بازدید 2440

توقف روند بررسی آرای انتخابات افغانستان

روند بررسی ویژه بیش از 6000 صندوق رای و ابطال آرای مشکوک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متوقف شده است.
کد خبر: ۴۲۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳ 27 August 2014
روند بررسی ویژه بیش از 6000 صندوق رای و ابطال آرای مشکوک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متوقف شده است.

به گزارش ایسنا خبرنگار بی‌بی‌سی در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند بررسی آرا متوقف شده و در مراکز بررسی آرا کار جریان ندارد.

عبدالرحمان هوتکی، معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هم در نشست خبری در کابل با تایید این مساله گفت کمیسیون مستقل انتخابات امیدوار است که ستاد اصلاحات و همگرایی به روند بپیوندد و بررسی آرا به زودی از سر گرفته شود.

او گفت که با این حال روند ابطال آرای مشکوک انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی جلسه‌ دوم ابطال آرای مشکوک را برگزار خواهند کرد.

هوتکی گفت که هر قدر که این روند و جنجال‌های انتخاباتی ادامه پیدا کند تاثیرات منفی روی ابعاد مختلف زندگی مردم خواهد داشت.

فضل احمد معنوی، مسئول گروه فنی ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله هم گفت که از صبح امروز (چهارشنبه) به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نرفته‌اند و روند را "از خانه‌های خود" دنبال می‌کنند.

معنوی گفت که ستاد انتخاباتی عبدالله فکر می‎‌کند مدت زمانی که برای رسیدگی به خواسته‌های‌شان در نظر گرفته شده کم بوده و برای همین به خواسته‌هایشان رسیدگی نشده است.

در همین حال داوود سلطانزوی، عضو ستاد انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری اشرف‌غنی احمدزی گفت که دفتر سیاسی سازمان ملل متحد از آنها درخواست کرده که به دلیل حضور نداشتن نمایندگان تیم رقیب، تیم غنی هم از شرکت در ادامه روند بررسی و ابطال آرا خودداری کند.

سلطانزوی گفت هرچند به اساس توافقات، پس از این اگر یک تیم از روند بررسی و ابطال آرا خارج شود، تیم دیگر همراه با کمیسیون انتخابات و سازمان ملل به کار خود ادامه خواهد داد، با اینهمه، آنها درخواست سازمان ملل را قبول کرده‌اند.

دیروز ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت از آن جایی که به خواسته‌هایشان در مورد چگونگی بررسی آرا و نحوه ابطال آرای مشکوک رسیدگی نشده، به بررسی آرا و شرکت در جلسات ابطال آرای مشکوک ادامه نمی‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان