بازدید 7938

بيانيه بانك مركزي آمريكا و افت قیمت طلا

کد خبر: ۴۳۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹ 20 September 2014
اميررضا حسني مدير تحليل موسسه اقتصاد ايرانيان در مطلب ارسالی برای «تابناک» نوشت:

بیانیه فدرال رزرو در 17 سپتامبر 2014 :

بر اساس اطلاعات دریافتی از نشست قبلی فدرال رزرو در ماه جولای روند رشد اقتصادی با عملکردی متعادل گسترش می یابد. شرایط بازارهای کار به طور کلی با بهبود هایی تازه روبرو بوده است  با این حال نرخ بیکاری تغییرات اندکی را نشان می دهد  در محدوده ای وسیعتر از معیار های بازارهای کار هنوز شاهد کم بهره گیری از منابع نیروی کار هستیم  . مخارج خانوار ها در آمریکا به نظر با رشد های متعادلی روبرو خواهد بود و سرمایه گذاری های ثابت مشاغل به رشد خود ادامه می دهد در حالی که بازیابی در بازارهای مسکن هنوز هم روند کندی را نشان می دهد .سیاست های اقتصادی رشد اقتصادی را آغاز کرده است گرچه از شدت و وسعت این حرکت کاسته شده است  . نرخ در زیر هدف تورمی بلند  مدت این قرار دارد و انتظار می رود نرخ تورم بلند مدت با ثبات باقی باشد.

برا اساس بحث های قانونی فدرال رزرو به دنبال دستیابی به حداکثر استخدامیان و ثبات قیمتی است . این کمیته انتظار دارد با سیاست های مناسب تطبیقی به این مهم دست یافته شود فعالیت های اقتصادی به رشد متعادل خود ادامه خواهد داد و بازارهای کار به بهبود تدریجی خود تداوم می بخشد و به سمتی حرکت خواهند کرد که این کمیته بر اساس بحث های قانونی به آن رسیده است. این نهاد انتظار دارد ریسک های چشم انداز اقتصادی برای اقتصاد و بازارهای کار به نزدیک تعادل برسد. این نهاد متوجه شده است که نرخ تورم مصرانه در زیر هدف 2 درصدی آن ها باقی مانده است و برخی از مسائل ابتدایی سال را از بین رفته می بیند. 

این نهاد بر این عقیده است که به اندازه لازم علائم قدرت یافتن در بخش های اقتصادی به وجود آمده است تا بهبود های جاری در بازارهای کار حمایت گردد. با توجه به پیشرفت های اخیر و برای جمع آوری روند رو به ترقی در ادامه و با هدف دستیابی به حداکثر استخدامیان و بهبود چشم انداز بازارهای کار , فدرال رزرو تصمیم گرفته است تا کاهش های بعدی را در میزان سرمایه خرید خود ایجاد کند. با آغاز ماه اکتبر میزان سرمایه خرید اوراق بهادار رهنی این نهاد به ماهانه 5 میلیارد دلار به جای 10  میلیارد دلار قبل و اوراق قرضه دولتی به 10  میلیارد دلار به جای 15 میلیارد دلار قبل خواهد رسید. این نهاد به سیاست های جاری در باز خرید پرداخت های قانونی به آژانس های وامی و آژانس های اوراق بهادار رهنی و نیز به ایفای نقش در حراج های اوراق قرضه ادامه خواهد داد. دارایی های قابل ملاحظه و در حال رشد در اوارق بهادار بلند مدت بانک مرکزی می تواند از روند فشار های نزولی بر روی نرخ بهره دفاع کند و از بازارهای رهنی حمایت کرده و به تطبیقی ساختن بخش وسیع تری از بازارهای مالی کمک کند. که این مطلب به تقویت بازیابی های اقتصادی انجامیده و به اطمینان در بخش تورمی دوگانه برای تطابق با بحث های قانونی فدرال رزرو  در طول زمان کمک می کند.

 این نهاد به دقت اطلاعات واصله از شرایط تورمی اقتصادی و تحولات مالی را در ماه های پیش رو را زیر نظر خواهد داشت و به خریداری اوراق قرضه خزانه داری و اوراق قرضه رهنی و استفاده از دیگر ابزارهای متناسب تا زمان بهبود چشم انداز بازارهای کار و نیز ثبات در بحث قیمت ها ادامه خواهد داد ..  در صورتی که اطلاعات به دست آمده از ادامه  روند بهبود مورد نظر این نهاد در بازارهای مالی خبر دهد و نرخ تورم در طول زمان نیز به سمت هدف بلند مدت این نهاد پیش برود , فدرال رزرو  آمادگی دارد تا سیاست های مالی خود را در نشست ماه آینده خود به طور کلی پایان بخشد. با این حال سیاست های سرمایه خرید این نهاد مسئله از پیش تعیین شده نیست و تصمیمات این کمیته برای مقدار و اندازه آن بر مبنای چشم انداز فدرال رزرو از بازارهای کار و نرخ تورم باقی خواهد ماند و بر این اساس ارزیابی تاثیر  و ارزش این سیاست ها صورت خواهد پذیرفت .
برای ادامه حمایت در مسیر دستیابی به حداکثر استخدامیان و ثبات قیمتی کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو, امروز بر مناسب بودن چشم انداز باقی ماندن بر سیاست های به شدت تطبیقی خود تاکید می کند. برای تعیین اینکه تا چه زمانی از نرخ بهره جاری فدرال بر روی  0 تا 0.25 درصد دفاع کند این نهاد به بررسی هر دو عامل جاری و مورد انتظار در زمینه اهداف حداکثر استخدامیان و نرخ تورم دو درصد خواهد پرداخت. این ارزیابی به محدوده وسیعی از اطلاعات بستگی خواهد داشت که شامل ارقام مربوط به  شرایط بازارهای کار , نشانه های فشار های تورمی و خوانش هایی از تحولات اقتصادی خواهد بود. این نهاد به پیشبینی مبتنی بر ارزیابی این فاکتور ها و تناسب آن برای دفاع از اهداف جاری برای ادامه سیاست های نرخ بهره تا زمانی قابل توجه پس از پایان سیاست های خرید اوراق قرضه خواهد پرداخت به خصوص در صورتی که نرخ تورم در زیر هدف بلند مدت 2 درصدی این نهاد باقی باشد و مشروط بر اینکه انتظارات تورمی در دوره بلند مدت تر به خوبی مهار شده باشد.

زمانی که این نهاد تصمیم بگیرد سیاست های تطبیقی را از میان بردارد باید شاهد رسیدن به توازن در اهداف حداکثر استخدامیان و نرخ تورم 2 درصدی باشیم .در شرایط جاری این کمیته پیشبینی می کند که پس از آنکه نرخ استخدامیان و نرخ تورمی به تفکرات قانونی نزدیک گردد شرایط اقتصادی برای مدت زمانی برای تضمین نرخ بهره پولی فدرال را در زیر چشم انداز عادی این کمیته برای بلند مدت , باقی بگذارد.

کسانی که به این بیانیه فدرال رزرو رای دادند خانم جنت یلن رییس فدرال رزرو ، ویلیام دودلی معاون ، لائل برینارد ، استنلی  فیچر ،  ریچارد فیشر ، کوچرلاکوتا ، لورتا مستر ، پاول  ، تارولو.
کسی که بر علیه مفاد این بیانیه رای داده است آقای چارلز پلاسر و وی فیشر بوده است که فیشر بر این عقیده التزام داشته است ادامه تقویت اقتصاد واقعی ، بهبود چشم انداز به کار گیری نیروی کار و با توجه به ثبات کلی بخش قیمتی می تواند از کاهش سریعتر سیاست های تطبیقی مورد نظر فدرال رزرو حمایت کند. پلاسر نیز بر این عقیده است که باید این مورد در بیانیه گنجانده شود که سیاست های راهبردی فدرال رزرو در شرایط جاری در تناسب با اهداف نرخ بهره ای فدرال برای مدت قابل ملاحظه ای بعد از پایان سیاست های خرید سرمایه ادامه خواهد یافت چرا که چنین لحنی می تواند وابسته به زمان باشد و انعطاف در مقابل پیشرفت های اقتصادی در مسیر سیاست های کمیته را نخواهد داشت .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر