بازدید 24455

فرشته ای که رازش فاش شد!

کد خبر: ۴۳۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸ 22 September 2014
'شهید رضا سلمانی کرد آبادی' که اسفند ماه سال 87 در مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خاک سپرده شده بود، حال پس از 32 سال دوری از خانواده شناسایی شد.

اینجا ایران، تهران دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا همان پلی تکنیک سابق در مجاورت پل حافظ است، در دل این مکان فرشتگانی از ملکوت جای گرفته اند اینجا مکانی است که داستان فرشته ای که رازش فاش شد و دختری که انتظارش به پایان رسید را در دل خود پنهان داشت.

* آب زنید راه را چون که نگار می رسد

قدی خمیده، موی سپید، چهره ای رنجور و خسته از ناملایمات دنیا اما چون کوه استوار، چشمانی اشک آلود و منتظر اما امیدوار به آینده ای برای دیدار پس از 32 سال انتظار، پدری چشم براه فرزندی خفته برخاک در مجموعه ای فرهنگی آن هم در دل شهری شلوغ به دور از هرگونه انتظار... مزار شهدای گمنام.

*یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور

بالاخره رازونیاز شبانه پدری دلسوخته و دختری چشم انتظار پدر پس از 32 سال انتظار پاسخ داد و دست تقدیر پدر و فرزندان را به رضا رساند اما او خفته بر خاک.

*پیکر فرزند شهیدم رضا در دانشگاه خواهد ماند

پدر شهید 'رضا سلمانی کردآبادی' در حالی که اشک از چشمانش جاری و صدای هق هق گریه او اطرافیان را متوجه خود کرده بود به ایرنا گفت: از اینکه فرزندم را پس از گذشت سالهای بسیار پیدا کرده ام بسیار خوشحالم اما جای مادر چشم انتظار او که 16 سال پیش دارفانی را وداع گفت خیلی خالی است.

وی که گفت 85 ساله از عمر او می گذرد و به علت کهولت سن به سختی سخن می گفت، افزود: یک بار فرزندم رضا را در خواب دیدم و به او گفتم حالا که می خواهی به جبهه بروی این فرزند شش ماهه تورا چه کنم که او پاسخ داد، مگر آقام امام حسین(ع) فرزند شش ماهه نداشت.

وی با قدردانی از تمامی کسانی که فرزند او را در مکانی فرهنگی و معنوی به خاک سپرده اند تشکر کرد و مدام در حال گریه می گفت، از همه تشکر می کنم که فرزندم رضا را تنها نگذاشته اند.

وی در پاسخ به این سوال که از چه طریق به شما اطلاع دادند که پیکر مطهر این شهید والامقام در این مکان به خاک سپرده شده است، گفت: چندین بار از ما خونگیری شد و از طریق آزمایش دی ان ای فرزندم شناسایی شد.

' مرتضی سلمانی کرد آبادی ' از برادران این شهید نیز گفت: سال های دوری خیلی به ما و همسر و فرزندان رضا سخت گذشت که قابل توصیف نیست.

وی در خصوص نحوه اطلاع از شناسایی برادر خویش گفت: پس از پیگیری های فراوان طی این چند سال و انجام آزمایش های مختلف پزشکی چهارشنبه گذشته از طریق بنیاد اصفهان خبر از شناسایی برادرم را دریافت کردیم.

وی افزود: از تمامی کسانی که در این مدت برادرم را تنها نگذاشته اند تشکر و قدردانی می کنم.

' آمنه سلمانی کردآبادی' از دختران این شهید والامقام نیز با ابراز خوشحالی از پیدا شدن پدرش پس از گذشت سالها گفت: قلب و روح من دست خودم نیست و احساس می کنم در آسمان ها سیر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه دو ساله بودم که پدرم را از دست دادم، افزود: برخی اوقات آنقدر احساس دلتنگی می کردم که آرزوی گفتن پدر یا بابا را به دل داشتم که در یکی از همان شب ها پدرم به خواب آمد و گفت اینقدر دلتنگی نکن من که نمرده ام.

وی در پیامی به خانواده معظم شهدا و مردم گفت: شهدا برای پایداری اسلام ، وطن، خاک و سرزمین خود قطره قطره خون خود را اهداء کردند و نباید بگذاریم خون آنان پایمال شود.

وی افزود: از همین جا که پدرم در نزدیکی من است به دنیا می گویم برای حفظ و حراست از اسلام و این آب و خاک حاضرم بارها جان خود را نثار کنم.

وی در پاسخ به این سوال که این سالها چطور گذشت، گفت: جمله ای که همیشه برایم گفتن آن خیلی سخت عنوان می شد این بود که کسی را نداشتم که به آن بگویم بابا.

'محسن' دیگر برادر شهید رضا سلمان کردآبادی نیز در خصوص شناسایی برادر شهیدش گفت: خیلی خوشحالم همین نمی تونم صحبت کنم.

در پایان این مراسم از سوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به رسم یادبود دو قطعه سنگ مربوط به داخل حرم حضرت امام حسین (ع) توسط تعمیر کنندگان ضریح مطهر و با اجازه مسوولان آن حرم ملکوتی به همراه یک عدد انگشتر و تربت کربلا به خانواده این شهید والامقام اهداد شد.

همچنین از سوی مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر سفر زیارتی مشهد مقدس برای اعضای خانواده شهید سلمان کردآبادی در نظر گرفته شد.

'رضا سلمانی کردآبادی' روز هفتم مهرماه سال 1335 در اصفهان متولد شد و در جریان عملیات 'بیت المقدس' به اسارت بعثی ها درآمد.

این شهید والامقام در زمان اسارت رژیم بعث عراق به شهادت رسید.پیکر این شهید در اسفند ماه سال 1387 همراه با چهار شهید گمنام دیگر در جوار مسجد دانشگاه امیرکبیر به خاک سپرده شد.

در پایان این مراسم از سوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به رسم یادبود دو قطعه سنگ مربوط به داخل حرم حضرت امام حسین (ع) که توسط تعمیر کنندگان ضریح مطهر و با اجازه مسئولان آن حرم ملکوتی اهدا شده بود به همراه یک عدد انگشتر و تربت کربلا به خانواده این شهید والامقام اهدا شد.

همچنین از سوی مدیریت دانشگاه صنعتی امیر کبیر سفر زیارتی مشهد مقدس برای اعضای خانواده شهید سلمان کردآبادی در نظر گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی