بازدید 5702

با حسن‌نیت طرفین، توافق تا ۲۴ نوامبر عملی است

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: چنانچه طرف مقابل با جدیت و حسن نیت مذاکرات هسته ای را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢٤ نوامبر کاملا عملی است.
کد خبر: ۴۳۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱ 28 August 2014
سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: چنانچه طرف مقابل با جدیت و حسن نیت مذاکرات هسته ای را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢٤ نوامبر کاملا عملی است.

به گزارش ایرنا، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در نشست توجیهی سفرا و روسای نمایندگی های مقیم تهران، آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با ٥+١ را تشریح و با بیان ویژگی توافقات برنامه عمل مشترک ژنو، بر جدیت کشورمان جهت حصول نتایج عملی و مثبت در مذاکرات جاری هسته ای تاکید کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، با تعیین کننده خواندن سه عنصر جدیت در مذاکرات، حسن نیت طرفهای مذاکره کننده و معقول و منطقی بودن انتظارات طرفین در مذاکرات، هرگونه حصول به نتیجه ملموس در مذاکرات را منوط به رعایت سه اصل فوق الذکر دانست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت کامل و نیز ایده های منطقی و راهگشا وارد مذاکرات شده و اطمینان دارد چنانچه طرف مقابل نیز با جدیت و حسن نیت مذاکرات را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢٤ نوامبر کاملا عملی است.

معاون بین الملل وزیر امور خارجه، ضمن تاکید بر اهمیت مذاکرات دو جانبه در کنار مذاکرات چند جانبه با ٥+١، به تغییر نوع نگاه بین المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته و در نتیجه رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاکرات، علیرغم فضاسازی های گذشته بین المللی، اکنون جامعه بین الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی شکست خورده است.

عراقچی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا ٢٤ نوامبر سال جاری به نتیجه رسیده و تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران متناسب با میزان حسن نیت طرف مقابل در مذاکرات، رفتار خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان