بازدید 1801

واشنگتن احتمال حمله به مواضع داعش در سوریه را رد نکرد

کد خبر: ۴۲۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹ 22 August 2014
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش در خاک سوریه، گفت آمریکا هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کند ومرزهای جغرافیایی موجب محدودیت حملات آمریکا نمی‌شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «وایر»، «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه تلویحا از احتمال اقدام نظامی این کشور در خاک سوریه خبر داد و گفت مرزهای جغرافیایی حملات آمریکا را محدود نمی‌کند.

وی که با رادیو «ان‌پی‌آر» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه تروریست‌ها همچنان چندین تبعه آمریکا را در گروگان دارند، بار دیگر به عملیات ناکام نیروهای ویژه این کشور در خاک سوریه اشاره کرد. این عملیات اوایل تابستان و به صورت مخفیانه با هدف آزادسازی گروگان‌ها صورت گرفته، اما با شکست مواجه شده است.

آقای رودز در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است حملات آمریکا به مواضع داعش، به خاک سوریه نیز کشیده شود، گفت: «وقتی پای حفاظت از آمریکایی‌ها و مختل کردن نقشه‌های تروریستی علیه ایالات متحده در میان باشد، ما هیچ چیز را رد نمی‌کنیم. بنابراین، زمانی که صحبت از هدف اصلی سیاست خارجی ایالات متحده، یعنی حفاظت از مردممان مطرح باشد، ما خود را به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌کنیم.»

وی با این حال تأکید کرد که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده، اما امکان انجام این حملات را نیز رد نمی‌کند.

گروه تروریستی «داعش» دو روز قبل با انتشار ویدئویی، اعلام کرد «جیمز رایت فولی» خبرنگار-عکاس آمریکایی را سر بریده است. در پی انتشار این ویدئو، مقامات آمریکایی و غربی اظهارنظرهایی متعددی در مورد لزوم افزایش دامنه عملیات نظامی در عراق و حتی سوریه مطرح کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار