بازدید 10097

رادیوفردا: پیشنهادجدید آمریکا کلاه گذاشتن است

رادیو فردا با بیان اینکه در پیشنهاد جدید آمریکا باید لوله‌های ارتباطی سانتریفیوژها قطع و پلمب شود. اعلام کرد این معنی‌اش این است که غنی‌سازی محدود شود
کد خبر: ۴۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷ 25 September 2014
«پیشنهاد اخیر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به معنای محدود کردن غنی‌سازی است و بعید است ایران چنین پیشنهادی را بپذیرد.»

به نوشته کیهان، این ارزیابی را وبسایت رادیو فردا منتشر کرد. رادیو فردا با بیان اینکه در پیشنهاد جدید آمریکا باید لوله‌های ارتباطی سانتریفیوژها قطع و پلمب شود. اعلام کرد این معنی‌اش این است که غنی‌سازی محدود شود. معنی دیگری ندارد. به نظر می‌آید آمریکایی‌ها متوجه این موضوع شده‌اند که بدون اقداماتی که باعث حفظ حیثیت ایران شود(!) توافق شدنی نیست.خب یکی از دیدگاه‌هایی که به فکرشان آمده همین است ولی به نظر نمی‌رسد چندان مؤثر باشد. چون به یک نحوی کلاه شرعی(!) گذاشتن روی اصل این موضوع است که غنی‌سازی خیلی محدود شود. واقعاً تردید وجود دارد که چنین چیزی بشود مگر اینکه دولت ایران بخواهد از سر اضطرار تصمیم بگیرد.

تحلیلگران، پیشنهاد آمریکا را پیگیری موذیانه آرزوی اوراق‌سازی یا عقیم سازی برنامه هسته‌ای ایران می‌دانند.
در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به توقع زیاده‌خواهانه آمریکا مبنی بر تعطیلی تأسیسات غنی‌سازی فردو نوشت: ایران خواسته آمریکا برای تغییر نوع فعالیت تأسیسات فردو را نپذیرفته است.

به گفته دیپلمات‌های غربی که خواستار محرمانه ماندن اسامی خود شده‌اند آمریکا از ایران خواسته تا تأسیسات فردو را تعطیل یا تبدیل به مرکز تحقیقاتی کند، چرا که این مرکز در دل کوه قرار گرفته است.(!)

دیپلمات‌ها افزودند: ایران، تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رد کرده و در دورهای گذشته مذاکرات هسته‌ای در مورد تغییر فعالیت فردو حاضر به مذاکره شده بود، با این حال موضع تیم هسته‌ای تهران در جلسات نیویورک تغییر کرده است.

آسوشیتدپرس از قول دیپلمات‌های غربی نوشت: ایران موضوع سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین در حوالی مرکز غنی‌سازی اورانیوم نطنز را که ماه گذشته صورت گرفت به میان کشیده و تأکید کرده است که بنا به ملاحظات امنیتی نمی‌تواند تأسیسات فردو را برچیند.

دیپلمات‌ها گفته‌اند موضوع تأسیسات آب سنگین اراک نیز از دیگر مباحث میان ایران و غرب است. غرب می‌خواهد که ایران این تأسیسات را طوری تغییر دهد که خروجی پلوتونیوم آن به کمترین میزان برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل