف حملات هوایی

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی چهارشنبه شب از انجام حملات جدید به مواضع داعش در سوریه از جمله به یک مجموعه پالایشگاهی نفت خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ 25 September 2014
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی چهارشنبه شب از انجام حملات جدید به مواضع داعش در سوریه از جمله به یک مجموعه پالایشگاهی نفت خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی»، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی چهارشنبه شب اعلام کرد جنگنده‌های آمریکا، عربستان و امارات چندین نقطه در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

این اهداف شامل مجموعه‌ای متشکل از 12 پالایشگاه کوچک بوده است که به گفته آمریکا در اختیار گروه «داعش» قرار داشته و این گروه از آن کسب درآمد می‌کرده است.

در بخشی از بیانیه آمریکا آمده است: «فعلا در حال ارزیابی نتیجه حمله به پالایشگاه‌ها هستیم، اما نشانه‌های اولیه از موفقت حملات حکایت دارد. یک خودروی داعش هم نابود شده است. این پالایشگاه‌های کوچک سوخت مورد نیاز برای عملیات‌های داعش، هزینه‌های عملیات‌های جاری آن‌ها در عراق و سوریه را تأمین کرده و ضمنا سرمایه‌ای برای عملیات‌های آتی آن‌ها بودند. با توجه به تولید روزانه بین 300 تا 500 بشکه بنزین در این پالایشگاه‌ها، تخمین زده می‌شود که داعش از آن‌ها روزانه تا 2 میلیون دلار درآمد داشته است.»

در حملات چهارشنبه شب از ترکیبی از جنگنده‌ها و پهپادها استفاده شده است. اهداف این حملات در شرق سوریه در نزدیکی شهرهای «المیدان»، «حسکه» و «ابوکمال» قرار داشته‌اند. علاوه بر این، آمریکا اعلام کرده است که چهارشنبه شب یک خودروی داعش در نزدیکی منطقه «دیر الزور» در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.

ائتلاف تحت هدایت آمریکا روز چهارشنبه پنج حمله دیگر نیز در سوریه و عراق انجام داده بود. آمریکا از روز سه‌شنبه رسما عملیات نظامی در سوریه را آغاز و اعلام کرد این حملات تا مدتی ادامه خواهد یافت. دولت هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ای که از آمریکا دریافت کرده، فاز اول عملیات علیه داعش بین 6 تا 12 ماه طول می‌کشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار