بازدید 6372

دلسوزی انگلیس برای فرقه ضاله در گزارش رسمی

دولت انگلیس واکنش رسمی خود را به گزارش کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور درباره مسائل مختلف ایران منتشر کرد.
کد خبر: ۴۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰ 14 September 2014
دولت انگلیس واکنش رسمی خود را به گزارش کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور درباره مسائل مختلف ایران منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در این پاسخ که در سایت وزارت خارجه این کشور آمده، نخست توصیه کمیته امور خارجی مجلس عوام با ذکر شماره صفحه در گزارش اصلی و پس از آن پاسخ دولت انگلیس به شرح زیر ادعا شده است:

1.  استانداردهای حقوق بشر
ما مشکلات متعددی را که وزارت امورخارجه در تلاش برای بهبود بخشیدن به استانداردهای حقوق بشر در ایران، با آن مواجه شد درک می کنیم. ما وزارت خارجه را تشویق می کنیم از هر فرصتی که فراهم می شود خواه به شکل دو جانبه خواه چند جانبه، مخالفت انگلیس با برخوردهای غیرقابل قبول را ابراز کند. نباید برای پیشرفت در مذاکرات در دیگر حوزه ها، هیچ امتیازی در بحث حقوق بشر داده شود.

بهبود استانداردهای حقوق بشر همچنان یکی از اهداف اساسی در سیاست ما درباره ایران است.

2.سفارتخانه انگلیس در تهران
ما از تصمیم اخیر برای باز کردن مجدد سفارتخانه در تهران استقبال می کنیم و درک می کنیم چرا وزیر خارجه درباره احیای روابط دیپلماتیک رویکردی محتاطانه را اتخاذ کرد. با این حال ما سوال می کنیم، آیا انگلیس برای دریافت تضمین های امنیتی که هرگز از همه سلسله مراتب قدرت در ایران دریافت نشد، بیش از حد منتظر نمانده است؟ نبود نمایندگی دیپلماتیک کامل در ایران، توانایی انگلیس را  برای شکل دادن به تحولات، جمع آوری اطلاعات، و اطمینان بخشیدن مجدد به متحدان منطقه ای اش که انگلیس می تواند ارزیابی های کاملی از گزینه ها و نیات ایران داشته باشد، محدود می سازد.

تصمیم بازگشایی سفارتخانه به محض اینکه ترتیبات عملی آن فراهم شده باشد، نتیجه مذاکراتی صبورانه و منطقی با مقامات ایرانی بود. دولت سرسری در اینباره تصمیم گیری نکرد. یکی از گام های ضروری در این روند، دریافت تضمین های امنیتی از طرف وزارت امور خارجه ایران بود. ما این تضمین ها را در بیست و دو ژوئیه دریافت کردیم.


3. دنبال کردن منافع انگلیس
انگلیس و دیگر کشورها در صورتی که مصمم باشند اعتماد در بین متحدان منطقه ای خود را حفظ کند، باید بتوانند امتیاز سریع طرح مشترک اقدام را نشان دهند.

دولت با اهمیت اطمینان بخشیدن مجدد به متحدان خلیج فارس و منطقه موافق است. طرح مشترک اقدام، با متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته ای ایران و در برخی نقاط به عقب راندن آن، سهم مثبت و مهمی در بهبود صلح و امنیت منطقه داشته است. وزارت خارجه و دیگر وزارتخانه های دولتی درباره پیشرفت در مذاکرات " گروه  ای 3+3  " (E3+3)و نقش گسترده تر ایران در منطقه، تماس های منظمی با همتایان منطقه ای خود دارند. کشورهای خلیج فارس نقش مهمی در درخواست از ایران برای داشتن مشارکت جدی در موضوع هسته ای و همزمان حفظ فشار از طریق دیپلماسی و اجرای تحریم ها دارند. دولت سرگرم تدوین راهبرد جدیدی برای خلیج فارس است که هدف از آن تضمین مستحکم بودن موضع انگلیس در منطقه طی یک نسل بعدی است.

4. معامله هسته‌ای
نشانه هایی وجود دارد از اینکه تمایل انگلیس به دنباله روی از آمریکا در مخالفت با معامله احتمالی با ایران در سال 2005، موجب از دست رفتن فرصت برای پیشرفت در رفع نگرانی ها درباره برنامه هسته ای ایران شد، گرچه ما نمی دانیم آیا یک مصالحه پذیرفتنی در آن زمان ممکن بود یا نه. ما از همگرایی بعدی سیاست های انگلیس و آمریکا درباره ایران و برنامه هسته ای اش استقبال می کنیم. ما این امر را یک موفقیت عمده ای می بینیم که از یک جبهه متحد در کشورهای پنج بعلاوه یک در مذاکرات اخیر حاصل شده است و اینکه این امر هیچ فرصت مشخصی در اختیار ایران قرار نداده است تا از اختلاف نظرها بین تیم مذاکره کننده پنج بعلاوه یک استفاده کند.

در ادامه این گزارش ادعا شده، انگلیس نقشی محوری در مذاکرات با ایران از زمان آغاز آن در سال 2003 تا کنون داشته است. ما هر تلاشی را به کار بسته ایم تا تضمین کنیم که ایران به نگرانی های بین المللی درباره برنامه هسته ای اش رسیدگی می کند. دولت هرگز آماده نبوده است و آماده نیست معامله ای را بپذیرد که به میزان کافی به این نگرانی ها نمی پردازد.

انگلیس به همکاری نزدیک با آمریکا و همه طرف های  گروه  "ای 3+3 " (E3+3)ادامه می دهد تا هدف مشترک ما یعنی ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، حاصل شود. دولت از این کمیته برای تقدیر از اقدامات وزارت خارجه در تحکیم یک رویکرد مشترک در این خصوص،تشکر می کند. تداوم اتحاد گروه "ای 3+3 " (E3+3) در سراسر مذاکرات از جمله در خلال دستیابی به توافق برای تمدید طرح مشترک اقدام برقرار بوده است و در دستیابی به یک راه حل جامع بلندمدت،‌ حیاتی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی